۱۸۶ نکته خانه تکانی عید قدم به قدم برای خانه دارها و شاغلین

۱۸۶ نکته خانه تکانی عید قدم به قدم برای خانه دارها و شاغلین


3 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 19 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
186 نکته خانه تکانی عید قدم به قدم برای خانه دارها و شاغلین
فهرست محتوا پنهان

خانه تکانی عید یکی از اولین کارهایی است که با نزدیک شدن به روزهای آخر سال و ماه اسفند ذهن خانم‌های خانه را به خودش مشغول می‌کند. تمیز کردن خانه از همه آلودگی‌ها و آماده شدن برای شروع سالی جدید از سنت‌های دیرینه ما ایرانی‌ها است. اما شما چقدر با تکنیک‌های خانه تکانی عید آشنا هستید؟ چگونه خانه تکانی فوری و راحتی داشته باشیم؟ مهم‌ترین توصیه‌های ایمنی خانه تکانی چه نکاتی هستند؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با بیش از ۱۰۰ نکته و رموز و ترفندهای خانه تکانی و تهیه لیست کارهای خانه تکانی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد اصول خانه تکانی عید و اینکه خانه تکانی را از کجا شروع کنیم پاسخ خواهیم داد.

 

 

خانه تکانی عید

 

ترفندهایی کاربریدی برای خانه تکانی عید

 

یکی از چالش‌برانگیزترین مسائلی که اکثر خانواده‌ها با نزدیک شدن به سال جدید با آن روبرو می‌شوند، برنامه ریزی برای خانه تکانی عید است. سردرگمی در مورد اینکه خانه تکانی عید را از کجا شروع کنید و چطور یک خانه تکانی سریع و بدون دردسر را تجربه کنید.

برخی از افراد زمان کافی برای تمیز کردن خانه ندارند و برخی دیگر به دنبال راهی برای ترغیب کردن سایر اعضای خانواده برای همکاری در تمیز کردن خانه هستند. قبل از هر چیزی باید بدانید که نوشتن لیست کارهای خانه تکانی اهمیت زیادی دارد.

این روش یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های تمیز کردن خانه است که به شما کمک می‌کند با برنامه دقیق‌تری پیش بروید. سپس باید با در نظر گرفتن توصیه‌های ایمنی خانه تکانی، مسئولیت‌های مختلفی را به هر یک از اعضای خانواده بسپارید و خودتان را برای یک خانه تکانی فوری و پرانرژی آماده کنید.

اگر به دنبال بهترین ترفندها و رموز خانه تکانی هستید و دوست دارید عید امسال تمیز کردن خانه را به روشی اصولی و صحیح انجام دهید و البته توصیه‌های ایمنی خانه‌تکانی را هم رعایت کنید بهتر است در ادامه این بخش با ما همراه باشید، چون پیشنهادات جذابی برای خانه تکانی عید امسال شما داریم.

 

ترفندهای خانه تکانی سریع و راحت و فوری

 

ترفندهای خانه تکانی سریع و راحت

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

با نزدیک شدن به ماه‌های آخر زمستان همه‌ی خانه‌های ایرانی حال و هوای متفاوتی به خود می‌گیرند. دغدغه تمیز کردن خانه و هیجان ورود به سالی جدید که حس متفاوت و فراموش نشدنی همراه با کمی استرس برای ما ایرانیان دارد. اما یا چیزی در مورد ترفندهای خانه تکانی فوری می‌دانید؟

بهترین فرمول خانه تکانی عید سریع و آسان چیست؟ قطعاً فراهم کردن لیست کارهای خانه تکانی و برنامه ریزی برای شروع این کار به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر از پس همه کارها برآیید و بتوانید یک خانه تکانی درست و اصولی فوری و بدون استرس را انجام دهید.

برای آشنایی با ترفندهای یک خانه تکانی سریع و فوری می‌توانید به مقاله ترفندهای خانه تکانی فوری و راحت مراجعه کنید.

 

لیست کارهای خانه تکانی عید

 

لیست کارهای خانه تکانی عید

 

فراهم کردن یک لیست کارهای خانه تکانی عید به شما کمک می‌کند تا با برنامه دقیق‌تری به استقبال عید نوروز بروید و راحت‌تر همه بخش‌های خانه را تمام کنید. اما خانه تکانی را از کجا شروع کنیم؟ آیا چیزی در مورد لیست همه کارهایی که در خانه تکانی باید انجام دهیم می‌دانید؟

چگونه در کارهای خانه زرنگ باشیم و برای برنامه‌ریزی هفتگی کارهای خانه دقیق‌تر عمل کنیم؟ برای اینکه با برنامه‌ریزی کارهای روزانه منزل برای خانه تکانی عید آشنا شوید توصیه می‌کنیم مقاله لیست کارهای خانه تکانی عید را بخوانید.

