بهترین مینی سریال های نتفلیکس بر اساس امتیازات IMDb

بهترین مینی سریال های نتفلیکس بر اساس امتیازات IMDb


7 تیر 1400 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین مینی سریال های نتفلیکس

در زمینه ساخت مینی سریال های تماشایی هیچ شبکه تلویزیونی در جهان به پای نتفلیکس نمی رسد. امروز در سرویس هنر و سینما مجله کوروش نگاهی به برخی از بهترین مینی سریال های نتفلیکس انداخته ایم. اگر دنبال کننده‌ جدی بهترین و جدیدترین سریال ها و مینی سریال های خارجی هستید و حالا به دنبال مجموعه جدیدی هستید، حتما تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 

 

چرا باید بهترین مینی سریال‌های نتفلیکس را ببینیم؟

 

اگر فرض را بر این بگذاریم که هم اکنون پای به عصر طلایی تلویزیون گذاشته ایم، در این صورت باید بگوییم که احتمالا یکی از جذاب ترین خصوصیات سریال های تلویزیونی این دوره کم کردن از تعداد قسمت هاست.

 

در سال های گذشته، معمولا استاندارد سریال های تلویزیونی ۲۴ قسمت در هر فصل بود. ولی هم اکنون با ظهور پلتفرم های استریم (تماشای اینترنتی) به نظر می رسد که حوصله مخاطبان کمتر از قبل شده است. نتیجه منطقی این کم حوصلگی نیز انتشار کل سریال به صورت یکجا از سوی تولیدکنندگان برنامه های تلویزیونی است.

 

در زمانی که پخش قسمت های سریال های تلویزیونی به صورت هفتگی بود،‌ کش دادن داستان سریال کمتر توجه مخاطبان را جلب می کرد. ولی حالا چنین نیست. فصل های کوتاه تر امکان داستان پردازی هایی شسته رفته تر را فراهم کرده است.

 

همینطور سریال سازان حالا به جای طولانی کردن ماجراهای سریال ها، اولویت خود را روی بالا بردن کیفیت داستان ها گذاشته اند. در حقیقت، مینی سریال ها به سرعت تبدیل به محتوای برگزیده و محبوب مخاطبان در این دوران شده اند.

 

نتفلیکس هم توانسته با ساخت مینی سریال های متنوع با داستان های بسیار جذاب و مهیج، بخش بزرگی از بازار مینی سریال های جهان را از آن خود کند. در اینجا ۱۵ مورد از بهترین مینی سریال های نتفلیکس را بر اساس امتیازات IMDb معرفی کرده ایم.

 

 

«مجنون» از بهترین مینی سریال های نتفلیکس

 

«مجنون» از بهترین مینی سریال های نتفلیکس

 

سال پخش: ۲۰۱۸

تعداد قسمت ها: ۱۰

ژانر: کمدی سیاه

IMDb: ۷.۸

 

کری فوکوناگا سازنده سریال بسیار موفق «کارآگاه حقیقی» تمامی قسمت های این درام علمی تخیلیِ سورئال را کارگردانی کرده است. در سریال «مجنون (Maniac)» جونا هیل و اما استون نقش زن و مردی را بازی می کنند که موافقت خود را با آزمایش داروی جدیدی اعلام کردند که ممکن است درد عاطفی آنها را علاج کند. نه تنها داستان پردازی این مینی سریال تماشایی نتفلیکس بسیار جالب از آب درآمده، بلکه جهان خیالی که در این سریال بنا نهاده شده به شدت درگیر کننده و واقعی است. سبک و سیاق خاص مجنون از بهترین مینی سریال های نتفلکیس نیز به سازندگان سریال اجازه دداه با دست باز خلاقیت های خود را نشان دهند.

