معرفی بهترین سریال های کمدی تاریخ | ۴۰ سریال کمدی خارجی

معرفی بهترین سریال های کمدی تاریخ | ۴۰ سریال کمدی خارجی


12 تیر 1400 . زمان مطالعه: 27 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین سریال های کمدی خارجی تاریخ
فهرست محتوا پنهان

ماجراهای خانوادگی، پاتوق آدم های ناجور و رمانتیک کمدی های کلاسیک تا مستندنماهای کارمندی، سریال های کمدی که تمام قواعد را به هم ریختند و کمدی هایی که ویترینی از ضدقهرمان ها بودند، تماما در زمره بهترین سریال های کمدی قرار می گیرند. با معرفی ۴۰ اثر از بهترین سریال های کمدی تاریخ همراه ما در مجله کوروش باشید.

 

وقتی قرار باشد خستگی و کلافگی خودمان را فراموش کنیم، کمی دلگرم شویم و آنقدری هم بخندیم که گونه هایمان درد بگیرد، هیچ چیزی قابل مقایسه با یک کمدی بامزه نیست. مطمئنا، فیلم های سینمای جای خود را دارند، ولی نکته ای که باعث می شود، سریال ها اینقدر دوست داشتنی شوند، ارتباطی است که شخصیت های آن با بینندگان برقرار می کنند. ما آنقدر با شخصیت هایی که هر روز می بینیم، عجین می شویم که گاهی حس می کنیم به تماشای ماجراهای زندگی یکی از اعضای خانواده خود نشسته ایم! و از همه مهمتر، حالا با دسترسی به بسیاری از سریال ها به صورت یکجا، می توانیم ساعت ها یا حتی روزها پشت سر هم احساس خوبِ ماندگاری داشته باشیم.

در این مطلب، از برخی از سریال های کمدی خارجی نام بردیم که همچنان نیز پخش و بازپخش می شوند. کمدی های قدیمی که به طبع برای بسیاری حسِ شیرین و دلچسب نوستالژی های قدیم را زنده می کنند. برخی نیز درام های مملو از شوخ طبعی ها و هجوهای اجتماعی هستند که لبخند را بر لب هر کسی می آورند. کمدی های شاخصی هم داریم که شاید بیش از حد از آنها صحبت شده باشد. کوتاه سخن اینکه در این فهرست از هر نوع کمدی و از هر دوره ای عناوینی را آورده ایم. پس نگران نباشید حتما در این مطلب سریالی دلخواه خودتان پیدا می کنید. بسیار خوب، بهتر است جای توضیحات بیشتر خودتان فهرستی از بهترین سریال های کمدی خارجی در تاریخ تلویزیون را بخوانید!

 

 

۴۰- «دوست دختر سابقِ خل» یک کمدی موزیکال جذاب و بامزه

 

«دوست دختر سابقِ خل» یک کمدی موزیکال جذاب و بامزه

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۱۵-۲۰۱۹

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۶۲ قسمت (۴ فصل)

IMDb: ۷،۸

 

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی تاریخ قرار گرفته؟ «دوست دختر سابقِ خل (Crazy Ex-Girlfriend)» کمدی موزیکال جذابی مملو شوخی ها و اتفاقات بامزه است که به موضوعات مختلفی از مشکلات روانی تا اعتیاد، روابط عاشقانه و بسیاری موضوعات دیگر می پردازد. در ضمن کلی ترانه های شاد هم در این سریال کمدی خارجی می شنوید که دوست دارید دانلودشان کنید و دوباره بشنوید.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین مینی سریال های شبکه نتفلیکس «

 

 

۳۹- «تو بدترینی» از بهترین سریال های کمدی تاریخ

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۱۴-۲۰۱۹

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۶۲ قسمت (۵ فصل)

IMDb: ۸،۱

 

چرا در فهرست برترین سریال های کمدی قرار گرفته؟ «تو بدترینی (You’re the Worst)» یکی از آن سریال های کمدی خارجی است که نشان می دهد، گاهی بدترین یک جورهایی همان بهترین است! این سریال کمدی ماجراهای زندگی دو آدم خودخواه و خودمخرب را روایت می کند که با هم وارد یک رابطه عاشقانه دیوانه وار شده اند. اگر می خواهید لاینقطع بخندید و اصلا هم برایتان مهم نیست دیگران با شنیدن خنده های شما فکر کنند دیوانه شده اید، حتما تو بدترینی را به فهرست تماشای خود اضافه کنید!