 

توصیه‌های ایمنی خانه تکانی

 

توصیه‌های ایمنی خانه تکانی

 

در روزهای پایانی سال اغلب خانواده ‌ها مشغول خانه تکانی عید به منظور تمیز کردن و زدودن هرگونه کثیفی از منزل هستند. اما متأسفانه هر ساله نزدیکی‌های شب عید، شاهد این هستیم که افراد زیادی به دلیل رعایت نکردن اصول ساده در خانه تکانی دچار آسیب‌های فیزیکی جبران ناپذیر و حتی خدای نکرده مرگ می‌شوند.

بیشتر اتفاقات شایعی که در این ایام می‌افتد شامل کمردرد و آسیب‌های فیزیکی به استخوان‌های بدن مانند دست و پا، مسمومیت ناشی از استفاده از مواد شیمیایی غیرمجاز، پرت شدن از نردبان یا لبه پنجره، حساسیت‌های پوستی، برق گرفتگی و غیره است.

شناخت هر کدام این موارد و روش‌های پیشگیری از هر کدام به شما کمک می‌کند تا خانه تکانی لذت بخش و عید شادی را داشته باشید. برای خواندن جزییات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم به مقاله توصیه‌های ایمنی خانه تکانی مراجعه کنید.

 

۷ نقطه مهم خانه که در خانه‌ تکانی عید فراموش می‌شوند

 

شما هم موقع خانه تکانی عید این ۷ نقطه مهم خانه را فراموش می‌کنید؟

 

خانه تکانی عید نکات ریز و قابل توجه زیادی دارد. زمانی که شما برای خانه تکانی آماده می‌شوید معمولاً به تمیز کردن نقاطی از خانه مشغول می‌شوید که جلوی چشم‌تان هستند یا جاهایی که در طول سال کمتر سراغشان می‌روید مثل انباری، پارکینگ، کابینت‌های آشپزخانه و راه پله‌ها.

اما جالب است بدانید که به جز این نقاط، یکسری از گوشه و کنارهای خانه شما حتماً باید تمیز شوند، اما معمولاً از قلم می‌افتند و نادیده گرفته می‌شوند. از جمله نکات ریز خانه تکانی عید، تمیز کردن ریز تخت‌ها، کتابخانه، زیر کابینت‌ها، لوازم آشپزخانه مثل یخچال، گاز، ماشین لباسشویی و گاهی حتی مبلمان است که معمولاً از قلم می‌افتند.

این در حالی است که اگر نگاهی به زیر کاناپه و تختخواب بیندازید دنیایی از کرک، تار عنکبوت و گرد و غبار جمع شده است. برای خواندن جزییات بیشتر در این رابطه می‌توانید به مقاله نکات ریز خانه تکانی عید، مراجعه کنید.

 

خطراتی که در هنگام خانه تکانی عید جان شما را تهدید می‌کنند

 

 خطراتی که در هنگام خانه تکانی عید جان شما را تهدید می‌کنند

 

خانه تکانی عید یا به قول خودمان خونه تکونی عید یک سنت دیرینه است که علیرغم سختی و ریزه‌کاری‌های فراوانی که دارد به نوبه خودش بسیار هم شیرین است. معمولا از اواسط بهمن بساط خانه تکانی‌های عید از اتاق خواب تا آشپزخانه که اتفاقاً سخت‌ترین بخش این پروسه پر از جزییات است آغاز می‌شود و اتفاقاً دقت و احتیاط زیادی را می‌طلبد.

حتما بخوانید  7 نکته طلایی و ریز که در خانه تکانی عید فراموش می شوند

اما می‌دانستید در خانه تکانی عید خطراتی هم هستند که جان و سلامت شما را تهدید می‌کنند؟ اما چطور می‌توان یک خانه تکانی ایمن را تجربه کرد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خطرات خانه تکانی می‌توانید به مقاله خطراتی که در هنگام خانه تکانی عید جان شما را تهدید می‌کنند مراجعه کنید.