 

 

بیشتر بخوانید » نقد و بررسی سریال تخیلی دارک/ Dark «

 

 

«داروساز» به دنبال یک حقیقت هولناک

 

«داروساز» به دنبال یک حقیقت هولناک

 

سال پخش:‌ ۲۰۲۰

ژانر: مستند تلویزیونی

تعداد قسمت ها: ۴

IMDb: ۷.۸

 

«داروساز (The Pharmacist)» اولین مستند جنایی از سری مستندهای تلویزیونی به شدت پرطرفدار نتفلیکس است. شاید مینی سریال داروساز تا حد زیادی تحت الشعاع سریال پربیننده «ببر پادشاه (Tiger King)» قرار گرفته باشد، ولی بی شک از حیث کیفیت و جذابیت یک سروگردن از این سریال بالاتر است. مینی سریال داروساز ماجرای زندگی دن اشنایدر، داروسازی را در شهر کوچک پویدراس، لوئیزیانا روایت می کند که می خواهد قاتل پسرش را شناسایی کند. اما او با ادامه تحقیقات درگیر ماجرای بسیار بزرگتری می شود و تحقیقات محدود او، سرانجام یک بحران کشوری را افشا می کند. داروساز که در بین بهترین مینی سریال های نتفلیکس قرار دارد در تنها چهار قسمت، داستانی قهرمانانه از برقرار عدالت را به صورتی کاملا مختصر و بدون جانبداری روایت می کند.

 

 

«ناراست ‌کیش» درامی خوش ساخت و الهام بخش

 

«ناراست ‌کیش» درامی خوش ساخت و الهام بخش

 

سال پخش:‌ ۲۰۲۰

ژانر: درام

تعداد قسمت ها: ۴

IMDb: ۸

 

مینی سریال «ناراست کیش یا غیر ارتدکس (Unorthodox)» به نویسندگی آنا وینگر بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است. استر شاپیرو زن جوانی از یک خانواده یهودی ارتدکس فوق العاده سخت گیر است. او که هیچ وقت از نیویورک خارج نشده و علاقه ای هم به پذیرفتن نقش خود به عنوان یک همسر و مادر سنتی ندارد، زندگی خود را رها می کند و برای شروعی دوباره به برلین نقل مکان می کند. ناراست کیش یکی از بهترین مینی سریال های نتفلیکس است که در عین پرداختن به فرهنگ یهودیان ارتدکس (قابل تعمیم به افراط گرایی در تمام مذاهب) در عین حال داستانی الهام بخش از خودشناسی و کشف استعدادهای نهان را روایت می کند.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه داستان 10 فیلم جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰

 

 

«سر به سر گربه ها نگذارید» از بهترین مینی سریال های نتفلیکس

 

«سر به سر گربه ها نگذارید» از بهترین مینی سریال های نتفلیکس

 

سال پخش:‌ ۲۰۱۹

ژانر: مستند تلویزیونی، جنایت واقعی

تعداد قسمت ها: ۳

IMDb: ۸.۱

 

مینی سریال «سر به سر گربه ها نگذارید (Don’t F*Ck With Cats)» قبلا به دلیل وجود تصاویر تکان دهنده ای از اذیت و آزار و قتل بی رحمانه حیوانات (به خصوص دو بچه گربه) به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. در این مینی سریال گروهی از فعالان آنلاین به ویدئوهایی از حیوان آزاری بر می خورند و تصمیم می گیرند عامل انتشار این ویدئوها را پیدا کنند. با وجودی که بسیاری از بینندگان این مینی سریال نتفلیکس آن را یکی از مشمئز کننده ترین مینی سریال های دنیا دانسته اند، ولی در همین حال، رازآلودی و تعلیقی که در داستان وجود دارد هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. مینی سریال سر به سر گربه ها نگذارید یکی از پرپیچ و خم ترین مستندهای تلویزیونی است که خیلی زود ماجراهای آن از حیوان آزاری تبدیل به جستجوی یک قاتل بی رحم می شود.

