طرز تهیه شیک بیسکویت به ۲ روش ساده و شکلاتی

طرز تهیه شیک بیسکویت به ۲ روش ساده و شکلاتی


11 بهمن 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه شیک بیسکویت

میلک شیک بیسکویت از انواع مقوی نوشیدنی است. شیک یا میلک شیک از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های خنک تابستانی است که در فصل زمستان هم طرفداران زیادی دارد. ترکیبات به کار رفته در میلک شیک‌ها بسیار متنوع است و از مواد مختلفی در آن‌ها می‌توان استفاده کرد تا برای انواع ذائقه‌ها و سلیقه‌ها مناسب باشد. به همین خاطر هم می‌توان لیست بلند بالایی از شیک‌ها را در منوی کافی‌شاپ‌ها مشاهده کرد. این نوشیدنی را به راحتی می‌توانید خودتان در خانه تهیه کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به طرز تهیه شیک بیسکویت می‌پردازیم و ۲ روش درست کردن آن را به شما آموزش خواهیم داد.

 

میلک شیک چیست؟

 

میلک شیک چیست؟

 

میلک شیک، یک نوشیدنی اصالتا انگلیسی است که جزو نوشیدنی‌های خنک، شیرین و انرژی‌زا به حساب می‌آید. این نوشیدنی در سال ۱۸۸۵ با ترکیب شیر، شکر و بستنی برای جذب مشتریان یک فروشگاه اختراع شد و مورد استقبال قرار گرفت. در سال ۱۹۰۰ روی این نوشیدنی اسم میلک شیک گذاشته شد.

به این صورت که عرضه کنندگان از مشتریان خواستند تا در صورت رضایت از این نوشیدنی دست خود را تکان بدهند. «شیک» در زبان انگلیسی به معنی «تکان دادن» است و به همین دلیل هم اسم آن را «میلک شیک» گذاشته‌اند.

میلک شیک با میوه‌ها و بستنی‌ها با طعم‌های مختلف تهیه می‌شود. یکی از پرطرفدارترین شیک‌ها، شیک بیسکویت است که به صورت ساده، با میوه و به صورت شکلاتی و با خامه هم تهیه می‌شود. 

فوت و فن‌های طرز تهیه شیک بیسکویت

 

*در طرز تهیه شیک بیسکویت شکلاتی می‌توانید به روش‌های مختلف از شکلات استفاده کنید. شکلات چیپسی، شکلات تخته‌ای، شکلات مایع و بستنی شکلاتی را می‌توانید در این نوشیدنی به کار ببرید.

* از انواع میوه‌ها، علاوه بر موز می‌توانید در طرز تهیه شیک بیسکویت استفاده کنید. توت فرنگی، کیوی و … میوه‌هایی هستند که می‌توان برای طعم دادن به میلک شیک از آن‌ها استفاده کرد.

*اگر می‌خواهید میوه‌های مورد استفاده در طرز تهیه میلک شیک بیسکویت زیادی له نشوند، آن‌ها را در آخرین مرحله تهیه، به غذاساز یا مخلوط‌ کن اضافه کنید.

حتما بخوانید  30 خواص هلو برای سلامت بدن | مضرات، طبع و مصلح هلو

*استفاده از شکر در طرز تهیه شیک بیسکویت متداول است. ولی اگر می‌خواهید شیک بیسکویت رژیمی داشته باشید، می‌توانید به جای شکر از عسل استفاده کنید. استفاده از شکر قهوه‌ای هم به خاطر پایین‌تر بودن میزان کالری و قند، برای افرادی که در رژیم لاغری هستند، مناسب است.

*میلک شیک را حتی الامکان به صورت تازه مصرف کنید چون این نوشیدنی به سرعت فاسد می‌شود تا طعم آن تغییر می‌کند.

*بیسکویت مورد استفاده در طرز تهیه شیک بیسکویت را می‌توانید قبل از مخلوط کردن با شیک با دست خرد کنید یا اینکه بیسکویت‌ها را در یک پاکت زیپ کیپ بریزید و با گوشت کوب بکوبید. ابعاد بیسکویت خرد شده به سلیقه شما بستگی دارد.

* برای طعم بیشتر میلک شیک بیسکویت می‌توانید در آخر و هنگام سرو، به آن مقداری خامه یا بستنی بیشتر اضافه کنید.

*برای تزیین لیوان‌هایی که شیک بیسکویت را در آن سرو می‌کنید، داخل جداره داخلی لیوان را شکلات مایع بریزید و بعد شیک بیسکوییت را اضافه کنید.

*روی شیک را می‌توانید با شکلات رنده شده، پودر نارگیل، انواع مغزها و خلال پسته و بادام، برش‌های میوه‌های دلخواه، شکلات چیپسی، خامه، دراژه‌های رنگی و … به دلخواه تزیین کنید.

 

طرز تهیه شیک بیسکویت با موز

 

طرز تهیه شیک بیسکویت با موز

 

مواد لازم برای تهیه شیک بیسکویت مادر با موز

 

• بیسکویت: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی (خرد شده)
• موز: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی (خرد شده)
• شیر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• بستنی: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• گردو: ۳ عدد

مراحل تهیه شیک بیسکویت

 

برای تهیه شیک بیسکویت، بهتر است بستنی و شیر و دیگر مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا کمی بستنی کمی نرم شود. برای مخلوط کردن مواد هم همان ابتدا شیر را با بستنی به مخلوط کن اضافه کنید و بزنید تا به دستگاه فشار وارد نشود و خیلی زودتر مواد نرم و یکدست شوند. سپس آن را در لیوان مخصوص سرو کنید.