 

رازهای مهم خانه تکانی آسان عید برای خانم‌هایی که بچه کوچک دارند

 

۱۵ راز مهم خانه تکانی آسان عید برای خانم‌هایی که بچه کوچک دارند

 

روزهای خانه‌تکانی عید برای خانه‌هایی که بچه کوچک دارند دیرتر آغاز می‌شود. زمانی که در خانه بچه کوچک دارید معمولاً ترجیح می‌دهید خانه تکانی عید را تا آنجایی که راه دارد به روزهای آخر سال موکول کنید تا مجبور به دوباره کاری نشوید.

اما این ترفند هم معمولاً مؤثر واقع نمی‌شود و در پایان اصلاً خانه تکانی کردن شما شاید به چشم هم نیاید. پس چه باید کرد؟ قید خانه‌تکانی را بزنیم یا با چند ترفند مؤثر خانه را تا شب عید تمیز و مرتب نگه داریم؟

اگر فرزند کوچک دارید بهترین کار این است که خانه‌ تکانی کردن را با کمک بچه‌ها انجام دهید. به این ترتیب هم خونه تکانی عید می‌کنید و هم مفهوم نظم و ترتیب و زمان‌بندی را به بچه‌ها یاد می‌دهید. برای این کار شما یک راه بیشتر ندارید و آن این است که خانه تکانی عید را تبدیل به یک بازی هیجان‌انگیز کنید و اتفاقاً بچه‌ها را هم به این بازی دعوت کنید.

در واقع با این ترفند بچه‌ها را از نقش «معضل» به نقش «راه‌حل» می‌برید و به این ترتیب با خیال راحت می‌توانید خانه‌ تکانی عید را شروع کنید. برای خواندن جزییات و ترفندهای مهم خانه تکانی آسان عید به کمک بچه‌ها می‌توانید به مقاله رازهای مهم خانه تکانی آسان عید برای خانم‌هایی که بچه کوچک دارند مراجعه کنید.

 

تکنیک‌های تمیز کردن خانه و خانه تکانی

 

تکنیک‌های تمیز کردن خانه و خانه تکانی

 

این روزها بیشتر خانم‌ها به دنبال این سوال هستند که چگونه خانه تکانی راحتی داشته باشیم، تا هم خودشان خسته نشوند و هم تمامی اعضای خانواده را برای کمک کردن ترغیب کنند.

برای این منظور باید تکنیک‌ها و رموز خانه تکانی را بلد باشید. اما بهترین تکنیک‌های تمیز کردن خانه و خانه تکانی عید چیست؟ برای خواندن جزییات این تکنیک‌ها و اصول خانه تکانی می‌توانید به مقاله تکنیک‌های تمیز کردن خانه و خانه تکانی مراجعه کنید.

 

خانه تکانی اتاق خواب برای عید با بهترین روش‌های اصولی و آسان

 

خانه تکانی اتاق خواب برای عید با بهترین روش‌های اصولی و آسان

 

خانه تکانی اتاق خواب برای عید نوروز ریزه‌کاری زیاد دارد. اتاق خواب یکی از آن بخش‌های مهم خانه است که تمیز کردن آن معمولاً در ابتدای لیست خانه تکانی عید قرار دارد. به طور معمولاً جزئیات این اتاق زیاد است.

از آنجایی که معمولاً کمد لباس و لوازم آرایشی نیز در همین اتاق وجود دارد، لازم است در خانه تکانی اتاق خواب حتماً همه این کارها را با دقت انجام دهید.

در اصول خانه تکانی اتاق خواب اولین کاری که باید برای خانه تکانی اتاق خواب انجام دهید، خارج کردن همه زباله‌ها و لباس‌های کثیفی است که احتمالاً چندین روز و یا چندین هفته است گوشه اتاق یا کمد لباس‌ها جا خوش کرده‌اند.

بهتر است همین حالا همه لوازم آلوده و دور ریختی را از روی زمین و داخل کمدها بردارید و خودتان را برای یک تمیزکاری و خانه تکانی درست و حسابی آماده کنید. برای دانستن جزییات کامل و حرفه‌ای درباره خونه تکانی اتاق خواب برای عید با بهترین روش‌های اصولی و آسان می‌توانید به مقاله خانه تکانی اتاق خواب برای عید مراجعه کنید.

