معرفی ۱۰ تا از بهترین و بزرگ ترین بازی های کامپیوتری ۲۰۲۲

معرفی ۱۰ تا از بهترین و بزرگ ترین بازی های کامپیوتری ۲۰۲۲


4 دی 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بازی کامپیوتری

وقتی به لیست بهترین بازی‌های کامپیوتری ۲۰۲۲ نگاه می‌کنید، ممکن است احساس دژاوو داشته باشید. بعضی از بهترین و بزرگ‌ترین گیم هایی که امسال عرضه می‌شوند، بازی‌هایی هستند که انتظار داشتیم سال گذشته بازی کنیم. اثرات جانبی همه‌گیری کووید-۱۹ به بازی‌های کامپیوتری هم کشیده و باعث ایحاد تاخیر در ارائه برخی بازی‌های کامپیوتری شد. در سرویس علم و تکنولوژی از مجله کوروش به معرفی و بررسی بهترین بازی‌های کامپیوتری ۲۰۲۲ که باید امسال منتظرشان باشیم و زمان انتشار آن‌ها، می‌پردازیم.

 

 

بهترین بازی‌‌های کامپیوتری ۲۰۲۲

 

بهترین بازی‌ های کامپیوتری ۲۰۲۲

 

بازی‌های کامپیوتری زیادی در سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شوند ولی برای بعضی از آنها هنوز تاریخ قطعی در نظر گرفته نشده است. بعضی از این گیم ها هم قرار بوده‌ است در سال ۲۰۲۱ منتشر شوند. به هر حال زمان عرضه آن‌ها ممکن است تغییر کند، بنابراین سعی کنید مدام اطلاعات خودتان را به‌روز کنید تا فرصت بازی کردن را از دست ندهید.

 

 

۱- خدای جنگ/ God of War

 

کریتوس و پسرش بالاخره در یک پورت اکشن محبوب هک اند اسلش ( hack-and-slash/ بازی‌های با سلاح)، راهی کامپیوترهای شخصی شده‌اند. می‌توانید با تمام قدرت از داخل رایانه شخصی خودتان، قلمروهای اسکاندیناوی را با کیفیت عالی ۴K بپیمایید و از این بازی محبوب لذت ببرید. خدای جنگ به عنوان یکی از بهترین بازی‌های کامپیوتری ۲۰۲۲ در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ به بازار راه پیدا خواهد کرد.

 

 

Dying Light 2 -۲

 

دنباله بازی اکشن زامبی‌ها و پارکور Techland پس از تاخیرهای متعدد سرانجام در ۴ فوریه سال ۲۰۲۲ به بازار راه پیدا می‌کند. این بازی توسط شرکت تکلند عرضه می‌شود و شامل بسته‌‌های الحاقی (وابسته) و آپدیت‌های جدید است. در این نسخه، گرافیک فنی و گرافیک هنری ارتقا پیدا کرده و با جزییات بیشتری، سایز نقشه بازی بزرگ‌تر شده، در حدی که اندازه پارکور دو برابر شده است.

 

این نسخه از بازی دایینگ لایت نیز تصویر شب‌های ترسناک، پشت‌بام‌ها و مکان‌‌های پرخطر در نسخه‌‌های قبل را که توسط زامبی‌ها آلوده شده‌ بودند، دوباره زنده می‌کند. همچنین در این بازی به گیمر، آزادی عمل زیادی داده می‌شود تا با تصمیم‌گیری‌های متفاوت، بتواند به انسان ماندن ادامه بدهد و تبدیل به زامبی نشود.

 

 

۳- Total War: Warhammer 3

 

 Total War: Warhammer 3 

 

این آخرین بازی از سه گانه Creative Assembly است. اولین حضور نیرو‌های نورگ لینگز در دنیای وارهمر به بازی‌‌های رومیزی قدیمی این مجموعه برمی‌گردد. ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ (۱۷ فوریه) این بازی برای استیم، اپیک گیمز استور و فروشگاه مایکروسافت روی ویندوز منتشر خواهد شد. کاربران ایکس باکس هم روی کامپیوتر شخصی به این بازی دسترسی خواهند داشت. نسخه سیستم عامل مک و لینوکس این بازی هم توسط استودیوی Feral Interactive در حال توسعه است و بعد از مدت کوتاهی از عرصه نسخه ویندوز، منتشر خواهد شد.

