راهنمای خرید بهترین گوشی برای عکاسی در انواع بازه قیمتی

راهنمای خرید بهترین گوشی برای عکاسی در انواع بازه قیمتی


23 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین گوشی برای عکاسی

راهنمای خرید بهترین گوشی برای عکاسی در انواع بازه قیمتی همواره سوال بسیاری از عاشقان فناوری است. شاید یکی از مهمترین اجزای تلفن همراه لنز دوربین آن باشد. برای نویسنده این مطلب همواره انتخاب یک موبایل با بهترین کارکرد در عکاسی مد نظر بوده و هست! با ما همراه باشید تا در این مقاله از مجله کوروش به بررسی بهترین موبایل ها با بهترین کیفیت عکاسی در انواع بازه قیمتی بپردازیم.

بهترین گوشی برای عکاسی کدام است؟!

 

بهترین گوشی برای عکاسی کدام است؟!

 

اگر از عکاسان با تجربه بپرسید که بهترین دوربین عکاسی چیست، حتما به شما خواهند گفت بهترین وجود ندارد! بله، هیچ عکاسی با قطعیت نخواهد گفت که کدام مدل از کدام برند برای عکاسی بهترین است. زیرا هر محصول برای نوع خاصی از کارها خوب و کاربردی است. در دنیای موبایل هم ماجرا اینچنین است. حتما گران قیمت ترین موبایل بهترین لنز دوربین عکاسی را برای شما نخواهد داشت. همانطور که گلکسی اس ۲۱ سامسونگ قیمت و عدد بالایی در مگاپیکسل دوربین دارد اما در عمل اصلا موبایل خوبی برای عکاسی نیست! چه بسیار افرادی که بهترین موبایل روز بازار را دارند اما بدترین عکس ها را می گیرند. در دنیای هنر، هنرمند کسی است که با دارایی خود اثری به یاد ماندنی خلق کند.

 

بسیاری از تصاویر برجسته دنیای عکاسی موبایل با بروزترین گوشی ثبت نشده اند. شاید بتوان گفت بهترین دوربین عکاسی موبایل دقیقا همان چیزی است که الان در اختیار دارید! بله؛ کافی است با مهارت های عکاسی آشنا باشید و کمی هم به دنیای ویرایش و اصلاح رنگ و نور ورود کنید. آنگاه شما می توانید بهترین تصاویر را ثبت کنید. مطمئناً این توضیحات هنوز برای بسیاری قانع کننده نیست و معتقدند که دوربین موبایل آیفون، گلکسی نوت سامسونگ و سری P هواوی بهترین های بازار هستند. البته که لنز به کار رفته در این موبایل ها کیفیت بسیار بالایی دارد. اما این شرط کافی برای بهترین بودن نیست.

در ادامه تلاش می کنیم در انواع بازه قیمتی به شما بهترین گوشی را برای تجربه یک عکاسی موفق معرفی کنیم. با ما همراه باشید:

 

راهنمای خرید بهترین مچ بندهای هوشمند با قیمت مناسب

 

 

نوکیا ۳.۴ بهترین گوشی برای عکاسی تا قیمت ۳ میلیون تومان

 

نوکیا 3.4 بهترین گوشی برای عکاسی تا قیمت 3 میلیون تومان

 

اگر قصد دارید تا ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تومان هزینه کنید پیشنهاد ما به شما نوکیا ۳.۴ است. این اسمارت فون با اندروید خامی که دریافت می کند علاوه بر داشتن سرعت پرداشی مطلوب در این بازه قیمتی از لنزهای با کیفیتی نیز بهره می گیرد. این گوشی که به تازگی وارد بازار شده بسیار هماهنگ و بهینه است. به نحوی که شاید بتوان گفت ارزش خرید زیادی دارد. اگر قصد خرید شیائومی و یا سامسونگ هم دارید، این دو شرکت هم گوشی های خوبی در این بازه قیمتی عرضه کرده اند. پیشنهاد ما به شما در این بازه قیمتی خرید یک گوشی با بنچمارک مطلوب است. نوکیا ۳.۴ در این بازه قیمتی نسبت به رقبا واقعا ارزش خرید دارد. ردمی ۹C و Redmi 9A از شیائومی دو انتخاب نزدیک به این بازه قیمتی هستند که شاید بهتر باشد به آنها هم نگاهی بکنید. البته نوکیا به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری نسبت به این دو بهینه تر است.