 

بهترین روش‌های از بین بردن انواع لکه فرش بدون نیاز به قالیشویی

 

بهترین روش‌های از بین بردن انواع لکه فرش بدون نیاز به قالیشویی

 

در گیرودار کارهای خونه تکونی عید عده‌ای به دنبال راهکاری کاربردی برای تمیز کردن لوازم و از بین بردن لکه‌ها و نقص‌های خانه هستند. معمولاً در لیست کارهای خانه تکانی ما تمیز کردن و از بین بردن انواع لکه روی فرش نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

ریختن چای، غذا، آبمیوه به خصوص آب هویج، قطره خون، ژله، جوهر، لکه‌های زرد شده و هر چیز دیگری روی فرش می‌تواند لکه‌هایی زشت و زننده در آن ایجاد کند که برای از بین بردن آن تنها لازم است از تمیز کننده مناسبی استفاده کنید.

لکه‌های روی فرش به هر طریقی ایجاد می‌شود، چه یک فنجان چای باشد و یا لکه‌های دیگر! خوشبختانه، چند راه حل آسان و مناسب خانگی برای از بین بردن لکه روی فرش وجود دارند و بهترین قسمت ماجرا این است که شما می‌توانید فقط با استفاده از ترکیب چند ماده که در همه منازل وجود دارند، لکه‌های روی فرش را به راحتی از بین ببرید.

برای مطالعه بهترین روش‌های از بین بردن انواع لکه فرش بدون نیاز به قالیشویی می‌توانید به مقاله روش‌های از بین بردن انواع لکه فرش مراجعه کنید.

بهترین روش‌های تمیز کردن لوستر کریستالی برای خانه‌ تکانی عید نوروز

 

بهترین روش‌های تمیز کردن لوستر کریستالی برای خانه‌ تکانی عید نوروز

 

نکات خانه تکانی برای عید نوروز یکی و دو تا نیستند. تمیز کردن لوستر کریستالی یکی از سخت‌ترین کارهایی است که اگر درست انجام نشود، بیشتر موجب کدر شدن و آسیب دیدن لوستر می‌شود. از طرف دیگر تمیز کردن به موقع لوستر می‌تواند موجب افزایش کیفیت نور خانه و درخشش بیشتر لوسترها شود.

مهم نیست لوستر شما از کریستال اصل تهیه شده یا از جنس شیشه و پلاستیک است، در هر صورت برای تمیز کردن آن لازم است از دستورالعمل خاصی پیروی کنید. اما بهترین روش برای تمیز کردن لوسترها چیست و چه نکاتی را باید به عنوان ترفندهای خانه تکانی در این کار بدانید؟

برای خواندن جزییات بهترین روش‌های تمیز کردن لوستر کریستالی برای خونه‌ تکانی سریع عید نوروز می‌توانید به مقاله تمیز کردن لوستر کریستالی مراجعه کنید.

 

فنگ شویی خانه تکانی

 

فنگ شویی خانه تکانی

 

خانه تکانی براساس تکنیک‌های فنگ شویی از جمله روش‌های ایجاد آرامش در خانه براساس اصول فنگ‌شویی است. کافی است کمی در مورد فنگ شویی و جریان انرژی در خانه بدانید که در انجام خانه تکانی هم به این اصول پایبند بمانید.

با فنگ شویی خانه تکانی، کاری می‌کنید که چرخش انرژی‌های مثبت در خانه و محیط زندگی، بیشتر شود و این یعنی آرامش بیشتری در جریان خواهد بود. اما در فنگ شویی خانه تکانی چه باید و نباید‌هایی را باید رعایت کنیم؟

برای اینکه بدانید فنگ شویی خانه تکانی چیست و چگونه براساس اصول فنگ شویی می‌توانید خانه تکانی کنید پیشنهاد می‌کنیم به لینک مطلب تکنیک‌های فنگ شویی خانه تکانی رجوع کنید.

 

ترفندهای حرفه‌ای تمیزکاری خانه با شوینده مناسب

 

حتما بخوانید  22 ترفند حرفه‌ای تمیزکاری خانه با شوینده مناسب سطوح مختلف

ترفندهای حرفه‌ای تمیزکاری خانه با شوینده مناسب

 

یکی از ترفندهای تمیز کاری خانه در دسترس بودن شوینده‌های مناسب و ایمن برای هر سطح است. استفاده از مواد تمیز کننده مناسب به ما کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاه‌تر به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.

از طرف دیگر همیشه دسترسی به بهترین و قوی‌ترین تمیز کننده‌ها نشان دهنده این نیست که خانه و زندگی شما نیز ظاهر تمیزتری خواهد داشت. آشنایی با نحوه استفاده درست از این مواد شوینده و به کار بردن هر یک از آن‌ها در مکان مناسب می‌تواند به ما کمک کند تا به شیوه‌ای کارآمد و مؤثر بخش‌های مختلف خانه را تمیز کنیم.

