۱۶ مورد از زیباترین جاذبه های گردشگری شمال ایران

۱۶ مورد از زیباترین جاذبه های گردشگری شمال ایران


2 تیر 1400 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
جاذبه های گردشگری شمال ایران
فهرست محتوا پنهان

شمال ایران و استان ها گیلان و مازندران به دلیل داشتن طبیعتی زیبا و مناظری چشم نواز از جذاب ترین مناطق توریستی کشور محسوب می شوند. درست است که گیلان و مازندران دو استان متمایز و جدا هستند، اما خیلی از ما زمان مسافرت به یکی از شهرهای این دو استان از کلمه شمال استفاده می کنیم. شمال برای ما تداعی سرسبزی، آرامش و لذت بردن از صدای امواج آب در کنار ساحل است. در این مقاله از مجله کوروش قصد داریم تا شما را با زیباترین جاذبه های گردشگری شمال ایران آشنا کنیم.

 

 

۱- منطقه آزاد انزلی، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شمال ایران

 

منطقه آزاد انزلی، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شمال

 

منطقه آزاد انزلی یک تفریحگاه فوق العاده جذاب برای همه سلیقه ها محسوب می شود. در این تفریحگاه چندین مرکز خرید بزرگ و صدها فروشگاه وجود دارد. این بازارها درست در کنار دریا قرار دارند. کنار ساحل پر از آلاچیق هایی است که می توانید ساعت ها در این پارک ساحلی بنشینید و از صدای امواج آب لذت ببرید. اگر به تفریحات آبی علاقه دارید، اینجا بهترین انتخاب برای تجربه این سرگرمی ها است. از طرف دیگر وقت گذرانی در مجموعه های تفریحی آکواریوم، باغ خزندگان، سینما چند بعدی، دریاچه پرندگان و سالن بولینگ و شهربازی می تواند لذت شگفت انگیزی به شما ببخشد.

 

 

۲- قلعه رودخان، از جاذبه های گردشگری شمال ایران

 

قلعه رودخان، از جاذبه های گردشگری شمال ایران

 

قلعه رودخان یکی از جاذبه های فوق العاده دیدنی از دوران ساسانیان است که درست در بالای یک کوه و در قلب جنگلی زیبا واقع شده است. قلعه ای که به دلیل داشتن پله های زیاد به آن قلعه هزار پله نیز گفته می شود. این قلعه در قدیم محلی برای اقامت سربازان محافظ گیلان محسوب می شد و امروزه به عنوان یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری شمال ایران شناخته می شود.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

بیشتر بخوانید » زیباترین مناطق گردشگری ایران از نظر توریست ها «

 

 

۳- باغ قو لاهیجان، از زیباترین جاذبه های گردشگری گیلان

 

باغ قو لاهیجان، از جاذبه های گردشگری شمال

 

لاهیجان شهری توریستی، زیبا و فوق العاده دوست داشتنی در استان گیلان است. این شهر جاذبه های گردشگری زیادی دارد که یکی از جذاب ترین آن ها باغ قو است. این منطقه در واقع یک مجمع اقامتی بزرگ است که امکانات تفریحی جذاب و منظره چشم نواز دارد. این منطقه توریستی درست در فاصله ۵ کیلومتری لاهیجان واقع شده و وجود برکه ای زیبا، باغی دیدنی، گل هایی کمیاب و زیبا در کنار انواع پرندگان در این باغ موجب می شود تا احساس آرامش وصف ناپذیری را تجربه کنید.

در این منطقه گردشگری می توانید از خدماتی همچون رستوران، باغ پرندگان، استخر سرپوشیده، ماهی درمانی، اتاق بازی و ماساژ درمانی نیز دیدن کنید. این مجموعه نزدیک به بام سبز لاهیجان است و شما می توانید بعد از بازدید از آن به بام سبز بروید. در این بخش نیز می توانید از شهربازی، تله کابین و زیپ لاین و طبیعت فوق العاده دیدنی شهر دیدن کنید و لذت ببرید.

 

 

بیشتر بخوانید » ترسناک ترین جاذبه های گردشگری ایران «

 

 

۴- شهر ساحلی فریدون کنار، از بهترین جاذبه های گردشگری شمال ایران

 

شهر ساحلی فریدون کنار، از بهترین جاذبه های گردشگری شمال ایران

 

فریدون کنار یکی از زیباترین شهرهای مازندران است که مکانی بی نظیر برای تفریح محسوب می شود. این شهر به دلیل وجود درناهای مشهور سیبری شهرت زیادی دارد. از طرف دیگر مناطق تاریخی و دیدنی این شهر در کنار طبیعت زیبا و شالیزارهای سرسبز آن موجب شده تا به مکانی محبوب در میان توریست ها تبدیل شود. این شهر باغ پرندگان، پارک های جنگلی و تالاب فوق العاده دیدنی دارد که پیشنهاد می شود حتماً از آن ها دیدن کنید.