 

درباره گیم‌پلی بازی هم توسعه‌دهندگان استودیوی Creative Assembly تایید کرده‌اند که این نسخه از بازی، نوآوری‌ها و بخش‌های جدیدی را به گیم‌پلی این مجموعه اضافه می‌کند. بازی آخرین ارتش‌های جنگی را به شکل دیجیتالی در می‌آورد. مبارزه با باس‌فایت‌ها و تغییر در سیستم siegers بازی از مواردی است که به بازی اضافه شده است.

حتما بخوانید  معرفی بهترین سایت های ایرانی برای خرید کتاب از خارج

 

سگا هم تایید کرده کاربرانی که تا یک هفته بعد از انتشار بازی اقدام به خرید هر نسخه از بازی کنند، به نیرو‌های ارتش پادشاهی Ogre در هنگام عرضه بازی، دسترسی خواهند داشت. در یک کلام و به طور خلاصه در این بازی خرس‌ها با شیاطین می‌جنگند.

 

 

۴- حلقه الدن ۳

 

بازی حلقه الدن یا Elden Ring در حال بازگشت به فرمول Dark Souls است که برای بازیکنان هم دوست‌داشتنی و جذاب‌تر بود. بخشی از این بازی هیجان‌انگیز با زمینه خاکستری توسط جورج آر.آر.مارتین نوشته شده است. در Dark Souls3 بسیاری از سلاح‌ها، طلسم‌های جادویی، انیمیشن‌‌ها و برخی از دشمنان دوباره به کار گرفته شده‌اند.

 

اولین لحظات شروع بازی حلقه ادن، برای هر کسی که بازی‌هایی با فضای خاکستری رنگ انجام می‌دهد، واقعا جذاب است. این بازی در ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ برای پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس و اس، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. البته از آنچه در تست شبکه ۲۰۲۱ بازی کرده‌اید، بزرگ‌تر است ولی دقیقا همان چیزی است که بسیاری از ما انتظارش را می‌کشیدیم.

 

 

۵- Final Fantasy XVI

 

بازی Final Fantasy XVI دنباله نسخه پانزدهم فاینال فنتسی و در واقع یک بازسازی و الهام گرفته از بازی اصلی Final Fantasy منتشر شده در سال ۱۹۸۷ است. این بازی در مکانی تخیلی با نام Valisthea اتفاق می‌افتد. سرزمینی با ۶ بخش که به دلیل شیوع یک بیماری در آستانه نزاع و هرج و مرج است.

 

در فاینال فنتسی هم به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا بر داستان کلی این بازی اثر گذاشته است. فاینال فنتسی ۱۶ محوریت اکشن دارد و برای پلی استیشن ۵ ساخته خواهد شد. قرار است این بازی ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ منتشر شود.

 

 

Saints Row -۶

 

Saints Row در افتتاحیه GamesCom معرفی شد

 

Saints Row در افتتاحیه GamesCom معرفی شده و تمرکز خودش را روی ساخت یک امپراتوری جرم و جنایت در شهری به نام سانتو ایلسو گذاشته است. این بازی از سوی فرانچایز Saints Row معرفی شد و سبک و شخصیت‌های کاملا جدیدی داشت و حالا هم قرار است شاهد دار و دسته Saints Row باشیم.

بازی Saints Row به عنوان یکی از بهترین بازی‌های کامپیوتری ۲۰۲۲ در ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ مصادف با جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ برای پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس و اس، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

 

 

۷- استارفیلد

 

حدود ۳ سال از معرفی رسمی بازی استارفیلد در سال ۲۰۱۸ می‌گذرد. جف گراب ادعا کرده است که بازی استارفیلد در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ منتشر می‌شود ولی جیسون شرایر نظر دیگری دارد. او گفته است که بتسدا می‌خواهد در نسخه E3 اطلاعات کلی از زمان عرضه بازی استارفیلد بدهد و تاریخ انتشار بازی را اواخر سال ۲۰۲۲ اعلام کرده اما جزییات دقیقی ارائه نکرده است.

 

این بازی قرار بود آبان‌ ماه ۱۴۰۰ وارد بازار شود ولی به اعتقاد گیمرهای حرفه‌ای این تاخیر هم ارزش صبر کردن دارد. استارفیلد سبک قبلی خود را حفظ کرده است و می‌خواهد دوباره شما را در فضای بیکران بازی غرق کند. در استارفیلد باید شهرهای کوچک خود را ریز به ریز بسازید و آن را در برابر تهدیدهای فرا زمینی محافظت کنید. این بازی در نسخه سال ۲۰۲۲ سبک نقش‌آفرینی (RPG) و اکشن خواهد داشت.

