بهترین دمنوش های گیاهی برای درمان ریزش مو

بهترین دمنوش های گیاهی برای درمان ریزش مو


24 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین دمنوش درمان ریزش مو

ریزش مو اگرچه بیماری مهمی نیست، ولی تاثیر زیادی در اعتماد به نفس و زیبایی دارد. داشتن موهایی سالم و پرپشت، آرزوی همه ما هست. و به همین دلیل، هزینه های زیادی صرف جلوگیری از ریزش مو و کمک به رشد مجدد موها میکنیم. درمان های متعددی در این زمینه استفاده میشوند. از کاشت مو گرفته تا انواع و اقسام داروهای خوراکی یا کرم ها و شامپوها برای درمان ریزش مو استفاده میشوند. تقریباً همه چای‌ها و دمنوش های گیاهی خاصیت دارویی دارند، اما برخی از دمنوش ها نه تنها از ریزش مو جلوگیری می‌کنند، بلکه به رشد مو هم کمک می‌کنند. در سرویس سلامت و در مجله کوروش به معرفی برخی از بهترین دمنوش ها برای درمان ریزش مو می‌پردازیم.

 

اکثر داروها، با کاهش ترشح هورمون های مردانه، باعث کاهش ریزش موهای سر میشوند. ولی عوارض جانبی نامطلوبی دارند. جلوگیری از ریزش مو با کمک انواع درمان و داروهای گیاهی امکانپذیر بوده و برخی از آن ها از نظر علمی اثبات شده اند. با ما در ادامه همراه باشید.

 

 

برگ گزنه یکی از بهترین دمنوش ها برای ریزش مو

 

برگ گزنه یکی از بهترین دمنوش ها برای ریزش مو

 

گیاه گزنه در دسته یکی از بهترین دمنوش های گیاهی برای ریزش مو قرار می‌گیرد. این گیاه حاوی مقدار زیادی از ویتامین‌های K، C، D ،B است. همچنین گیاه گزنه منبع سرشاری از پتاسیم، آهن، گوگرد و اسیدهای آمینه است. تمامی این مواد به رشد و تقویت مو کمک می‌کنند. گزنه خاصیت پاکسازی سموم بدن را دارد. دمنوش چای گزنه به سرعت مانع از ریزش شه مو می‌شود. این چای به صورت موضعی هم به عنوان محلول شستشو برای پوست سر و مو استفاده می‌شود.

حتما بخوانید  ۱۷ راهکار ساده و سریع از بین بردن بوی غذا در خانه و آشپزخانه

 

 

بیشتر بخوانید: انواع دمنوش و درمان خانگی سندروم روده تحریک پذیر در طب سنتی

 

 

دمنوش چای سبز برای جلوگیری از ریزش مو و پرپشت شدن موها

 

دمنوش چای سبز برای جلوگیری از ریزش مو و پرپشت شدن موها

 

چای سبز خواص و فواید بسیار زیادی دارد. یکی از مهمترین ویژگی‌های این برگ گیاهی میزان بالای آنتی‌اکسیدان در آن است. دمنوش چای سبز به رشد مو بسیار کمک می‌کند. آنتی‌اکسیدان باعث تحریک ریشه‌های مو و کمک به رشد آن‌ها می‌شود. آنتی‌اکسیدان موجود در چای سبز به عنوان یک مسدود کننده دی هیدرو تستوسترون در بدن عمل می‌کند. نوشیدن دو تا سه وعده چای سبز در روز برای بدن بسیار مفید است. همچنین چای سبز از شکنندگی موها جلوگیری می‌کند. برخی از ترکیب چای سبز به عنوان محلول شستشو برای کمک به رشد و پرپشت شدن موها استفاده می‌کنند.

 

 

بخوانید: خواص و فواید چای سبز برای سلامت بدن

 

 

تاثیر شگرف دمنوش رزماری در جلوگیری از ریزش مو

 

تاثیر شگرف دمنوش رزماری در جلوگیری از ریزش مو

 

یکی از ویژگی‌های دمنوش رزماری بالا بردن سرعت گردش خون در بدن است. دمنوش رزماری با بالا بردن میزان گردش خون در بدن، منجر به تحریک ریشه مو و ضخیم شدن آن‌ها می‌شود. همین موضوع باعث جلوگیری از ریزش مو می‌شود. رزماری همچنین حاوی مواد تیره کننده است که باعث می‌شود موی سر شما کمی دیرتر سفید شود. بنابراین دمنوش گیاه رزماری علاوه‌ بر سالم نگه داشتن ریشه مو و جلوگیری از ریزش آن به تیرگی رنگ مو نیز کمک می‌کند.

 

 

چای نعناع یک پرپشت کننده موی سر

 

چای نعناع یک پرپشت کننده موی سر

 

دمنوش نعنا فلفلی یک گیاه محبوب برای پرپشت شدن و افزایش رشد مو است. دمنوش نعنا در اشکال مختلفی وجود دارد و بسیار قابل دسترس است. طبق تحقیقات نوشیدن دمنوش نعناع به رشد مو بسیار کمک می‌کند. حتی از گیاه نعنا به عنوان ماده اصلی شستشو دهنده‌های موی سر برای افزایش فعالیت سلولی پوست و مو و رشد سریع موی سر استفاده می‌شود. چای نعنا علاوه بر طعم بسیار خوب آن به متابولیسم بدن بسیار کمک می‌کند. بنابراین ‌نوشیدن یک یا دو فنجان چای نعنا در روز می‌تواند به جلوگیری از ریزش موی سر بسیار کمک کند.

حتما بخوانید  طرز تهیه کیک شکلاتی خیس با سس شکلات مناسب تولد و مهمانی

 

 

بیشتر بخوانید: انواع دمنوش لاغری که چربی سوزی شکم و پهلو را افزایش می دهند

 

 

خواص کلی دمنوش ها برای پوست و مو

 

خواص کلی دمنوش ها برای پوست و مو

 

دمنوش ها یک گزینه عالی برای جایگزینی مصرف روزانه نوشیدنی‌هایی چون نوشابه یا نوشیدنی‌های الکلی مضر محسوب می‌شوند. مصرف متعادل دمنوش ها باعث تقویت رشد مو می‌شود. همچنین برخی از دمنوش ها برای پوست نیز بسیار مفید هستند‌. چای و دمنوش در پاکسازی سموم بدن بسیار کمک کننده هستند.

 

آن‌ها باعث می‌شوند تا سلول‌های خونی شما بتواند مواد مغذی را به بهترین نحو ممکن به فولیکول‌ها منتقل کنند. دمنوش ها باعث تحریک پوست سر می‌شوند و در نتیجه رشد سریع مو را به همراه دارند. دمنوش همچنین باعث ضخیم تر شدن ریشه‌های مو می‌شود.

 

شما می‌توانید چای و دمنوش ها را در تابستان حتی به صورت چای و دمنوش سرد هم بنوشید. برخی می‌گویند دمنوش ها زمانی که در آب جوشیده قرار می‌گیرند عملکرد بهتری دارند. بنابراین توصیه می‌شود قبل از استفاده از دمنوش ۳ تا ۱۰ دقیقه آن را در آب جوشیده قرار دهید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۸ دمنوش مفید گیاهی برای تسکین و درمان درد قاعدگی

 

 

منبع: swirlycurlyhair

 

کالابرگ الکترونیک