 

 

۵- روستای دیلمان از جاذبه های گردشگری شمال

 

روستای دیلمان از جاذبه های گردشگری شمال

 

روستای دیلمان بهترین جای شمال در تابستان است که در اوج گرما و رطوبت شمال، هوایی سرد و دلچسب دارد. اگر به دنبال خنک ترین شهر شمال در تابستان هستید، بهتر است از راه سیاهکل وارد روستای زیبای دیلمان شوید. سرزمینی بلند در قلب کوه ها و جنگل های اطراف گیلان که گفته می شد از ۲۰۰۰ سال پیش زندگی غار نشینی در این منطقه وجود داشته است. این منطقه طبیعتی وصف ناپذیر و فوق العاده زیبا دارد. کوه هایی سرسبز و دشت های بزرگ در کنار هوایی خنک و دلپذیر که شما را به اوج رویا و آرامش می برد.

حتما بخوانید  ۱۰ نکته مهم سفرهای تابستانی برای حفظ سلامتی که باید بدانید

در این منطقه می توانید از آبشار لونک، میراث فرهنگی تی تی کاروانسرا، چشمه و جنگل های زیبای آن دیدن کنید. برای اقامت در دیلمان می توانید خانه های روستایی این منطقه ساکن شوید و یا درست مثل یک گردشگر طبیعت در قلب دشت های سرسبز چادر بزنید و از هوای سرد این منطقه در اوج گرمای تابستان لذت ببرید.

 

 

بیشتر بخوانید » ۴ شهر بکر و خنک ایران برای سفر تابستان «

 

 

۶- متل قو، از جاذبه های گردشگری شمال ایران

 

متل قو، از جاذبه های گردشگری شمال ایران

 

متل قو منطقه نام آشنا در سلمان شهر که به عنوان یکی از محبوب ترین تفریحگاه های شمال کشور شناخته می شود. در این مجموعه اقامتگاه ها و هتل های زیادی وجود دارد و تفریحات بی نظیری برای مسافران در نظر گرفته شده است. شما می توانید در این منطقه انواع تفریحات آبی مثل قایق سواری، جت اسکی، فوتبال و والیبال ساحلی را تجربه کنید و زمان زیادی از وقت خود را نیز در مراکز خرید و بازارهای متل قو قدم بزنید.

 

 

۷- مجتمع تفریحی رامسر، از جاذبه های گردشگری شمال

 

مجتمع تفریحی رامسر، از جاذبه های گردشگری شمال

 

رامسر یکی دیگر از پرطرفدارترین شهرهای شمال است که به دلیل داشتن طبیعتی زیبا و تفریحگاه های متعدد، از محبوبیت خاصی در میان توریست ها برخوردار است. مجتمع تفریحی رامسر در نزدیکی ساحل واقع شده است. این مجموعه شامل تله کابینی جذاب است که با سوار شدن در آن می توانید منظره کل منطقه را نظاره کنید. شما می توانید در این مجتمع تفریحی انواع سرگرمی های آبی را تجربه کنید و ساعت ها از زمان خود را به خرید کردن در بازارها و مراکز خرید و همچنین امتحان کردن غذاهای جدید در رستوران ها اختصاص دهید.

به علاوه در این مجتمع تفریحی سرگرمی هایی همچون زیپ لاین، شهربازی، سینمای سه بعدی، کارتینگ، پارک جنگلی، پینت بال، اتوبوس دریایی نیز وجود دارد که یک روز هیجان انگیز و دوست داشتنی را برای شما رقم می زند.

 

 

۸- موزه میراث روستایی گیلان از جاذبه های تاریخی گیلان

 

موزه میراث روستایی گیلان از جاذبه های تاریخی گیلان

 

اگر دوست دارید با خانه های قدیمی و سنتی گیلان آشنا شوید و در مورد فرهنگ، سنت ها و غذاهای محلی این استان سرسبز بیشتر بدانید، بهتر است حتماً به موزه میراث روستایی سر بزنید. در این موزه می توانید مجموعه ای از خانه های قدیمی و روستایی مناطق مختلف گیلان را مشاهده کنید. خانه هایی که از بخش های مختلف استان به این موزه منتقل شده اند و واقعیت زندگی روستایی این استان را در معرض نمایش گذاشته اند. در این موزه مردان و زنانی را لباس های محلی خواهید دید که از شما استقبال می کنند. عده ای مشغول درست کردن غذا و نان های محلی هستند و برخی دیگر در مورد جاذبه های موزه برایتان توضیح می دهند.

