بهترین سریال های خارجی | ۴۶ سریال که حتما باید ببینید

بهترین سریال های خارجی | ۴۶ سریال که حتما باید ببینید


21 اردیبهشت 1401 . زمان مطالعه: 32 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
لیست بهترین سریال‌ های خارجی
فهرست محتوا پنهان

سریال خارجی چی ببینیم؟ ظاهرا جست‌وجوی بینندگان برای بهترین سریال‌ های خارجی به این زودی‌ها تمام نمی‌شود! هر چند ذائقه مخاطبان مختلف با یکدیگر متفاوت است، اما در این بین سریال‌های جذابی بوده‌اند که بینندگان میلیونی داشته‌اند و در عین حال، توجه منتقدان و کارشناسان را نیز جلب کرده‌اند، در مطلب امروز مجله کوروش به معرفی بهترین و جدیدترین سریال هایی تلویزیونی دنیا و بهترین سریال های خارجی تمام شده پرداخته‌ایم، با سرویس هنر و سینما همراه باشید.

 

 

بهترین سریال های خارجی

 

تردیدی نیست که در دوران طلایی بهترین سریال های خارجی به سر می‌بریم. برخی از بهترین سریال های خارجی در سال‌های اخیر پخش شده‌اند، از درام‌های پرماجرا تا خیال‌پردازانه‌ها و علمی تخیلی‌هایی با بودجه سنگین و حتی سریال‌های پرزرق و برقی با کیفیت فیلم‌های سینمایی که همگی از ظرفیت‌های این رسانه به بهترین نحو بهره برده‌اند.

با وجود شبکه‌های تلویزیون کابلی، ورود سرویس‌های پخش جریانی و ظهور سریال‌های نامتعارف و منحصر به فرد به دست نویسندگان و کارگردانان مختلف، سریال‌های تلویزیون در اوج خود قرار دارند. فهرست ۴۰ سریال از جدیدترین و بهترین سریال های خارجی و بهترین سریال های خارجی تمام شده که در ادامه معرفی خواهیم کرد از برخی از عناوین بهترین سریال های دنیا در چند دهه اخیر به انتخاب رسانه‌ها، ببینندگان، نویسندگان، کارگردانان و بازیگران سینما و تلویزیون در آمریکا و کشورهای دیگر هستند. پیشنهاد می‌کنیم حتما لیست ۴۰ سریال برتر دنیا را مرور کنید.

 

۴۶- جوخه برادران (Band of Brothers)

 

خلاصه و بررسی داستان سریال Band of Brothers

 

مینی‌ سریال تلویزیونی جوخه برادران یا دسته برادران در سال ۲۰۰۱ توسط «تام هنکس» و «استیون اسپیلبرگ» بر اساس کتابی با همین نام نوشته‌ی «استیون ای. امبروز»، برای شبکه اچ بی او ساخته شد و توانست جوایز زیادی را به عنوان یکی از بهترین سریال‌های دنیا از آنِ خود کند.

در این مینی‌ سریال درام-جنگی، تجربیات سربازان جوان امریکایی در جنگ جهانی دوم، از آموزش‌های اولیه تا زمان جنگ به تصویر کشیده شده است. برای خواندن نقد و خلاصه مینی‌ سریال Band of Brothers روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۴۵- دختران درخشان (Shining Girls)

 

داستان سریال دختران دختران درخشان (Shining Girls)

 

در سریال دختران درخشان «کربی» با بازی «الیزابت ماس» نام دختر جوانی است که در سال ۱۹۸۹ مورد یک حمله وحشیانه قرار گرفته ولی خوشبختانه از آن جان سالم به در برده است. این اتفاق اثرات عمیقی روی او گذاشته و  پیامدهای دشواری برای او دارد که باید با آن‌ها کنار بیاید.

سریال دختران درخشان ۲۰۲۲ (Shining Girls) ساخت کشور آمریکا، در ژانر جنایی، درام و راز آلود و به کارگردانی و نویسندگی «میشل مک لارن» است. رمان «دختران درخشان» در سال ۲۰۱۳ توسط «لورن بیکز» نوشته شده و سریال پرطرفدار آن از آوریل ۲۰۲۲ در قالب یک مینی سریال هشت قسمتی توسط اپل تی وی پلاس پخش شد.

 

۴۴- ما سقوط کردیم (we crashed)

 

جرارد لتو در سریال ما سقوط کردیم

 

سریال ما سقوط کردیم (we crashed) به دلیل جذابیت قصه عشق و شکستی که در محیط‌های استارتاپی شکل می‌گیرد جزو محبوب‌ترین سریال‌های خارجی ۲۰۲۲ است. سریال «ما سقوط کردیم» که در مارس سال جاری میلادی از مؤسسه اپل تی وی پخش شد حول و حوش ظهور و سقوط استارتاپ فوق‌العاده ثروتمند و معروف «WeWork» می‌چرخد.

این سریال بر اساس پادکست «ظهور و سقوط استارتاپ «WeWork» که در اوایل سال ۲۰۲۰ منتشر شد ساخته شده است. این مینی‌سریال دیدنی در هشت قسمت ساخته و منتشر شده است. فراز و نشیب‌های یک استارتاپ میلیاردی به نام «WeWork» که زمانی یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌ها و استارتاپ‌های جهان بود در این سریال نمایش داده شده است.

در این فیلم این استارتاپ میلیاردی به دلیل بی‌نظمی و عشق پر از هرج و مرجی که بنیان‌گذاران را درگیر خود می‌کند سقوط می‌کند. برای مطالعه نقد و بررسی و خلاصه داستان و نظر منتقدان درباره سریال ما سقوط کردیم روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۴۳- تفکیک (Severance)

 

نقد و بررسی سریال تفکیک

 

سریال تفکیک یا جداسازی (Severance) به کارگردانی «بن استیلر» و «ایفه مک‌آردل» با بازی نقش اول «آدام اسکات» در فوریه امسال از شبکه اپل تی وی پلاس پخش شد. این سریال در انتهای فصل اول توانست از آکادمی IMDB، نمره ۸.۶ را دریافت کند. در میان انبوهی از سریال‌هایی که از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود سریال تفکیک از‌ بهترین سریال‌های خارجی ترسناک ژانر روانشناختی است.

