معرفی و خلاصه بهترین مینی سریال های جهان در سال ۲۰۲۰

معرفی و خلاصه بهترین مینی سریال های جهان در سال ۲۰۲۰


10 تیر 1400 . زمان مطالعه: 13 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین مینی سریال های ۲۰۲۰

اگر در جستجوی پرببیننده ترین مینی سریال های ۲۰۲۰ از سبک های مختلف هستید بد نیست از ۱۰ مینی سریال برتر سال ۲۰۲۰ شروع کنید. در ادامه با معرفی بهترین مینی سریال های خارجی ۲۰۲۰ در سرویس هنر و سینما مجله کوروش همراه شما هستیم.

 

۲۰۲۰ سال جهنمی بود. سالی که با خود بدبیاری های زیادی به همراه داشت، یکی از بدترین آنها هم همه گیری جهانی کرونا بود که میلیون ها نفر را در میان چهار دیواری خانه هایشان محصور کرد. ولی در حالی که بسیاری از تنهایی و غم دوری از جمع و اجتماع افسرده می شدند، ‌سریال و فیلم بین ها در خانه های خود بهترین اوقات ممکن را سپری می کردند و از این موقعیت کمال استفاده را می بردند تا فیلم های و سریال هایی که اخیرا منتشر شده را تماشا کنند. اگر چه سال ۲۰۲۰ پیشکش خاصی برای ما نداشت، ولی بی شک انتشار بی شماری از برنامه های مختلف تلویزیونی، مینی سریال ها، فیلم ها و غیره به خصوص از روی پلتفرم های استریم (تماشای اینترنتی) که به روش قالب پخش محتواهای ویدئویی تبدیل شده اند، اتفاق قابل توجهی بود.

مینی سریال ها را می توان هم خانواده کوچک تر سریال های تلویزیونی دانست. معمولا مینی سریال ها با قسمت های کم و در یک فصل پخش می شوند. «تسخیرشدگی خانه هیل»، «گریس دیگر» و «گامبی وزیر» برخی از معروف ترین مینی سریال های سال های اخیر هستند. پلتفرم های استریمی از قبیل نتفلیکس، هولو، آمازون پرایم و اچ بی او مکس نیز از بهترین سرویس های پخش سریال و فیلم هستند. با این مقدمه کوتاه برویم سراغ بهترین مینی سریال های ۲۰۲۰، با ما همراه باشید.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین مینی سریال های نتفلیکس «

 

 

«امتیاز بالا» از بهترین مینی سریال های ۲۰۲۰

 

«امتیاز بالا» از بهترین مینی سریال های ۲۰۲۰

 

مینی سریال «امتیاز بالا (High Score)» مستند تلویزیونی ۶ قسمتی است که ساخت بازی های ویدئویی دهه ۱۹۸۰ و۱۹۹۰ را دستمایه قرار داده است. چارلز مارتینت، صدا پیشه بازی مشهور «ماریو (قارچ خور)» روایت این مینی سریال را برعهده دارد و بینندگان را همراه خود به سفری جذاب به دنیای بازی های پیکسلی آن دوران می برد.

وب سایت گیم اسپات، در نقد و بررسی خود از امتیاز بالا از بهترین مینی سریال های ۲۰۲۰ به درستی عنوان کرده: «برنامه فشرده ای از دوران طلایی بازی های ویدئویی که مملو از مصاحبه های آموزنده، نویسندگی عالی و مهمتر از همه، پیغامی الهام بخش و فراگیر دارد.» امتیاز بالا، مینی سریال فوق العاده سرگرم کننده و آموزنده ای است که تماشای آن به خصوص برای علاقه مندان به بازی های ویدئویی پیشنهاد می شود.