 

 

۸- شوالیه‌های گاتهام

 

حتما بخوانید  درباره «روز جهانی برنامه نویسان» | بررسی 10 تیپ شخصیتی برنامه نویس

داستان بازی شوالیه‌های گاتهام یا Gotham Knights حول مرگ بتمن رخ می‌دهد و به نظر می‌رسد برای سال ۲۰۲۲ هم با یک داستان تکراری مواجه باشیم. در این بازی باید ۴ شخصیت بازی را که در قالب یک تیم کار می‌کنند، هدایت کنید و شهر گاتهام را از سلطه آقای فریزر بیرون بیاورید. در ضمن وقتی دارید در این شهر گشت می‌زنید روح بتمن با شما خواهد بود و شما را تنها نخواهد گذاشت.

 

برای انجام بازی شوالیه‌های گاتهام باید هم‌تیمی‌هایی را هم دست و پا کنید و هر کدام هدایت یکی از شخصیت‌های بازی را در دست بگیرید. بازی شوالیه‌‌های گاتهام برای پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس و اس، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. البته قرار بود سال ۲۰۲۱ شاهد عرضه این بازی باشیم ولی این اتفاق نیفتاد و احتمال دارد بازی شوالیه‌های گاتهام بهار سال ۲۰۲۲ به بازار راه پیدا کند.

 

 

۹- Horizon Forbidden West

 

بازی کامپیوتری Horizon Forbidden West  

 

سازندگان بازی Horizon Forbidden West زمان انتشار این بازی را که قرار بود اواخر سال ۲۰۲۱ منتشر شود، به اوایل سال ۲۰۲۲ (۱۸ فوریه مصادف با ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ ) موکول کرده‌ و گفته‌اند که این تاخیر به خاطر بالا بردن کیفیت بازی اتفاق افتاده است. این بازی هم تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفته بوده و شرکت سازنده آن، امنیت کارکنان خودش را در رأس اولویت‌هایش قرار داده است.

 

گیم پلی این بازی مانند نسخه قبلی شامل مراحل اصلی و فرعی متنوع در یک جهان بیکران و باز است و با سلاح‌هایی قدرتمند و روش‌های مبارزه منحصر به فرد باید با موجودات مکانیکی مواجه شوید. البته جزییات داستان نسخه جدید، از سوی شرکت منتشر نشده است.

 

 

۱۰- Company of Heroes ۳

 

بازی Company of Heroes جدیدترین نسخه از سری بازی‌های استراتژیک این مجموعه است و گرافیک خیلی باکیفیتی دارد. در این بازی از فناوری رهگیری پرتو یا Ray Tracing استفاده شده است و تجربه بهتری از مدیریت سربازان در یک جنگ را به تصویر می‌کشد.

 

در بازی جدید قابلیت‌‌های دیگری هم اضافه شده است، مثلا می‌توانید از نیروهای ویژه برای لگد زدن و حمله ناگهانی کمک بگیرید و تغییرات ناگهانی آب و هوایی مثل باد و باران در روند بازی، روی عملکرد سربازان تاثیر منفی نمی‌گذارد. زمان عرضه بازی Company of Heroes اواخر سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده و پی‌سی یا کامپیوتر شخصی هم پلتفرم هدف آن است. این بازی شامل بخش تک‌نفره و چند نفره خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم مقاله ترسناک‌ترین بازی‌های کامپیوتری و موبایلی را هم بخوانید.

 

 

سوالات متداول

 

بازی های کامپیوتری روی چه پلتفر‌م‌‌های دیگری کارایی دارند؟

 

بهترین بازی های کامپیوتری ۲۰۲۲ روی چه پلتفر‌م‌‌های دیگری کارایی دارند؟

 

معمولا این‌ بازی‌ها علاوه بر کامپیوتر شخصی روی پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس، اس و ایکس باکس وان هم منتشر می‌شوند. ولی در میان آن‌ها ممکن است برخی بازی‌ها تنها روی یکی از این پلتفرم‌ها اجرا شوند که این توضیحات در هنگام انتشار توسط شرکت ارائه‌ کننده‌ در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

 

آیا همه این بازی‌‌ها سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه می‌شوند؟

 

بعد از همه‌گیری ویروس کرونا، انتخاب تاریخ دقیق برای زمان انتشار بازی‌های کامپیوتری هم با مشکل مواجه شد. زمان‌های ذکر شده در این مقاله بر اساس آخرین اخبار منتشره در رسانه‌های بین‌المللی آورده شده‌اند ولی ممکن است باز هم سازندگان این تاریخ‌ها را تغییر دهند.

 

 

منبع: pcgamer

کالابرگ الکترونیک