 

 

۳۸- «سفیدپوست های عزیز» از بهترین سریال های کمدی خارجی

 

«سفیدپوست های عزیز» از بهترین سریال های کمدی خارجی

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۱۷-تاکنون

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۳۰ قسمت (۳ فصل)

IMDb: ۶،۲

چرا در فهرست برترین سریال های کمدی خارجی تاریخ قرار گرفته؟ «سفیدپوست های عزیز (Dear White People)» محصول شبکه نتفلیکس که ماجراهای گروهی از دانشجویان را روایت می کند، مضامینی همچون نژاد و امتیازات طبقاتی را دستمایه قرار داده و به خصوص اگر به دنبال آن هستید که بعد از ظهرها پس از یک روز کاری خسته کننده، دوباره باتری هایتان را شارژ کنید، سفیدپوست های عزیز انتخاب مناسبی است.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین مینی سریال های جهان در سال ۲۰۲۰ «

 

 

۳۷- «فریژر» از برترین سریال های کمدی

 

زمان پخش اصلی: ۱۹۹۳-۲۰۰۴

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۲۶۴ قسمت (۱۱ فصل)

IMDb: ۸،۱

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی خارجی قرار گرفته؟ «فریژر (Frasier)» همچون بسیاری از سریال های کمدی دهه های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ ماجراهای ساده ای را به طریقی فوق العاده جالب و بامزه تعریف می کند. علاوه بر این، اِدی، سگی که در این سریال کمدی حضور داشت، ‌احتمالا مشهورترین هنرپیشه حیوانی باشد که در تمام تاریخ تلویزیون به او برخورده اید. فریژر به خصوص برای سپری کردن لحظاتی شادی و پر از خنده در کنار اعضای خانواده، انتخاب عالی است.

 

 

۳۶- «هرگز تا به حال نداشته ‌ام»؛ وقتی کلیشه ها روده بر کننده می شوند!

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۲۰- تاکنون

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۱۰ قسمت (۲ فصل)

IMDb: ۷،۹

 

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی تاریخ قرار گرفته؟ «هرگز تا به حال نداشته ام (Never Have I Ever)» یکی از جدیدترین سریال های کمدی ساخته میندی کالینگ، کمدی فوق العاده خنده داری است که به مضحک ترین شکل ممکن بسیاری از کلیشه های آمریکایی های آسیایی تبار را دستمایه قرار داده است. هرگز تا به حال نداشته ام خصوص برای تنوع انتخاب بسیار خوبی است.

 

 

۳۵- «مالکوم در میان» از بهترین سریال های کمدی خارجی

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۰۰-۲۰۰۶

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۶۲ قسمت (۵ فصل)

IMDb: ۸،۱

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی خارجی قرار گرفته؟ «مالکوم در میان یا دنیای مالکوم (Malcolm in the Middle)» یکی از سریال های کمدی خانوادگی است که با سبک و سیاق خاصش، شوخی های بی وقفه بامزه و همینطور آن مدل مورد خاصش در خطاب قرار دادن بینندگان، خود را از بسیاری از سریال های کمدی دوران خود جدا می کرد.

 

 

۳۴- «سیاهی لشکر» زندگی یک بازیگر بخت برگشته!

 

«سیاهی لشکر» زندگی یک بازیگر بخت برگشته!

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۰۵-۲۰۰۷

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۱۳ قسمت (۲ فصل)

IMDb: ۸،۳

 

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی تاریخ قرار گرفته؟ قطعا ریکی جرویز بازیگر «سیاهی لشکر (Extras‎)» را همیشه به دلیل نقش آفرینی در سریال اداره (در ادامه به آن می رسیم) به یاد می آوریم، ولی سریال کوتاه سیاهی لشکر هم با وجودی کوتاهی، هیچ کم و کسری از بهترین ها نداشت. سیاهی لشکر زندگی یک بازیگر ناموفق و بدشانس را بازگو می کند که تنها برای نقش های سیاهی لشکر استخدام می شود. یکی از جذابیت های سیاهی لشکر بی شک حضور گروهی از چهره های آشنا به عنوان بازیگران میهمان است، کیت وینسلت، ساموئل ال جکسون، اورلاندو بلوم، بن استیلر و پاتریک استورات تنها تعدادی از بازیگران نام آشنایی هستند که در این سریال کمدی نقش آفرینی می کنند.