 

 

«ملت مهاجر»، یک مستند تلویزیونی میخکوب کننده

 

«ملت مهاجر»، یک مستند تلویزیونی میخکوب کننده

 

مینی سریال «ملت مهاجر (Immigration Nation)» مستند تلویزیونی خیره کننده ای با داستان پردازی قدرتمند و روزنامه نگاری تحقیقی جسورانه و روایتی همدلانه است که مخاطبان را به تأمل درباره مهاجرت وامی دارد. مینی سریال تماشایی ملت مهاجر همچنین نگاهی دلهره آوری به وحشت ناشی از مهاجرت، سوءاستفاده از قدرت و بی بند و باری و همینطور وضعیت خاص مهاجرت در آمریکا در دوران دولت ترامپ می پردازد، دوره ای که سختگیری های زیادی در حوزه مهاجرت انجام گرفت. دانیل فاینبرگ، منتقد هالیوود ریپورتر درباره این مینی سریال نوشت: «تماشای ملت مهاجر راحت نیست، ولی ضرورت دارد؛ چرا که مجموعه تلویزیونی عمیق و تامل برانگیز است که وحشت مهاجر بودن در آمریکا را به خوبی نشان می دهد.»

 

 

«پری میسون»؛ بازگشت کارآگاه قدیمی تلویزیون

 

«پری میسون»؛ بازگشت کارآگاه قدیمی تلویزیون

 

یکی از بهترین مینی سریال های جنایی و معمایی در سال ۲۰۲۰. در مینی سریال «پری میسون (Perry Mason)»، پری یک کارآگاه خصوصی مشهور در لس آنجلس سال ۱۹۳۲ است، دوره ای که تمام کشو‌ر آمریکا مشغول پشت سرگذاشتن دوران رکود بزرگ اقتصادی بودند. میسون که با لطمه های روحی روانی خود از دوران جنگ جهانی اول و همینطور طلاق دست و پنجه نرم می کند، برای یک پرونده پر سروصدای کودک ربایی استخدام می شود که نه تنها روی زندگی شخصی او بلکه روی اطرافیانش نیز تاثیر می گذارد.

حتما بخوانید  طرز تهیه شیرینی اکلر فرانسوی ساده و شکلاتی به روش قنادی

متیو ریس در این مینی سریال به سبک نوآر نقش میسون را بازی کرده است. بسیاری از منتقدان از تکنیک های جذاب داستان پردازی پری میسون از بهترین مینی سریال های ۲۰۲۰ ستایش کرده اند. بن تراورس از اندیوایر در نقد و بررسی خود نوشت: «پری میسون با قاب بندی های منحصر به فرد خود و همینطور خلق جهان داستانی با جذابیت های بصری حیرت انگیز و برخی نماهای خارجی از لوکیشن های واقعی لس آنجلس، سریالی تماشایی است»

 

 

«بیگانه» اقتباس تماشایی از یکی از بهترین کتاب های استیون کینگ

 

«بیگانه» اقتباس تماشایی از یکی از بهترین کتاب های استیون کینگ

 

مینی سریال «بیگانه (The Outsider)» ابتدا با تحقیقاتی درباره یک قتل دلخراش شروع می شود، ولی خیلی زود همه چیز رنگ و بوی دلهره آور و شومی به خود می گیرد و پای اتفاقات ماوراء الطبیعه نیز به آن کشیده می شود. در اینجاست که بسیاری از شخصیت های سریال به خصوص ماموران پلیس و کارآگاهی که روی این پرونده کار می کنند، به شک و تردید می افتند.

مینی سریال بیگانه از رمان مشهور استیون کینگ به همین نام اقتباس شده است. سینتیا اریوو و بن مندلسون از جمله بازیگران اصلی مینی سریال بیگانه هستند که نقش آفرینی های درخشانی دارند. گنجاندن عناصر ماوراء الطبیعه در سریالی که با وجود قتل دلخراش کودکی ۱۱ ساله خود به اندازه کافی دلهره آور بود، باز هم بیشتر به وحشت آن افزوده است. هر چند برخی از منتقدان علیرغم داستان مهیج و گیرای بیگانه، از ریتم آهسته آن انتقاد کردند. ولی منتقدانی مانند تیلور آنتریم از نشریه وگ به شدت از حال و هوای دلهره آور این مینی سریال ستایش کردند.

 

 

«توسعه دهندگان» از بهترین مینی سریال های ۲۰۲۰

 

«توسعه دهندگان» از بهترین مینی سریال های ۲۰۲۰

 

مینی سریال «توسعه دهندگان (Devs)» روایت زندگی لیلی چان، مهندس نرم افزاری در یک شرکت محاسبات کوانتومی آمایا است که ناگهان سرگئی، نامزد او مفقود می شود. این موضوع باعث می شود چان هم در کانون توجهات قرار گیرد، چون خود او هم درگیر برنامه های مهمی فناوری از جمله جاسوسی از برخی شرکت های سیلیکون ولی است.

