۱۵ ترکیب معجره آسا برای برق انداختن سنگ و سرامیک مات و براق

۱۵ ترکیب معجره آسا برای برق انداختن سنگ و سرامیک مات و براق


4 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 13 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
15 ترکیب معجره آسا برای برق انداختن سنگ و سرامیک مات و براق
فهرست محتوا پنهان

استفاده از یک پاک کننده سنگ و سرامیک باکیفیت بالا تأثیر زیادی بر تمیزی آن‌ها دارد. گاهی اوقات انتخاب یک تمیز کننده کاشی و سرامیک نامناسب می‌تواند ظاهر سنگ و سرامیک‌های خانه را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد. اما کدام اسپری و مایع پاک کننده سطوح سنگ و سرامیک برای سنگ و سرامیک‌های شما مناسب‌تر است؟ بهترین پاک کننده قوی سنگ مرمر که آسیبی به ظاهر آن وارد نمی‌کند چیست؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با بهترین انواع پاک کننده مخصوص سنگ و سرامیک مات و براق آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد پاک‌کننده‌های سنگ و سرامیک پاسخ خواهیم داد.

 

 

بهترین پاک کننده سنگ و سرامیک چیست؟

 

بهترین پاک کننده سنگ و سرامیک چیست؟

 

برای پاک کردن انواع سنگ و سرامیک از روش‌ها و شوینده‌های مختلفی استفاده می‌شود. در ادامه می‌توانید با انواع پاک کننده سنگ و سرامیک و روش‌های مؤثر برای تمیز کردن انواع سنگ و سرامیک آشنا شوید.

 

۱- برای تمیز کردن سنگ و سرامیک از جارو استفاده کنید

 

یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای تمیز کردن سنگ و سرامیک استفاده از جارو است. برای این کار هم می‌توانید از جاروهای دستی و هم جاروبرقی استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای تمیز کردن سنگ و سرامیک به هیچ عنوان از جاروی زبر استفاده نکنید تا در هنگام تمیز کردن گرد و غبار و خرده‌های سنگ، سطح آن‌ها خراشیده نشود.

برای جلوگیری از کثیف شدن سنگ و سرامیک سعی کنید روزانه یک بار سطح سرامیک و سنگ را جارو بزنید تا وجود زباله و گرد و خاک موجب خراشیده شدن آن نشود. اگر از جاروبرقی برای تمیز کردن سنگ و سرامیک استفاده می‌کنید، حتماً از سری برس دار آن استفاده کنید تا روی سنگ خش ایجاد نشود.

 

۲- از پاک‌کننده‌های خانگی برای تمیز کردن سنگ و سرامیک استفاده کنید

 

از پاک‌کننده‌های خانگی برای تمیز کردن سنگ و سرامیک استفاده کنید

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

قبل از انتخاب پاک کننده سنگ و سرامیک باید توجه داشته باشید که مواد آن خیلی ساینده و قوی نباشد، زیرا این موضوع موجب آسیب به سطح سرامیک و سنگ می‌شود و ظاهر آن را کدر می‌کند. استفاده از پاک‌کننده‌های ملایم و خانگی یک روش ایده‌آل برای تمیز کردن سنگ و سرامیک مات و براق است.

برای این کار می‌توانید ۱/۴ پیمانه صابون گیاهی را با حدود ۴ لیتر آب ترکیب کنید. یا ۱/۴ پیمانه مایع ظرفشویی را با ۴ لیتر آب مخلوط کنید و از آن به عنوان پاک کننده سنگ و سرامیک استفاده کنید. می‌توانید انواع صابون و مایع ظرفشویی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

۳- از جوش شیرین به عنوان پاک کننده سنگ و سرامیک استفاده کنید

 

اگر در آشپزخانه یا سالن خانه شما از کفپوش‌های سنگ طبیعی استفاده شده است، ممکن است ریختن چربی و غذا روی سنگ ظاهر سنگ‌ها را تغییر دهد. برای از بین بردن چربی روی سنگ طبیعی کف باید ابتدا آن را با یک دستمال کاغذی تمیز کنید.

سپس یک لایه جوش شیرین روی محل مورد نظر بریزید و اجازه دهید چند ساعت به همان حالت بماند. سپس روی آن را جاروبرقی بزنید. در صورتی که لکه از بین نرفت می‌توانید جوش شیرین را برای چند روز روی لکه قرار دهید و سپس جاروبرقی بکشید. برای تهیه جوش شیرین به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش خرید کنید.

