رنگ سال ۲۰۲۴ چیست | سال ۱۴۰۳ چه رنگ هایی را با هم ست کنیم؟

رنگ سال ۲۰۲۴ چیست | سال ۱۴۰۳ چه رنگ هایی را با هم ست کنیم؟


20 آذر 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
رنگ سال ۲۰۲۴ چیست | سال ۱۴۰۳ چه رنگ هایی را با هم ست کنیم؟

رنگ سال ۲۰۲۴/ ۱۴۰۳ چه رنگی است؟ حتما می‌دانید که با آغاز سال جدید میلادی، کمپانی پنتون رنگ سال را به کمک متخصصان مد و دکوراسیون، انتخاب و معرفی می‌کند. رنگ سال به این خاطر مهم است که دنیای مد و فشن، بر اساس این رنگ، طرح‌های خود را روانه بازار می‌کنند و این موضوع حتی بر سلیقه، پوشش افراد عادی و حتی رنگ و روی فضا و دکوراسیون خانه و محل کار هم تاثیر می‌گذارد. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش به معرفی رنگ سال ۲۰۲۴/ ۱۴۰۳ که پنتون و کمپانی‌های مختلف معرفی کرده‌اند می‌پردازیم.

رنگ سال ۲۰۲۴/۱۴۰۳ چه رنگی است/ هلویی آرام برای رنگ سال ۱۴۰۳

رنگ سال ۲۰۲۴/۱۴۰۳ چه رنگی است/ هلویی آرام برای رنگ سال ۱۴۰۳

رنگ سال ۱۴۰۳ چیست یا برای سال ۱۴۰۳ چه رنگ‌هایی برای لباس یا دکوراسیون مد می‌شود؟ سرانجام حدس و گمان‌ها درست از آب درآمد و پنتون رنگ سال ۱۴۰۳/ ۲۰۲۴ را رنگ «هلویی» اعلام کرد. رنگ «هلویی آرام» (Peach Fuzz) به طور رسمی از سوی شرکت پنتون به عنوان رنگ سال ۲۰۲۴ اعلام شد. رنگ هلویی آرام یا هلویی ملایم که به آن «هلویی مخملی» هم می‌گویند یک تناژ گرم و آرامبخش دارد و به عنوان یک رنگ دنج حس همکاری، همراهی، مراقبت، اجتماع و اشتراک را القا می‌کند. 

رنگ سال ۲۰۲۴/ ۱۴۰۳ پنتون دقیقا چه رنگی است؟

در ضمن بد نیست بدانید فقط یک رنگ به عنوان رنگ سال انتخاب نمی‌شود. در اصل یک پالت رنگی یعنی رنگ‌هایی که هم‌خانواده یا سازگار با هم هستند، توسط کمپانی‌های مختلف به عنوان رنگ سال برگزیده می‌شوند.

آبی آپوارد، انتخاب شروین ویلیامز برای رنگ سال ۲۰۲۴

آبی آپوارد، انتخاب شروین ویلیامز برای رنگ سال ۲۰۲۴

«شروین-ویلیامز» (Sherwin-Williams) یک کمپانی معروف و کاربلد آمریکایی است که در زمینه تولید رنگ، مصالح ساختمانی و رزین‌های صنعتی فعالیت می‌کند. این کمپانی، رنگ سال ۱۴۰۳ را «آپوارد» (Upward به معنی پیش‌رونده یا رو به بالا) معرفی کرده و اشاره به رنگ ملایم آبی با ته‌مایه خاکستری دارد.

کمپانی شروین-ویلیامز اعلام کرده که رنگ آبی آپوارد، یک رنگ بهشتی و آرامش‌بخش برای مکان‌های اداری، کاری و منزل است. این تُن رنگ آبی، با عنوان آپوارد، به خاطر تناژ ملایمی که دارد، به راحتی با رنگ‌های دیگر سِت و هماهنگ می‌شود، همچنین بیدار شدن در هنگام صبح و دیدن رنگ ملایم آبی روی دیوارها یا وسایل خانه، شروع خوبی برای روز خواهد بود.

