۱۲ ترفند خانه تکانی سریع برای زنان شاغل در کمترین زمان

۱۲ ترفند خانه تکانی سریع برای زنان شاغل در کمترین زمان


8 بهمن 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
خانه تکانی سریع برای خانم‌های شاغل

آشنایی با ترفندهای خانه تکانی سریع برای زنان و مردان شاغل اهمیت زیادی دارد. مشغله کاری و عدم زمان‌بندی درست برای تمیز کردن خانه موجب می‌شود تا بسیاری از خانم‌های شاغل با نزدیک شدن به اواخر سال با حجم زیادی از کارهای خانه مواجه شوند. اما فرمول خانه تکانی سریع برای زنان شاغل چیست؟ آیا چیزی در مورد اصول خانه تکانی برای افراد شاغل می‌دانید؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با ترفندهای خانه تکانی برای خانم‌های شاغل آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد خانه تکانی سریع برای مردان و زنان شاغل پاسخ خواهیم داد.

 

 

ترفندهای خانه تکانی برای خانم‌های شاغل

 

ترفندهای خانه تکانی برای خانم‌های شاغل

 

خانه تکانی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که همه ما با نزدیک شدن به روزهای پایان سال و آماده شدن برای سال جدید انجام می‌دهیم. تمیز کردن خانه به طور کامل به ما حسی فوق‌العاده برای شروع سال جدید می‌بخشد.

اما خانم‌های شاغل معمولاً به دلیل مشغله بیشتری که دارند، زمان کمتری برای خانه تکانی منزل دارند و این موضوع برای بسیاری از خانم‌ها بسیار چالش‌برانگیز است. در ادامه می‌توانید با ترفندهای خانه تکانی سریع برای خانم‌های شاغل آشنا شوید.

 

۱- یک لیست از کارها برای خانه تکانی آماده کنید

 

همیشه شروع خانه تکانی سریع برای خانم‌های شاغل کمی سخت است. برای سهولت در خانه تکانی ابتدا باید کارهای خانه را دسته‌بندی کنید و لیست همه کارهایی که لازم است انجام شود را روی یک کاغذ بنویسید. سپس به ترتیب اولویت کارها را دسته‌بندی کنید و هر کار را به فردی در خانه واگذار کنید. در ادامه می‌توانید با لیست کارهای خانه تکانی سریع برای خانم‌های شاغل آشنا شوید.

 

  • جاروکشی همه بخش‌های خانه
  • پاک کردن پنجره‌ها و آینه‌ها
  • گردگیری لوازم خانه
  • مرتب کردن کابینت‌ها
  • تی کشیدن کف
  • مرتب کردن کمدها
  • تمیز کردن لوسترها
  • شستن حمام و دستشویی
  • مرتب کردن اتاق خواب
  • شستن پرده‌ها
  • تمیز کردن لوازم برقی آشپزخانه
  • تمیز کردن اجاق گاز و هود آشپزخانه
  • عوض کردن روتختی‌ها
  • مرتب کردن یخچال و فریزر

 

۲- لوازم مورد نیاز برای خانه تکانی را آماده کنید

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

لوازم مورد نیاز برای خانه تکانی را آماده کنید

 

برای این که وسط خانه تکانی به خاطر نداشتن یک وسیله ضروری کارهایتان عقب نیفتد، بهتر است همه لوازم ضروری خانه تکانی را از قبل تهیه کنید. در ادامه می‌توانید با لیست لوازم مورد نیاز برای خانه تکانی از جمله شوینده‌های مورد نیاز خانه تکانی آشنا شوید.