 

 

بیشتر بخوانید » نقد و بررسی سریال پیکی بلایندرز «

 

 

«خلافت» یکی از جنجالی ترین و بهترین مینی سریال های نتفلیکس

 

«خلافت» یکی از جنجالی ترین و بهترین مینی سریال های نتفلیکس

 

سال پخش:‌ ۲۰۲۰

ژانر: درام، تعلیقی

تعداد قسمت ها: ۸

IMDb: ۸.۲

 

مینی سریال «خلافت (Caliphate)» از شبکه تلویزیونی نتفلیکس، درام سوئدی است که در آن به مضامینی همچون تهدیدات تروریسم و همینطور خطر افراط گرایی در جهان امروز پرداخته شده است. مینی سریال خلافت از دریچه زندگی زنان روایت می شود، به این جهت تماشای آن می تواند تغییر منظر جالبی نسبت به بسیاری از درام های تعلیقی مشابه باشد. ماجراهای سریال با شخصیت های واقع بین و دلسوزی آغاز می شود که به سرعت به دشمنان یکدیگر تبدیل می شوند. خلافت به خوبی نشان می دهد که افراط گرایی تا چه حد می تواند به سادگی باعث رواج خشونت و جدا افتادگی مردم از یکدیگر شود. خلافت، درام تعلیقی مهیج و میخکوب کننده است که بینندگان خود را به خوبی تا قسمت آخر می کشاند.

 

 

«تخریبگر آمریکایی» کمدی ترسناک از بهترین مینی سریال های نتفلیکس

 

«تخریبگر آمریکایی» کمدی ترسناک از بهترین مینی سریال های نتفلیکس

 

سال پخش:‌ ۲۰۱۷

ژانر: کمدی، درام، مستندنما

تعداد قسمت ها: ۱۶ قسمت (دو فصل)

IMDb: ۸.۲

 

«تخریبگر آمریکایی (American Vandal)» یکی از بهترین مینی سریال های نتفلیکس است که به نظر در دوره ای که ذائقه مخاطبان بیشتر به سمت ژانرهای ترسناک و کمدی سوق پیدا کرده، بینندگان زیادی نیز پیدا کرده است. داستان مینی سریال تخریبگر آمریکایی به سبک مستندنما روایت می شود که با توجه به موضوع این مینی سریال احتمالا بهترین سبک برای روایت اتفاقات مختلفی است که شاهد آنها هستیم. این مینی سریال دیدنی و سرگرم کننده نتفلیکس به خوبی از برخی از پیش پا افتاده ترین و پوچ ترین شوخی ها برای کشاندن مخاطبان تا پایان آخرین قسمت مینی سریال بهره برده است.

 

 

«کشور وحشی وحشی» از جنجالی ترین مینی سریال های نتفلیکس

 

«کشور وحشی وحشی» از جنجالی ترین مینی سریال های نتفلیکس

 

سال پخش:‌ ۲۰۱۸

ژانر: مستند، جنایی

تعداد قسمت ها: ۱

IMDb: ۸.۲

 

مینی سریال «کشور وحشی وحشی (Wild Wild Country)» یکی از جذاب ترین و در عین حال عجیب ترین داستان های تاریخ معاصر آمریکا را روایت می کند. فرقه بزرگی تحت تاثیر اُشو، عارف و گوروی کاریزماتیک هندی شکل می گیرد. اعضای این فرقه زمین بزرگی را در ایالت اورگن خریداری می کنند تا شهری را برای پیروان این فرقه بسازند. داستان اصلی مینی سریال کشور وحشی وحشی نبرد بین اعضای فرقه و مردم اورگن را دنبال می کند، ولی همچنان تاثیر جادویی فرقه گرایی و نفوذ مخرب آن بر ذهن اعضایش را نیز به تصویر می کشد. اعضایی که بسیاری از آنها اعتراف کرده اند که شستشوی مغزی شده اند.

 

 

بیشتر بخوانید » نقد و بررسی فصل اول سریال see «

 

 

«بی خدا» از بهترین مینی سریال های نتفلیکس

 

«بی خدا» از بهترین مینی سریال های نتفلیکس

 

سال پخش:‌ ۲۰۱۷

ژانر: وسترن، درام

تعداد قسمت ها: ۷

IMDb: ۸.۳

 

مینی سریال «بی خدا (Godless)» وسترن جذاب و مهیجی است که زندگی مردم شهری را در دوران غرب وحشی (۱۸۸۰) روایت می کند. مردم شهر باید خود را برای دفاع در برابر فرانک گریفین، جانی فراری آماده کنند که قرار است برای انتقام به شهر بازگردد. مینی سریال مهیج بی خدا توسط اسکات فرانک نوشته و کارگردانی شده که به خوبی از یک منظر محدود کمال استفاده را برای روایت یک داستان گیرا و نفسگیر برده است. بی خدا بی شک یکی از بهترین مینی سریال های نتفلیکس است که می طلبد تمام ۷ قسمت آن را در یک بعد از ظهر و یکجا تماشا کنید!