حتما بخوانید  ترکیب دوغ و گوشفیل | از پیشینه تاریخی تا خواص آن برای بدن

 

۴- از ترکیب جوش شیرین و آب به عنوان مایع تمیز کننده کاشی و سرامیک استفاده کنید

 

از ترکیب جوش شیرین و آب به عنوان مایع تمیز کننده کاشی و سرامیک استفاده کنید

 

یکی دیگر از روش‌های استفاده از جوش شیرین به عنوان مایع پاک کننده سنگ و سرامیک این است که جوش شیرین را در آب مخلوط کنید و سپس با استفاده از این ترکیب سرامیک و سنگ را تمیز نمایید.

هر چقدر مقدار آب کمتر و مقدار جوش شیرین بیشتر باشد، قدرت پاک کنندگی این تمیز کننده نیز بیشتر خواهد بود. در انتهای می‌توانید سطح سرامیک‌ها را با آب ولرم تمیز کنید.

 

۵- از الکل برای پاک کردن لکه جوهر و رنگ از سنگ و سرامیک استفاده کنید

 

«الکل» یک تمیز کننده فوق‌العاده برای از بین بردن لکه‌های رنگ و جوهر از روی کفپوش‌های سنگ طبیعی و سرامیک است. برای از بین بردن این نوع لکه‌های سنگ و سرامیک باید مقداری استون یا الکل روی محل مورد نظر بزنید و سپس سطح سنگ و سرامیک را با یک برس نرم تمیز کنید.

 

۶- از لیمو ترش و سرکه به عنوان پاک کننده سنگ و سرامیک استفاده کنید

 

لیمو ترش و سرکه از جمله بهترین تمیز کننده‌های کاشی و سرامیک است که به دلیل داشتن آنزیم‌های قوی جرم و لکه را به راحتی از روی سنگ و سرامیک تمیز می‌کند. برای استفاده از این تمیز کننده‌های طبیعی می‌توانید لیمو ترش را از وسط نصف کنید و روی سرامیک بکشید.

برای استفاده از سرکه باید آن را با کمی آب ترکیب کنید و سپس روی سنگ و سرامیک بکشید. با این روش می‌توانید به سادگی از شر شوره‌ها و سفیدک‌های روی سنگ و سرامیک خلاص شوید. توجه داشته باشید که استفاده از لیمو ترش و سرکه برای تمیز کردن سنگ گرانیت مناسب نیست. می‌توانید سرکه را به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

۷- از ترکیب جوش شیرین، سرکه و آمونیاک به عنوان پاک کننده سنگ و سرامیک استفاده کنید

 

یکی از قوی‌ترین لکه‌برهای خانگی برای از بین بردن کثیفی و تمیز کردن سطوح سنگ و سرامیک استفاده از ترکیب سرکه، جوش شیرین و آمونیاک است. برای درست کردن این ترکیب اسیدی باید نصف پیمانه سرکه را با ۱/۴ پیمانه جوش شیرین و ۱ پیمانه آمونیاک ترکیب کنید.

سپس این ترکیب را خوب هم بزنید و داخل یک شیشه اسپری بریزید و روی سرامیک و سنگ اسپری کنید و محل مورد نظر را با پارچه یا تی تمیز نمایید. در هنگام استفاده از آمونیاک حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید.

 

۸- از ترکیب الکل و مایع ظرفشویی به عنوان مایع تمیز کننده کاشی و سرامیک استفاده کنید

 

از ترکیب الکل و مایع ظرفشویی به عنوان مایع تمیز کننده کاشی و سرامیک استفاده کنید

 

یکی دیگر از انواع پاک کننده قوی سنگ و سرامیک درست کردن یک محلول خانگی با کمک الکل و مایع ظرفشویی است. برای درست کردن این محلول باید ۱/۴ پیمانه الکل را با ۳ قطره مایع ظرفشویی ترکیب کنید و سپس مقداری آب به آن اضافه نمایید و داخل یک بطری اسپری بریزید.

حال می‌توانید از این اسپری برای تمیز کردن کاشی و سرامیک و از بین بردن لکه‌ها استفاده کنید. در نهایت نیز لکه را با کمک یک پارچه میکروفیبر یا برس نرم تمیز کنید. این محلول قلیایی است و از همین رو برای تمیز کردن سنگ گرانیتی نیز مناسب است. برای تهیه دستمال میکروفیبر به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش خرید کنید.

