طرز تهیه پاستا با مرغ و سس خامه‌ای | پاستای آسان ۳۰ دقیقه‌ای

طرز تهیه پاستا با مرغ و سس خامه‌ای | پاستای آسان ۳۰ دقیقه‌ای


1 اردیبهشت 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه پاستا با مرغ و سس خامه‌ای ؛ یک فست فود سالم و آسان 30 دقیقه‌ای

اگر هم پاستا دوست دارید و هم به ترکیب غذا با قارچ و خامه و مرغ علاقه دارید بد نیست طرز تهیه انواع پاستا به عنوان یک غذای ساده و سریع را بلد باشید تا هر زمانی که برای درست کردن شام و ناهار سردرگم شدید دست به کار شوید. طرز تهیه پاستا با مرغ و سس خامه‌ای را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه پاستا با مرغ و سس خامه‌ای

طرز تهیه پاستا با مرغ و سس خامه‌ای ؛ یک فست فود سالم و آسان 30 دقیقه‌ای

مواد لازم

سینه مرغ بدون پوست و استخوان و مکعبی خرد شده: ۷۵۰ گرم

قارچ: ۱۵ عدد خرد شده

 

مواد لازم برای مزه‌دار کردن مرغ

سیر: ۳ حبه رنده شده

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه: ۱ قاشق چایخوری

آویشن: ۱ قاشق چایخوری

نمک: ۱ قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای سس خامه

شیر: ¼ لیوان فرانسوی دسته‌دار

خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

فلفل سفید: به مقدار دلخواه

 

مواد لازم برای سس پاستا

کره: ۱ قاشق غذاخوری

آویشن: ۱ قاشق چایخوری

خامه: ۱۰۰ گرم

شیر: ¼ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه پاستا با مرغ و سس خامه‌ای ؛ یک فست فود سالم و آسان 30 دقیقه‌ای

 

برای درست کردن پاستا با مرغ و سس خامه‌ای ابتدا تکه‌های مرغ که به صورت مکعبی خرد شده‌اند را در یک کاسه بزرگ بریزید و مواد مرینیت مرغ شامل سیر، روغن زیتون، آبلیمو، فلفل سیاه، آویشن و نمک را روی آنها بریزید و خوب مخلوط کنید. تکه‌های مرغ را به مدت ۱ ساعت در یخچال بگذارید تا خوب مزه‌دار شوند.

در مرحله بعد باید مرغ با سس خامه را درست کنید. یک ماهیتابه را روی شعله متوسط گاز بگذارید تا داغ شود، روغن زیتون (اگر طعم روغن زیتون را دوست ندارید از روغن مایع استفاده کنید) را در ماهیتابه بریزید و تکه‌های مرغ را اضافه کنید. در این مرحله باید شعله گاز زیاد باشد که مرغ‌ها آب نیندازند. وقتی رنگ مرغ‌ها عوض شد و مرغ‌ها خوب پختند، قارچ‌ها را اضافه کنید و خوب با مرغ‌ها تفت بدهید. وقتی رنگ قارچ‌ها کاراملی شد فلفل سفید و در صورت تمایل کمی هم فلفل سیاه را اضافه کنید. حرارت را کمی ملایم کنید و شیر و خامه را اضافه کنید و مرتب هم بزنید که ته نگیرد. وقتی ترکیب شیر و خامه غلیظ شد و حالت سس به خودش گرفت شعله گاز را خاموش کنید.

در این مرحله پاستا را بپزید. پاستا پنه، فتوچینی یا هر مدل دیگر پاستا که دوست دارید را در آبجوش و نمک بپزید. وقتی پاستاها نرم شد آن‌ها را آبکش کنید. حالا سس پاستا را درست کنید. در یک قابلمه کره بریزید و آن را روی شعله ملایم گاز آب کنید. آویشن را اضافه کنید. پاستا را اضافه کنید و کمی هم بزنید. حالا خامه و شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا پاستا کاملا به خامه و شیر آغشته و سس غلیظ شود.

 

غذای شما آماده است. طرز تهیه پاستا با مرغ و سس خامه‌ای تا حدودی شبیه دستور پاستا با سس آلفردو و چیکن آلفردو است. برای سرو پاستا به مرغ و سس خامه‌ای را در ظرف مناسب بریزید و با سبزیجات دلخواه مثل بروکلی یا اسفناج میل کنید. در صورت تمایل مقداری پنیر پارمزان رنده شده روی پاستا و مرغ بریزید.

 

 

 

کالابرگ الکترونیک