 

  • جارو و خاک انداز
  • جارو برقی
  • دستمال میکروفیبر
  • چوب گردگیری یا جارو سقفی
  • برس توالت
  • فرچه برای تمیز کردن درزها
  • دستکش لاستیکی
  • کیسه زباله
  • مایع شیشه شور
  • تمیز کننده چند منظوره
  • مایع ظرفشویی
  • جوش شیرین
  • وایتکس و سفید کننده
  • پاک کننده سطوح چوبی
حتما بخوانید  11 ترفند ساده فروش ملک و آپارتمان در شرایط رکود

 

۳- از افراد خانواده برای خانه تکانی کمک بگیرید

 

از افراد خانواده برای خانه تکانی کمک بگیرید

 

حقیقت این است که تمیز کردن خانه به هیچ عنوان تنها وظیفه خانم‌ها نیست و هر کسی که در خانواده شما و در خانه‌تان زندگی می‌کند، موظف است در خانه تکانی منزل نیز کمک کند. بهتر است از همان سنین کودکی به فرزندانتان یاد دهید تا در امور تمیز کردن خانه همکاری داشته باشند.

مهم‌ترین فرمول خانه تکانی سریع برای زنان شاغل این است که برای خانه تکانی به هر کس لیستی از وظایف و کارهایی که باید انجام دهد را بدهید و از آن‌ها بخواهید بعد از اتمام هر کار یک تیک جلوی آن بزنند و به سراغ کار بعدی بروند.

حتی می‌توانید برای ایجاد انگیزه به بچه‌ها بگویید که در انتهای کار هر فردی که کارش را به بهترین نحو و با سرعت بیشتری تمام کرد، جایزه می‌دهید یا می‌تواند برای مدت زمان بیشتری با دوستانش بازی کند.

با این روش کار کردن برای بچه‌ها به یک بازی جذاب تبدیل می‌شود و کارهای خانه نیز با سرعت بیشتر تمام خواهند شد. ترفندهای خانه تکانی با بچه کوچک را بلد هستید؟

 

۴- تمیز کردن خانه را به یک تفریح تبدیل کنید

 

تمیز کردن خانه را به یک تفریح تبدیل کنید

 

بسیاری از ما تمیز کردن خانه را به عنوان یک کار اجباری و اضافه در نظر می‌گیریم و از همین رو در زمان تمیزکاری خانه احساس خوبی را تجربه نمی‌کنیم. یکی از ترفندهای خانه تکانی برای خانم‌های شاغل این است که تمیزکاری را به یک تفریح برای خودتان تبدیل کنید.

برای این کار می‌توانید آهنگ مورد علاقه‌تان را پخش کنید و صدای آن را زیاد کنید و سپس شروع به تمیزکاری کنید. می‌توانید با پخش کردن موزیک‌های شاد از همه اعضای خانواده دعوت کنید تا همراه با موسیقی یک کار را بر عهده بگیرند. گوش کردن به پادکست و یا حتی تماشای یک فیلم جذاب حین تمیزکاری نیز می‌تواند ایده خوبی برای سرگرم شدن در زمان خانه تکانی باشد.

 

۵- اگر زمان کمی دارید ابتدا روی بخش‌های ظاهری خانه تمرکز کنید

 

اگر زمان کمی دارید ابتدا روی بخش‌های ظاهری خانه تمرکز کنید

 

هر چند تمیز کردن کمدها و مرتب کردن لوازم داخل کشوها نیز برای خانه تکانی عید اهمیت دارد، اما اگر زمان کمی دارید، بهتر است بیشتر روی فضاهایی که قابل رویت هستند تمرکز کنید. به عنوان یکی از مهم‌ترین نکات خانه تکانی سریع شما خانم شاغل باید بدانید که فضاهایی مثل پذیرایی، دستشویی، آشپزخانه و مرتب بودن اتاق‌ها بیشتر در دید هستند و اولین کارهایی هستند که باید برای تمیزکاری در اولویت قرار بگیرند.

بنابراین به جای دستپاچگی و نگرانی ابتدا روی بخش‌هایی از خانه که روی ظاهر تأثیر دارند متمرکز شوید و بعداً در زمان مناسب به سراغ کشوها و کمدها و جاهای دیگر بروید.

 

۶- تمیزکاری خانه را از چند ماه زودتر شروع کنید

 

تمیزکاری خانه را از چند ماه زودتر شروع کنید

 

برای اینکه از انبار شدن کارها جلوگیری کنید، بهتر است خانه تکانی عید را از چند ماه زودتر شروع کنید و برنامه مشخصی برای آن داشته باشید. به عنوان مثال یکی از اصول خانه تکانی سریع برای زنان شاغل این است که باید بهتر از زمان خود استفاده کنید و کارها را زودتر از موعد انجام دهید.