 

۹- از شوینده‌های صنعتی به عنوان پاک کننده سنگ و سرامیک استفاده کنید

 

شوینده‌های صنعتی معمولاً آخرین گزینه‌ای هستند که باید از آن‌ها به عنوان مایع تمیز کننده کاشی و سرامیک استفاده کنید. استفاده مرتب و زیاد از این نوع شوینده‌های شیمیایی می‌تواند به مرور موجب تخریب سطوح سرامیک و سنگی شود و ظاهر سنگ و سرامیک را کدر کند.

بهتر است سالانه چند بار برای تمیزکاری‌های کلی از این نوع شوینده‌ها استفاده کنید. می‌توانید انواع مایع تمیز کننده سنگ و سرامیک را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

در نظر داشته باشید که برای خرید انواع پاک کننده سنگ و سرامیک صنعتی حتماً از برندهای معتبر و شناخته شده کمک بگیرید و به توضیحات روی جلد محصول و نحوه استفاده از آن نیز دقت کنید.

 

۱۰- از وایتکس رقیق شده برای تمیز کردن سنگ و سرامیک استفاده کنید

 

از وایتکس رقیق شده برای تمیز کردن سنگ و سرامیک استفاده کنید

 

هر چند که استفاده از وایتکس برای سنگ و سرامیک ایده چندان مناسبی نیست، اما زمانی که مقدار کمی وایتکس را با آب ترکیب کنید، ضمن تأثیر زیادی که بر تمیزی سنگ و سرامیک دارد، می‌تواند به خوبی لکه‌های روی سطوح را تمیز کند.

سعی کنید از وایتکس به مقدار کم و حداکثر یک بار در ماه استفاده کنید تا سطح سنگ و سرامیک شما ساییده و کدر نشود. می‌توانید انواع مایع سفید کننده و وایتکس را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خرید کنید.

 

۱۱- از نوشابه برای برق انداختن سنگ و سرامیک استفاده کنید

 

حتما بخوانید  4 مدل طرز تهیه ماقوت زعفرانی شفاف و شیشه ای، کاکائویی و ...

نوشابه گازدار یک ترکیب فوق‌العاده برای تمیز کردن سنگ از بین بردن لکه سرامیک‌ها است. برای این کار باید مقداری نوشابه روی سرامیک‌ها بریزید و چند دقیقه صبر کنید. سپس می‌توانید با یک برس لکه‌های روی سرامیک را تمیز کنید.

در نهایت با استفاده از یک پارچه یا تی خیس محل مورد نظر را خوب پاک کنید تا اثرات نوشابه از بین برود. می‌توانید انواع نوشابه گازدار را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش تهیه کنید.

 

تمیز کردن سنگ مرمر با پاک کننده سنگ

 

تمیز کردن سنگ مرمر با پاک کننده سنگ

 

«سنگ مرمر» یکی دیگر از رایج‌ترین سنگ‌هایی است که به عنوان پیشخوان یا به عنوان کفپوش در برخی از خانه‌ها استفاده می‌شود. قبل از هر چیزی باید بدانید که مواد اسیدی ممکن است موجب ایجاد لکه روی سنگ شوند و ظاهر آن را تحت تأثیر قرار دهند.

 

۱۲- تمیز کردن سنگ مرمر با هیدروژن پراکسید ۱۲ درصد

 

برای تمیز کردن لکه‌های چربی و روغن از روی سنگ مرمر می‌توانید از پاک‌کننده‌های ملایم و شوینده‌های خانگی استفاده کنید. اگر قهوه، چای یا لکه مواد غذایی روی سنگ مرمر ایجاد شده، می توانید از هیدروژن پراکسید ۱۲ درصد استفاده کنید.

 

۱۳- پاک کننده سنگ صابون و آب و مایع ظرفشویی

 

برای از بین بردن لکه‌های رنگ نیز باید آن را با کمک چاقو بتراشید. به منظور تمیز کردن کفپوش‌ سنگ مرمر سعی کنید از پاک کننده سنگ که ترکیب صابون و آب یا مایع ظرفشویی است استفاده کنید و مراقب باشید تا از سیم و برس‌های سخت برای تمیز کردن این سنگ‌ها استفاده نکنید.

