ترندهای بازاریابی محتوا در صنعت خرده فروشی سال ۲۰۲۱

ترندهای بازاریابی محتوا در صنعت خرده فروشی سال ۲۰۲۱


14 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ترندهای بازاریابی محتوا در صنعت خرده فروشی سال 2021

زمانی که شرکت ها از بازاریابی محتوا به صورت جزئی و آزمایشی در استراتژی بازاریابی استفاده می کردند به پایان رسیده است. حالا بازاریابی محتوا به یک عامل اساسی در استراتژی بازاریابی برندها تبدیل شده است. محتوای تولید شده در کانال های مختلف بازاریابی توزیع شده و نقش مهمی در جذب مخاطب ایفا می کند. این محتوا در چرخش مخاطب در شبکه های اجتماعی بسیار تاثیرگذار است. در این مقاله از مجله کوروش به بررسی ترندهای بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۱ پرداخته ایم.

 

کانال های بازاریابی محتوا

 

کانال های بازاریابی محتوا

 

محتوا از طریق وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی، اطلاعات گرافیکی، پادکست ها و… در پروسه استراتژی بازاریابی محتوا قرار می گیرد. بازاریابی محتوا در سالیان گذشته حوزه بسیار پویایی بوده است. فرم های جذابی از محتوا در قالب ویدئو و بازی، این حوزه را بسیار جذاب تر کرده است. حالا مخاطبان، دیگر به وبلاگ های متنی و اطلاعات گرافیکی بسنده نمی کنند.

 

 

تخصص، اعتبار و پاداش در بازاریابی محتوا

 

تخصص، اعتبار و پاداش در بازاریابی محتوا

 

حالا گوگل کمتر به محتوای تولید شده در راستای تولید کلمات کلیدی پاداش می دهد. در مقابل در بازاریابی محتوا، گوگل بر روی متن و ارزش محتوا تمرکز بیشتری دارد. تخصص و عمق محتوای تولید شده سنجیده می شود و این معیار سنجش تنها بر روی کلمات کلیدی و یا ایجاد لینک نیست. آن زمان که بک لینک ها فاکتور اساسی محتوا محسوب می شدند، گذشته است. حالا گوگل بیشتر به میزان تخصص و عمق محتوایی متن توجه می کند و بر اساس آن به محتوای تولید شده اعتبار و پاداش می دهد.

 

 

ظهور محتوای ویدیویی و پخش آنلاین در بازاریابی محتوا

 

ظهور محتوای ویدیویی و پخش آنلاین در بازاریابی محتوا

 

بی شک، ویدئو یکی از برجسته ترین اشکال تولید محتوا در بازاریابی محتوا محسوب می شود. روزانه بیش از ۲ میلیارد فیلم در توییتر دیده می شود. فیلم ها بیش از ۸۰ درصد ترافیک اینترنت افراد را به خود اختصاص می دهند. بیش از ۸ میلیارد فیلم روزانه در فیسبوک مشاهده می شود.

 

 

چرا در دیجیتال مارکتینگ باید از تصویر استفاه کنیم

 

 

تاثیر ویدئوهای اجتماعی

 

اشتراک گذاری ویدئوهای اجتماعی ۱۲۰۰ درصد بیشتر از تصاویر و متن است. پست های لایو فیس بوک ۱۷۰ درصد تعامل بیشتری نسبت به پست های عادی ایجاد می کند. بنابراین ساخت فیلم های ویدئویی جذاب و انتشار آن در رسانه های اجتماعی تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارد. این ویدئوها می تواند در قالب هایی چون آموزش و سرگرمی برای مخاطبان در رسانه های اجتماعی تولید شود. مهم جذب مخاطب هدف شما است.

 

 

نیازی به یک استودیوی عالی نیست!