 

بهترین اپلیکیشن های کاربردی و رایگان آیفون

 

 

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۴ قیمت میلیون تومان

 

بهترین گوشی برای عکاسی تا 4 قیمت میلیون تومان

 

اگر قصد خرید یک گوشی قوی تر برای عکاسی بهتر دارید می توانید گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A12 را انتخاب کنید. این گوشی حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می شود. Galaxy A21 S هم با حدوداً ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار موجود است که ماژول دوربین چهارگانه دارد و شاید گزینه خوبی برای شما باشد. البته اگر به اکوسیستم سامسونگ علاقه مندید. گوشی Y7a هواوی هم در این بازه قیمتی می تواند گزینه خوبی باشد اگر چه محدودیت اکوسیستم شرکت چینی شاید کمی شما را اذیت کند. از خانواده ردمی ۹ شیائومی هم چند گزینه مناسب در این بازه قیمتی وجود دارد که شاید بد نباشد این مدل ها هم نگاهی بیاندازید.

 

 

راهنمای خرید ساعت هوشمند

 

 

بهترین گوشی برای عکاسی تا قیمت ۵ میلیون تومان

 

بهترین گوشی برای عکاسی تا قیمت 5 میلیون تومان

 

خانواده ردمی ۹ شیائومی گوشی های هوشمند و مناسبی به بازار عرضه کرده است. از Redmi نوت ۹ تی، که به تازگی عرضه شده و یا ردمی نوت ۹ S در این بازه قیمتی قرار می گیرند. شما با کمی بررسی در میان این خانواده پر جمعیت که ۴ گوشی مطرح و دو گوشی ساده تر دارد باید بر اساس نیاز خود بهترین را انتخاب کنید. تقریبا به جز ردمی نوت ۹ پرو که عضو ارشد و قوی تر خانواده است، سه گوشی دیگر را می توانید در این بازه قیمتی بیابید. ماژول دوربین چهارگانه موجود در این خانواده شما را شگفت زده خواهد کرد. کافیست در شرایط نوری مناسب به عکاسی بپردازید. استفاده از لنز تمیز، لرزشگیر(سه پایه یا تک پایه) و رعایت استانداردهای عکاسی شما نیازی به گوشی بالاتر نخواهید داشت! ردمی نوت اس شیائومی شاید بهترین انتخاب در این بازه قیمتی باشد.

 

 

محبوب ترین اپلیکیشن های ورزش برای اندروید و آیفون

 

 

بهترین گوشی برای عکاسی تا قیمت ۷ میلیون تومان

 

بهترین گوشی برای عکاسی تا قیمت 7 میلیون تومان

 

ردمی نوت ۹ پرو شیائومی در دسته قبلی جا نمی گیرد. بنابراین اگر قصد خرید این گوشی را دارید باید کمی بیشتر یعنی رقمی حدود ۶ میلیون تومان هزینه کنید. البته اگر می خواهید انتخابی دیگر در همین حد و اندازه داشته باشید، پیشنهاد ما به شما پوکو فون ایکس ۳ است. برند پوکو هم زیر مجموعه شیائومی است ولی با اسمی دیگر به دنبال تصاحب بازار هند است. پوکو گوشی جدیدتری نسبت به ردمی نوت ۹ پرو است. پوکو انتخاب بهتری برای علاقه مندان به حوزه بازی است و نمایشگر و سرعت شارژ بهتری هم دارد. اگر با ظاهر نسبتا سنگین و خشن پوکو X3 کنار می آید حتما این گوشی را انتخاب کنید. ماژول دوربین چهار گانه در قاب پشتی پوکو نیاز شما را در عکاسی برآورده می کند.

 

سنسور ۶۴ مگاپیکسلی دوربین پوکو، حسگر ۱۳ مگاپیکسلی اولتراواید و دو حسگر‌ ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو و تشخیص عمق در این گوشی وجود دارد. به لحاظ عددی تفاوت چندانی میان پوکو و ردمی نوت ۹ پرو وجود ندارد. کلا اعداد نباید مبنای خرید یک موبایل و دوربین عکاسی نهفته در آنان باشد. اما باید به این نکته توجه کرد سنسور موجود در این گوشی بسیار با کیفیت است. و اگر مهارت عکاسی خود را تقویت کنید می تواند تصاویر بسیار خوبی برای شما بگیرد.

