نقد و بررسی کتاب «چهار اثر» نوشته فلورانس اسکاول شین

نقد و بررسی کتاب «چهار اثر» نوشته فلورانس اسکاول شین


17 آبان 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
کتاب «چهار اثر» نوشته فلورانس شول شین

کتاب «چهار اثر» نوشته فلورانس اسکاول شین یک منبع اعجاب انگیز برای کسانی است می خواهند با جادوی کلام و قانون جذب به هر آنچه در زندگی آرزوی آن را دارند برسند و از خود شخصیتی قدرتمند با ایمانی راسخ بسازند. کتاب چهار اثر نه تنها یکی از آموزنده ترین کتاب های دنیا بوده، بلکه محبوبیت باورنکردنی آن باعث شده تا به بسیاری از زبان ها ترجمه و بارها نیز تجدید چاپ شود. اگر تا به حال فرصت مطالعه این کتاب ارزشمند را نداشته اید، امروز در سرویس کتاب و ادبیات مجله کوروش درباره فلورانس اسکاول شین و چهار اثر مشهورش نوشته ایم، حتما تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 

 

کتاب «چهار اثر» نوشته فلورانس اسکاول شین بی شک یکی از موفق ترین کتاب ها در زمینه قانون جذب و موفقیت است. اسکاول شین در این کتاب خود لحنی صمیمی، بی ‌تکلف و شوخ‌ طبع دارد و همین نیز باعث می شود به راحتی با هر مخاطبی ارتباط برقرار کند. بیان سلیس و شیوای نویسنده در کنار داستان های آموزنده ای که در سرتاسر کتاب بیان کرده، چنان است که نه تنها خوانندگان به ندرت احساس ملال و خستگی می کنند، بلکه دست کشیدن از آن نیز تقریبا ناممکن می شود.

 

 

مشخصات کتاب «چهار اثر»

 

مشخصات کتاب «چهار اثر»

 

عنوان اصلی: مجموعه آثار فلورانس اسکاول شین (به انگلیسی The Complete Works of Florence Scovel Shinn)

نویسنده: فلورانس اسکاول شین

سال انتشار: ۱۹۸۹

ناشر اصلی: نشر مارتینو فاین بوک

زبان اصلی: انگلیسی

تعداد صفحات: ۳۶۱ صفحه

ترجمه: گیتی خوشدل (به انتخاب نویسنده)

مدت زمان مطالعه: حدود ۹ ساعت و ۲۰ دقیقه

امتیاز آمازون: ۴،۸

امتیاز گودریدز: ۳،۷

 

 

خلاصه داستان:

 

کتاب چهار اثر در واقع مجموعه ای از چهار کتاب فلورانس اسکاول شین به نام های «بازی زندگی و شیوه آن»، «کلام تو عصای معجزه گر تو است»، «درِ مخفی توفیق» و «نفوذ کلام» است. موضوع اصلی چهار اثر قانون جذب و قدرت کلام است.

 

 

مختصری درباره فلورانس اسکاول شین

 

مختصری درباره فلورانس اسکاول شین

 

فلورانس اسکاول شین ۲۴ سپتامبر ۱۸۷۱ در شهر کامدن، نیوجرسی متولد شد. او در فیلادلفیا و دانشگاه هنرهای زیبای پنسیلوانیا تحصیل کرد و در همانجا نیز با همسر خود اورت شین ملاقات کرد. این دو پس از ازدواج به نیویورک رفتند. این زوج در سال ۱۹۱۲ از یکدیگر جدا شدند. فلورانس در میانه های عمر خود با فرقه «تفکر نو» آشنا شد.

 

او پس از آن با نوشتن کتاب هایی به ترویج دیدگاه های تفکر نو پرداخت. موج معنویت در آمریکا که از اوایل قرن بیستم شروع شده بود نهایتا در نیمه قرن ثمره داد و اسکاول شین در کنار نویسندگان و متفکرانی همچون چارلز فیلمور، اِما کورتیس هاپکینز و کاترین پاندر از تاثیرگذارترین چهره های آن بودند.

 

فلورانس اسکاول شین اولین کتاب خود، «بازی زندگی و شیوه آن» را در سال ۱۹۲۵ به چاپ رساند. کتاب دیگر او «کلام تو عصای معجزه گر تو است» در سال ۱۹۲۸ منتشر شد. اسکاول شین مدتی پیش از درگذشت خود کتاب دیگری با عنوان «درِ مخفی توفیق» را به چاپ رساند. انتشار کتاب های فلورانس اسکاول شین پس از درگذشت او نیز ادامه یافت. به طوری که «نفوذ کلام» در سال ۱۹۴۵، کتاب «چهار اثر (با نام اصلی مجموعه آثار فلورانس اسکاول شین)» در سال ۱۹۸۹ و «افسون گذرگاه شهود» نیز در سال ۲۰۱۳ به چاپ رسید.