شما برای تمیز کردن هر یک از بخش‌های خانه باید از شوینده‌ها و تمیزکننده‌های متفاوتی استفاده کنید. این کار موجب می‌شود تا به سطوح مختلف آسیب وارد نشود و از طرفی نتیجه کار نیز بسیار رضایت بخش‌تر باشد.

برای آشنایی بیشتر با شوینده مناسب تمیز کننده سطوح مختلف و نحوه صحیح ترکیب آن‌ها برای هر سطح به مقاله ترفندهای حرفه‌ای تمیزکاری خانه با شوینده مناسب سطوح مختلف مراجعه کنید.

 

ترفندهای اصولی تمیز کردن دیوار رنگ شده و کاغذ دیواری

 

20 ترفند اصولی تمیز کردن دیوار رنگ شده و کاغذ دیواری

 

یکی از نکات مهم در خانه‌تکانی «تمیز کردن دیوارهای خانه» است. حقیقت این است که هیچ خانه‌ای با دیوارهای کثیف و پر از لک زیبا و مرتب به نظر نمی‌رسد. مخصوصاً اگر فرزند کوچکتان تمام خلاقیت‌های خود را روی دیوار پیاده کرده باشد و جای جای دیوار را پر از خط و خطوط و اثر انگشت کرده باشد.

برای تمیز کردن دیوار رنگ شده باید قبل از هر چیزی نوع رنگ دیوار را شناسایی کنید. توجه داشته باشید که رنگ دیوار شما براق است یا نیمه براق. معمولاً تمیز کردن دیوار رنگ شده با رنگ براق راحت‌تر از دیوارهایی است که سطوح حالت مات یا ناصاف دارد.

به علاوه نوع ماده تمیز کننده مورد استفاده در انواع دیوار رنگ شده متفاوت است و از همین رو لازم است قبل از هر کاری از قابل شستشو بودن رنگ دیوار اطمینان حاصل کنید. برای آشنایی بیشتر با ترفندهای تمیز کردن انواع دیوار می‌توانید به مقاله ترفندهای اصولی تمیز کردن دیوار مراجعه کنید.

 

ترفند خانه‌تکانی سریع برای زنان شاغل در کمترین زمان

 

ترفند خانه‌تکانی سریع برای زنان شاغل

 

آشنایی با ترفندهای خانه‌تکانی سریع برای زنان و مردان شاغل اهمیت زیادی دارد. مشغله کاری و عدم زمان‌بندی درست برای تمیز کردن خانه موجب می‌شود تا بسیاری از خانم‌های شاغل با نزدیک شدن به اواخر سال با حجم زیادی از کارهای خانه مواجه شوند.

همیشه شروع خانه‌تکانی سریع برای خانم‌های شاغل کمی سخت است. برای سهولت در خانه‌ تکانی ابتدا باید کارهای خانه را دسته‌بندی کنید و لیست همه کارهایی که لازم است انجام شود را روی یک کاغذ بنویسید.

سپس به ترتیب اولویت کارها را دسته‌بندی کنید و هر کار را به فردی در خانه واگذار کنید. برای آشنایی بیشتر با ترفندهای خانه‌تکانی سریع برای زنان شاغل می‌توانید مقاله ترفندهای خانه‌تکانی سریع برای زنان شاغل را مطالعه کنید.

 

نکات مهم خانه‌تکانی بی‌خطر برای خانم‌های باردار

 

۱۶ نکته مهم خانه‌تکانی بی‌خطر برای خانم‌های باردار

 

«خطرات خانه‌تکانی در بارداری» موجب شده تا بسیاری از خانم‌های باردار در ماه‌های پایانی سال نگران خانه‌تکانی عید باشند. حقیقت این است که اگر با اصول و روش خانه‌تکانی سریع و بی‌خطر در بارداری آشنا باشید، تمیزکاری منزل در دوران بارداری هیچ مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

اگر باردار هستید باید سطح توقعتان را کمی پایین‌تر بیاورید و از انجام دادن کارهایی که موجب آسیب به سلامت شما و جنین می‌شود، اجتناب کنید. برای مطالعه کامل مقاله نکات مهم خانه‌تکانی بی‌خطر برای خانم‌های باردار می‌توانید روی لینک مقاله نکات مهم خانه‌تکانی بی‌خطر برای خانم‌های باردار کلیک کنید.