 

 

۳۳- «سیرک پرنده مانتی پایتان» کمدی سورئال و سیاهی که همچنان می خنداند

 

«سیرک پرنده مانتی پایتان» کمدی سورئال و سیاهی که همچنان می خنداند

 

زمان پخش اصلی: ۱۹۶۹-۱۹۷۴

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۴۵ قسمت (۴ فصل)

IMDb: ۸،۸

 

چرا در فهرست برترین سریال های کمدی قرار گرفته؟ سازندگان «سیرک پرنده مانتی پایتان (Monty Python’s Flying Circus)» همان گروه خوش ذوق و قریحه ای هستند که برخی از بهترین فیلم های کمدی را نیز به ما هدیه داده اند، فیلم های سینمایی همچون «زندگی برایان (۱۹۷۹)»، «مانتی پایتون و جام مقدس (۱۹۷۵)» و «معنای زندگی (۱۹۸۳)» که همچنان از بهترین عناوین فیلم های کمدی تمام ادوارها به حساب می آیند. اکثر قسمت های سریال سیرک پرنده مانتی پایتان بر پایه طرح های کمدی ساخته شده و موضوعات مختلفی از سیاست، هنر، جامعه، ادبیات، ورزش و مسائل دیگر در آن دستمایه قرار گرفته است. اگر می خواهید با هر اتفاق ساده ای پقی زیر خنده بزنید و کلا دیگر کنترل خنده تان را برای همیشه از دست بدهید، حتما سراغ سیرک پرنده مانتی پایتان بروید!

حتما بخوانید  3 طرز تهیه پودینگ برنج با طعم هلو با کمپوت هلو و هلو تازه

 

 

۳۲- «فقط به من شلیک کن!» از بهترین سریال های کمدی خارجی

 

زمان پخش اصلی: ۱۹۹۷-۲۰۰۳

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۱۴۸ قسمت (۷ فصل)

IMDb: ۶،۸

چرا در فهرست برترین سریال های کمدی قرار گرفته؟ «فقط به من شلیک کن! (Just Shoot Me)» که ماجراهای بامزه اعضای تحریریه یک نشریه مد را دستمایه قرار داده، یکی از به یادماندنی ترین سریال های کمدی است که هم اکنون پخش مجدد آن از پلتفرم هولو باعث شده تا نامش دوباره بر سرزبان ها بیافتد. اگر دوست دارید بیشتر سر از کار نشریات معتبر دنیا دربیاورید و کمی هم خنده چاشنی آن باشد، حتما فقط به من شلیک کن را به فهرست تماشای خود اضافه کنید.

 

 

۳۱- «پایان های خوش» دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن!

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۱۱-۲۰۱۳

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۵۷ قسمت (۳ فصل)

IMDb: ۷،۷

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی خارجی تاریخ قرار گرفته؟ «پایان های خوش (Happy Endings)» احتمالا یکی از بهترین سریال های کمدی دنیا باشد که قربانی زمان بندی های پخش تلویزیونی شد. در دورانی که زمان پخش سریال ها نقش مهمی در جذب مخاطب و موفقیت و عدم موفقیت آن داشت، پایان های خوش هیچ وقت بینندگان زیادی به دست نیاورد تا نهایتا مدیران ای بی سی تصمیم به لغو آن بگیرند. ولی حالا به لطف پلتفرم های استریم (تماشای اینترنتی) این سریال جذاب زندگی دوباره ای پیدا کرده و هر چند دیر، بالاخره مخاطبانی که شایسته اش بود را پیدا کرده است.

 

 

۳۰- «اجتماع» یکی از بهترین سریال های کمدی دنیا

 

«اجتماع» یکی از بهترین سریال های کمدی دنیا

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۰۹-۲۰۱۵

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۱۱۰ قسمت (۶ فصل)

IMDb: ۸،۵

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی خارجی دنیا قرار گرفته؟ سریال کمدی جذاب «اجتماع (Community)» با طنز هوشمندانه و موقعیت های جذابی که در هر قسمت خلق می کرد، بینندگان پروپاقرص زیادی در زمان پخش اصلی پیدا کرد.