نمایش فرهنگ گیلان با برنامه های شاد، موسیقی و برنامه های مفرح تنها بخشی از جذابیت های این موزه منحصر به فرد محسوب می شود. این موزه در ۱۸ کیلومتری رشت و در کنار ساده سراوان به فومن قرار دارد.

 

 

۹- تالاب انزلی، از جاذبه های گردشگری شمال

 

تالاب انزلی، از جاذبه های گردشگری شمال

 

تالاب انزلی یکی از زیباترین تالاب های ایران است که به خاطر گل های نیلوفر آبی که سراسر آب را پوشانده اند، شهرت زیادی دارد. این تالاب زیستگاه پرندگان مهاجر است و در بخش جنوبی آن گاو میش ها و اسب های وحشی زندگی می کنند. برای دیدن این بخش باید از دوربین های مخصوصی استفاده نمود. زیرا امکان رفتن به زیستگاه حیوانات وجود ندارد.

 

 

بیشتر بخوانید » ترسناک ترین و عجیب ترین جاذبه های گردشگری جهان «

 

 

۱۰- ماسوله، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شمال

 

ماسوله، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شمال

 

ماسوله شهری است که به دلیل معماری خاص و منحصر به فرد خانه هایش در سراسر دنیا شهرت دارد. خانه های پلکانی که سقف هر خانه حیاط خانه دیگر است. نظیر این شهر در شهرهای دیگر ایران نیز مشاهده می شود. ماسوله دیدنی های زیادی دارد. روی سقف خانه های آن فروشگاه های زیادی وجود دارد که صنایع دستی و عروسک های بافتنی این شهر را می فروشند. می توانید از نان ها و شیرینی های محلی این شهر خریداری کنید یا سری به جنگل های مه آلود و آبشار ماسوله رودخان بزنید.

 

 

۱۱- روستای جواهرده از جاهای دیدنی شمال رامسر

 

روستای جواهرده از جاهای دیدنی شمال رامسر

 

جواهرده روستایی محبوب و توریستی در رامسر است که به عنوان خنک ترین شهر شمال در تابستان نیز شناخته می شود. این روستا در ۲۷ کیلومتری رامسر قرار دارد و طبیعتی شگفت انگیز دارد. با گردش در این روستا می توانید از آبشارهای فصلی و دائمی آن دیدن کنید. در بخش های مختلف روستا دکه های فروش سوغات و صنایع دستی وجود دارد و شما می توانید داخل یکی از آلاچیق های کنار آبشار یا جنگل های آن بنشنید و از طبیعت جذاب منطقه لذت ببرید. جنگل صفارود، چشمه های آب معدنی، دریاچه قوها، قلعه های سرخ تله، مسجد آدینه و گورهای تاریخی گبری تنها بخشی از دیدنی های این روستا محسوب می شوند.

حتما بخوانید  معرفی ۱۲ مکان خوش آب و هوا برای کمپینگ اطراف تهران

 

 

۱۲- پارک جنگلی سی سنگان، از جاذبه های گردشگری شمال

 

پارک جنگلی سی سنگان، از جاذبه های گردشگری شمال

 

پارک جنگلی سی سنگان تداعی عکس شمال در بهار را برایتان زنده می کند. پارکی سرسبز، با درختان بلند در کنار دریا که در کنار جاده ساحلی نوشهر به محمود آباد قرار دارد. این جنگل زیستگاه حیوانات و گیاهانی خاص و منحصر به فرد است و آنقدر زیبا و بکر به نظر می رسد که دوست دارید روزها و هفته ها در آن وقت بگذرانید. برای ورود و چادر زدن در این جنگل لازم است هزینه محدودی صرف کنید. درختان تنومند و پوشش گیاهی فوق العاده زیبای این جنگل محیطی بی نظیر را برای استراحت کردن و لذت بردن ایجاد کرده است.

