۲ مدل طرز تهیه بستنی سیب و دارچین خوشمزه و مقوی

۲ مدل طرز تهیه بستنی سیب و دارچین خوشمزه و مقوی


20 خرداد 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ مدل طرز تهیه بستنی سیب و دارچین خوشمزه و مقوی
فهرست محتوا پنهان

بستنی سیب و دارچین یکی از خوشمزه‌ترین انواع بستنی است که به‌راحتی می‌توانید در خانه و با مواد ساده تهیه کنید. این بستنی خانگی را هم با سیب زرد و هم سیب قرمز می‌توانید درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه بستنی سیب و دارچین را به ۲ روش آموزش می‌دهیم.

 

طرز تهیه بستنی سیب و دارچین ساده

 

طرز تهیه بستنی سیب و دارچین ساده

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی بستنی سیب و دارچین: ۴ ساعت

مواد لازم برای تهیه بستنی سیب دارچین بدون ثعلب

  • خامه: ۲ و ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • شیر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • پودر قند: ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری
  • سیب زرد یا قرمز: ۲ عدد متوسط
  • کره: ۲ قاشق غذاخوری
  • دارچین: ۲ قاشق غذاخوری
  • شکر قهوه‌ای: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • نمک: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • گردو: ۱ قاشق غذاخوری (خرد شده)

مراحل طرز تهیه بستنی سیب قرمز یا زرد با دارچین

برای درست کردن بستنی سیب و دارچین به روش خانگی و پف‌دار، ابتدا باید مایه بستنی را درست کنید و در یخچال بگذارید. سپس سیب‌ها را آماده کرده و در آخر هر دو را با هم مخلوط کنید و در فریزر بگذارید. برای مشاهده جزییات تهیه این بستنی خوشمزه و محبوب، دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد را با هم مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی سیب و دارچین، در یک ظرف، شیر را با شکر قهوه‌ای، نمک، وانیل و نصف دارچین با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شود. بهتر است از همزن برای ترکیب مواد استفاده کنید. برای خرید انواع شیر، شکر، نمک، وانیل و پودر دارچین می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: مایه بستنی را در یخچال بگذارید

بعد از آماده کردن مایه بستنی، روی ظرف را با سلفون بپوشانید و در یخچال بگذارید. به مدت ۲ ساعت ظرف را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

حتما بخوانید  ۵ مدل طرز تهیه ژله هندوانه شب یلدا برای مهمانی، عروس و مدرسه

مرحله سوم: سیب‌ها را تفت دهید

در این مرحله از طرز تهیه بستنی سیب و دارچین، سیب‌ها را پوست بگیرید و هسته‌ها را جدا کنید. سپس سیب‌ها به صورت نگینی خرد کنید. در یک تابه کره را بریزید و اجازه دهید داغ شود. سیب‌ها را در تابه بریزید و روی حرارت ملایم تفت دهید. در صورت تمایل انواع میوه تازه و کره را به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید.

مرحله چهارم: بقیه مواد مایه بستنی را تفت دهید

به سیب‌های در حال تفت خوردن، پودر قند، پودر دارچین و گردوهای خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا سیب‌ها را آغشته و کاور کنند. بعد از اینکه سیب‌ها، کمی طلایی شدند و پودر دارچین و پودر قند، به خورد سیب‌ها رفتند، حرارت را خاموش کنید. برای خرید مغز گردو و قند می‌توانید از طریق فروشگاه‌های افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله پنجم: مواد بستنی را در بستنی‌ساز بریزید

بعد از ۲ ساعت که مایه بستنی خودش را گرفت، آن را در دستگاه بستنی‌ساز بریزید. بر اساس نوع دستگاه، زمان و حالت آن را تنظیم کنید تا بستنی آماده شود. در حالت کلی، مایه بستنی به مدت ۳۰ دقیقه در دستگاه بستنی‌ساز بماند، آماده می‌شود. بعد از آماده شدن بستنی، آن را کنار بگذارید.

مرحله ششم: بستنی را به سیب‌ها اضافه کنید

بعد از بیرون آوردن بستنی از دستگاه بستنی‌ساز، سیب‌های تفت خورده با دارچین، گردو و پودر قند را به بستنی اضافه کنید. بستنی و سیب‌ها را با هم مخلوط کنید و با قاشق هم بزنید تا کاملا در هم ترکیب شوند.

مرحله هفتم: مواد بستنی را در فریزر بگذارید

بعد از اینکه مواد با هم مخلوط شدند، ظرف بستنی را در فریزر بگذارید. یک ساعت بعد، دوباره ظرف را از فریزر بیرون بیاورید و با قاشق هم بزنید تا بافت یخی نگیرد و پفکی شود. دوباره ظرف بستنی را در فریزر بگذارید. هر ۳۰ دقیقه یک‌بار این کار را انجام دهید و بعد از ۳ ساعت، قالب بستنی را بیرون بیاورید، بستنی را اسکوپ بزنید و سرو کنید.