 

 

بیشتر بخوانید » نقد و بررسی سریال پیکی بلایندرز «

 

 

۲۹- «تازه از قایق پیاده شده» از برترین سریال های کمدی

 

«تازه از قایق پیاده شده» از برترین سریال های کمدی

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۱۵-۲۰۲۰

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۱۱۶ قسمت (۶ فصل)

IMDb: ۷،۸

 

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی خارجی قرار گرفته؟ «تازه از قایق پیاده شده (Fresh Off the Boat)» که زندگی یک خانواده آمریکایی آسیایی تبار را دنبال می کند، یکی از اولین سریال های آمریکایی است که پس از ۱۹۹۴، تمام بازیگران اصلی آن را آسیایی تبارها تشکیل می دهند. جسیکا هوانگ با بازی تحسین شده کنستانس وو، یکی از دوست داشتنی شخصیت های سریال های کمدی در سال های اخیر است که طرفدار زیادی نیز در بین سریال بین ها برای خود دست و پا کرده است. اگر کمی به سریال فرصت دهید، حتما آنقدری دلبسته شخصیت ها و ماجراهای جالب آنها می شوید که تمام قسمت های آن را با ولع تماشا کنید.

 

 

۲۸- «جای خوب» از بهترین سریال های کمدی تاریخ

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۱۶-۲۰۲۰

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۵۳ قسمت (۴ فصل)

IMDb: ۸،۲

 

چرا در فهرست برترین سریال های کمدی قرار گرفته؟ احتمالا هیچ سریال کمدی به اندازه «جای خوب (The Good Place)» باعث تأمل درباره مسائل اخلاقی نمی شود! تماشای این سریال کمدی مانند آن است که سر کلاس فلسفه نشسته باشید، البته نه هر کلاسی، بلکه کلاسی با کلی خنده و شوخی های بامزه که حضور در آن از پیکنیک هم بیشتر خوش بگذرد!

 

 

۲۷- «بروکلین نه-نه»، یک کمدی جنایی جذاب و از بهترین سریال های کمدی خارجی

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۱۳-تاکنون

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۱۴۳ قسمت (۸ فصل)

IMDb: ۸،۴

 

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی خارجی قرار گرفته؟ «بروکلین نه-نه (Brooklyn Nine-Nine)» از آن دست سریال های کمدی است که وقتی که شروع به تماشای آن می کنید، احساس می کنید نظاره گر یک کمدی معمولی هستید، ولی کمی که شخصیت ها جا بیفتند، واقعا متوجه می شوید، هیچ سریال کمدی جنایی در بامزگی و خنده داری به پای بروکلین نه-نه نمی رسد.

 

 

۲۶- «زیاد ذوق زده نشو» جرج کاستانزای واقعی!

 

«زیاد ذوق زده نشو» جرج کاستانزای واقعی!

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۰۰-تاکنون

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۱۰۰ قسمت (۱۰ فصل)

IMDb: ۸،۷

 

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی تاریخ قرار گرفته؟ سریال کمدی «زیاد ذوق زده نشو (Curb Your Enthusiasm)» یک خط داستانی بسیار ساده با بازی های اکثرا فی البداهه دارد، ولی برخلاف انتظار نتیجه آن یکی از بهترین و خنده دارترین کمدی ها از دوران ساینفلد است. اگر از طرفداران سریال ساینفلد (در ادامه به آن می رسیم) هستید و دلتان برای جرج کاستانزا تنگ شده، بهتر است بدانید لری دیوید، نویسنده خالق شخصیت جرج از خودش الهام گرفته، نقش اصلی این سریال کمدی جذاب و بامزه را بازی می کند.

 

 

۲۵- «ساوت پارک» از بهترین سریال های کمدی خارجی

 

زمان پخش اصلی: ۱۹۹۷-تاکنون

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۳۰۹ قسمت (۲۴ فصل)

IMDb: ۸،۷

 

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی خارجی قرار گرفته؟ وقتی که نوبت به طنزی بّرنده و نقد اجتماعی گزنده می رسد هیچ کس به پای تری پارکر و مت استون، سازندگان سریال کمدی «ساوت پارک (South Park)» نمی رسد. این انیمیشن کمدی خنده دار هم مخاطبانی کودک و هم بزرگسال دارد. اگر به دنبال سریالی می گردید که به همراه فرزندان خود تماشا کنید احتمالا ساوت پارک بهترین انتخاب باشد.

 

 

۲۴- «شهر زنان» بهترین سریال های کمدی خارجی

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۱۴-۲۰۱۹

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۵۰  قسمت (۵ فصل)

IMDb: ۸،۴

 

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی خارجی قرار گرفته؟ هر وقت در جمعی بودید و کسانی بودند که مصرا ادعا کردند که زن ها قریحه طنز ندارند، فقط کافی است کلیپی از سریال کمدی «شهر زنان (Broad City)» را به آنها نشان دهید، از ما بشنوید این پایان بحث اعصاب خردکن شما خواهد بود!