 

نکات مهم مراقبت از پوست دست و صورت موقع خانه‌تکانی

 

۱۲ نکته مهم مراقبت از پوست دست و صورت موقع خانه‌تکانی

 

خشکی پوست دست، پا، لب و صورت، ایجاد حساسیت پوستی و حتی ایجاد مو خوره، تنها برخی از عوارض عدم مراقبت از پوست موقع خانه‌تکانی هستند. با اهمیت دادن به اصول مراقبت از پوست موقع خانه‌تکانی، می‌توانید از سلول‌های پوستتان محافظت کنید. در نتیجه با این کار سلامت پوست تضمین شده و از تحریک و خشکی آن پیشگیری می‌کنید.

مراقبت نامناسب از پوست منجر به پیری زودرس آن می‌شود. پس برای جلوگیری از این عارضه، باید رطوبت دستتان را حفظ کنید‌ تا پوستی انعطاف‌پذیر و سالم داشته باشید. فراموش نکنید که دست‌ها و گردن شما، اولین نشانه‌های پیری را نشان می‌دهند.

این موضوع به دلیل عدم مراقبت از پوست اتفاق می‌افتد. به طور کلی و مخصوصا در زمان خانه‌تکانی باید انجام روتین پوستی را جدی‌تر بگیرید. برای خواندن نکات مهم در مورد مراقبت از پوست دست و صورت موقع خانه‌تکانی می‌توانید به مقاله نکات مهم مراقبت از پوست دست و صورت موقع خانه‌تکانی مراجعه کنید.

 

آموزش کمک‌های اولیه در حوادث خانه‌تکانی منزل

 

۶ مرحله آموزش کمک‌های اولیه در حوادث خانه‌تکانی منزل

 

آموزش کمک‌های اولیه در حوادث خانه‌تکانی یکی از مهارت‌های ضروری است که می‌تواند از بروز مشکلات بزرگ‌تر و حتی به خطر افتادن جان یکی از اعضای خانواده جلوگیری کند. آشنایی با مهارت کمک‌های اولیه به شما کمک می‌کند تا هر چه سریع‌تر جلوی حوادث خانه‌تکانی را بگیرید و مشکل ایجاد شده را برطرف کنید.

بهتر است امسال قبل از شروع خانه‌ تکانی عید ابتدا نگاهی به نکات مهم در مورد آموزش کامل کمک‌های اولیه در خانه‌تکانی بیندازید و سپس با ایمنی بیشتر و دقت و توجه لازم خانه‌تکانی خود را برای سال جدید آغاز کنید.

برای مطالعه مقاله آموزش کمک‌های اولیه در حوادث خانه‌تکانی می‌توانید روی لینک مقاله ۶ مرحله آموزش کمک‌های اولیه در حوادث خانه‌تکانی منزل کلیک کنید.

 

سوالات متداول

 

چرا تمیز کردن لوسترها در خانه تکانی عید اهمیت زیادی دارد؟

 

تمیز کردن به موقع لوستر در خانه تکانی عید می‌تواند موجب افزایش کیفیت نور خانه و درخشش بیشتر لوسترها شود.

 

کدام قسمت‌های خانه در زمان خانه تکانی عید معمولاً تمیز نمی‌شوند؟

 

از جمله نکات ریز خانه تکانی عید تمیز کردن زیر تخت‌ها، کتابخانه، زیر کابینت‌ها، لوازم آشپزخانه مثل یخچال، گاز، ماشین لباسشویی و گاهی حتی مبلمان است که معمولاً از قلم می‌افتند.

 

خانه تکانی عید را از کجا شروع کنیم؟

 

آشپزخانه یکی از فضاهایی است که معمولاً تمیزکاری آن بیشتر از فضاهای دیگر خانه طول می‌کشد. برای تمیزکاری آشپزخانه برای عید گاهی اوقات لازم است چند روز وقت بگذارید و با دقت همه کابینت‌ها، لوازم برقی و دیوارها و کفپوش آن را تمیز کنید. پس بهتر است خانه تکانی عید را از آشپزخانه شروع کنید.

 

بهترین زمان برای خانه‌تکانی عید چه موقعی است؟

 

اگر شاغل هستید و یا کارهایتان زیاد است از ۱ ماه تا ۲ ماه زودتر روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها را به خانه‌تکانی منزل اختصاص دهید. در شرایط عادی نیز می‌توانید از ۱۵ تا ۳۰ روز قبل از عید خانه‌تکانی کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک