معرفی و خلاصه کتاب همه نویسنده ایم اثر آن هندلی

معرفی و خلاصه کتاب همه نویسنده ایم اثر آن هندلی


23 تیر 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
درباره کتاب همه نویسنده ایم اثر آن هندلی

آن هندلی در کتاب همه نویسنده ایم معتقد است که درون  هر فرد یک نویسنده نهفته است. هندلی می گوید توانایی نوشتن ذاتی نیست. این موضوع یک ادعای بی پایه و اساس است. او معتقد است مهارت در نگارش محتوا و نویسندگی با تمرین و مطالعه در افراد شکل می گیرد. کتاب همه نویسنده ایم یک کتاب ارزشمند در زمینه نگارش و تولید محتوا به زبان ساده است. در این مقاله از مجله کوروش به معرفی این کتاب پرداخته ایم.

 

 

آن هندلی : همه نویسنده ایم و نوشتن قابل یادگیری است

 

آن هندلی : همه نویسنده ایم و نوشتن قابل یادگیری است 

 

آن هندلی در کتاب همه نویسنده معتقد است نوشتن قابل یادگیری است. او می‌ گوید نوشتن ذاتی نیست. همه  افراد می‌ توانند با تمرین و مطالعه زیاد خوب بنویسند. حتی بد نوشتن نیز قابل اصلاح است. نویسنده معتقد است تفاوت بین خوب و بد سخت کار کردن و تلاش بسیار در مسیر پیشرفت است.

 

 

اهمیت شروع نوشتن از نگاه آن هندلی نویسنده کتاب همه نویسنده ایم

 

آن هندلی در بخشی از کتاب همه نویسنده ایم می گوید مهمترین بخش نوشتن شروع جمله است. مقاومت و اصلاح را رها کنید. سعی کنید به خواننده همان چیزی را منتقل کنید که می خواهید بگویید. هندلی می گوید بهتر است  جملات خود را در مسیر نوشتن رنگ‌ آمیزی کنید. از کلماتی چون به نظر من، فکر می کنم، هدف این ایمیل این است و غیره استفاده کنید. قوی باشید و منظور خود را خیلی مستقیم بیان کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب استارت آپ ناب/ اریک ریس «

 

 

تعیین اهداف پیش از نوشتن

 

تعیین اهداف پیش از نوشتن 

 

نویسنده کتاب همه نویسنده ایم معتقد است باید در مسیر نوشتن پس از گام بزرگ اولیه که همان آغاز جمله است، اهداف نوشتاری را مشخص کرد. شاید مهمترین کار در درجه اول مشخص کردن زمانی است که می‌خواهیم در نوشته از آن سخن بگوییم. پس از آن به خروجی کلمات باید دقت کرد. بهتر است ۵۰۰ کلمه عالی ارائه دهید. تا این که ۱۰ هزار کلمه وحشتناک را بنویسید. یادتان باشد کیفیت مهم است و نه کمیت.

 

 

تعریف تنبلی در تولید محتوا از نگاه آن هندلی نویسنده کتاب همه نویسنده ایم

 

هندلی در بخش دیگری از کتاب همه نویسنده ایم معتقد است بخش بزرگی است تولید محتوا و نوشتن مرتبط با تنبلی افراد است. او می گوید تنبل نباشید. نویسنده به برخی قلم غلط املایی های ساده در برخی مطالب اشاره می‌کند و می‌گوید وقت بگذارید. باید هر آنچه را که نوشته اید دوباره بررسی کنید. محتوا را چک کنید و با نام های واقعی آشنا شوید. او معتقد است اشتباهات کوچک باعث زشتی محتوا می شوند. بنابراین سعی کنید از اشتباهات آشکار و کوچک خودداری کنید. این که کسی نام مدیرعامل و یا شرکتی را به صورت غلط بنویسد، چیز جالبی نیست.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه بهترین رمان های طنز جهان

 

 

اهمیت به تعداد کلمات بر مبنای فضای انتشار آن

 

اهمیت به تعداد کلمات بر مبنای فضای انتشار آن

 

یکی از نکات مهمی که آن هندلی نویسنده کتاب همه نویسنده ایم به آن اشاره می کند، طول مطالب است. او می گوید پیش از شروع نگارش بهتر است به طول مطالب توجه کنید. اینکه می خواهید برای کجا چه چیزی را بنویسید. مخاطبان شما متفاوت هستند و مطالب با اندازه های مختلف را می خوانند. بنابراین پیش از تولید محتوا به فضایی که قرار است محتوا در آن منتشر شود، توجه کنید.

 

 

میزان محتوای مناسب برای وبلاگ و پست در شبکه های اجتماعی

 

هانلی می‌گوید محتوای مناسب برای وبلاگ ها حدود ۱۵۰۰ کلمه است. برای ایمیل ۵۰ کلمه کافیست. گاهی برای ویدیو در یوتیوب باید محتوای معادل سه تا سه و نیم دقیقه تهیه کرد. محتوای مناسب برای پادکست ۲۲ دقیقه است. آن هندلی می گوید برای عنوان محتوا بیشتر از ۵۵ حرف لازم نیست. نویسنده معتقد است برخی محتواها در شبکه های اجتماعی باید بسیار کوتاه و در عین حال غنی از داده باشند. به عنوان مثال پست فیس بوک باید محتوای کوتاهی داشته باشد. ۱۰۰ تا ۱۵۰ کلمه برای هر پست فیس بوک کافی است.