 

 

۲۳- «شاهزاده باطراوت بل ایر» از برترین سریال های کمدی

 

«شاهزاده باطراوت بل ایر» از برترین سریال های کمدی

 

زمان پخش اصلی: ۱۹۹۰-۱۹۹۶

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۱۴۸ قسمت (۶ فصل)

IMDb: ۷،۹

 

چرا در فهرست برترین سریال های کمدی تاریخ قرار گرفته؟ اگر یک بار هم سریال کمدی «شاهزاده باطراوت بل ایر (The Fresh Prince of Bel-Air)» را تماشا کرده باشید، احتمالا همین حالا که نام سریال دوباره به گوشتان خورده، دوباره ترانه متن سریال در ذهنتان روی دور تکرار افتاده است!

 

 

۲۲- «دره سیلیکون» از بهترین سریال های کمدی خارجی

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۱۴-۲۰۱۹

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۵۳ قسمت (۶ فصل)

IMDb: ۸،۵

 

چرا در فهرست برترین سریال های کمدی قرار گرفته؟ مایک جاج خالق فیلم کمدی «محیط اداره (۱۹۹۹)» در سریال کمدی «دره سیلیکون (Silicon Valley)» به بهترین نحو فرهنگ دره سیلیکون، پایتخت تکنولوژی جهان را به تصویر کشیده است، ضمن اینکه از بازی عالی کمیل نانجیانی نیز نمی توان به سادگی گذشت. اگر یکی از آن خوره های کامپیوتر و تکنولوژی (ببخشید نِرد) هستید و سرتان برای همنشینی با آدم های از جنس خودتان درد می کند، حتما سری به سریال دره سیلیکون بزنید، پشیمان نمی شوید.

 

 

۲۱- «گروه آی ‌تی» از بهترین سریال های کمدی خارجی

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۰۶-۲۰۱۰

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۲۵ قسمت (۴ فصل)

IMDb: ۸،۵

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی خارجی قرار گرفته؟ حالا که هنوز از بحث تکنولوژی دور نشدیم، بهتر است به یکی دیگر از سریال های کمدی موفق در مورد آدم های عشق کامپیوتر و تکنولوژی اشاره کنیم، یک سریال کمدی «گروه آی تی (The IT Crowd)» محصول کشور بریتانیا است. انی سریال بریتانیایی همچون سریال های کمدی آمریکایی قسمت های زیادی (تنها ۲۵ قسمت ناقابل) ندارد، ولی هر قسمت آن از قسمت دیگر با مزه تر و خنده دارتر است.

 

 

۲۰- «شتز کریک» از بهترین سریال های کمدی تاریخ

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۱۵-۲۰۲۰

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۸۰ قسمت (۶ فصل)

IMDb: ۸،۵

 

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی تاریخ قرار گرفته؟ سریال کمدی «شتز کریک (Schitt’s Creek)» زندگی خانواده ثروتمند رُز را نشان می دهد که پس از یک اختلاس بزرگ مجبور می شوند به تنها دارایی خود در شهر کوچکی به نام شتز کریک نقل مکان و زندگی جدید را آغاز کنند. این سریال کمدی احتمالا گزنده ترین طنز را درباره ثروت و تضاد طبقاتی دارد.

 

 

۱۹- «فیلادلفیا همیشه آفتابی است» از بهترین سریال های کمدی خارجی

 

«فیلادلفیا همیشه آفتابی است» از بهترین سریال های کمدی خارجی

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۰۵-تاکنون

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۱۵۴ قسمت (۱۴ فصل)

IMDb: ۸،۸

 

چرا در فهرست برترین سریال های کمدی خارجی تاریخ قرار گرفته؟ سریال کمدی «فیلادلفیا همیشه آفتابی است (It’s Always Sunny in Philadelphia)» که عمدتا دستکم گرفته شده، یکی از کمدی هایی است که با تداوم خود نشان داده شایسته توجه بیشتری است. اگر دوست دارید بدانید ماجرای این سریال کمدی چیست، باید بگوییم درباره آدم های ناجوری است که همیشه کارهای ناجوری انجام می دهند و اصولا سرشان برای دردسر درد می کند!