 

 

بهترین گوشی برای عکاسی تا قیمت ۱۰ میلیون تومان

 

بهترین گوشی برای عکاسی تا قیمت 10 میلیون تومان

 

سامسونگ گلکسی A71، موتورلا Moto G 5G و هواوی نوا ۵T سه گزینه گردن کلفت در این بازه قیمتی هستند. باید گفت انتخاب در این بین کمی سخت است. هر سه دوربین های بسیار با کیفیتی دارند و تا سال ها نیاز شما را برآورده می کنند. پیشنهاد نویسنده مقاله به شما موتورلا است. به دلیل امکانات بسیار خوب این گوشی برای عکاسی و همچنین داشتن امکان اینترنت ۵G. هواوی نوا ۵T پیش از خروج شرکت چینی از قطار سرویس های آمریکایی عرضه شده اما باید آن را در دسته محصولات هواوی تلقی کنید. محصولاتی که دیر یا زود به صورت کلی در اکوسیستم چینی خواهد بود. اما خیلی نگران نبود سرویس های گوگل در گوشی های هواوی نباشید! همیشه راهی برای دور زدن مشکلات و تحریم ها هست!

 

اپلیکیشن های یادگیری زبان ترکی استانبولی

 

 

رده بندی نزدیک سه گوشی مناسب برای عکاسی

 

گلکسی A71 سامسونگ با نمایشگر و باطری خوبی که دارد یک میان رده بسیار گردن کلفت است. اگر به اکوسیستم سامسونگ عادت دارید شاید A71 انتخاب شما باشد. اما بهتر است بدانید موتورلا Moto G 5G دوربین بهتری نسبت به این گوشی سامسونگ دارد. اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی داشته باشیم، با توجه به اهمیت اینترنت ۵G بهترین گزینه خرید در این بازه قیمتی موتورلا است. ضمن اینکه دوربین چهارگانه موجود در این گوشی برای عکاسی بسیار بهینه شده و کاربردی است.

 

در رده دوم سامسونگ A71 قرار می گیرد که دوربین چهار لنزه آن بسیار نزدیک به موتورلا عکاسی می کند. در پایان باید هواوی نوا ۵T را در رده سوم قرار دهیم نه به این دلیل که سخت افزار ضعیف یا دوربین بدی دارد! اتفاقا سخت افزار و دوربین نهفته در این گوشی بسیار با کیفیت است اما باید بدانید شما در استفاده از این گوشی با محدودیت های سرویس دهی از سوی گوگل روبرو خواهید بود اما قابل بر طرف شدن است. شاید بتوان گفت هواوی نوا ۵T یک گوشی عالی برای عکاسی و بازی است زیرا سخت افزار و لنز به کار رفته در آن کاملا بهینه شده و کاربردی است.

 

اپلیکیشن های کاربردی آیفون در سفر

 

 

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۱۵ میلیون تومان

 

بهترین گوشی برای عکاسی تا 15 میلیون تومان

 

Mi 10T Pro 5G به عنوان بهترین گوشی هوشمند با رقمی حدود ۱۵ میلیون تومان در بازار وجود دارد. پیشنهاد ما به شما برای داشتن یک موبایل همه فن حریف با آپشن های خیلی خوب همین گوشی است. شما در این بازه قیمتی می توانید چهار سنسور دوربین بسیار با کیفیت داشته باشید. عکاسی و فیلم برداری با این گوشی بسیار عالی است. سخت افزار قدرتمند و اینترنت ۵G از دیگر مزیت های این گوشی است.

 

اگر می خواهید کمی کمتر هزینه کنید می توانید Mi 10T 5G را با رقمی حدود ۱۲ میلیون تومان بخرید. کیفیت لنزهای موجود در این گوشی هم برای عکاسی بسیار عالی است. اما از سخت افزار پایین تری از Mi 10T Pro 5G بهره مند خواهید شد. اما یک گزینه دیگر هم در این بازه قیمتی وجود دارد که بسیار وسوسه کننده است! گلکسی اس ۲۰ اف ای سامسونگ با سخت افزار و ویژگی های بهینه و به صرفه خود واقعا دلربایی می کند. شما ۴ لنز دوربین بسیار با کیفیت در اختیار دارید و می توانید از رابط کاربری سامسونگ بهره بگیرید. به نظر این گوشی سامسونگ برای خرید به صرفه تر از موارد بالا باشد.

 

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۲۰ میلیون تومان

 

بهترین گوشی برای عکاسی تا 20 میلیون تومان

 

در این بازه قیمتی شما دو گوشی از خانواده نوت سامسونگ را روبروی خود خواهید داشت. گلکسی نوت ۱۰ پلاس سامسونگ با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی و گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی. به نظر خرید نسل جدیدتر عاقلانه تر باشد اما نسخه ۱۰ پلاس هم ویژگی های خاصی دارد که هنوز در سطح یک پرچمدار گردن کلفت خود نمایی می کند. شما در صورت خرید یک موبایل پرچمدار از سامسونگ نگرانی خاصی بابت کیفیت دوربین و عکاسی نخواهید داشت. پشتیبانی چند ساله نرم افزاری و سخت افزار بسیار قدرتمند گوشی های پرچمدار بر کسی پوشیده نیست. پیشنهاد ما گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ است که در این بازه قیمتی خرید آن کاملا به صرفه است.

