وزن استاندارد یک سیخ کباب کوبیده دقیقا چند گرم است؟

وزن استاندارد یک سیخ کباب کوبیده دقیقا چند گرم است؟


11 اسفند 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
وزن استاندارد یک سیخ کباب کوبیده دقیقا چند گرم است؟

اگر تجربه درست کردن کباب کوبیده در خانه را داشته باشید، می‌دانید که این کار نیاز به مهارت و توجه زیادی دارد. تنها کمی بی‌توجه به نکات و فوت و فن‌های روش درست کردن کباب کوبیده می‌تواند آن را از روی سیخ جدا کند. از طرف دیگر مقدار گوشت کوبیده برای هر نفر باید به میزان مشخصی باشد. این موضوع معمولاً هم برای تهیه کباب کوبیده خانگی و هم کباب کوبیده رستورانی اهمیت زیادی دارد. آیا می‌دانید یک کیلو گوشت چرخ کرده برای چند نفر مناسب است؟ برای یک کیلو گوشت کوبیده چقدر پیاز لازم است؟ یک کیلو گوشت چرخ کرده چند سیخ کباب می‌شود؟ در این مقاله از مجله کوروش می‌توانید با مقدار گوشت برای هر نفر برای کباب کوبیده و اندازه سیخ کباب کوبیده آشنا شوید. در سرویس آشپزی همراه ما باشید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد وزن استاندارد یک سیخ کباب کوبیده پاسخ خواهیم داد.

 

 

وزن استاندارد یک سیخ کباب کوبیده برای هر نفر چقدر است؟

 

این سوال برای شما هم شاید پیش بیاید که یک کیلو گوشت برای چند نفر کوبیده می‌شود؟ و هر کیلو گوشت چند سیخ کباب می‌دهد؟ در ادامه با ما همراه شوید.

 

وزن استاندارد یک سیخ کباب کوبیده برای هر نفر چقدر است؟

 

به طور معمول وزن استاندارد کباب کوبیده برای هر سیخ باید ۷۵ گرم باشد. این میزان استاندارد هم برای یک نفر ایده آل است و هم به خوبی روی سیخ قرار می‌گیرد و حالت منسجمی پیدا می‌کند.

 

در واقع این اندازه سیخ کباب از سوی صنف رستوران‌ها به آن‌ها اعلام شده است و رستوران‌هایی که کوبیده آن‌ها وزن کمتری دارد، متخلف شناخته می‌شوند. این میزان وزن استاندارد کباب کوبیده برای تعیین قیمت کباب اهمیت زیادی دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

اگر قصد دارید در خانه نیز کباب کوبیده درست کنید، باید بدانید که وزن استاندارد کباب کوبیده باید بین ۶۵ تا نهایتاً ۱۲۵ گرم باشد.

 

توجه داشته باشید که این وزن خالص گوشت و پیاز در کباب کوبیده است و نباید در ترکیب آن به هیچ عنوان از آرد، پودر نان یا حتی سویا استفاده شود. مقدار گوشت کباب کوبیده برای ۱۰ نفر نیز درست با همین روش اندازه گیری می‌شود. تنها لازم است برای هر سیخ ۶۵ تا ۱۲۵ گرم گوشت در نظر بگیرید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه باقالی پلو با گوشت چرخ‌ کرده ساده و قلقلی به روش مجلسی

 

 

بیشتر بخوانید » رازها و فوت و فن های کباب کوبیده خوشمزه رستورانی «

 

 

اندازه استاندارد سیخ کباب کوبیده چقدر است؟

 

عرض سیخ کباب کوبیده مورد استفاده، باید حدود ۲/۵ سانتی متر باشد. ضخامت بیشتر یا کمتر سیخ کباب کوبیده می‌تواند موجب وا رفتن آن شود.

 

اندازه استاندارد سیخ کباب کوبیده چقدر است؟

 

از طرف دیگر اگر شما از سیخی استفاده می‌کنید که ضخامت آن متفاوت است، باید به همان میزان از مقدار کمتر یا بیشتری از گوشت استفاده کنید. این کار از ریختن و وا رفتن کباب کوبیده از روی سیخ جلوگیری می‌کند.

 

 

یک کیلو گوشت چند سیخ کباب می‌دهد؟

 

یک کیلو گوشت چند سیخ کباب میدهد؟

 

اگر برای هر سیخ کباب کوبیده ۶۵ تا ۱۲۵ گرم گوشت چرخ کرده استفاده شود، پس هر یک کیلو گوشت چرخ کرده تقریباً ۸ تا ۱۵ سیخ کباب کوبیده می‌شود. هر چند که این موضوع به میزان گوشتی که برای هر سیخ در نظر می‌گیرید، بستگی دارد.

 

معمولاً ۲ سیخ کوبیده برای هر نفر مقدار مناسبی است و با این حساب حتماً این سوال در ذهنتان ایجاد می‌شود که یک کیلو گوشت برای چند نفر کافی است؟ ۱ کیلو گوشت معمولاً با توجه به تعداد سیخ‌های کباب شما برای ۴ تا ۶ نفر مناسب است. بسیاری از افراد برای هر نفر ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم گوشت در نظر می‌گیرند.

 

 

نکات و فوت فن های مهم در مورد اندازه ها در طرز تهیه کباب کوبیده مجلسی

 

در اینجا به این سوال که کباب کوبیده برای هر نفر چند گرم و هر سیخ کباب کوبیده چقدر گوشت می‌خواهد پاسخ می‌دهیم.

 

نکات و فوت فن های مهم در مورد اندازه ها در طرز تهیه کباب کوبیده مجلسی

 

برای درست کردن کباب کوبیده از نوع و مقدار گوشت مناسبی استفاده کنید

 

برای درست کردن کباب کوبیده در منزل ابتدا باید بدانید که گوشت کباب کوبیده چگونه باشد. بهترین گوشت برای درست کردن کباب کوبیده گوشت ران یا سردست گوساله تقریباً کم چرب است. می‌توانید برای اینکه کباب شما چرب و خوشمزه شود از ترکیب گوشت گوساله و گوسفند نیز استفاده کنید.

 

برای درست کردن کباب کوبیده از نوع و مقدار گوشت مناسبی استفاده کنید

 

برای این کار باید مقدار گوشت گوسفندی نسبت به گوشت گوساله ۳ به ۱ باشد. گوشتی که برای این کباب استفاده می‌شود باید حتماً دو بار چرخ شود تا انسجام بیشتری داشته باشد. به طور حدودی هر ۲۵۰ گرم تا ۳۰۰ گرم گوشت برای ۴ سیخ کباب کوبیده لازم است.

 

 

برای تهیه کباب کوبیده از مقدار نمک مناسبی استفاده کنید

 

میزان نمک کباب کوبیده نقش مهمی در طعم آن دارد. مقدار نمک کباب کوبیده به عادات غذایی و ذائقه شما بستگی دارد. اما معمولاً به طور کلی به هر یک کیلو گوشت کوبیده حدود ۱۰ گرم نمک اضافه می‌کنند. به یاد داشته باشید که اگر میزان نمک کباب کوبیده کم باشد، به سیخ نمی‌چسبد و زود می‌ریزد بنابراین سعی کنید مقدار نمک کباب کوبیده را از این مقدار کمتر نزنید.

 

برای تهیه کباب کوبیده از مقدار نمک مناسبی استفاده کنید

 

از طرف دیگر طبق وزن استاندارد کباب کوبیده باید به هر نیم کیلو گوشت چرخ کرده حدود ۵ گرم نمک اضافه کنید. ۵ گرم نمک مساوی با یک قاشق چای خوری سر صاف است.