 

 

۱۸- «آتلانتا» از بهترین سریال های کمدی خارجی

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۱۶-تاکنون

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۲۱ قسمت (۲ فصل)

IMDb: ۸،۶

 

چرا در فهرست برترین سریال های کمدی خارجی قرار گرفته؟ سریال کمدی «آتلانتا (Atlanta)» احتمالا از بسیاری از سریال های کمدی که در این مطلب معرفی کرده ایم، بیشتر به درام نزدیک باشد، ولی طنز زیرپوستی آن باعث شده تا سریال خنده داری باشد که هر بیننده ای را ضمن سرگرم کردن بخنداند.

 

 

۱۷- «معاون رئیس‌ جمهور» از برترین سریال های کمدی

 

حتما بخوانید  نقد و بررسی فیلم تازیان عشق (Hounds of Love) | ترسناک و پرتعلیق

زمان پخش اصلی: ۲۰۱۲-۲۰۱۹

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۶۵ قسمت (۷ فصل)

IMDb: ۸،۳

 

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی تاریخ قرار گرفته؟ احتمالا اگر بخواهیم درباره سریال کمدی سیاسی «معاون رئیس‌ جمهور (Veep)» توضیح دهیم، وقت زیادی از خودمان و شما بگیریم، شاید جواب مختصر و مفید این باشد که چون جولیا لوئیس-دریفوس یکی از جذاب ترین کمدین های دنیا در آن بازی می کند!

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه سریال تاج/ The Crown «

 

 

۱۶- «سیمپسون ها» طولانی ترین سریال تلویزیونی تاریخ آمریکا

زمان پخش اصلی: ۱۹۸۹-تاکنون

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۷۰۶ قسمت (۳۲ فصل)

IMDb: ۸،۱

 

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی خارجی قرار گرفته؟ سن سریال کمدی «سیمپسون ها (The Simpsons)» احتمالا از خیلی از خوانندگان این مطلب هم بیشتر باشد! اخیرا به دلیل حواشی که برای طولانی ترین سریال تلویزیونی تاریخ آمریکا به وجود آمده، برخی از شخصیت های قدیمی آن از جمله آپو ناهاساپیماپتیلون (همان شخصیت بی نزاکتی که با لهجه هندی صحبت می کند) حذف شدند. به این ترتیب، سازندگان انیمیشن محبوب سیمپسون ها کار سختی را برای ادامه موفقیت های گذشته خود در پیش دارند.

 

 

۱۵- «دختران زرین» از بهترین سریال های کمدی خارجی

 

زمان پخش اصلی: ۱۹۸۵-۱۹۹۲

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۱۸۰ قسمت (۷ فصل)

IMDb: ۷،۹

 

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی تاریخ قرار گرفته؟ با اینکه سال ها پس از پخش این سریال تماشایی «دختران زرین (The Golden Girls)» گذشته و دوران ما با زمانه ای شخصیت های دختران زرین زندگی می کردند، تفاوت زیادی دارد، ولی خانم های جذاب این سریال همچنان می توانند برای هر دختربچه ای الگویی جذاب باشند!

 

 

۱۴- «چیرز» از برترین سریال های کمدی

 

«چیرز» از برترین سریال های کمدی

 

زمان پخش اصلی: ۱۹۸۲-۱۹۹۳

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۲۷۵ قسمت (۱۱ فصل)

IMDb: ۷،۹

 

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی خارجی قرار گرفته؟ یکی از خاطره انگیزترین سریال های کمدی خارجی بی شک «چیرز ( Cheers)» است و البته که چه کسی بدش می آید جایی برود که همه اسمش را بدانند!

 

 

۱۳- «مایل به سیاه» از بهترین سریال های کمدی خارجی

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۱۴-تاکنون

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۱۶۲ قسمت (۷ فصل)

IMDb: ۷،۱

 

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی تاریخ قرار گرفته؟ سریال «مایل به سیاه (Black-ish)» یکی از بهترین نمونه ها از سریال های کمدی است که ضمن دستمایه قرار دادن موضوعات اجتماعی و فرهنگی مختلف همچنان از عهده خنداندن بینندگانش بر می آید. مایل به سیاه را به کسانی توصیه می کنیم که دوست دارند طنزی سنگین و فاخر تماشا کنند.

