اینفلوئنسر مارکتینگ در خرده فروشی | تبلیغ اثربخش برای مخاطبان هدف

اینفلوئنسر مارکتینگ در خرده فروشی | تبلیغ اثربخش برای مخاطبان هدف


23 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
اینفلوئنسر مارکتینگ در خرده فروشی

استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی در صنعت خرده فروشی تنها یک گزینه نیست بلکه یک اقدام ضروری است. زمانی که در صنعت خرده فروشی از بازاریابی به روش اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می‌شود، خرده فروشان اعتبار بیشتری در مخاطب خود ایجاد می‌کنند. این موضوع باعث ایجاد تعامل بیشتر و بازگشت سرمایه در کمپین‌های بازاریابی می‌شود. در این مقاله از سرویس  علم و تکنولوژی در مجله کوروش، نگاهی به بازاریابی به روش اینفلوئنسر مارکتینگ می‌اندازیم.

 

 

ضرورت اینفلوئنسر مارکتینگ در خرده فروشی

 

ضرورت اینفلوئنسر مارکتینگ در خرده فروشی

 

صنعت خرده فروشی در حال حاضر در میان پنج صنعتی قرار گرفته است که بیشترین مشارکت در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده است. خرده فروشان بزرگ از اهمیت دیجیتال مارکتینگ کاملا باخبرند. آن‌ها با استفاده از شبکه‌های اجتماعی در کمپین‌های تبلیغاتی خود از انواع روش‌های بازاریابی دیجیتال به‌ویژه اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار استفاده می‌کنند. شرکت خرده فروشی والمارت یکی از همین شرکت‌های خرده فروشی است. اگر بر روی هشتگ تبلیغات والمارت در اینستاگرام کلیک کنید، اسم این کمپانی را در رتبه سوم مشاهده خواهید کرد.

 

خرده فروشی والمارت در واقع نخستین خرده فروشی در بخش تبلیغات در رتبه‌بندی اینستاگرام محسوب می‌شود. این کمپانی تا سال ۲۰۲۰ از بیش از هزار اینفلوئنسر در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام استفاده کرده است. پس از والمارت شرکت تارگت قرار گرفته است که با بیش از ۴ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام تاکنون از ۸۱۷ اینفلوئنسر در این شبکه اجتماعی برای کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده کرده است.

 

 

معرفی و بررسی والمارت و سون الون؛ دو شرکت بزرگ خرده‌فروشی در جهان

 

 

کمپانی آمازون تا سال ۲۰۲۰ بیش از بیش ۶۸۸ اینفلوئنسر در کمپین‌های بازاریابی دیجیتال خود در اینستاگرام استفاده کرده است. همانطور که آمارها نشان می‌دهند خرده فروشان به طور فزاینده‌ای در سال‌های اخیر به سمت تبلیغات از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند. اینفلوئنسر مارکترها نقش فراوانی در ایجاد وفاداری مشتری، جنجال و افزایش میزان فروش آنلاین دارند. با این حال خرده فروشان باید نکات مثبت خود را افزایش دهند تا اینفلوئنسر مارکترها بتوانند بر روی این نکات مانور داده و جنجال به‌ پا کنند.

حتما بخوانید  ترندهای تکنولوژی صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۰

 

 

اینفلوئنسر مارکترها در کجا بیشتر فعالند؟

 

اینفلوئنسر مارکترها در کجا بیشتر فعالند ؛ اینفلوئنسر مارکتینگ خرده فروشی

 

بستر فعالیت اینفلوئنسر مارکترها بیشتر بر روی شبکه اجتماعی اینستاگرام است. معمولا در صنعت خرده فروشی، استراتژیست بازاریابی از کانال اینستاگرام برای بازاریابی از طریق اینفلوئنسر استفاده می‌کند. این در حالی است که اینستاگرام تعداد مخاطبان کمتری نسبت به کانال‌های بصری دیگر از جمله فیسبوک دارد اما کاملا مشهود است که تعاملات در اینستاگرام بسیار بیشتر از فیسبوک است.

از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۱۹ تعداد اینفلوئنسر مارکترهایی که با برندهای خرده فروشی در اینستاگرام کار می‌کنند به بیش از ۱۵۶ هزار نفر رسید. در همان زمان میزان محتوای حمایت شده در اینستاگرام در مناطق مختلف نیز به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرد.

 

 

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چرا در بازاریابی اینستاگرام مهم است؟

 

 

اینفلوئنسر مارکترها در اینستاگرام چه کسانی هستند؟

 

اینفلوئنسر مارکترها در اینستاگرام چه کسانی هستند ؛ اینفلوئنسر مارکتینگ خرده فروشی

 

همانطور که می‌دانید اینفلوئنسر مارکتینگ ها از نظر سن، جغرافیا، علایق و حتی شمار دنبال کنندگان بسیار متفاوت و متنوع هستند. مهم این است که از دید برند خرده فروشی شما کدام‌ یک از آن‌ها و در کدام کمپین بازاریابی تاثیرگذار است.

 

 

اینفلوئنسرهای خرد

 

اینفلوئنسرهای خرد که بین هزار تا ده هزار دنبال کننده دارند، معمولا با مخاطبین رابطه نزدیکی برقرار می‎کنند. به همین دلیل نرخ تعامل ( engagement ) تبلیغ توسط آن‌ها بسیار بالا است.