چارچوب قصه سریال تفکیک بر اساس پدیده تفکیک یا جدایی خلق می‌شود. افراد با رضایت خود قراردادی امضا می‌کنند و طی آن از طریق جراحی در بافت مغز آن‌ها‌ تراشه‌ای قرار داده می‌شود. این‌ تراشه باعث می‌شود که این افراد در ساعات غیر کاری از محیط کاری خود هیچ به یاد نداشته باشند و بر عکس زمانی که وارد شرکت می‌شوند از خارج شرکت هیچ خاطره و ذهنیتی نداشته باشند. برای مطالعه نقد و بررسی سریال تفکیک روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۴۲- خدمه پرواز یا مهماندار  (The Flight Attendant)

 

کیلی کوئوکو در سریال خدمه پرواز

 

سریال خدمه پرواز یا مهماندار هواپیما (The Flight Attendant) کمدی- درام رازآلودی به سازندگی «استیو یوکی» است که از رمانی به همین اثر «کریس بوهجالیا» اقتباس شده است. «کیلی کوئوکو» در نقش «کیسی باودن»، یک مهماندار هواپیمای خوش‌گذران را بازی می‌کند که پس از اینکه با یکی از مسافران پرواز نیویورک به بانکوک ارتباط برقرار می‌کند، شب را به همراه او در هتلی سر می‌کند، اما روز بعد کنار جسد بی‌جان او به هوش می‌آید.

مجموعه تلویزیونی خدمه پرواز در تاریخ ۲۶ نوامبر ۲۰۲۰ از سرویس پخش جریانی «اچ‌بی‌او مکس» پخش شد. دسامبر ۲۰۲۰ اعلام شد فصل دوم مجموعه تلویزیونی خدمه پرواز به عنوان یکی از جذاب‌ترین سریال‌های سال‌های اخیر نیز ساخته خواهد شد.

هر چند همچنان زمان پخش فصل دوم خدمه پرواز مشخص نشده، اما گفته می‌شود بهار ۲۰۲۲ احتمالا شاهد پخش فصل دوم مجموعه تلویزیونی خدمه پرواز خواهیم بود. برای خواندن نقد و بررسی و خلاصه داستان سریال خدمه پرواز و نظرات منتقدان مشهور درباره آن روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

 

۴۱- دیکینسون (Dickinson)

 

نقد و بررسی سریال دیکینسون

 

سریال دیکینسون (Dickinson) مجموعه کمدی اثر «آلنا امیت» بود که از سرویس پخش جریانی «اپل تی‌وی‌ پلاس» پخش می‌شد. این سریال با بازی «هایلی استاینفلد» در نقش «امیلی دیکینسون»، شاعر مشهور آمریکایی، در سی قسمت و در سه فصل بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ پخش شد.

هر چند مجموعه تلویزیونی دیکینسون همواره زیر سایه‌ی سایر کمدی‌های اپل از جمله سریال تد لاسو بود،‌ اما نقدهای بسیار قوی را از منتقدان دریافت کرد و یکی از بهترین سریال‌های خارجی چند سال اخیر است. منتقدان بسیاری از دیکینسون به دلیل نویسندگی قوی، بازیگری‌های پخته و همینطور سبک منحصر به فرد و برداشت آزادانه‌اش از وقایع تاریخی تمجید کردند. برای خواندن نقد و بررسی و حواشی سریال دیکینسون روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

 

۴۰- دکتر هو (Doctor Who)

 

دکتر هو (Doctor Who)

 

سریال دکتر هو بی‌گمان یکی از مشهورترین سریال‌های تلویزیونی در جهان است که پخش آن از سال ۱۹۶۳ آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد. این مجموعه تلویزیونی محصول بی‌بی‌سی، نه تنها به پربیننده‌ترین محصول این شبکه تبدیل شده، بلکه از آن به عنوان یکی از نمادهای فرهنگ معاصر بریتانیا نیز نام ‌برده می‌شود. برای مطالعه راهنمای کامل دیدن سریال دکتر هو روی لینک مقاله کلیک کنید.

 

 

۳۹- ژاکت زردها (Yellowjackets)

 

ژاکت زردها (Yellowjackets)

 

سریال «ژاکت زردها» درام روان‌شناسانه‌ای محصول شبکه شوتایم و به کارگردانی «اشلی لایل» و «بارت نیکرسون» است. اتفاقات سریال ژاکت زردها در دو بازه زمانی رخ می‌دهد. در ابتدا چهار دختر نوجوان را می‌بینیم که در سانحه‌ای هوایی در سال ۱۹۹۶ به طرز معجزه‌آسایی نجات می‌یابند. در بازه زمانی دوم نیز که اتفاقات آن در سال ۲۰۲۱ رخ می‌دهد، همان چهار نوجوان را در دوران میان‌سالی می‌بینیم.

 

سریال ژاکت زردها یکی از بهترین سریال های خارجی است که بلافاصله پس از پخش مورد توجه منتقدان قرار گرفت و اکثر منتقدان از داستان جذاب و پرکشش سریال به همراه بازیگری‌های پخته تمجید کردند. موفقیت سریال ژاکت زردها خیلی زود باعث شد تا شبکه‌ شوتایم رأی به تمدید این سریال برای فصل دوم بدهد. برای خواندن تحلیل این سریال و نظر منتقدان مشهور درباره ژاکت زردها به مطلب نقد و بررسی و خلاصه داستان ژاکت زردها رجوع کنید.

 

 

۳۸- میر اهل ایست تاون (Mare of Easttown)

 

میر اهل ایست تاون (Mare of Easttown)

 

سریال «میر اهل ایست تاون» مینی درام جنایی به کارگردانی برد اینگلسبی و بازی کیت وینسلت است که از شبکه «اچ‌بی‌او» پخش شد. این مجموعه تلویزیونی هفت قسمتی به داستان زندگی کارآگاهی به نام «میر شیهان» می‌پردازد که درگیر پرونده قتلی در یک شهر کوچک در فیلادلفیا است.

 

سریال «میر اهل ایست تاون» به شدت مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و بسیاری از شخصیت‌پردازی‌های قوی، بازیگری‌های پخته و همینطور نحوه‌ی به تصویر کشیدن زنان در آن تمجید کردند. برای خواندن نقد و بررسی سریال میر اهل ایست تاون روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

 

۳۷- همه موجودات ریز و درشت (All Creatures Great and Small)

 

همه موجودات ریز و درشت (All Creatures Great and Small)

 

سریال «همه موجودات ریز و درشت» از بهترین سریال های خارجی، مجموعه‌ درام و کمدی محصول کانال ۵ بریتانیا است که وقایع آن در سال ۱۹۳۷ در دهکده داروبی در یورکشایر انگلستان رخ می‌دهد. این مجموعه تلویزیونی پرطرفدار از مجموعه کتابی نوشته جیمز «هریوت اقتباس» شده است.

 

سریال همه موجودات ریز و درشت اقتباس جدیدی از کتاب‌های هریوت است. قبلا بین سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۰ نیز مجموعه ۹۰ قسمتی بسیار محبوبی با اقتباس از این مجموعه کتاب‌ها از شبکه بی‌بی‌سی پخش شده بود. با این حال،‌ سریال جدید همه موجودات ریز و درشت نیز به شدت مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفته و حتی عنوان پربیننده‌ترین سریال سال ۲۰۲۱ کانال ۵ نیز به این سریال رسید. برای اینکه بیشتر درباره سریال همه موجودات ریز و درشت بخوانید روی لینک مطلب بزنید.

 

 

۳۶- ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings)

 

ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings)

 

سریال «ارباب حلقه ها» با نام کامل «The Lord of the Rings: The Rings of Power» یکی از مهیج‌ترین مجموعه‌هایی بود که هواداران از مدت‌ها قبل انتظار آن را می‌کشیدند. ماجرای سریال «حلقه‌های قدرت (The Rings of Power)» یکی از بی‌شمار داستان‌های جذاب و مهیج نهفته در دل مجموعه کتاب‌های «ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings)» اثر جاودانه جی. آر. آر. تالکین است.

حتما بخوانید  نقد و بررسی سریال ما همه مرده ایم (All of Us Are Dead)

 

«آمازون استودیوز» چند سال قبل با «وارنر برادرز» و «بنیاد تالکین» بر سر خریداری امتیاز ساخت سریال ارباب حلقه ها مذاکره کرد، حال پس از گذشت مدت‌ها از شروع فیلم‌برداری این سریال به نظر به زودی شاهد سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت خواهیم بود. برای خواندن مطالب بیشتر درباره سریال ارباب حلقه‌ها به عنوان پروژه جاه‌طلبانه آمازون استودیوز و تماشای تیزر سریال روی لینک مطلب بزنید.

 

 

۳۵- هجوم (Invasion)

 

هجوم (Invasion)

 

سریال «هجوم» جدیدترین مجموعه شبکه اینترنتی «اپل ‌تی‌وی پلاس» است. داستان این مجموعه اینترنتی به هجوم موجودات فضایی به کره زمین می‌پردازد. با وجودی که پیش‌بینی می‌شد سریال هجوم با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان مواجه شود، اما این مجموعه عمدتا نقدهای آمیخته‌ای از منتقدان دریافت کرد و مخاطبان نیز چندان با آن ارتباط برقرار نکردند.

 

با این حال، بازی درخشان گلشیفته فراهانی در نقش یک مادر سوری به نام «آنیشا مالک» مورد تحسین قرار گرفت. برای خواندن نقد و بررسی سریال هجوم روی لینک مطلب بزنید.

 

 

۳۴- تد لاسو (Ted Lasso)

 

-تد لاسو (Ted Lasso)

 

سریال «تد لاسو» یکی از بهترین سریال های خارجی و از موفق‌ترین سریال‌های شبکه «اپل تی‌‌وی پلاس» در یک سال اخیر نیز بوده است. تد لاسو به عنوان یکی از سریال های برتر دنیا در چند سال اخیر با هنرنمایی «جیسون سودیکیس» زندگی یک مربی غیرحرفه‌ای راگبی را دستمایه قرار داده که به طرز غیرمنتظره‌ای سر از یک باشگاه فوتبال در لیگ برتر انگلستان درمی‌آورد. برای خواندن جزییات بیشتر درباره سریال تد لاسو به لینک مطلب مراجعه کنید.

 

 

۳۳- اهل جهنم (Hellbound)

 

اهل جهنم (Hellbound)

 

سریال «اهل جهنم» مجموعه جدیدی محصول کشور کره‌ جنوبی است که در ۶ قسمت و در ژانر فانتزی و ترسناک ساخته شده است. سریال اهل جهنم که توانسته در روزهای اخیر حتی رکورد دیگر سریال محبوب کره‌ای نتفلیکس، «بازی مرکب» را نیز بشکند، به یکی از پربیننده‌‌ترین و محبوب‌ترین سریال‌های دنیا تبدیل شده است. در این مطلب خلاصه داستان و نظر منتقدان درباره سریال اهل جهنم و دیگر جزئیات آن را بیشتر بخوانید.