حتما بخوانید  طرز تهیه جگروز لرستان یا جگر پرده پیچ به روش اصیل لری

 

 

در طرز تهیه کباب کوبیده مجلسی حتماً به مقدار پیاز توجه کنید

 

برای تهیه ۴ سیخ کباب کوبیده شما به ۱ پیاز متوسط نیاز دارید. باید پیاز را حتماً با رنده ریز رنده کنید.

 

در طرز تهیه کباب کوبیده مجلسی حتماً به مقدار پیاز توجه کنید

 

سپس بدون اینکه آن را فشار دهید، آب اضافی پیاز را از ظرف خارج کنید. این کار از نرم شدن و وا رفتن کباب کوبیده جلوگیری می کند.

 

 

برای سیخ زدن کباب کوبیده حتماً از سیخ و مقدار گوشت مناسبی استفاده کنید

 

استفاده از سیخ کباب کوبیده با پهنای مناسب و از طرفی برداشتن مقدار مناسبی گوشت نقش مهمی در نتیجه کار دارد. سعی کنید نسبت کباب و سیخ را متناسب انتخاب کنید. وزن کباب کوبیده برای هر نفر ۷۵ گرم الی ۱۰۰ است.

 

برای سیخ زدن کباب کوبیده حتماً از سیخ و مقدار گوشت مناسبی استفاده کنید

 

سیخی که برای این میزان گوشت استفاده می شود باید ضخامت ۲/۵ سانتی متری داشته باشد. پس اگر ضخامت سیخ کمتر است، از گوشت کمتری استفاده کنید. قرار دادن میزان کمتر کباب روی سیخ موجب می‌شود تا خیلی راحت روی حرارت بسوزد و یا کباب خشک شود.

 

توجه داشته باشید که برای جلوگیری از وا رفتن گوشت روی سیخ بهتر است گوشت را خوب ورز دهید. سپس آن را برای حداقل ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.

 

 

کالری یک سیخ کباب کوبیده چند است؟

 

کباب کوبیده یکی از لذیذترین غذاهای ایرانی است. به عنوان آموزش کباب کوبیده در خانه باید به مقدار گوشت و اندازه استاندارد سیخ کباب کوبیده توجه ویژه داشته باشید. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که معمولاً خیلی از ما در زمان درست کردن کباب کوبیده با آن مواجه میشویم، ریختن کباب از روی سیخ است.

 

از همین رو آشنایی با اندازه استاندارد سیخ کباب کوبیده و وزن گوشت می‌تواند به شما کمک کند تا یک کباب حرفه‌ای و خوشمزه در خانه درست کنید. به جای این که در اینترنت جستجو کنید که کباب کوبیده سیخی چند است، بهتر است خودتان درست به کار شوید و یک کباب کوبیده خانگی و خوشمزه آماده کنید. در انتها هم بد نیست بدانید مقدار کالری در یک سیخ کباب کوبیده با وزن ۱۰۰ گرم، ۲۶۸ کالری است.

 

 

سوال متداول

 

مقدار گوشت کباب کوبیده برای ۱۵ نفر چه قدر است؟

 

مقدار گوشت کباب کوبیده برای ۱۵ نفر، ۲ کیلو است و برای هر سیخ حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم گوشت چرخ کرده در نظر بگیرید.

 

 

هر یک کیلو گوشت چند سیخ کباب می‌شود؟

 

اگر برایتان این سوال ایجاد شد که یک کیلو گوشت چند سیخ کباب می‌دهد باید بدانید که هر یک کیلو گوشت چرخ کرده تقریباً ۸ تا ۱۵ سیخ کباب کوبیده می‌شود.

 

 

یک کیلو گوشت برای چند نفر کافی است؟

 

۱ کیلو گوشت معمولاً با توجه به تعداد سیخ‌های کباب شما برای ۴ تا ۶ نفر مناسب است. در اغلب موارد هم برای هر نفر ۲۵۰ گرم گوشت در نظر می‌گیرند.

 

 

کالابرگ الکترونیک