 

 

«جولی و اشباح» یک درام موزیکال بامزه!

 

«جولی و اشباح» یک درام موزیکال بامزه!

 

سال پخش:‌ ۲۰۲۰

ژانر: موزیکال، کمدی، درام

تعداد قسمت ها: ۹

IMDb: ۸.۳

 

همیشه در هر گروهی یک آدم عجیب وجود دارد، در گروهی که در مینی سریال «جولی و اشباح (Julie And The Phantoms)» شاهدیم نیز این فرد جولی است، چون او تنها عضو زنده گروه است! اگر تا به حال فیلم های موزیکال قدیمی همچون «سگ پشمالو» و «تختخواب سحرآمیز» را تماشا کرده باشید باید بگوییم که جولی و اشباح نیز در ژانر مشابهی ساخته شده است. جولی، شخصیت اصلی این مینی سریال جذاب و بامزه روزی به یکی از سی دی های قدیمی مادر مرحومش بر می خورد و تصادفا اعضای گروه موسیقی که ۲۵ سال قبل درگذشته اند را احضار می کند.

حتما بخوانید  طرز تهیه پاپ کورن خانگی خوشمزه در طعم های مختلف

 

 

بیشتر بخوانید » نقد و بررسی سریال تاج/ The Crown «

 

 

«باورنکردنی» از بهترین مینی سریال های نتفلیکس

 

«باورنکردنی» از بهترین مینی سریال های نتفلیکس

 

سال پخش:‌ ۲۰۱۹

ژانر: درام، جنایت واقعی

تعداد قسمت ها: ۸

IMDb: ۸.۴

 

درام جنایی «باورنکردنی (Unbelievable)» پر از انبوهی از خلاقیت های نویسندگان و بازی های حیرت انگیز است. مینی سریال باورنکردنی داستانی عمیقا ناراحت کننده و ترسناک را روایت می کند که ظاهرا بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است. کیتلین دیور نقش ماری آدلر، زن جوانی را ایفا می کند که به طرز وحشیانه ای به او حمله شده و حالا پلیس او را متهم به دروغگویی کرده است. باورنکردنی که یکی از بهترین مینی سریال های نتفلیکس در سال های اخیر بوده ماجرای ماری و همینطور تحقیقات جداگانه دو کارآگاه زن را به صورت تودرتو روایت می کند. علیرغم داستان ناراحت کننده این مینی سریال، ریتم پرشتاب و تعلیقی که دارد باعث می شود که هر بییننده ای میخکوب آن شود.

 

 

«مجازاتگر» یک اکشن دلهره آور ناب

 

«مجازاتگر» یک اکشن دلهره آور ناب

 

سال پخش:‌ ۲۰۱۷-۲۰۱۹

ژانر: اکشن، درام، جنایی، دلهره آور

تعداد قسمت ها: ۲۶ قسمت (دو فصل)

IMDb: ۸.۵

 

اگر به دنبال یک مینی سریال پرتعلیق و اکشن می گردید حتما سراغ «مجازاتگر (The Punisher)» بروید. مجازاتگر یکی از شخصیت های مارول کامیکس است که قبلا در قالب فیلم ها و انیمیشن های دیگری نیز ساخته شده است. ولی ماجراهای سریال مجازاتگر تا حد زیادی با فیلم ها و انیمیشن هایی که قبلا درباره آن ساخته شده اند متفاوت است. البته داستان اصلی اساسا همان داستان همیشگی است، فرانک کسل یا همان مجازاتگر کسی است که به صلاحدید خود جنایتکاران را مجازات می کند. او در مینی سریال مجازتگر در پی پیدا کردن عاملان قتل خانواده اش است.

 

 

بیشتر بخوانید » ترسناک ترین فیلم های سینمایی براساس داستان های واقعی «

 

 

«کبرا کای» از بهترین مینی سریال های نتفلیکس

 

«کبرا کای» از بهترین مینی سریال های نتفلیکس

 

سال پخش:‌ ۲۰۱۸- هم اکنون

ژانر: کمدی، اکشن، رزمی

تعداد قسمت ها: ۳۰ (سه فصل)

IMDb: ۸.۷

 

بچه کاراته باز در دهه ۱۹۸۰ تبدیل به یک پدیده شد. و از آن زمان تا به حال بارها در قالب فیلم های سینمایی بازتولید شده است. هم اکنون بعد از گذشته چند دهه یکی از بهترین مینی سریال های نتفلیکس نیز بر اساس همان داستان اصلی بچه کاراته باز ساخته شده است. مینی سریال «کبرا کای (Cobra Kai)» روایت زندگی دنیل و جانی است که حالا پای به دوران میانسالی گذاشته اند.

 

 

«وقتی آنها ما را می بینند» از بهترین مینی سریال های نتفلیکس

 

«وقتی آنها ما را می بینند» از بهترین مینی سریال های نتفلیکس

 

سال پخش:‌ ۲۰۱۹

ژانر: درام، جنایت واقعی

تعداد قسمت ها: ۴

IMDb: ۸.۹

 

ایوا دوورنی، کارگردانی است که در اوج دوران هنری خود قرار دارد. تصمیم او برای ساخت یک سریال تلویزیونی به خوبی نشان دهنده علاقه و اهمیتی است که داستان برای او داشته است. مینی سریال «وقتی آنها ما را می بینند (When They See Us)» روایت زندگی پنج نوجوان آمریکایی آفریقایی است که در دهه ۱۹۸۰ متهم به تعرض و خشونت شدند و علی رغم نبود مدارک کافی به زندان افتادند. وقتی آنها ما را می بینند که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده، به خوبی لزوم وجود عدالت را نشان داده و در طول ۴ قسمت تماشایی خود بینندگان را به خوبی درگیر داستانی گیرا و البته ناراحت کننده می کند.

 

 

«آخرین رقص» روایتی جذاب از زندگی اسطوره بسکتبال

 

«آخرین رقص» روایتی جذاب از زندگی اسطوره بسکتبال

 

سال پخش:‌ ۲۰۲۰

ژانر: مستند تلویزیونی

تعداد قسمت ها: ۱۰

IMDb: ۹.۲

 

مینی سریال دیدنی «آخرین رقص (The Last Dance)» از بهترین مینی سریال های نتفلیکس زندگی مایکل جردن، اسطوره تیم بسکتبال شیکاگو بولز را روایت می کند. آخرین رقص مستند جذابی است که با داستان پردازی و روایتی عالی هر بیننده ای را به خود معتاد می کند. یکی از جذابیت های مینی سریال آخرین رقص روایت غیرخطی و تودرتوی آن است که باعث می شود مخاطب با زیروبم های زندگی و دوران حرفه ای یکی از بهترین بسکتبالیست های تاریخ همراه شود.

 

 

«تسخیرشدگی عمارت بلای» از بهترین مینی سریال های نتفلیکس

 

«تسخیرشدگی عمارت بلای» از بهترین مینی سریال های نتفلیکس

 

سال پخش:‌ ۲۰۲۰

ژانر: ترسناک، ماوراءالطبیعه، گوتیک عاشقانه

تعداد قسمت ها: ۹

IMDb: ۹.۳

 

مینی سریال «تسخیرشدگی عمارت بلای (The Haunting of Bly Manor Miles)» روایتی دلهره آور و پر از رمز و راز از زندگی دو کودک و خانه ای اسرارآمیز است. تسخیرشدگی عمارت بلای از همان ابتدا با ترسی که به بینندگان القا می کند باعث می شود کمتر بیننده ای آگاهانه از خیر تماشای آن بگذرد. اگر به دنبال یک مینی سریال اسرارآمیز با داستانی میخکوب کننده می گردید، توصیه می کنیم حتما تسخیرشدگی عمارت بلای از بهترین مینی سریال های نتفلیکس را تماشا کنید که به شدت نیز مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفته است.

 

 

منبع: screenrant

 

 

کالابرگ الکترونیک