 

 

۳۲- دکتر مرگ (Dr. Death)

 

- دکتر مرگ (Dr. Death)

 

مینی سریال «دکتر مرگ» داستان دلهره‌آور دکتر کریستوفر دانچ، جراح بدنامی است که سرانجام در سال ۲۰۱۷ پای میز محاکمه کشانده و به حبس ابد محکوم شد. مینی‌ سریال محصول شبکه اینترنتی پیکاک جزئیات زندگی و دوران طبابت این جراح مخوف را دستمایه قرار داده است.

 

دکتر مرگ که از پادکستی به همین نام اقتباس شده، یکی از بهترین سریال های خارجی سال‌های اخیر و جزو سریال های برتر دنیا بود که به خصوص به دلیل بازیگری بسیار قوی «جاشوآ جکسون» در نقش «دکتر دانچ» به شدت مورد توجه مخاطبان و منتقدان نیز قرار گرفت. برای اینکه بیشتر از سریال دکتر مرگ بدانید به مطلب نقد و بررسی سریال دکتر مرگ مراجعه کنید.

 

 

۳۱- دیدن (See)

 

دیدن (See)

 

سریال «دیدن» یا (بینایی) مجموعه تلویزیونی در ژانر فانتزی- علمی- درام است که تهیه‌کنندگی و پخش آن را شبکه اینترنتی متعلق به غول تکنولوژی جهان، اپل، برعهده دارد. فصل اول این سریال سال گذشته به پایان رسید. فصل دوم سریال See نیز بعد از فروکش کردن پاندمی کرونا در سال جاری ساخته شد. برای خواندن نقد و بررسی دو فصل سریال دیدن روی لینک مطلب بزنید.

 

 

۳۰- نه غریبه کامل (Nine Perfect Strangers)

 

نه غریبه کامل (Nine Perfect Strangers)

 

سریال «نه غریبه کامل» مینی سریال رازآلودی محصول شبکه اینترنتی هولو است که در سال ۲۰۱۸ بر اساس رمانی از «لیان موریارتی»، نویسنده پرآوازه استرالیایی ساخته شد. نویسندگی مینی سریال «نه غریبه کامل» را دیوید ای. کلی و کارگردانی آن را جاناتان لوین برعهده داشته است.

 

حضور گروهی از بازیگران مشهور از جمله نیکول کیدمن نیز باعث شده هرچه بیشتر شانس نه غریبه کامل برای موفقیت بالا برود. درباره سریال نه غریبه کامل مقاله نقد و بررسی آن را بخوانید.

 

 

۲۹- بوجک هورسمن (BoJack Horseman)

 

بوجک هورسمن (BoJack Horseman)

 

سریال «بوجک هورسمن» مجموعه انیمیشن کمدی است که به مدت ۶ سال از شبکه نتفلیکس پخش شد. بوجک هورسمن یک مجموعه انیمیشن بزرگسالان در ژانر کمدی ساخته «رافائل باب وکسبرگ» است. ماجراهای این انیمیشن کمدی در هالیوود می‌گذرد و در مورد اسب انسان‌نمایی به نام «بوجک هورسمن» است که در دهه ۱۹۹۰ بازیگر موفق سریال‌های کمدی تلویزیون بوده، اما حالا مدت‌هاست از عرصه تلویزیون دوره شده و بعد کشیده شدن پای او به اعتیاد و پس از آن افسردگی، او حالا اصلا حال و روز خوشی ندارد.

 

از بوجک هورسمن به عنوان یکی از چند سریال برتر دنیا در دهه‌های اخیر و همچنین از تحسین‌شده‌ترین کمدی‌های سال‌های اخیر یاد می‌شود. می‌توانید در مطلب نقد و بررسی سریال بوجک هورسمن بیشتر درباره یکی از بهترین سریال‌های دنیا در سال ۲۰۲۱ بخوانید.

 

 

۲۸- اداره (The Office)

 

اداره (The Office)

 

سریال «اداره» (The Office) هم یکی از بهترین سریال های خارجی سال‌های اخیر است. این مجموعه کمدی آمریکایی از سریال بریتانیایی به همین نام اقتباس و به مدت ۹ فصل از شبکه «ان‌بی‌سی» پخش شد. سریال «اداره» اتفاقات روزمره گروهی از کارکنان اداری شعبه‌ای از شرکت کاغذ «داندر میفلین» در شهر «اسکرانتون» را دستمایه قرار داده است. درباره سریال اداره در مطلب نقد و بررسی سریال اداره بیشتر بخوانید.

 

 

۲۷- دروغگوهای کوچک زیبا (Pretty Little Liars)

 

دروغگوهای کوچک زیبا (Pretty Little Liars)

 

سریال «دروغگوهای کوچک زیبا» یکی از پربیننده‌ترین درام‌های نوجوانانه طی چند دهه اخیر بوده، به طوری که اسپین‌آف‌های زیادی از آن ساخته شدند. دروغگوهای کوچک زیبا بر اساس رمانی به همین نام نوشته «سارا شپرد» ساخته شد. سریال «دروغگوهای کوچک زیبا» از بهترین سریال های خارجی در چند سال اخیر بود که با وجود نقدهای متوسط منتقدان طرفداران زیادی به دست آورد.

 

برآورد می‌شود که قسمت پایانی این سریال ۱،۴۱ میلیون بیننده داشته است. به این ترتیب، مجموعه تلویزیونی دروغگوهای کوچک زیبا به دومین مجموعه پربیننده تلویزیون‌های کابلی آن برهه از تابستان ۲۰۱۷ نیز تبدیل شد. برای خواندن درباره دروغگوهای کوچک زیبا روی لینک نقد و بررسی سریال دروغگوهای کوچک زیبا کلیک کنید.

 

 

۲۶- بازی مرکب (Squid Game)

 

بازی مرکب (Squid Game)

 

یکی از شگفتی‌های سال ۲۰۲۱ نتفلیکس درام خشن کره‌ای به نام «بازی مرکب» یا «بازی ماهی مرکب» بود که به شدت ذهن بینندگانی از سراسر جهان را به خود مشغول کرد و بسیاری از رکوردها را نیز جابه‌جا کرد. از جمله اینکه سریال بازی مرکب برای مدت‌ طولانی پربیننده‌ترین سریال نتفلیکس نیز بود. برای خواندن نقد و بررسی سریال ماهی مرکب روی لینک مقاله بزنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله ۱۰ سوتی بزرگ سریال بازی مرکب را هم بخوانید.