اگرچه این مینی سریال علمی تخیلی ممکن است برای برخی از بینندگان تکان دهنده یا کمی هم سردرگم کننده باشد، ولی طرفداران الکس گارلند که آثار سینمایی او همچون «نابودی (۲۰۱۸)» و «فراماشین (۲۰۱۵)» را دنبال کرده اند، کار سختی برای گره گشایی از این علمی تخیلی جذاب ندارند. توسعه دهندگان از بهترین مینی سریال های ۲۰۲۰، اثر هنرمندانه ای است که به خوبی بینندگان را با پیچ و خم های سردرگم کننده و در عین زیبا و البته بی وقفه دلهره آورش همراهش می کند.

 

 

بیشتر بخوانید » نقد و بررسی سریال پیکی بلایندرز «

 

 

«همین قدر می دانم که حقیقت دارد» یک مینی سریال دلهره آورِ جذاب

 

«همین قدر می دانم که حقیقت دارد» یک مینی سریال دلهره آورِ جذاب

 

مینی سریال «همین قدر می دانم که حقیقت دارم (I Know This Much Is True)» که بر اساس رمانی به همین نام نوشته والی لامب ساخته شده، به زندگی دو برادر دو قلو به نام های دومینیک و توماس بردزلی می پردازد. دومینیک خود درگیر مشکلات شخصی زیادی است می خواهد تا حدی وضعیت توماس را نیز درک کند که درگیر بدگمانی ناشی از اسکیزوفرنی است و تلاش می کند او را از بیمارستان روانی نجات دهد. مارک رافلو در این مینی سریال جذاب و نفس گیر نقش هر دو برادر دوقلو را ایفا می کند. در حالی که حال و هوای ناراحت کننده و مملو از ناامیدی، اضطراب و پریشانی تماشای آن را دشوار می کند، ولی بازی خیره کننده روفالو در دو نقش اصلی سریال ما را مجاب می کند خود را به دل جوّ دلهره آور آن بسپاریم.

 

 

«آتش ‌های کوچک در همه جا» از بهترین مینی سریال های ۲۰۲۰

 

«آتش ‌های کوچک در همه جا» از بهترین مینی سریال های ۲۰۲۰

 

مینی سریال «آتش های کوچک در همه جا (Little Fires Everywhere)» که در هشت قسمت خلاصه می شود، روایتی است از زندگی خانواده ای آرام و باصفا به نام ریچاردسون ها. ولی آرامش این خانواده با ورود مادر و دختر، میا و پرل وارن به هم می خورد. ‌در ادامه این مجموعه تلویزیونی از بهترین مینی سریال های سال ۲۰۲۰ اسراری برملا می شود که بنیان خانواده را کاملا از هم می پاشد. بازی های درخشان ریس ویترسپون و کری واشنگتن در نقش های اصلی به همراه داستان پردازی مبهوت کننده، آتش های کوچک در همه جا را به یکی از پربیننده ترین سریال های شبکه هولو تبدیل کرده است. ماجراهای این مینی سریال تماشایی از رمان پرفروش سال ۲۰۱۷ سلست اینگ اقتباس شده است. اگر می خواهید به تماشای یک درام درگیر کننده بنشینید، آتش ‌های کوچک در همه جا دستکم از لحاظ عاطفی ارزش تماشا را دارد.

حتما بخوانید  نقد و خلاصه درام عاشقانه - اجتماعی «خسوف» | یک عاشقانه ناآرام

 

«ببر شاه» یک مستند تلویزیونی عجیب و مبهوت کننده!

 

 «ببر شاه» یک مستند تلویزیونی عجیب و مبهوت کننده!

 

مینی سریال «ببر پادشاه: قتل، ضرب وشتم و جنون (Tiger King: Murder, Mayhem and Madness)» روایتی از زندگی جو اگزوتیک، صاحب سابق باغ وحش، شعبده باز، رام کننده حیوانات و اختلاف قدیمی او با افرادی همچون کارول باسکین (از حامیان حقوق حیوانات) و داک آنتل (رام کننده و مدافع حقوق حیوانات) است. مینی سریال جالب و عجیب ببر پادشاه به موضوعات مختلفی می پردازد از حق داشتن گربه سانان بزرگ همچون ببر و پلنگ تا سوءقصدها و ماجراهای اسرارآمیز قتل ها و تمساح و ازدواج سه نفره!