در سراسر جنگل گشت امنیتی پرسه می زنند تا مشکلی برای توریست ها و مسافران ایجاد نشود. در این جنگل مکان های مشخصی برای چادر زدن و کمپ شبانه نیز وجود دارد که می توانید با خیال آسوده شب را داخل چادر سپری کنید. در این پارک زمین های بازی، پارک، اسب سواری، موتورهای چهار چرخ برای تفریح نیز وجود دارد که می توانید در زمان اقامتتان از آن ها استفاده کنید.

 

 

۱۳- پارک جنگلی کشپل نور، از جاهای دیدنی شمال در زمستان

 

پارک جنگلی کشپل نور، از جاهای دیدنی شمال در زمستان

 

یکی از بهترین تفریحگاه های شمال کشور در فصل زمستان، پارک جنگلی کشپل است. این پارک امکانات اقامتی و تفریحی فوق العاده ای دارد و به دلیل داشتن طبیعتی سرسبز و زیبا، آبشارها و چشمه های جوشان مکانی فوق العاده جذاب محسوب می شود. این پارک در ۲/۵ کیلومتری چمستان در نور قرار دارد و پیشنهاد می شود حتماً از آن دیدن کنید.

 

 

۱۴- جنگل گیسوم، از پرطرفدارترین مناطق ییلاقی گیلان

 

جنگل گیسوم، از جاذبه های گردشگری شمال

 

یکی از زیباترین جنگل های شمال کشور در استان گیلان و شهر تالش که در کنار دریا قرار گرفته است. این جنگل درست همانند تکه ای بهشت، سرسبز و وصف ناپذیر به نظر می رسد. مساحت این جنگل حدود ۸۰ هکتار است و امکانات مناسبی برای گردشگران دارد. داخل این پارک جنگلی، پارک بازی، ورزشگاه، اردوگاه، هتل، مناطق مشخص برای کمپینگ، پیاده روی وجود دارد. به علاوه شما می توانید از موزه طبیعی گل و گیاه نیز دیدن کنید و از تماشای گیاهان سبز و زیبای این جنگل فوق العاده لذت ببرید. اگر به تفریحات آبی نیز علاقه دارید می توانید با تجربه انواع تفریحات آبی در ساحل کنار جنگل یک روز به یاد ماندنی را برای خودتان رقم بزنید.

 

 

۱۵- مجتمع تفریحی نمک آبرود، از جاذبه های گردشگری شمال

 

مجتمع تفریحی نمک آبرود، از جاذبه های گردشگری شمال

 

تفریحگاه نمک آبرود یکی دیگر از جاذبه های محبوب شمال کشور است که به دلیل داشتن طبیعتی زیبا، چشمه های جوشان، درختان کهنسال و امکانات تفریحی متعدد هر ساله توریست های زیادی را به خود جلب می کند. این پارک در ۳ کیلومتری چالوس واقع شده است و شما می توانید در آن تفریحات مختلفی از جمله کوهنوردی، جنگل نوردی، پیاده روی، تله کابین، دوچرخه سواری، بازی در شهر بازی و سینما را تجربه کنید. در این پارک مراکز متعددی برای فروش صنایع دستی و سوغاتی وجود دارد و می توانید انواع غذاهای محلی را در رستوران های داخل تفریحگاه امتحان کنید.

 

 

۱۶- حیران، از جاذبه های گردشگری غرب گیلان

 

حیران، از جاذبه های گردشگری غرب گیلان

 

حیران روستایی حیرت انگیز در آستارا که تماشای طبیعت بکر آن هوش از سرتان خواهد برد. این روستای بهشتی از سویی به جنگل و از سوی دیگر به دره منتهی می شود و بیشتر اوقات پوشیده از مه است. طبیعت زیبا و پوشش گیاهی این روستا در تابستان و بهار بی نظیر است. تله کابین حیران یکی از دیدنی ترین تله کابین های ایران است که طبعت فوق العاده زیبایی این منطقه بکر و زیبا را در معرض نمایش قرار می دهد.

 

 

جمع بندی نهایی

 

طبیعت گیلان و مازندران و تفریحاتی که در این دو استان برای گردشگران تعبیه شده اند، آنقدر زیاد است که هر نقطه از آن می تواند خاطره ای به یاد ماندنی را برایتان رقم بزند. طبعاً جاذبه های گردشگری غرب ایران با جاذبه های شمال متفاوت است. جذابیت های شمال ایران بیشتر به دلیل طبیعت زیبا و سرسبز آن شهرت دارد. بنابراین سعی کنید در سفرهایتان به شمال بیشتر از هر نوع تفریحی از مناطق بکر و طبیعت سبز آن لذت ببرید.

 

 

کالابرگ الکترونیک