طرز تهیه بستنی سیب و دارچین با تخم مرغ

 

طرز تهیه بستنی سیب و دارچین با تخم مرغ

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی بستنی سیب و دارچین با تخم مرغ: ۲ ساعت

مواد لازم برای تهیه بستنی سیب و دارچین با تخم مرغ

  • سیب زرد یا سبز: ۳ عدد متوسط
  • خامه: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • شیر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • زرده تخم مرغ: ۴ عدد
  • پودر قند: ۱۲۵ گرم
  • آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری
  • دارچین: ۱ قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه بستنی با دارچین و سیب

در این روش از تهیه بستنی دارچین و سیب، نیازی به سرخ کردن سیب نیست و در مواد بستنی از زرده تخم مرغ استفاده می‌شود. میزان دارچین را هم می‌توانید کمتر یا بیشتر در نظر بگیرید. برای تهیه این بستنی خوشمزه، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد مایه بستنی را بجوشانید

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی سیب و دارچین، در یک قابلمه شیر و خامه را با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا وقتی که کناره‌های ظرف شروع به حباب زدن کند ولی نجوشد. نزدیک دمای جوش که شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

حتما بخوانید  طرز تهیه معجون بستنی غلیظ و کشدار کافی شاپی

مرحله دوم: زرده تخم مرغ و پودر قند را ترکیب کنید

در این مرحله، در یک ظرف دیگر، زرده‌های تخم مرغ را بریزید و پودر قند را به آن اضافه کنید. زرده تخم مرغ و پودر قند را با همزن به قدری بزنید تا بافت پفکی بگیرد و به رنگ کرمی دربیاید. برای خرید تخم مرغ می‌توانید از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: مواد بستنی را با هم ترکیب کنید

در این مرحله، ۲ قاشق غذاخوری از شیر و خامه را روی مخلوط تخم مرغ و پودر قند بریزید و هم بزنید. سپس به بقیه مخلوط، باقی مانده شیر و خامه را به صورت مرحله‌ای و به تدریج اضافه کنید و مدام هم بزنید. همه مواد مایه بستنی به جز سیب و دارچین در این مرحله باید تمام شوند.

مرحله چهارم: مایه بستنی را روی حرارت قرار دهید

بعد از ترکیب شدن مواد مایه بستنی، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و دارچین را اضافه کنید. حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کاملا یکدست شوند. در این مدت مایه بستنی را مدام هم بزنید. بعد قابلمه را بردارید و کنار بگذارید تا از دما بیفتد و سرد شود. سپس مایه بستنی را در یک کاسه بریزید و در یخچال بگذارید.

مرحله پنجم: سیب‌ها را آماده کنید

در فاصله‌ای که مایه بستنی در یخچال است، سیب‌ درختی را بشویید و با پوست آنها را رنده کنید. فقط هسته‌ها را کنار بگذارید. به سیب‌های رنده شده، آبلیمو هم اضافه کنید. اگر می‌خواهید طعم دارچین بستنی بیشتر شود، دوباره کمی پودر دارچین اضافه کنید. آبلیمو را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله ششم: سیب و مایه بستنی را مخلوط کنید

در این مرحله از طرز تهیه بستنی سیب و دارچین، مایه بستنی خنک شده را از یخچال بیرون بیاورید و سیب رنده شده و آبلیمو را به آن اضافه و با هم مخلوط کنید. مواد را هم بزنید تا یکدست شود. ظرف بستنی را به مدت ۲ ساعت در فریزر قرار دهید.

مرحله هفتم: بستنی سیب دارچین را سرو کنید

در آخرین مرحله، می‌توانید در فاصله‌ای که بستنی در فریزر است، هر ۳۰ دقیقه یک بار مواد را هم بزنید تا بافت یخی نگیرد. سپس بستنی را بیرون بیاورید و روی آن را با انواع مغزیجات مثل گردو و پسته خرد شده و سس شکلات تزیین و سرو کنید. انواع مغز آجیل و سس شکلات را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

سوالات متداول

 

آیا بستنی سیب بدون خامه بافت یخی می‌گیرد؟

 

آیا بستنی سیب بدون خامه بافت یخی می‌گیرد؟

خیر. بدون استفاده از خامه هم می‌توانید بافت پف‌دار به بستنی بدهید. برای جلوگیری از یخی شدن بستنی، باید بعد از گذاشتن بستنی در فریزر، هر ۳۰ دقیقه یا ۱ ساعت یک بار، مایه بستنی را هم بزنید.

از چه سیبی در تهیه بستنی سیب و دارچین استفاده کنیم؟

از سیب زرد، سیب قرمز و سیب سبز می‌توانید استفاده کنید. فقط سیب‌هایی استفاده کنید که بدون خرابی و سالم باشند تا طعم بستنی‌تان تلخ یا رنگ آن تیره نشود.

کالابرگ الکترونیک