 

برای تولید ویدئوی مناسب در راستای بازاریابی محتوا نیاز به یک استودیوی ضبط عالی نیست. برای شروع تنها یک دوربین و یا گوشی هوشمند با کیفیت کافی است. در حالی بسیاری از بازاریابان فیلم های از قبل ضبط شده را ترجیح می دهند باید پذیرفت که پخش آنلاین جذابیت بیشتری برای مخاطبان دارد. کاربران تقریبا سه برابر بیشتر از فیلم هایی که از قبل ضبط شده، فیلم های زنده در فیسبوک را تماشا می کنند. طبق گزارش منتشر شده از سوی لینکدین مخاطبان در فیلم های پخش زنده ۲۴ برابر بیشتر نسبت به فیلم های از قبل ضبط شده وارد تعامل و نظر دادن می شوند.

 

 

محتوای شخصی سازی شده در بازاریابی محتوا

 

محتوای شخصی سازی شده در بازاریابی محتوا

 

مفهوم شخصی سازی از چند سال پیش در بازاریابی محتوا مد شد. حالا محتوای شخصی سازی شده به یکی از مهم ترین ترندهای بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۱ تبدیل شده است. شخصی سازی محتوا در آموزش به مخاطبان، ایجاد ترافیک و افزایش تعامل بسیار تاثیرگذار است. از محتوای شخصی سازی شده برای ایمیل مارکتینگ و پست در رسانه های اجتماعی می توان به درستی استفاده کرد.

 

 

استفاده از دستیارهای هوشمند برای تولید محتوای شخصی سازی شده

 

در سال ۲۰۲۱ شخصی سازی محتوا صرفا پرداختن به مشتری با نام آن ها در ایمیل و یا از طریق چت بات ها نخواهد بود. دستیارهای هوشمند سیری و الکسا، با استفاده از هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل داده ها را ساده می کنند. این کار به شما امکان می دهد تا محتوای خود را بر مبنای داده های ساده شده، بیش از حد شخصی سازی کنید.

 

 

بازاریابی محتوا با هوش مصنوعی

 

بازاریابی محتوا با هوش مصنوعی

 

فناوری های هوش مصنوعی با استفاده از الگوهای ایده آل می توانند محتوای مناسب برای ایمیل مارکتینگ به افراد مختلف را پیشنهاد دهند. پیشنهاد محتوای مناسب مخاطب با توجه به رفتار خرید و گردش او در پلتفرم های آنلاین از طریق هوش مصنوعی ایجاد می شود. این محتوا متناسب با نیاز مخاطبان به گونه های مختلف در کانال های بازاریابی توزیع می شود. هوش مصنوعی پروسه توزیع محتوا و شخصی سازی آن را بسیار دقیق انجام می دهد و برای آینده محتوای تولید شده، آگاهانه تصمیم می گیرد.

 

 

مهم ترین کاربردهای هوش مصنوعی در خرده فروشی

 

 

تاثیر هوش مصنوعی و چت بات ها در تولید و بازاریابی محتوا

 

تاثیر هوش مصنوعی و چت بات ها در تولید و بازاریابی محتوا

 

در بازاریابی محتوا نقش هوش مصنوعی و چت بات ها را در تولید و توزیع محتوا نباید نادیده گرفت. نحوه تعامل با مخاطب بر مبنای تولید محتوا بسیار مهم است. چت بات ها با کمک هوش مصنوعی به راحتی از عهده این کار برمی آیند. آن ها تجربه های جذابی از ارتباط با مشتریان از طریق محتوای هوشمند ثبت کرده اند.

 

 

تولید محتوای با کیفیت تر

 

در حال حاضر هوش مصنوعی تاثیر زیادی در تولید محتوای با کیفیت بهتر برای بازاریابی محتوا دارد. هوش مصنوعی با بررسی تاریخچه تولید محتوا و دسترسی به منابع تولید محتوا می تواند بینشی ارزشمند در این موضوع به کارشناسان محتوا ارائه دهد. محتوای تولید شده از طریق هوش مصنوعی بسیار غنی بوده و تاثیر بازاریابی محتوا و جذب مخاطب را دو چندان خواهد کرد. در این میان روش استفاده از این محتوای تولید شده با کمک ظرافت چت بات ها را نباید نادیده گرفت. در حال حاضر چت بات ها با ظرافت و کارایی بهتر داده ها را در اختیار مخاطبان قرار می دهند.