حتما بخوانید  آموزش ساخت انواع تراریوم در 30 دقیقه با بهترین گیاهان تراریوم

بهتر است آخر هفته‌ها و هر زمانی که فرصت دارید، کمدها و کابینت‌ها را مرتب کنید. زمانی را برای خانه تکانی اتاق خواب‌ها در نظر بگیرید. زیر تخت و کمد رختخواب و لباس‌ها را هر هفته کمی مرتب کنید. با این روش از ماه زودتر بیشتر کارها انجام می‌شود و در انتها فقط یک جارو برقی و گردگیری اساسی باقی می‌ماند.

 

نکات مهم خانه تکانی سریع برای زنان شاغل

 

نکات مهم خانه تکانی سریع برای زنان شاغل

 

*به عنوان یک فرد شاغل سعی کنید که همیشه برای شروع تمیزکاری خانه کارهایتان را اولویت‌بندی کنید. سپس ابتدا کارهای مهم‌تر را شروع کنید و بعد به سراغ کارهایی بروید که اولویت پایین‌تری دارند.

*یکی از نکات مهم خانه تکانی سریع برای زنان شاغل این است که باید یک روال منظم برای تمیز کردن خانه داشته باشند و از انباشته کردن کارها روی هم اجتناب کنند.

*برای جلوگیری از نامرتب شدن خانه سعی کنید همیشه هر چیز را سر جای خودش بگذارید و بعد از اتمام هر کار به سرعت همان نقطه را تمیز کنید. این کار با به تمام اعضای خانواده نیز گوشزد کنید تا خانه‌تان همیشه مرتب باشد.

*از انبار کردن لوازم غیرضروری اجتناب کنید و هر زمان احساس کردید وسیله‌ای در خانه اضافه است، سریع آن را خارج کنید. شلوغ کردن خانه با لوازم و وسیله‌هایی که کاربردی ندارند، تنها موجب نامرتب به نظر رسیدن خانه و زیاد شدن کارها می‌شود.

*یکی از اصول خانه تکانی برای افراد شاغل این است که همیشه در خانه تمیز کننده‌های چند منظوره داشته باشند تا در صورت نیاز دچار مشکل نشوند.

*به عنوان یک خانم شاغل هرگز خودتان را برای کمی به هم ریختگی سرزنش نکنید و فراموش نکنید که شما تمام تلاش خود را می‌کنید تا هم در محیط کاری و هم خانه بهترین باشید. پس به خودتان سخت نگیرید و مطمئن باشید که تمیز کردن خانه حتی بهتر از چیزی که تصورش را می‌کنید، انجام خواهد شد.

 

سوالات متداول

 

سوالات متداول در مورد ترفندهای خانه تکانی برای خانم‌های شاغل

 

بهترین راهکار خانه تکانی سریع برای خانم‌های شاغل چیست؟

 

از مهم‌ترین ترفندهای خانه تکانی برای خانم‌های شاغل این است که برنامه مشخصی برای تمیزکاری منزل داشته باشند و کارها را زودتر از موعد و با کمک سایر اعضای خانواده انجام دهند. در صورتی که زمان کافی برای تمیز کردن منزل ندارید، می‌توانید بیشتر روی بخش‌هایی از خانه که در ظاهر مشخص هستند تمرکز کنید.

 

خانم‌های شاغل چطور یک برنامه خانه تکانی داشته باشند؟

 

برای طراحی برنامه خانه تکانی باید لیست همه کارهای خانه را روی کاغذ بنویسید و کارها را اولویت‌بندی کنید. سپس کارها را بین اعضای خانواده تقسیم کنید و زمان مشخصی را برای اتمام کارها در نظر بگیرید. با این روش می‌توانید به راحتی به همه امور منزل برای خانه تکانی رسیدگی کنید.

 

 

منابع: showmesuburban، christinekeys

کالابرگ الکترونیک