 

 

۱۲- «پخش زنده شنبه شب» از برترین سریال های کمدی

 

زمان پخش اصلی: ۱۹۷۵-تاکنون

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۹۰۹ قسمت (۴۶ فصل)

IMDb: ۸

 

چرا در فهرست برترین سریال های کمدی قرار گرفته؟ «پخش زنده شنبه شب (Saturday Night Live)» طی دوره ۴۶ ساله ای که از پخش آن از شبکه ان بی سی می گذرد، روزهای خوب و روزهای کمتر خوب زیادی را پشت سرگذاشته است. پخش زنده شنبه شب طی سال های طولانی پخش خود با برخی از بهترین هجوهای سیاسی و فرهنگی لبخند را به لب بینندگان خود آورده و همچنین شروع عالی برای برخی از بهترین کمدین های دنیا نیز بوده است. اگر برنامه های طنز گفتگومحور لذت می بردید، حتما پخش زنده شنبه شب را به فهرست تماشای خودتان اضافه کنید.

 

 

شمارش معکوس برای ۱۰ سریال کمدی برتر تاریخ…

 

 

۱۰-«اداره»، وقتی زندگی واقعی کمدی می شود!

 

«اداره»، وقتی زندگی واقعی کمدی می شود!

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۰۵-۲۰۱۳

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۲۰۱ قسمت (۹ فصل)

IMDb: ۸،۹

 

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی خارجی قرار گرفته؟ احتمالا اوج خنده های سریال کمدی «اداره (The Office)» شوخی های بین جیم و دوایت و البته طنز کلامی آن باشد. و البته که هیچ سریالی بهتر از اداره نتوانسته این چنین عمیق زندگی کسل کننده و روح کُش کارمندی را به سخره بگیرد.

 

 

۹-«خانواده امروزی» از بهترین سریال های کمدی تاریخ

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۰۹-۲۰۲۰

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۲۵۰ قسمت (۱۱ فصل)

IMDb: ۸،۱

 

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی خارجی قرار گرفته؟ سریال کمدی «خانواده امروزی (Modern Family)» با گروهی از بازیگران عالی،‌ شوخی های هوشمندانه و خنده دار به حق تحسین مخاطبان و منتقدان را در پی داشته و جوایز زیادی را نیز از آن خود کرده است. اگر اهل کمدی های شلوغ هستید، احتمالا انتخاب بهتری از خانواده امروزی نخواهید داشت.

 

 

بیشتر بخوانید » نقد و بررسی ۸ فصل سریال بازی تاج و تخت «

 

 

۸- «پرورش شکست ‌خورده» از برترین سریال های کمدی

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۰۳-۲۰۰۶

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۸۴ قسمت (۵ فصل)

IMDb: ۸،۷

 

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی تاریخ قرار گرفته؟ سریال کمدی «پرورش شکست خورده (Arrested Development)» همچنان یکی از بهترین نمونه های کمدی است که به زندگی خانواده های مشکل دار می پردازد.

 

 

۷-«ناامنی» از برترین سریال های کمدی

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۱۶-تاکنون

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۳۴ قسمت (۴ فصل)

IMDb: ۷،۹

 

چرا در فهرست برترین سریال های کمدی قرار گرفته؟ ایسای رای خالق سریال کمدی «ناامنی (Insecure)» نبوغ عالی برای به تصویر کشیدن ناهنجاری ها و البته کشمکش آدم ها برای داشتن زندگی عادی در این دوره زمانه به خرج داده است.

 

 

۶-«دوستان» یا فرندز از بهترین سریال های کمدی تاریخ

 

«دوستان» از بهترین سریال های کمدی تاریخ

 

زمان پخش اصلی: ۱۹۹۴-۲۰۰۴

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۲۳۶ قسمت (۱۰ فصل)

IMDb: ۸،۹

 

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی تاریخ قرار گرفته؟ سریال فراموش نشدنی فرندز یا همان «دوستان/ Friends» احتمالا در بین سریال های کمدی دوآتشه ترین هواداران را دارد. این سریال جذاب و خاطره انگیز به خوبی زندگی عجیب بسیاری از ما در بیست و چند سالگی و دورانی که دوستان از خانواده نیز به ما نزدیکتر بودند را نشان می دهد. دوستان همچنان با پخش مجددهای مختلف از شبکه های تلویزیونی و پلتفرم های استریم نسل های جدید را نیز به فهرست مخاطبان و به طبع هواداران پروپاقرص خود اضافه می کند.

 

 

۵-«فالتی تاورز»؛ ماجراهای یک هتلدار بی اعصاب و کارمندانش!

 

«فالتی تاورز»؛ ماجراهای یک هتلدار بی اعصاب و کارمندانش!