حتی اگر در هنگام خواب و وارد شدن به منزل، چشمتان به این رنگ بیفتد، استرس‌های روزانه را فراموش می‌کنید و با آرامش کافی به رختخواب خواهید رفت. به گفته مدیر کمپانی شروین ویلیامز، این رنگ، علاوه بر تاثیر مطلوب بر روح و روان، بسیار هم زیبا است و انتخاب عالی به عنوان رنگ سال ۲۰۲۴ (رنگ سال ۱۴۰۳) خواهد بود.

چرا عنوان «آپوارد» برای این رنگ آبی انتخاب شده است؟

مدیر بازاریابی برند شروین ویلیامز در توضیح اینکه چرا این کمپانی، رنگ سرد آبی را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۴ انتخاب کرده، گفته است که: «این رنگ، نماینده یا نشان‌دهنده حرکت ملایم رو به جلو در زندگی همه ماهاست. این رنگ، انرژی روزهای آفتابی و آرام را زنده می‌کند و آرامش و رضایت را برمی‌انگیزد.»

به نظر می‌رسد اتفاقا چنین تعریف و تعبیری از رنگ آبی آپوارد، واقعا مناسب و بجاست. رنگ سال ۱۴۰۳ یا رنگ سال ۲۰۲۴ واقعا سلامت و آرامش ذهنی را به ارمغان می‌آورد. حس آرامشی که رنگ آبی آپوارد القا می‌کند، همان حسی است که خیلی از ما، در خانه‌هایمان به دنبال آن هستیم تا زمانی فارغ از هیاهوی جهان و فقط با نگاه کردن به این رنگ، به آسایش برسیم.

آبی نُوا؛ انتخاب بنجامین مور برای رنگ سال ۲۰۲۴

آبی نُوا؛ انتخاب بنجامین مور برای رنگ سال ۲۰۲۴

علاوه بر شرکت شروین ویلیامز، کمپانی «بنجامین مور» که در زمینه تولید رنگ و پوشش‌های روی سطوح فعال است، رنگ آبی نُوا (Blue Nova) را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۴ انتخاب کرده است. این رنگ آبی، تُنالیته بنفش دارد و حس عالی کلاسیک و دوگانگی چشمگیری را ارائه می‌دهد. رنگ آبی نوا، به عنوان یک رنگ الهام‌بخش، با رنگ‌های آرام به خوبی جفت می‌شود و می‌توانید تا دلتان بخواهد خلاقیت به خرج بدهید

.به گفته این کمپانی، با قرار دادن رنگ آبی نوا در کنار دیگر رنگ‌ها، می‌توانید حس و حال زندگی روزمره را ارتقا بدهید و حال و هوایتان را بهتر کنید. این رنگ جزو رنگ‌های کلاسیکی است که جذابیت بی‌کرانی دارد و حس دوگانگی آن باعث می‌شود، احساس به‌روز و مدرن و در عین حال اصالت کلاسیک محیط را در کنار هم حفظ کنید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

در کنار این رنگ، پالت رنگی سال ۲۰۲۴ بنجامین مور، رنگ‌هایی را شامل می‌شود که به خوبی با رنگ آبی نوا، هماهنگ می‌شوند. رنگ سفید کبوتری، پریستین، توپاز، گلبهی و عسلی، رنگ‌های پالت رنگی سال ۱۴۰۳ بنجامین مور هستند که می‌توانید با آنها، به دکوراسیون خود رنگ و لعاب خاص و جذابی بدهید.