این مینی سریال تماشایی که به صورت یک مستند تلویزیونی همه جانبه عمل می کند، زیروبم های زندگی جو اگزوتیک را به خوبی کندوکاو می کند. مینی سریال ببر پادشاه به خصوص برای کسانی که به دنیای حیات وحش علاقه دارند و از تماشای آدم هایی که تمام زندگی خود را وقف حیوانات کرده اند لذت می برند جذاب است، ولی هیچ تضمینی نیست که با هر قسمت از این مینی سریال غافلگیر نشوید و ابهامات تازه ای برای شما به وجود نیاید. چنانچه جاسوآ ریورا در وبسایت دی ویرج می نویسد: «هر دقیقه از ببر پادشاه تعجب جدیدی، پیچشی خارق العاده و ظاهر شدن شخصیت کاریزماتیک جدیدی با داستان های باورنکردنی است.»

 

 

«فروپاشی» از بهترین مینی سریال های ۲۰۲۰

 

«فروپاشی» از بهترین مینی سریال های ۲۰۲۰

 

مینی سریال «فروپاشی (The Undoing)» با بازی بازیگرانی مشهور همچون نیکول کیدمن و هیو گرانت روایتی از زندگی خانواده ای در منهتن نیویورک است که پس از آنکه شوهر خانواده به قتلی مظنون می شود اوضاعشان به هم می ریزد. گریس فریزر، روانشناسی است که شوهرش جاناتان به قتل زن جوانی به نام النا متهم می شود. گریس که به تازگی در مدرسه با النا آشنا شده بود، از این موضوع شوکه می شود.

بازی های خارق العاده بازیگران اصلی این مینی سریال دیدنی به همراه یک داستان جذاب و گیرا هر بیننده ای را تا لحظه آخر سریال کشانده و با هر پیچ تازه داستانی غافلگیری های تازه ای را به وجود می آورد. در حالی که از فروپاشی به عنوان یکی از بهترین مینی سریال های ۲۰۲۰ ستایش های زیادی شده، ولی برخی منتقدان از جذاب نشان دادن خشونت در آن و همینطور نحوه نمایش شخصیت های اصلی که کاملا سطحی هستند شدیدا انتقاد کرده اند. ولی بازی های خارق العاده به همراه همچنین روایت جذاب و درگیر کننده فروپاشی باعث می شود که تماشای آن تجربه احساسی قوی برای هر بیننده ای باشد.

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی کامل و نقد سریال تحسین شده بابیلون برلین «

 

 

«گامبی وزیر» از بهترین مینی سریال های ۲۰۲۰

 

«گامبی وزیر» از بهترین مینی سریال های ۲۰۲۰

 

مینی سریال تحسین شده «گامبی وزیر (The Queen’s Gambit)» ماجراهای زندگی یک اعجوبه شطرنج به نام بِت گارمون را در دهه های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ روایت می کند. بت که دختر یتیمی است، آرزو دارد روزی به بهترین شطرنج باز دنیا تبدیل شود. ولی در این راه مشکلات زیادی سر راهش قرار گرفته اند از مشکلات عاطفی تا اعتیاد به الکل و مواد مخدر.

مینی سریال تماشایی نتفلیکس به شدت از سوی اهالی شطرنج مورد استقبال قرار گرفته است و بسیاری از شطرنج بازان مشهور با تماشای گامبی وزیر ابراز امیدواری کرده اند که این مینی سریال باعث توجه بیشتر نسل های جوان به خصوص دختران جوان به شطرنج شود. گامبی وزیر در کنار جوایز زیادی که به دست آورده، باعث شهرت بازیگر جوان نقش اصلی آنیا تیلور-جوی نیز شد که با بازی مبهوت کننده خود بسیاری را شیفته خود کرد. تیلور-جوی برای بازی در گامبی وزیر جایزه بهترین بازیگر زن گلدن گلوب ۲۰۲۱ را نیز از آن خود کرد.

 

 

بیشتر بخوانید » نقد و بررسی کامل مینی سریال گامبی وزیر «

 

 

منبع: faroutmagazine

 

کالابرگ الکترونیک