 

 

۲۵- کاراگاه حقیقی (True Detective)

 

کاراگاه حقیقی (True Detective)

 

هنگامی که نیک پیزولاتو در سال ۲۰۱۴ سریال «کارآگاه حقیقی» را ساخت، حتی تصورش را نمی‌کرد که این درام جنایی همراه با بازیگری «متیو مک‌‌کانهی»، کارآگاه نیهیلیستی که از نیچه و شپنهاور نقل قول می‌کند، به چنین موفقیت بی‌نظیری دست پیدا کند و به عنوان یکی از سریال های برتر جهان از سوی مخاطبان با استقبال مواجه شود.

 

اما «کارآگاه حقیقی» تبدیل به یکی از بهترین سریال های خارجی سال‌های اخیر شد. برای خواندن جزییات بیشتر این سریال روی لینک مطلب نقد و بررسی سریال کارآگاه حقیقی کلیک کنید.

 

 

۲۴- دکستر (Dexter)

 

دکستر (Dexter)

 

سریال «دکستر» که طی ۸ فصل پرهیجان به زندگی دکستر مورگان، قاتل زنجیره‌ای باهوش و بی‌رحم می‌پرداخت، یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های شبکه «شوتایم» بود. اما پایان اسفبار دکستر بسیاری از طرفداران سریال را مأیوس کرد. به این ترتیب، کلاید فیلیپس و سایر دست‌اندرکاران دکستر تصمیم گرفتند، این سریال جنایی را بار دیگر به تلویزیون بیاورند.

 

حاصل آن نیز سریال «دکستر: خون جدید» بود که از نوامبر ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲ پخش شد و مورد توجه مخاطبان نیز قرار گرفت. برای مطالعه نقد و بررسی سریال دکستر روی لینک مقاله بزنید. همینطور می‌توانید نقد و بررسی فصل نهم سریال دکستر یعنی مینی‌سریال دکستر: خون تازه را هم در لینک مربوطه بخوانید.

 

 

۲۳- خانه کاغذی (Money Heist)

 

خانه کاغذی (Money Heist)

 

سریال اسپانیایی «خانه کاغذی» یا «سرقت پول» به سرعت پس از اینکه شبکه نتفلیکس حق پخش بین‌المللی آن را خریداری کرد، به پربیننده‌ترین سریال غیرانگلیسی زبان این سرویس پخش جریانی تبدیل شد. در سریال «خانه کاغذی» از بهترین سریال های خارجی دنیا در سال‌های اخیر گروهی از سارقان حرفه‌ای به رهبری شخصی به نام پروفسور، نقشه جاه‌طلبانه‌ای برای یک عملیات سرقت دارند.

 

طی این عملیات قرار است که سارقان ۱ میلیارد یورو را از ضرابخانه سلطنتی اسپانیا به سرقت ببرند. برای خواندن جزییات بیشتر سریال و خلاصه داستان خانه کاغذی روی لینک مطلب نقد و بررسی خانه کاغذی کلیک کنید.

 

 

۲۲- آناتومی گری (Grey’s Anatomy)

 

آناتومی گری (Grey’s Anatomy)

 

سریال «آناتومی گری» محصول شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی یکی از طولانی‌ترین سریال‌های آمریکایی است که همچنان در ساعات پربیننده پخش می‌شود و بینندگان پروپاقرص زیادی نیز دارد. به تازگی فصل هجدهم از سریال آناتومی گری پخش شد. نقش اصلی این سریال «الن پومپئو» است که در نقش «دکتر مردیت گری» نقش‌آفرینی کرده است.

 

برای مطالعه جزییات بیشتر، خلاصه تمام فصل‌ها و نقد و بررسی آناتومی گری و نظر منتقدان مشهور درباره آن روی لینک مطلب نقد و خلاصه سریال آناتومی گری کلیک کنید.

 

 

۲۱- سرگذشت ندیمه (The Handmaid’s Tale)

 

سرگذشت ندیمه (The Handmaid’s Tale)

 

سریال «سرگذشت ندیمه» محصول شبکه هولو، یکی پرمخاطب‌ترین و بهترین سریال های خارجی سال‌های اخیر است که زندگی در ویران‌شهری به نام «گیلاد» را به تصویر می‌کشد. اگر تا به حال فرصت تماشای سریال سرگذشت ندیمه به عنوان یکی از سریال‌های برتر دنیا را پیدا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم روی مطلب نقد و بررسی و خلاصه داستان سرگذشت ندیمه کلیک کنید تا جزییات شگفت‌انگیزی از این سریال دلهره‌آور را بخوانید.

 

 

۲۰- سیلیکون ولی (Silicon Valley)

 

سیلیکون ولی (Silicon Valley)

 

سریال «سیلیکون ولی» یکی از بهترین سریال های خارجی است که زندگی اعجوبه‌های فناوری و استارتاپ‌های قطب فناوری جهان را دستمایه قرار داده است. این سریال تلویزیونی در زمان پخش بینندگان پرشماری به دست آورد و حتی به شدت هم مورد توجه اهالی سیلیکون ولی و همینطور منتقدان نیز قرار گرفت.

 

برای اطلاعات بیشتر درباره یکی از بهترین مجموعه های کمدی سال های اخیر پیشنهاد می‌کنیم روی لینک مقاله نقد و بررسی و خلاصه داستان سیلیکون ولی بزنید.