 

آثار اسکاول شین نه تنها در خود آمریکا بلکه در کشورهای مختلف دنیا نیز از جمله کتاب های پرفروش بوده اند. اسکاول شین در تمام زندگی خود به عنوان نویسنده ای معنوی، مشاور و تصویرگری پرآوازه نقش مهمی در حل مشکلات و موفقیت هزاران نفر ایفا کرده و اکنون کتاب های او مدت ها پس از درگذشت او چنین نقشی را ایفا می کنند. اسکاول شین نهایتا در سال ۱۹۴۰ در سن ۶۹ سالگی در آپارتمان خود درگذشت.

حتما بخوانید  معرفی و مروری بر خلاصه کتاب بی حد و مرز اثر جیم کوییک

 

 

خلاصه کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

 

خلاصه کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

 

کتاب چهار اثر مجموعه کاملی از چهار اثر شاخص فلورانس اسکاول شین است. نویسنده محبوب آمریکایی در این کتاب به خوانندگان خود قدرت کلام و چگونگی استفاده از قانون جاذبه را می آموزد. فلورانس اسکاول شین همچنین نشان می دهد که چگونه می توان گِره از هزاران مشکلی که در زندگی با آن برخورد می کنید گشود و به راحتی افکار و کلمات خود را با خیر مطلق هماهنگ کنید.

 

 

بخش اول: بازی زندگی و شیوه آن

 

فلورانس اسکاول شین در بخش اول کتاب خوانندگان را با اصل بسیار مهمی آشنا می کند و نشان می دهد که زندگی نه یک پیکار، بلکه یک بازی است. او همچنین یادآور می شود که بدون آگاهی یافتن درباره معنویت امکان برنده شدن در بازی زندگی وجود ندارد و برای پیروزی در آن باید نیروی خیال را به کار گرفت.

 

چرا که به عقیده اسکاول شین، آدمی هر آنچه در خیال خود تصویر کند را دیر یا زود در زندگی خود نیز نمایان می کند. ذهن به عقیده فلورانس اسکاول شین دارای سه بخش «نیمه هوشیار»، «هوشیار» و «هوشیاری برتر» است. هر آنچه آدمی عمیقا احساس کرده یا اینکه به روشنی به خیال بیاورد، روی ذهن نیمه ‌هوشیار تاثیر می گذارد و در صحنه زندگی نیز به همان ترتیب نمایان می شود.

 

ذهن هوشیار نیز همان ذهن آدمی است که زندگی را به همان ترتیبی که به نظر می رسد به چشم می بیند. اما هوشیاری برتر همان ذهن با سرمنشأ الهی است که درون ذهن هر آدمی وجود دارد و قلمروی باورها و آرمان های عالی و تجلی الهی است.

 

 

بیشتر بخوانید: نقد و خلاصه کامل کتاب «نبرد من» اثر آدولف هیتلر

 

 

بخش دوم: کلام تو عصای معجزه گر تو است

 

کتاب چهار اثر: کلام تو عصای معجزه گر تو است

 

فلورانس اسکاول شین در بخش دوم کتاب چهار اثر نیز بار دیگر بر تأثیر کلام تأکید کرده و می گوید که کلام همیشه راهگشای آدمی است. نویسنده می گوید که ما انسان ها می توانیم تنها با کلام وضعیتی نامطلوب را برطرف کنیم. به این معنا که می توانیم به جای اندوه، شادمانی، به جای بیماری، تندرستی و به جای تنگدستی، ثروت و فراوانی را قرار دهیم.

 

فلورانس اسکاول شین بر این باور است که کلمات بر ذهنِ نیمه هوشیار انسان اثر گذاشته و به طرز کاملا واضحی در زندگی شخصی فرد نمود پیدا می کنند. این بخش از کتاب چهار اثر مملو از عبارت های کلیدی و اثرگذاری است که عمل به آنها ذهن هر خواننده ای را به سوی تعالی و توفیق رهنمود می کند.

 

 

بخش سوم: درِ مخفی توفیق

 

فلورانس اسکاول شین در این بخش از کتاب چهار اثر می نویسد که هر انسان توفیقی دارد و معمولا حالت خوشایند یا یک لبخند، درِ مخفی توفیق را به روی باز می کند. نویسنده در ادامه نیز می افزاید، انسان ‌ها تصور می کنند که توفیق در پشت در یا دیواری مخفی شده، اما اینطور نیست بلکه موفقیت نه یک راز، بلکه یک نظام است که با پیروی از آن می توانید به آن دست پیدا کنید.

 

 

بخش چهارم: نفوذ کلام

 

بخش چهارم: نفوذ کلام در کتاب چهار اثر

 

«پیروزی» و «توفیق» واژگانی شگفت انگیز هستند. وقتی بفهمیم که واژه ها و اندیشه ها نوعی رادیواکتیویته هستند، آن واژه هایی که می خواهیم تبلور یافته یا به عینیت دربیایند را با دقت بی مانندی انتخاب می کنیم. فلورانس اسکاول شین اذعان دارد که زندگی همچون جدول کلمات متقاطع است و کلمه صحیح هم پاسخی که به آن احتیاج دارید را در اختیار شما قرار می دهد.