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب دختر تحصیلکرده/ تارا وستور «

 

 

اشاره نویسنده کتاب همه نویسنده ایم به روش های ثبت افکار

 

اهمیت به تعداد کلمات بر مبنای فضای انتشار آن

 

بخش جالبی که آن  هندلی در کتاب همه نویسنده ایم به آن اشاره می‌ کند بحث ابزارهایی است که برای ثبت افکار به کار می روند. او معتقد است نیازی نیست تا شما همیشه در کنار یک نوت بوک یا رایانه شخصی باشید. گاهی اوقات ایده هایی برای نگارش به ذهن افراد می رسند. بنابراین بهتر است این ایده ها را در در فضاهای مختلف  مثل یادداشت ثبت کنید. مثال های کاربردی وجود دارند که گاهی در بعضی محافل به گوش شما می رسند. بهتر است آن ها را جایی ثبت کنید و یا از آن ها نسخه بردارید. گاهی تابلوهای جاده ها و حتی تکیه کلام ها بسیار جذاب هستند. می توانید عکس بگیرید. این شما هستید که تصمیم می گیرید از کدام یک از این اصطلاح ها در کجای محتوای خود استفاده کنید. اما یادتان باشد باید توجه بیشتری به اطراف تان داشته باشید.

 

 

بیشتر بخوانید » بررسی و خلاصه کتاب تنفس/ جیمز نستور «

 

 

نوشتن اعتماد به نفس می خواهد

 

نوشتن اعتماد به نفس می خواهد

 

کتاب آن هندلی با شروع مفهوم رایج فقط نویسندگان می نویسند آغاز می شود. او در طول کتاب بارها این موضوع را سرزنش می کند. نویسنده می گوید تکنیک ها و مهارت ها هستند که قلم شما را غنی می کنند. او در بخشی از کتاب به بحث بازاریابی محتوا و اهمیت آن در بحث بازاریابی اشاره می کند. آن هندلی نویسنده کتاب همه نویسنده ایم معتقد است نوشتن اعتماد بنفس می خواهد. باید ترس ها را کنار گذاشت. او می‌گوید در این میان نباید ایده ها و آشنایی با اصول ابتدایی نوشتن را فراموش کرد.

حتما بخوانید  معرفی 15 کتاب صوتی رمان های معروف ایران و جهان

 

 

خلاق و متفاوت باشید

 

ابزارهای زیادی برای کمک به نوشتن محتوای مناسب وجود دارند. گاهی اوقات می توان در نوشته ها به بخشی از محتوای تولید شده توسط دیگر افراد اشاره کرد. البته باید به منابع و نام افراد در در این موارد استناد کرد. گاهی اوقات می توان از برخی محتواها و نویسنده‌ ها الهام گرفت. اما شاید بهترین حالت این است که خلاق باشید. متفاوت باشید. سر و صدا را بالا ببرید و شروع به نوشتن کنید.

 

 

اهمیت روایت سازی از دید آن هندلی

 

اهمیت روایت سازی از دید آن هندلی

 

نویسنده کتاب همه نویسنده ایم در بخشی از کتاب خود و روایت سازی و تولید محتوا در برخی از برندها اشاره می کند. او می گوید نباید در بازاریابی محتوا از محتوای کپی شده استفاده کرد. محتوای ناب نام تجاری شما را شخصی می کند و آن را به یادماندنی خواهد کرد. او به بخشی از بازاریابی محتوا یعنی روایت سازی برای برندهای اشاره می کند. اینکه در این نوع بازاریابی چگونه خلاقیت داشته باشید. باید بتوانید به بهترین شیوه نام برند تجاری را در ذهن مشتری ثبت کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب واقعیت/ هانس رزلینگ «

 

 

اهمیت داده در تولید محتوا

 

آن هندلی در بخش دیگری از کتاب همه نویسنده ایم به چیزهایی که بازاریابان می نویسند اشاره می کند. او نقش داده و اطلاعات در نوشته ها در فضای مجازی را پررنگ جلوه می‌ دهد. اینکه بر اساس داده ها می توان محتوای مناسبی را در اختیار مخاطب قرار داد. او می گوید سعی کنید محتوا را به گونه‌ ای به مخاطب ارائه دهید که آن ها اطلاعاتی را که می‌خواهند به دست بیاوند. نه مجموعه ای از اطلاعات که برخی از آن‌ ها به دردشان می خورد.

 

 

زیاد بخوانید و یاد بگیرید

 

زیاد بخوانید و یاد بگیرید

 

در نهایت نویسنده در بخش پایانی کتاب می‌ گوید بهترین راه در مسیر نوشتن کسب تجربه است. باید زیاد بخوانید و یاد بگیرید. باید اشتباهات لازم را در این مسیر انجام دهید. اشتباه امری اجتناب ناپذیر است. نویسنده معتقد است که خواندن کتاب های افرادی که پیش از این در مسیر شما قرار داشتند به شما اعتماد به نفس خواهد داد.

با مطالعه کتاب همه نویسنده ایم اثر آن هندلی نکات مهم و مفید و قوانین ساده ای را در تولید محتوا و بازاریابی محتوا یاد خواهید گرفت. آن هندلی بر این باور است که در دنیای امروز نوشتن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در دنیای فضای مجازی و خارج از فضای مجازی، محتوا چیزیست که با آن مدام در ارتباط هستیم. محتوایی که توسط افراد مختلف تولید شده و در فضای وب قرار گرفته است.

 

 

منابع: uberflip , marketo

 

کالابرگ الکترونیک