 

زمان پخش اصلی: ۱۹۷۵-۱۹۷۹

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۱۲ قسمت (۲ فصل)

IMDb: ۸،۷

 

چرا در فهرست برترین سریال های کمدی قرار گرفته؟ سریال کمدی « فالتی تاورز (Fawlty Towers)» یکی از پربیننده ترین و محبوب ترین سریال های کمدی تاریخ بریتانیا است که طی سال های پخش تحسین منتقدان را در پی داشت و انبوهی از جوایز را نیز به دست آورد. و البته محال است کسی فالتی تاورز را دیده باشد و هربار با هر برخورد ناشایست کارمندان هتل محل اقامتش به یاد بزیل،‌ مدیر هتل گستاخ و بی نزاکت این سریال به یادماندنی نیافتد!

 

 

بیشتر بخوانید » نقد و بررسی سریال بابیلون برلین «

 

 

۴-«پارک ها و تفریحات» از برترین کمدی های دنیا

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۰۹-۲۰۱۵

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۶۲ قسمت (۵ فصل)

IMDb: ۸،۱

 

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی تاریخ قرار گرفته؟ «پارک ها و تفریحات (Parks and Recreation)» سریالی دلگرم کننده، به شدت خنده دار و پر از شوخی ها و دست انداختن های بامزه است. پارک ها و تفریحات هر آنچه از یک سریال کمدی می خواهید را یکجا دارد، به این جهت حتما سری به آن بزنید.

 

 

۳-«۳۰ راک» از بهترین سریال های کمدی تاریخ

 

-«۳۰ راک» از بهترین سریال های کمدی تاریخ

 

زمان پخش اصلی: ۲۰۰۶-۲۰۱۳

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۱۳۹ قسمت (۷ فصل)

IMDb: ۸،۲

 

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی تاریخ قرار گرفته؟ اگر قبلا فکر می کردید نویسندگان و کمدین ها آدم های عجیب و روان پریشی هستند، احتمالا با تماشای سریال کمدی «۳۰ راک (۳۰ Rock)» که درباره زندگی گروهی عجیب و غریب از نویسندگان کمدی است، حتما شک شما به یقین تبدیل می شود. سریال ۳۰ راک با حضور تینا فی و بسیاری از چهره های شاخص دیگر، یکی از بهترین گروه های بازیگران در تمام سریال های تاریخ تلویزیون آمریکا را نیز در اختیار دارد.

 

 

۲-«عاشقتم لوسی» از بهترین سریال های کمدی تاریخ

 

زمان پخش اصلی: ۱۹۵۱-۱۹۵۷

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۱۸۰ قسمت (۶ فصل)

IMDb: ۸،۴

 

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی تاریخ قرار گرفته؟ بدون سریال «عاشقتم لوسی (I Love Lucy)» احتمالا شاهد سریال های کمدی به این طریقی که حالا سراغ داریم نبودیم. این سریال کمدی همچنان همان طراوات و شادابی خود را دارد و همانقدر که در دهه ۱۹۵۰ خنده دار بود، حالا هم می تواند از عهده خنداندن بینندگانش بربیاید.

 

 

۱-«ساینفلد»، سریالی انقلابی که کمدی را برای همیشه عوض کرد

 

«ساینفلد»، سریالی انقلابی که کمدی را برای همیشه عوض کرد

 

زمان پخش اصلی: ۱۹۸۹-۱۹۹۸

تعداد فصل ها و قسمت ها: ۱۸۰ قسمت (۹ فصل)

IMDb: ۸،۸

 

چرا در فهرست بهترین سریال های کمدی تاریخ قرار گرفته؟ سریال کمدی ساینفلد (Seinfeld) معمولا در اکثر فهرست هایی که از بهترین کمدی های تمام دوران ها تهیه می شود،‌ صدرنشین است. ساینفلد که به «سریالی درباره هیچی» مشهور است، یکی از آن کمدی هایی بود که با شخصیت های به یادماندنی، بازی های خارق العاده گروه بازیگرانش (مایکل ریچاردز، جسیون الکساندر، جولیا لوئیس-دریفوس و حتی جری ساینفلد نابازیگر) و نوآوری های گروهی از بهترین نویسندگان و کمدین های دنیا از جمله ساینفلد، لری دیوید و دیگران بسیاری از قواعد کمدی های موقعیت و شخصیت محور را از اساس دگرگون کرد. اگر دوست دارید مانند یکی از شخصیت های ساینفلد از خنده سکته کنید، انتخاب شما کاملا درست است، بنابراین حتما تماشای ساینفلد را در صدر اولویت های زندگیتان قرار دهید!

 

 

منبع: marieclaire

 

کالابرگ الکترونیک