حتما بخوانید  درباره زندگی و آثار لوئیز گلیک برنده نوبل ادبیات ۲۰۲۰

 

بسیاری از مردم در گفتگوهای خود از واژه های مخربی استفاده می کنند. واژه هایی که بعدها بر ذهن و زندگی آنها غلبه کرده و باعث عذاب آنان می شود. باید توجه داشته باشیم که کلامِ آدم بی ثمر بازنمی گردد، بنابراین کلام خود را عوض کنید تا دنیای شما نیز کاملا دگرگون شود.

 

 

بیشتر بخوانید: نقد و خلاصه کامل رمان مادام بوواری/ گوستاو فلوبر

 

 

گزیده هایی از کتاب «چهار اثر»، کتابی پرمغز و راهگشا

 

گزیده هایی از کتاب «چهار اثر»، کتابی پرمغز و راهگشا

 

کتاب چهار اثر از محبوبیت بی نظیری در ایران و جهان برخوردار است. به طوری که کتاب مشهور فلورانس اسکاول شین در دو دهه اخیر بیش از ۶۰ بار در ایران تجدید چاپ شده و هزاران نسخه از آن به زبان فارسی فروخته شده است.

 

در همین حال، نسخه های صوتی و الکترونیکی کتاب چهار اثر نیز از عناوین پرفروش در فضای مجازی است. بسیاری از خوانندگان ادغان داشته اند که در زندگی بارها تاثیر شگرفِ کلام اسکاول شین را دیده اند. در اینجا گزیده ای از اثرگذارترین و اعجاب انگیزترین عبارات چهار اثر را با تفکیک موضوعی آورده ایم.

 

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی کتاب «داستان های ماشین تحریر» اثر تام هنکس

 

 

نفوذ کلام

 

  • «وقتی انسان بتواند بدون هیچ تردیدی آرزو کند بی شک آن آرزو دست یافتنی خواهد شد.»
  • « ترس ایمان وارونه است، ترس یعنی ایمان به شر، به جای ایمان به خیر.»
  • «فردی که از قدرت نفوذ کلام آگاه نباشد همیشه از زمان عقب است و نمی تواند از موقعیت های خود استفاده کند.»
  • «مرگ و زندگی در قدرت نفوذ کلام نهفته است.»
  • «جسم و بدن انسان با نیروی کلام، تغییر و قدرت می یابد و بیماری را از ذهن انسان دور می کند.»

 

 

قانون جذب

 

  • «اگر کسی موفقیت را بطلبد اما خودش را برای شکست آماده کند، به آنچه برایش تدارک دیده است، می رسد.»
  • «اغلب قبل از رسیدن به موفقیتی بزرگ افکار موهوم به ذهن انسان خطور می کند.»
  • «انسان هیچ وقت نمی تواند زمان را به عقب برگرداند اما می تواند خود را از شر افکار و تصوراتی که در ضمیرناخودآگاهش حک شده است خلاص کند.»
  • «انسان باید به همان کاری دست بزند که از آن می ترسد. زیرا وقتی شروع می کند آن کار سبک و بی وزن می شود و سنگینی خود را از دست می دهد.»
  • «کسانی که مدام از بیماری و مصیبت سخن می گویند در نهایت آنها را به سمت خود جذب می کنند.»
  • «برای دشمنان خود طلب خیر و نیکی کنید، تا آنها را برای خود بی ضرر و خلع سلاح کنید، و تیرهای آنها را به برکت و نعمت تبدیل کنید.»
  • «در مقابل نیروی مخالف خود هرگز مقاومت نکنید زیرا دوباره بعد از مدتی همان را به سمت خود جذب خواهید کرد.»
  • «زندگی مانند یک آینه است و ما در دیگران بازتاب چهره خودمان را می بینیم.»

 

 

سلامتی

 

  • «عشق الهی هر سلول از بدنم را از نور سرشار می کند.»
  • «من این بار را به خداوند می سپارم و خود را از آن رها می کنم.»
  • «من شغلی دارم عالی به شیوه ای عالی با خدمتی عالی برای پاداشی عالی.»
  • «خیر و مصلحت بی کرانم از راههایی بی پایان به من می رسد.»
  • «من هماهنگ، با طراوت و خوشحال هستم و این شادمانی تا ابد به من تعلق دارد.»
  • «طرح الهی من کامل و پایدار است.»
  • «آرزوی قلبی ام که طرح کاملی در ذهن الهی است، شکست ناپذیر و جاودانه است .»
  • «و اینک این آرزو به خواست خداوند و از راهی شگفت انگیز تحقق می یابد.»

 

 

منابع: barnesandnoble، simonandschuster

 

کالابرگ الکترونیک