سبز ویریدیس؛ رنگ سال ۲۰۲۴ کمپانی گراهام و براون

سبز ویریدیس؛ رنگ سال ۲۰۲۴ کمپانی گراهام و براون

کمپانی «گراهام و براون» به عنوان یکی از کمپانی‌های صاحب نام در زمینه دکوراسیون داخلی، رنگ سبز ویریدس (Viridis) را به عنوان رنگ سال ۱۴۰۳ انتخاب کرده است. این تناژ سبز جذاب و مات، حس گرما و آرامش دلپذیری را به هر اتاقی که در آن حضور دارید، می‌دهد. این رنگ همچنین سایه‌های مناسبی را برای برجسته کردن فضاهای مربوط به ورودی و خروجی خانه و محل کار مهیا می‌کند. رنگ سبز ویریدس در اصل به شما این امکان را می‌دهد که تپه‌های سبز حاصلخیز را در اطراف خود تصور کنید. از این رنگ در فضاهای کوچک و دنج، برای ایجاد حس آرام‌بخش یا در اتاق‌های بزرگ‌تر برای ایجاد فضایی پیچیده‌تر و در عین حال آرامش‌بخش می‌توان نهایت بهره را برد.

آبی خلیجی؛ رنگ سال ۱۴۰۳ کمپانی مین‌وَکس

آبی خلیجی؛ رنگ سال ۱۴۰۳ مین‌وَکس

کمپانی «مین‌وکس» یکی از کمپانی‌های صاحب سبک در تولید رنگ است که اخیرا رنگ سال ۲۰۲۴ خود را آبی خلیجی (Bay Blue)، با ترکیبی از رنگ آبی و سبز که طراوت آب و سلامت جسم را تداعی می‌کند، معرفی کرد. این رنگ آرامبخش، حس تعادل را به خانه اضافه می‌کند و به ساکنان اجازه می‌دهد فضای شخصی و اصیلی را ایجاد کنند.

رنگ آبی خلیجی، رنگی آشنا و گرم، پر از جنب و جوش و در عین حال ساده است که برای اتاق نشیمن و پذیرایی، رنگی عالی محسوب می‌شود. به گفته طراحان این کمپانی، رنگ گیرا و جذاب آبی خلیجی، به خوبی از عهده متمایزسازی فضاها برمی‌آید و با برجسته کردن زیبایی‌های طبیعی چوب، فضاهای به یادماندنی را در خانه ایجاد می‌کند.

نخودی؛ انتخاب کمپانی گلیدن برای رنگ سال ۱۴۰۳

نخودی؛ انتخاب گلیدن برای رنگ سال ۱۴۰۳

«گلیدن» یک برند رنگ است که توسط صنایع PPG (یک شرکت آمریکایی فعال در حوزه رنگ، رزین، فایبرگلس و …) اداره می‌شود. رنگ لیمیتلس (Limitless) که رنگ زرد متمایل به نخودی است، انتخاب کمپانی گلیدن به عنوان رنگ سال ۲۰۲۴ است. این رنگ خنثی با درون‌مایه زردرنگ به خوبی رنگ‌های گرم و سرد را در فضا به نمایش می‌گذارد. لیمیتلس همچنین بدون دردسر یا رنگ‌های طبیعی ملایم جفت می‌شود و حس تعادل را به خانه منتقل می‌کند. این حس زیبا به صاحبخانه اجازه می‌دهد که لحظات خاطره‌انگیز و ماندگاری را خلق کند.

سبز تیره؛ انتخاب کمپانی داچ بوی برای رنگ سال ۲۰۲۴

رنگ سبز تیره؛ انتخاب داچ بوی برای رنگ سال ۲۰۲۴

کمپانی «داچ بوی» یا «پسر هلندی» (Dutch Boy)، سبز آیرونساید (Ironside) را به عنوان رنگ سال ۱۴۰۳ برای دکوراسیون انتخاب کرده است. این سبز آرامش‌بخش با رنگ لیمیتلس هم به خوبی جفت و ست می‌شود و به نوعی بر پیچیدگی‌ها و اصالت فضا می‌افزاید. پالت رنگ سبز آیرونساید به طور شگفت‌انگیزی با رنگ‌های گرم، رنگ‌های طبیعی و رنگ‌های مات، هماهنگ و ست می‌شود.