 

 

نقش واقعیت افزوده

 

نقش واقعیت افزوده در بازاریابی محتوا

 

واقعیت افزوده مسیری طولانی در پروسه بازاریابی محتوا پیش رو دارد. شاید بتوان از آن تحت عنوان حیله بازاریابی یاد کرد. واقعیت افزوده یک ابزار بازاریابی داخلی کارآمد محسوب می شود. بازاریابی محتوا به کمک واقعیت افزوده تاثیر زیادی در هدایت افراد به سمت خرید از برند تجاری شما دارد. استفاده از واقعیت افزوده باعث افزایش تعامل کاربران در وبسایت شما خواهد شد.

 

 

تاثیر واقعیت افزوده در تجارت الکترونیک

 

استفاده از واقعیت افزوده در بازاریابی محتوا تاثیر زیادی در موفقیت خرده فروشی در صنعت تجارت الکترونیک دارد. مشتریان به کمک واقعیت افزوده، محصولات را به صورت مجازی امتحان می کنند. چنین امکانی به طور قطع تاثیر زیادی در افزایش فروش و بهبود تجربه کاربری دارد.

 

 

کاربرد اینترنت اشیا در خرده فروشی

 

 

تاثیر جستجوی صوتی در بازاریابی محتوا

 

تاثیر جستجوی صوتی در بازاریابی محتوا

 

جستجوی صوتی یکی از ترندهای اصلی بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۱ محسوب می شود. از سال ۲۰۱۸ جستجوی صوتی رشد زیادی کرد. با این حال برجسته سازی آن در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۱۸ بسیار بیشتر است. بیشتر از ۳۰ درصد مردم جهان در حال حاضر از جستجوی صوتی در تلفن های هوشمند خود استفاده می کنند. اگر قرار باشد رشد این روند ادامه پیدا کند، باید اعتراف کرد که جستجوهای متنی به زودی در آستانه منسوخ شدن قرار خواهند گرفت.

 

 

سادگی جستجوی صوتی

 

یکی از دلایل رشد استفاده افراد از جستجوی صوتی، سادگی آن است. تقریبا بیشتر افراد از تلفن های هوشمند خود برای خرید از فروشگاه های خرده فروشی استفاده می کنند. تلفن هوشمند همیشه در دسترس افراد است. بنابراین در هر شرایطی و بدون نیاز به تایپ کردن، می توانند در پروسه خرید از پلتفرم های آنلاین قرار بگیرند. علی رغم استقبال زیاد از جستجوی صوتی، باید پذیرفت که رشد چشمگیر آن یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. در ۵ سال آینده این روند ادامه پیدا خواهد کرد. بنابراین بسیار مهم است تا از این نوع شیوه بازاریابی در استراتژی های بازاریابی به درستی استفاده کرد.

 

 

تاثیر اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی محتوا

 

تاثیر اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی محتوا

 

نقش اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی را نباید نادیده گرفت. مردم برای خرید به چهره های محبوب و کسانی که روزانه آن ها را دنبال می کنند بسیار اعتماد دارند. بنابراین محتوای تولید شده توسط این افراد تاثیر زیادی در بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی و فضای مجازی دارد. طبق مطالعات انجام شده بیش از ۹۰ درصد خریداران به توصیه های افراد مورد اعتماد خود در رسانه های اجتماعی برای خرید کالا، اعتماد می کنند. بنابراین بهتر است تا تولید محتوا از طریق اینفلوئنسرها و تاثیرگذاری این محتوای تولید شده را بسیار جدی گرفت.

 

 

اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ در خرده فروشی

 

 

رشد و تغییر بازاریابی محتوا

 

رشد و تغییر بازاریابی محتوا

 

کانتنت مارکتینگ در صنعت خرده فروشی مدام در حال تکامل است و تکنیک های جدید دائما تولید و یا بازتولید می شوند. حوزه محتوا برای بازاریابی بسیار وسیع است. این حوزه از نوشتن مقالات جذاب تا اینفوگرافیک های سرشار از اطلاعات را شامل می شود. بنابراین ترندهای بازاریابی محتوا در کسب و کارها را نباید نادیده گرفت.

 

 

ترندهای خلاقانه خرده فروشی ۲۰۲۱

 

 

منبع: consentricmarketing

 

کالابرگ الکترونیک