 

بهترین گوشی برای عکاسی بیشتر از ۲۰ میلیون تومان

 

بهترین گوشی برای عکاسی بیشتر از 20 میلیون تومان

 

این دسته گوشی ها در بازار ایران که قیمتی بالاتر از ۲۰ میلیون تومان دارند، شاید برای همه مردم گزینه خرید نباشد. اما اگر قصد دارید بیشتر از ۲۰ میلیون تومان هزینه کنید و عکاسی شگفت انگیزی تجربه کنید گزینه های زیادی دارید. اما گفتن این نکته لازم است که در این بازه قیمتی شما هر پرچمداری را خریداری کنید از نظر عکاسی نا امید نخواهید بود. طبیعی است که شرکت های تولید کننده موبایل بهترین نرم افزار و سخت افزار خود را برای گوشی های رده بالای خود عرضه می کنند.

 

P40 Pro از شرکت هواوی با حدود قیمت ۲۳ میلیون تومان یکی از بهترین گزینه های خرید است. اگرچه سیستم نرم افزاری این گوشی کمی پیچیده شده اما برای اهل فن هیچ تحریمی غیر قابل دور زدن نیست! گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ با لنزهای بهینه تر از نسخه معمولی و قیمت ۲۸ میلیون تومانی هم گزینه بسیار خوبی است. خانواده آیفون ۱۲ هم که طبق معمول در دسته گران قیمت ترین گوشی های بازار هستند و کیفیت عکاسی آن ها بر کسی پوشیده نیست. پیشنهاد ما به شما خرید گوشی از خانواده P هواوی و یا خانواده نوت سامسونگ است. زیرا محدودیت های نرم افزاری اپل در ایران و قیمت بالاتر آیفون شاید خیلی به صرفه نباشد. اما اگر به سیستم عامل IOS وفادار هستید و فکر می کنید اکوسیستم اپل را می پسندید خب راهی جز خرید آیفون ندارید.

 

 

کلام پایانی درباره خرید بهترین گوشی موبایل برای عکاسی

 

کلام پایانی درباره خرید بهترین گوشی موبایل برای عکاسی

 

به نظر سرویس علم و تکنولوژی مجله کوروش خرید یک موبایل گران قیمت برای تجربه یک عکاسی بی نقص اصلا قابل قبول نیست. شما می توانید با یک موبایل میان رده هم تجربه عکاسی شگفت انگیزی داشته باشید. کافی است به اصول عکاسی، رنگ و نور آشنا باشید و تصاویر خوبی از محیط اطراف خود ثبت کنید. اگر به عکاسی علاقه مند هستید مسلماً باید یک دوربین عکاسی DSLR و یا یک دوربین بدون آینه بخرید.

 

شاید با هزینه یک گوشی بالاتر از ۲۰ میلیون تومانی بتوانید یک دوربین متناسب با نیاز خود در دنیای عکاسی داشته باشید. رفته رفته لنز و لوازم جانبی آن دوربین را بخرید و در جهان عکاسی پیشرفت کنید. پس فراموش نکنید هیچ عکاس بزرگی در جهان، دوربین را فدای موبایل نمی کند. موبایل یک ابزار ساده و دم دستی برای عکاسی است که رفته رفته به رقابت با دوربین های عکاسی حرفه ای نزدیک می شود. اما این فاصله آنقدر زیاد است که هنوز خرید یک دوربین در اولویت برای تجربه عکاسی حرفه ای است.

 

خرید یک تلفن همراه تا سقف ۱۲ میلیون تومان کاملا موجه است زیرا شما می توانید لنز با کیفتی روی موبایل خود داشته باشید و در عکاسی های خود نا امید نشوید. اما باز هم هستند کسانی که با گوشی های ارزان قیمت، شگفتی می آفرینند و با نرم افزارهای ویرایش تصویر هنر خود را به رخ می کشند. پس پیشنهاد می کنیم اگر عاشق عکاسی هستید، تا حد ممکن در خرید موبایل صرفه جویی کنید. بهتر است هزینه اصلی را برای خرید دوربین عکاسی حرفه ای خرج کنید!

 

 

کالابرگ الکترونیک