مرحله اول: شیر، موز و بستنی را در مخلوط کن بزنید

در اولین مرحله از طرز تهیه میلک شیک بیسکویت، بستنی و شیر را در میکسر بریزید و آن را روشن کنید تا با هم ترکیب و یکدست شوند. موز را پوست بگیرید و به قطعات کوچک‌تر خرد کنید. تکه‌های موز و گردو را به دستگاه، اضافه و دوباره دستگاه را برای چند ثانیه روشن کنید تا موزها نرم شوند.

مرحله دوم: بیسکویت را اضافه کنید

بیسکویت را با دست یا با گوشت‌کوب بکوبید و به مواد داخل مخلوط کن اضافه کنید و دوباره دستگاه را به مدت چند ثانیه روشن کنید. می‌توانید فقط با لیسک بیسکویت‌های خرد شده با مواد مخلوط کنید.

مرحله سوم: میلک شیک بیسکویت را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه میلک شیک بیسکویت با موز، در جداره داخلی لیوان شکلات مایع بریزید. میلک شیک را در لیوان بریزید و روی آن را با خامه، میوه‌های دلخواه و پودر نارگیل، تزیین و آن را سرو کنید.

حتما بخوانید  4 طرز تهیه دوغ گازدار خانگی مثل دوغ آبعلی مرحله به مرحله

 

طرز تهیه میلک شیک بیسکویت شکلاتی

 

طرز تهیه میلک شیک بیسکویت شکلاتی

 

مواد لازم برای تهیه شیک بیسکویت شکلاتی

• بیسکویت: ۱ بسته
• شکلات تخته‌ای: ۵۰ گرم
• خامه: ۱۰۰ گرم
• شیر کم چرب: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شکر: ۱ قاشق غذاخوری (در صورت تمایل)
• میوه‌های دلخواه: به میزان لازم
• عسل: به میزان دلخواه برای تزیین
• دراژه‌های رنگی برای تزیین: به میزان دلخواه

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مراحل طرز تهیه شیک بیسکویت شکلاتی

برای درست کردن شیک بیسکویت شکلاتی، باید شکلات و خامه را جداگانه با هم مخلوط کنید، مواد شیک را در مخلوط کن به هم بزنید تا یکدست شود. همه مواد را به صورت لایه‌ای در لیوان بریزید و تزیین و سرو کنید.

مرحله اول: شیر، شکر و بیسکویت را با هم مخلوط کنید

برای درست کردن میلک شیک شکلاتی با بیسکویت، ابتدا بیسکویت‌ها را کاملا خرد و له کنید. شیر و شکر و بیسکویت را در مخلوط کن بریزید. اگر می‌خواهید از برش‌های میوه‌های مختلف در میلک شیک بیسکویت استفاده کنید، در همین مرحله آن‌ها را به مواد داخل مخلوط کن، اضافه و آن را روشن کنید.

مرحله دوم: شکلات تخته‌ای مایع را با خامه میکس کنید

شکلات تخته‌ای را در یک ظرف بریزید و به روش بن‌ماری و با حرارت غیر مستقیم ذوب کنید تا نرم شود. سپس خامه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست و مخلوط شوند. قبل از اینکه شکلات دوباره ببندد، لیوان‌هایی را که می‌خواهید میلک شیک را در آن سرو کنید، آماده کنید.

مرحله سوم: لیوان سرو میلک شیک را آماده و تزیین کنید

در این مرحله از طرز تهیه شیک بیسکویت شکلاتی، روی لبه لیوان را به عسل آغشته کنید. دراژه‌های رنگی را در یک کاسه یا بشقاب بریزید و لبه لیوان را در دراژه‌ها بغلتانید. می‌توانید روی لبه لیوان را کمی شکر هم بپاشید.

مرحله چهارم: مواد میلک شیک را در لیوان بریزید

بستنی‌ را می‌توانید از نوع بستنی وانیلی یا شکلاتی انتخاب کنید. بستنی را به صورت اسکوپ در لیوان بیندازید. روی بستنی را شکلات و خامه بریزید. روی این لایه هم میلک شیک را که در مرحله اول آماده کرده بودید، بریزید. همه مواد را با هم ترکیب و میلک شیک را سرو کنید.

سوالات متداول

 

از چه بیسکویتی در طرز تهیه شیک بیسکویت استفاده کنیم؟

 

از چه بیسکویتی در طرز تهیه شیک بیسکویت استفاده کنیم؟

از بیسکویت‌‌های دلخواه می‌توانید برای درست کردن میلک شیک استفاده کنید.

میلک شیک بیسکویت شکلاتی با چه موادی درست می‌شود؟

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

می‌توانید در این نوع میلک شیک از انواع بیسکویت‌های کاکائویی، بستنی کاکائویی یا شکلاتی، شکلات چیپسی و شکلات مایع استفاده کنید. روی این میلک شیک را می‌توانید شکلات رنده شده در طعم‌ها و رنگ‌های مختلف بریزید و تزیین کنید.

 

کالابرگ الکترونیک