 

 

اینفلوئنسرهای کلان

 

اینفلوئنسرهای کلان معمولا بیش از ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دنبال کننده دارند. این دسته از اینفلوئنسر مارکتینگ ها معمولا از موقعیت کاملا تثبیت شده‌ای در جامعه برخوردار هستند. این موقعیت توسط مخاطبین آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده است. بنابراین تاثیرگذاری این دسته از اینفلوئنسرها در میان مخاطبان بسیار زیاد است.

 

 

نگاهی به برترین خرده فروشی های ایران و جهان

 

 

افراد مشهور

 

افراد مشهور که در دسته اینفلوئنسر مارکتینگ ها قرار می‌گیرند معمولا بیش از یک میلیون دنبال کننده دارند. این افراد مخاطبان گسترده‌ای در اکثر شبکه‌های اجتماعی دارند و تاثیرگذاری بسیار پر رنگی، نه به خاطر میزان بالای دنبال کنندگان، بلکه به‌خاطر شهرت زیاد خود در دنیای واقعی خواهند داشت. استفاده از این دسته از اینفلوئنسرها در بازاریابی دیجیتال در صنعت خرده فروشی بسیار تاثیرگذار است. آن‌ها معمولا برای رشد آگاهی از برند (brand awareness ) پتانسیل بازاریابی زیادی دارند.

 

افراد مشهور در اینفلوئنسر مارکتینگ خرده فروشی

 

چرا بازاریابی از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار تاثیر گذار است؟

 

یکی از دلایل اصلی تاثیر شگفت‌انگیز بازاریابی از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ ها اعتمادی است که آن‌ها در مخاطبان خود ایجاد کرده اند. بنابراین داده‌های جدید آنها در ذهن مخاطب بسیار سریع ثبت و تثبیت می‌شود. معمولا دنبال‌کنندگان اکثر اینفلوئنسر مارکتینگ ها از برندهای تجاری مورد حمایت آن‌ها استفاده می‌کنند. به همین دلیل شاید یکی از بهترین راه‌ها برای معرفی محصولات جدید در فروشگاه‌های خرده فروشی استفاده از بازاریابی به شیوه اینفلوئنسر مارکتینگ باشد.

حتما بخوانید  استراتژی بازاریابی اومنی چنل و آینده صنعت خرده فروشی

 

 

چگونه می‌توان اینفلوئنسر مارکتر متقلب را تشخیص داد؟!

 

چگونه می‌توان اینفلوئنسر مارکتر متقلب را تشخیص داد؟!

 

در دوره طلایی بازاریابی دیجیتال گاهی از جانب برخی اینفلوئنسرها شاهد ارائه آمار و داده‌های دروغین هستیم. کلاه‌برداری‌های زیادی صورت می‌گیرد. اینفلوئنسر مارکترها گاهی داده‌های عجیب و دروغینی را در اختیار برندها قرار می‌دهند تا درآمد بیشتری کسب کند. بنابراین بهتر است پیش از همکاری با آن‌ها کمی تحقیق کرد. برندها می‌توانند با در نظر گرفتن دو نکته کلیدی، راستی آزمایی کنند. نخستین چیزی که باید در نظر گرفت بررسی عملکرد اینفلوئنسر در یک بازه زمانی طولانی و سطح تعامل آن‌ها به ازای هر هزار دنبال کننده است. این موضوع ریسک همکاری با اینفلوئنسر مارکترهای متقلب را به حداقل می‌رساند. علاوه بر این بنچ‌مارک عملکرد تعداد اینفلوئنسر مارکتر های دیگر در یک دوره زمانی خاص دید قوی‌تری نسبت به آمار و ارقام در ذهن شما ایجاد خواهد کرد.

 

معمولا برای انتخاب گروه‌های مختلف اینفلوئنسر مارکترها با دنبال کنندگان متفاوت هدف کمپین بازاریابی دیجیتال در صنعت خرده فروشی در نظر گرفته می‌شود. ممکن است شما در یک فروشگاه بزرگ خرده فروشی برای کمپین بازاریابی خود نیاز به یک فرد تاثیرگذار با نرخ تعامل بالا با مخاطب داشته باشید. در این صورت نیازی نیست تا از یک اینفلوئنسر با طرفداران بسیار بالا استفاده کنید. استفاده از اینفلوئنسرهای خرد برای کمپین شما کاملا مناسب هستند. چرا که شما به نرخ تعامل بالا با مخاطب نیاز دارید و نه دنبال کننده بسیار زیاد که نرخ تعامل کمتری با اینفلوئنسر مارکتر شما دارد. بنابراین با کسب بیشترین میزان رضایت، هزینه‌هایتان هم تا حدودی کاهش پیدا می‌کند.

 

 

حتما بخوانید : بررسی مزایا و معایب خرده فروشی آنلاین برای کسب و کارها و مشتریان

 

 

اکثر اینفلوئنسرها در اینستاگرام معمولا در دسته اینفلوئنسر مارکترهای خرد قرار می‌گیرند. کسانی که حداکثر ده هزار دنبال کننده دارند. جالب اینجاست که بیش از ۸۰ درصد تبلیغات در بازار خرده فروشی در آسیا، اروپا، آمریکای لاتین و ۷۵ درصد در آمریکای شمالی توسط اینفلوئنسر مارکترهای خرد انجام می‌شود.

 

 

منبع: mytotalretail

کالابرگ الکترونیک