 

۱۴- خمیر دندان به عنوان پاک کننده و براق کردن سنگ مرمر

 

استفاده از مقدار کمی خمیر دندان ایده خوبی برای درخشندگی و براق کردن سنگ مرمر است. به یاد داشته باشید که محلول آمونیاک و سفیدکننده‌های قوی و اسیدی برای تمیز کردن سنگ مرمر مناسب نیستند. می‌توانید انواع خمیر دندان را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خرید کنید.

 

بیشتر بخوانید: ترفندهای تمیزکاری حرفه‌ای با شوینده مناسب سطوح

 

روش براق کردن سرامیک مات چگونه است؟

 

برای براق کردن سرامیک مات به صورت موقتی می‌توانید از مقداری پارافین یا روغن‌های براق‌کننده برای روی سرامیک‌ها استفاده کنید. فراموش نکنید که برای این کار باید از واکس پارافین استفاده کنید.

 

نکاتی که باید در مورد استفاده از انواع پاک کننده سنگ و سرامیک بدانید

 

نکاتی که باید در مورد استفاده از انواع پاک کننده سنگ و سرامیک بدانید

 

  • هرگز از سرکه، سفید کننده و وایتکس بدون رقیق کردن آن‌ها به عنوان پاک کننده سنگ و سرامیک استفاده نکنید. زیرا این کار موجب خراشیده شدن لایه روی سنگ و سرامیک می‌شود و سطح آن را کدر می‌کند.

 

  • برای تمیز کردن سنگ‌های گرانیتی به هیچ عنوان از شوینده‌های اسیدی استفاده نکنید. زیرا این نوع شوینده‌ها موجب تخریب سنگ‌های گرانیتی می‌شوند.

 

  • همیشه قبل از استفاده از هر نوع اسپری پاک کننده کاشی و سرامیک ابتدا سطح سرامیک و سنگ را با جارو تمیز کنید و خاک آن را پاک کنید و بعد از یک پاک کننده استفاده نمایید.

 

  • برای تمیز کردن لکه‌های سخت و آلودگی از روی سنگ و سرامیک می‌توانید از دستگاه بخارشوی استفاده کنید.

 

  • برای تمیز کردن انواع سنگ و سرامیک بهتر است به جای برس‌های زبر از تی و پارچه استفاده کنید.

 

  • به منظور تمیز کردن دوغاب و مرز بین سرامیک و سنگ‌ها می‌توانید از بخار شوی یا برس‌های نرم و کوچک به همراه مقداری شوینده مناسب استفاده کنید.

 

  • قبل از خرید شوینده مخصوص سنگ و سرامیک حتماً دقت کنید که برای جنس و نوع سرامیک و سنگ شما مناسب باشد.

 

  • بهترین پاک کننده محافظ سنگ که موجب براق شدن سطوح سنگی نیز می‌شود، استفاده از انواع واکس موم عسل یا واکس‌های آماده است.

 

  • استفاده از انواع اسپری پاک کننده سنگ و سرامیک که خودتان آماده کرده‌اید، ایده فوق‌العاده‌ای برای تمیز کردن سنگ و سرامیک است. سعی کنید برای تمیز کردن سنگ و سرامیک از مواد اسیدی و شیمیایی قوی استفاده نکنید. به خاطر داشته باشید که برس‌های ضخیم و سیمی موجب ایجاد خش و خط روی سنگ و سرامیک می‌شود، بنابراین برای تمیز کردن این سطوح بهتر است از تی و پارچه‌ها استفاده کنید.

 

 

سوالات متداول

 

سوالات متداول در مورد براق کردن سرامیک ها

 

چرا برای تمیز کردن سطوح گرانیتی نباید از شوینده‌های اسیدی استفاده کرد؟

 

برای تمیز کردن سنگ‌های گرانیتی به هیچ عنوان از شوینده‌های اسیدی استفاده نکنید. زیرا این نوع شوینده‌ها موجب تخریب و خوردگی سنگ‌های گرانیتی می‌شوند.

 

آیا برای تمیز کردن سنگ و سرامیک باید از سیم استفاده کرد؟

 

برای تمیز کردن انواع سنگ و سرامیک بهتر است به جای برس‌های زبر و سیمی از تی و پارچه استفاده کنید تا سطح سرامیک و سنگ کدر نشده و روی آن خش ایجاد نشود.

 

 

کالابرگ الکترونیک