مشکی ملایم؛ انتخاب کمپانی بِهر برای رنگ سال ۱۴۰۳

مشکی ملایم؛ انتخاب کمپانی بِهر برای رنگ سال ۱۴۰۳

کمپانی «دیزاین داخلی بهر» (behr)، رنگ مشکی ملایم را که در اصل به آن «فلفل ترک‌خورده» (Cracked Pepper) گفته می‌شود، به عنوان رنگ سال ۲۰۲۴ انتخاب کرده است. فضاهایی که با رنگ مشکی ملایم ساخته می‌شوند، سایه‌های چشم‌نوازی را برای دکوراسیون داخلی پدید می‌آورند و می‌توان از این فضاهای دلپذیر و لوکس نهایت لذت را برد. رنگ فلفل ترک خورده با رنگ‌های Weathered White، Amber Brew و Offshore Mist، ترکیب‌های چشم‌نوازی را به وجود خواهد آورد.

رنگ خرمالویی؛ انتخاب HGTV Home برای سال ۲۰۲۴

رنگ خرمالویی؛ انتخاب HGTV Home برای سال ۲۰۲۴

کمپانی «HGTV Home» توسط شروین ویلیامز، (HGTV Home® by Sherwin-Williams) یک شرکت طراحی داخلی معروف است که رنگ خرمالویی (Persimmon) را برای رنگ سال ۲۰۲۴ انتخاب کرده است. این رنگ در اصل «سفال خاکی» را به یاد می‌آورد و با قابلیت از بین بردن فضاهای خشن، حس راحتی به خانه می‌دهد. رنگ خرمالویی یک رنگ گرم و انتخابی هوشمندانه است که با زرد، رنگ خزه بلوطی و آبی تیره که در پالت رنگ این کمپانی قرار داده‌ شده‌اند، کاملا جور می‌شود و فضایی گرم و صمیمی پدید می‌آورد.

رنگ سبز آبی؛ انتخاب والسپار برای رنگ سال ۱۴۰۳

رنگ سبز آبی؛ انتخاب والسپار برای رنگ سال ۱۴۰۳

«والسپار» هم به عنوان یک کمپانی طراحی داخلی و خارجی، رنگ و …، رنگ سبز آبی (Renew Blue) را برای سال ۱۴۰۳ انتخاب کرده است. این رنگ به معنی واقعی کلمه، حس آرامش و سادگی را القا می‌کند. ترکیب یکپارچه رنگ سبز ملایم و آبی، فضایی آرام به وجود می‌آورد که با رنگ‌های گرم هم به خوبی جفت خواهد شد. این کمپانی اعلام کرده است با این رنگ می‌خواهیم حس آرامش خانه را به آن برگردانیم و از سرعت زندگی که در خارج خانه در جریان است، بکاهیم.

بیشتر بخوانید: رنگ سال ۱۴۰۲/ ۲۰۲۳ چه رنگی است؟

سوالات متداول

رنگ سال ۱۴۰۳ چه رنگی است؟

با آغاز سال جدید میلادی، کمپانی پنتون رنگ سال را به کمک متخصصان مد و دکوراسیون، انتخاب و معرفی می‌کند. اما کمپانی‌های تولید رنگ و دکوراسیون مثل شروین ویلیامز و … رنگ‌های شرکت خود را به عنوان رنگ سال، برای آماده کردن دکور محل کار یا خانه، قبل از شروع سال میلادی، انتخاب و اعلام می‌کنند.

رنگ سال ۲۰۲۴ شروین ویلیامز چیست؟

کمپانی شروین ویلیامز، رنگ سال ۱۴۰۳ را آبی آپوارد معرفی کرده و اشاره به رنگ ملایم آبی با ته‌مایه خاکستری دارد.

 

منبع: atlantarealestateforum / realsimple

کالابرگ الکترونیک