 

 

۱۹- خانم میزل شگفت‌انگیز (The Marvelous Mrs. Maisel)

 

خانم میزل شگفت‌انگیز (The Marvelous Mrs. Maisel)

 

سریال «خانم میزل شگفت‌انگیز» با نویسندگی و کارگردانی «ایمی شرمن پالادینو» طی سه فصلی که از پخش آن از سرویس «ویدیو پرایم» آمازون گذشته،‌ تبدیل به یکی از پرمخاطب‌ترین و بهترین مجموعه‌های تلویزیونی سال‌های اخیر شده است. در این سریال کمدی «ریچل بروزناهان» در نقش «میریام میج میزل» نقش‌آفرینی می‌کند.

 

«میج» زن خانه‌داری است که پس از تغییر و تحولاتی که در زندگی‌اش به وجود می‌آید، استعداد نهفته خود در استندآپ کمدی را کشف می‌کند. به تازگی فیلمبرداری فصل چهارم خانم میزل شگفت‌انگیز به پایان رسید و انتظار می‌رود پخش آن از ۲۲ فوریه (۳ اسفند) امسال آغاز شود. برای خواندن جزییات بیشتر درباره خانم میزل شگفت انگیز به عنوان یک مجموعه کمدی موفق و تحسین‌شده روی لینک مطلب بزنید.

 

 

۱۸- چرنوبیل (Chernobyl)

 

چرنوبیل (Chernobyl)

 

مینی‌سریال «چرنوبیل» یکی از بهترین سریال های خارجی است که به پشت‌صحنه یکی از دلخراش‌ترین فجایع تاریخ معاصر می‌پردازد. مینی سریال چرنوبیل محصول سال ۲۰۱۹ ماجراهای پس از فاجعه چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ و تلاش‌های گسترده برای پاکسازی منطقه را به تصویر می‌کشد.

حتما بخوانید  نقد و خلاصه آرشیو ۸۱ (Archive 81) | جدیدترین سریال ترسناک نتفلیکس

 

خالق و نویسنده این مینی سریال تماشایی «کریگ مازن» و کارگردانی آن نیز برعهده «یوهان رنک» بوده است. در مطلب نقد و بررسی مینی سریال چرنوبیل می‌توانید بیشتر درباره این مینی‌سریال پنج قسمتی بخوانید.

 

 

۱۷- بابیلون برلین (Babylon Berlin)

 

- بابیلون برلین (Babylon Berlin)

 

اگر به دنبال یک سریال جنایی دلهره‌آور و پر تعلیق می‌گردید، احتمالا سریال «بابیلون برلین»، سریال آلمانی محصول نتفلیکس گزینه عالی باشد. این مجموعه تلویزیونی نئو نوآر بر اساس مجموعه رمان‌های جنایی «گرئون راث» نوشته «فولکر کوچر»، نویسنده آلمانی ساخته شد.

 

وقایع سریال بابیلون برلین در سال ۱۹۲۹، سال‌های واپسین جمهوری وایمار، پیش از به قدرت رسیدن رژیم نازی می‌گذرد. در مطلب نقد و بررسی سریال بابیلون برلین بیشتر درباره جزئیات این سریال جنایی به عنوان یکی از بهترین سریال های دنیا صحبت شده است.

 

 

۱۶- پس از زندگی (After Life)

 

پس از زندگی (After Life)

 

سریال «پس از زندگی» یا «زندگی پس از مرگ» مجموعه تلویزیونی کمدی-درامی بریتانیایی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی «ریکی جرویز» است. جرویز در سریال «زندگی پس از مرگ» نقش «تونی» را ایفا می‌کند. «تونی» روزنامه‌نگاری در یکی از روزنامه‌های محلی در یکی از شهرهای کوچک انگلستان است. تونی پس از مرگ «لیزا» همسرش بر اثر سرطان دچار سرخوردگی و پوچی عمیقی می‌شود.

 

او به حدی وارد دور باطل و پوچی می‌شود که تصور می‌کند بهترین کار آزار و اذیت دیگران است، چون می‌خواهد دیگران هم به اندازه او عذاب بکشند. درباره سریال پس از مرگ در نقد و بررسی سریال زندگی پس از مرگ در این لینک بیشتر بخوانید.

 

 

۱۵- پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)

 

پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)

 

سریال «پیکی بلایندرز» یکی از محبوب‌ترین و بهترین سریال های خارجی است که با محوریت یک گروه گانگستری ساخته شده است. «پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)» مجموعه درام جنایی به نویسندگی استیون نایت است. اتفاقات سریال پیکی بلایندرز در بیرمنگام، انگلستان رخ می دهد. این دارم جنایی ماجراهای یک گروه تبهکار و رئیس آنها، تام شلبی را پس از جنگ جهانی اول دنبال می کند. برای خواندن نقد و بررسی و جزییات بیشتر سریال پیکی بلایندرز به لینک مقاله رجوع کنید.

 

 

۱۴- تاج (The Crown)

 

-تاج (The Crown)

 

سریال «تاج» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های سریال‌سازی تاریخ شبکه نتفلیکس از آن دسته مجموعه‌های تلویزیونی است که نه تنها مخاطبان بی‌شماری به دست آورد، بلکه اکثر جوایز مهم را نیز با خود به خانه برد. «تاج» از بهترین سریال های خارجی طی چهار سال اخیر است که جوایز هنری متعددی را از آن خود کرده است. در مطلب نقد و بررسی سریال تاج جزییات بیشتری از سریال و نظر منتقدان مشهور را بخوانید.

 

 

۱۳- گامبی وزیر (The Queen’s Gambit)

 

گامبی وزیر (The Queen’s Gambit)

 

سریال گامبی وزیر به عنوان یکی از سریال های برتر دنیا از جمله مجموعه‌های تلویزیونی است که به سرعت نظر مثبت منتقدان و همینطور جوایز هنری از جمله گلدن گلوب را از آن کرد. اما این سریال کوتاه تحسین‌شده علاوه بر نظر مثبت هیأت داوران جوایز سینمایی و تلویزیونی، دل میلیون‌ها بیننده تلویزیونی در سرتاسر دنیا را نیز به دست آورده است.

 

درباره مینی سریال یا سریال کوتاه گامبی وزیر که اقتباسی از رمان والتر تویس است روی لینک مطلب نقد و بررسی سریال گامبی وزیر کلیک کنید.

 

 

۱۲- شتز کریک (Schitt’s Creek)

 

شتز کریک (Schitt's Creek)

 

سریال «شتز کریک»، یک سیت‌کام یا کمدی موقعیت جذاب کانادایی به نویسندگی «یوجین لوی» و «دَن لوی» است که طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ از شبکه «سی‌بی‌سی» پخش شد. این سریال کمدی به زندگی و مصیبت‌های خانواده «رُز» می‌پردازد. رزها پس از کلاهبرداری یکی از مدیران شرکت خانوادگی‌شان، فروشگاه اینترنتی «رز ویدیو» کاملا ورشکسته می‌شوند.

 

خانواده رز در نهایت مجبور می‌شود در اوج فقر به شهر کوچکی به نام «شتز کریک» نقل مکان ‌کرده و با زندگی محقرانه‌ای که در خواب هم نمی‌دیدند وفق پیدا کنند. برای خواندن نقد و بررسی سریال شتز کریک روی لینک مقاله کلیک کنید.

 

 

۱۱- این ما هستیم (This is us)

 

این ما هستیم (This is us)

 

درام خانوادگی «این ما هستیم» یکی از بهترین سریال های خارجی چند سال اخیر بود. ماجراهای سریال «این ما هستیم» را زندگی یک پدر و مادر و سه فرزند آنها تشکیل می‌دهد. سریال این ما هستیم جوایز مختلفی را از آن خود کرد و حتی به عنوان یکی از بهترین سریال‌های درام تلویزیونی سال ۲۰۱۷ نیز انتخاب شد. درباره این درام به یادماندنی در اینجا نقد و بررسی سریال این ما هستیم را بخوانید.

 

 

۱۰- یلواستون (Yellowstone)

 

یلواستون (Yellowstone)

 

سریال «یلواستون» محصول شبکه پارامونت یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی آمریکایی در تابستان امسال بود. پخش این سریال تلویزیونی با حضور کوین کاستنر از سال ۲۰۱۸ شروع شد. داستان اصلی مجموعه تلویزیونی «یلواستون» را درگیری‌های مزرعه‌داری به نام جان داتون و برخی از دشمنانش تشکیل می‌‌دهد که تلاش دارند تا هرچه بیشتر او را تضعیف کنند.

 

با وجود نقدهای متوسطی که فصل اول سریال یلواستون از منتقدان دریافت کرد، فصل‌های بعدی نقدهای مثبت گرفت و بسیاری از بازیگری‌ها، نویسندگی و ریتم و روایت پرتب‌وتاب و جذاب آن تمجید کردند. برای خواندن جزییات بیشتر درباره سریال یلواستون روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

 

۹- شکارچی ذهن (Mindhunter)

 

شکارچی ذهن (Mindhunter)

 

در سال‌های اخیر سریال‌های تلویزیونی جذابی با حضور برخی از پرآوازه‌ترین کارگردان‌های سینما ساخته شده‌اند که در کنار کیفیت بالای سینمایی خود از تمام ظرفیت‌های تلویزیون نیز بهره برده‌اند. سریال شکارچی ذهن به کارگردانی دیوید فینچر یکی از بهترین سریال‌ های خارجی است که تا به حال در ژانر جنایی ساخته شده است.

 

 

۸- فرار از زندان (Prison Break)

 

فرار از زندان (Prison Break)

 

سریال فرار از زندان یکی از جذاب‌ترین سریال‌های تلویزیونی بود که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ (به‌همراه فصل پنجم در سال ۲۰۱۷) از شبکه «فاکس» پخش می‌شد. فرار از زندان که در فصل اول ماجرای فرار از زندان گروهی از زندانیان را دست‌مایه قرار داده بود، در فصل‌های بعدی به ماجراهای جذاب و مهیج دیگری با محوریت زندگی و مصیبت‌های هرکدام از شخصیت‌های اصلی‌اش می‌پرداخت.

 

 

۷- دارک (Dark)

 

دارک (Dark)

 

سریال «دارک یا تاریک» یکی از جذاب‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی شبکه نتفلکیس است. این سریال آلمانی که در ژانر علمی تخیلی ساخته شده بود، با استقبال گسترده بینندگان و تحسین منتقدان نیز مواجه شد. ماجراهای سریال دارک با ناپدید شدن مرموز کودکی شروع می‌شود.

 

مردم شهر خیالی «ویندن» آلمان نیز تصمیم می‌گیرند ناپدیدشدگان را پیدا کنند. به این ترتیب، روابط بین چند نسل از چهار خانواده شکل می‌گیرد. از سریال دارک به دلایل مختلفی ستایش شده از مضمون عجیب و تاثیرگذار تا جذابیت‌های بصری، بازیگری‌های قوی، موسیقی متن و مهمتر از همه نویسندگی پخته و روایت بسیار پیچیده و مبهم آن. برای خواندن مطلب نقد و بررسی سریال دارک روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

 

۶- بافی قاتل خون‌آشام‌ها (Buffy The Vampire Slayer)

 

بافی قاتل خون‌آشام‌ها (Buffy The Vampire Slayer)

 

سریال بافی قاتل خون‌آشام‌ها یکی از بهترین سریال های خارجی به زندگی «بافی سامرز»، یکی از آخرین بازماندگان نسل «قاتلان خون‌آشام» یا «کُشندگان» می‌پردازد. «بافی» به همراه گروهی از دوستانش باید جلوی ظهور خون‌آشام‌ها را بگیرد که می‌خواهند دنیا را به سیطره‌ی خود درآورند.

 

«سارا میشل گلر» با بازی در نقش بافی نقطه عطف کارنامه بازیگری خود را پشت سرگذاشت. درخشش میشل گلر به همراه نویسندگی، کارگردانی و داستانی مهیج باعث موفقیت بی‌سابقه‌ی سریال بافی قاتل‌خون‌آشام‌ها شد. موفقیت بافی قاتل خون‌آشام‌ها باعث شد تا محصولات جانبی زیادی با محوریت شخصیت‌ها و داستان این سریال از جمله چندین رمان، کتاب مصور و بازی ویدیویی نیز ساخته شود.

 

 

۵- ساینفلد (Seinfeld)

 

ساینفلد (Seinfeld)

 

سریال کمدی ساینفلد که به «سریالی درباره هیچی» نیز در بین هوادارانش مشهور است، احتمالا مشهورترین سیت‌کامی باشد که تا به حال ساخته شده است. دلایل زیادی برای موفقیت این مجموعه تلویزیونی محصول شبکه «ان‌بی‌سی» عنوان می‌شود، اما ایده‌های ناب،‌ حضور طنزپردازان خوش‌قریحه‌ای همچون «جری ساینفلد» و «لَری دیوید» و البته بازیگری‌های بسیار پخته‌ (مایکل ریچاردز، جسیون الکساندر و جولیا لوئیس دریفوس) را می‌توان از اصلی‌ترین دلایل موفقیت سریال کمدی ساینفلد عنوان کرد.

 

ساینفلد به ماجراهای زندگی کمدینی به نام «جری ساینفلد» (نسخه‌ی خیالی از شخصیت واقعی خود ساینفلد) و شریک زندگی سابق او، «اِلین»، دوست دوران دبیرستانش «جرج» و همسایه روبروی او، «کِریمر» می‌پردازد. جری و دوستانش که معمولا از بسیاری آداب و هنجارهای اجتماعی دوری می‌کنند، معمولا در هر قسمت در یک دردسر خنده‌دار گرفتار می‌شوند.

 

 

۴- بریکینگ بد (Breaking Bad)

 

بریکینگ بد (Breaking Bad)

 

کمتر کسی است که تا به حال نام بریکینگ بد، یکی از بهترین سریال های خارجی سال‌های اخیر به گوش او نخورده باشد. این مجموعه تلویزیونی جذاب بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه «ای‌ام‌سی» پخش می‌شد و به سرعت به یک مجموعه درام فوق‌العاده موفق و فراموش‌نشدنی تبدیل شد. برای خواندن اطلاعات بیشتر مطلب نقد و بررسی سریال بریکینگ بد را بخوانید.

 

 

۳- بازی تاج و تخت (Game of Thrones)

 

بازی تاج و تخت (Game of Thrones)

 

سریال دیدنی «بازی تاج و تخت» در طول هشت فصل خود رکوردهای زیادی را در دنیای فیلم و سریال شکست، بارها جنجال‌برانگیز شد و سرانجام هم ۷۳ قسمت تماشایی و مهیج را برای بینندگان پروپاقرص خود به یادگار گذاشت. بازی تاج و تخت با خط داستانی مهیج و انبوهی از صحنه‌های اکشن و خشونت‌های عریان و به تصویر کشیدن دنیای خیالی جذاب، بینندگان خود را میخکوب کرده بود.

 

اگر تا به حال، هیچ‌کدام از قسمت‌های مجموعه بازی تاج و تخت را تماشا نکرده‌اید و هیچ‌چیز از دنیای جذاب آن نمی‌دانید، اصلا نگران نباشید. در مطلب نقد و بررسی سریال تاج و تخت هر آنچه باید درباره این سریال جذاب بدانید را گفته‌ایم.

 

 

۲- خانواده سوپرانو (The Sopranos)

 

خانواده سوپرانو (The Sopranos)

 

سریال «خانواده سوپرانو یا سوپرانوز»، درام مافیایی محصول شبکه تلویزیونی «اچ‌بی‌او» است که بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ پخش می‌شد. خانواده سوپرانو با بازی «جیمز گاندولفینی» در نقش «تونی سوپرانو» به ماجراهای زندگی یک خانواده مافیایی ایتالیایی-آمریکایی در شهر نیوجرسی و نیویورک می‌پردازد.

 

بسیاری از منتقدان سریال سوپرانوز را یکی از برترین سریال‌های قرن بیست و یکم دانسته و از آن با لقب «مادر سریال‌های جنایی مدرن» نیز یاد می‌کنند. برای خواندن نقد و بررسی و جزییات بیشتر درباره سریال سوپرانو روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

 

۱- وایر (The Wire)

 

وایر (The Wire)

 

سریال وایر یا «شنود» به نویسندگی دیوید سیمون، یکی از بهترین سریال های خارجی در ژانر جنایی است که بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ به مدت پنج فصل از شبکه «اچ‌بی‌او» پخش می‌شد. در سریال وایر «دومنیک وِست» در نقش یک کارآگاه فوق‌العاده ماهر اما یکدنده‌ای به نام «جیمی مک‌نالتی» ظاهر شده که به همراه همکارش «کِلی دیویس» با بازی «عیسی ویتلوک» به حل پرونده‌های جنایی می‌پردازند.

 

ماجراهای سریال وایر در شهر «بالتیمور» رخ می‌دهد و در آن موضوعات مختلفی از تجارت غیرقانونی مواد مخدر و بزهکاری‌های نوجوانان تا نظام آموزشی، رسانه‌های خبری و بسیار مسائل دیگر دستمایه داستان سریال قرار گرفته‌اند. با وجودی که سریال وایر در زمان پخش هیچ‌وقت برنده جایزه‌ بزرگی نشد، اما به مرور جایگاه بسیار ویژه‌ای در بین مخاطبان و منتقدان تلویزیونی به دست آورد تا اکنون از آن به عنوان یکی از بهترین سریال‌های تاریخ یاد کنند.

 

 

کالابرگ الکترونیک