نحوه بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) با کمک سئو (SEO)

نحوه بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) با کمک سئو (SEO)


30 آذر 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
نحوه بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) با کمک سئو (SEO)

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) عمل افزایش درصد کاربرانی است که اقدام به فعالیت دلخواه خود در یک وب سایت می‌کنند. این فعالیت کاربران ممکن است شامل هر چیزی باشد؛ از پیمایش کل صفحه گرفته تا پر کردن یک فرم، افزودن یک محصول به لیست محصولات مورد علاقه یا خرید کامل یک محصول. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی در مجله کوروش به موضوع بهینه سازی نرخ تبدیل با کمک سئو (SEO) پرداخته‌ایم.

 

چرا سئو و بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) به خوبی یکدیگر را تکمیل می‌کنند

 

چرا سئو و بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) به خوبی یکدیگر را تکمیل می‌کنند

 

۳ چیز وجود دارد که باید درباره کاربران خود بدانید تا بهترین تجربه کاربری را داشته باشید:

 

مرحله اول: آن چه را که آنها از یک وب سایت می‌خواهند و یا نیاز دارند را پیدا کنید.

مرحله دوم: بر روی برآورده کردن نیازها تمرکز کنید، نه فقط بر روی تبدیل. باید برای بازگشت مصرف‌کننده به عنوان مشتریان یا مشتریان بالقوه شما، نیازهای آنها را برآورده کنید.

مرحله سوم: مطمئن شوید که همه برند شما را می‌شناسند.

 

در حالی که سئو ترافیک وب سایت شما را افزایش می‌دهد، بهینه سازی نرخ تبدیل به معنی‌دار شدن نتایج، کمک می‌کند. به عنوان مثال در حالی که سئو ممکن است به شما کمک کند تا برای کلمه کلیدی «خرید شلوار جین مشکی» رنک به دست بیاورید، یک تاکتیک خوب CRO به شما در افزایش درصد فروش و کاهش سبدهای رها شده یا نرخ پرش شما کمک می‌کند.

 

شما نمی‌توانید یک استراتژی داشته باشید که در آن تنها هدف سئو شما کسب رتبه باشد، بدون توجه به قصد و نیت جستجوگر برای پرس و جو و سئوال. استراتژی سئو باعث می‌شود که کلمات کلیدی مناسب برای نوع مناسب صفحات وب، رتبه‌بندی شوند. اما در هسته ماجرا، شما باید به سوالات کاربران پاسخ دهید و بازدید‌کنندگان را راضی نگه دارید. در این جا چند نکته وجود دارد که اگر بر روی آنها کار کنید، نتیجه بهتری از تلاش‌های خود در زمینه سئو و بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) خواهید گرفت.

 

 

افزایش زمان بارگذاری صفحه

 

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) با کمک سئو (SEO)

 

طبق گفته گوگل، بانس ریت (Bounce Rate )  یا نرخ پرش یک وب سایتی که بین ۱ تا ۳ ثانیه بارگذاری شود، ۳۲ درصد کاهش می‌یابد. سایت شما مانند یک ماشین است. اگر فورا روشن نشود، مردم آن را رها کرده و چیز سریع‌تری را پیدا می‌کنند. عوامل زیادی بر نحوه درک مشتریان از برند شما تاثیر می‌گذارد. یکی از این موارد سرعت صفحه است. اگر صفحه شما خیلی کند یا بی‌نظم باشد، می‌تواند در ذهن مشتریان تصوری از غیر حرفه‌ای بودن ایجاد کند. در نتیجه مشتریان بالقوه شما از بین خواهند رفت.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه کتاب «رضایت مندی در کسب و کار » اثر تونی شیه

از طراحی نورو (Neuro Design) برای بهبود تجربه کاربری استفاده کنید

 

طراحی نورو از بینش‌های علوم ذهنی برای کمک به طراحی موثرتر و بهبود تجربه کاربری استفاده می‌کند. طراحی نورو از قدرت روانشناسی و علوم اعصاب برای ایجاد محصولات دیجیتالی جذاب بصری استفاده می‌کند. این کار با مطالعه واکنش افراد در موقعیت‌های مختلف مانند زمانی که در یک وب سایت قرار می‌گیرند، صورت می‌گیرد.

 

اینکه افراد در وب سایت چه کارهایی انجام می‌دهند و چه نوع محرک‌هایی احتمال خرید یک محصول توسط افراد را افزایش می‌دهد. برای رونق کسب و کار، به چیزی بیش از بازدید‌کنندگان جدید در سایت نیاز دارید. شما به کاربرانی نیاز دارید که با بهترین چیزی که فکر می‌کنند، درگیر شوند. بنابراین یک طراحی هوشمندانه می‌تواند به شما کمک کند تا بازدید‌کنندگان خود را حفظ کنید و آنها را ترغیب به فعالیت کنید.

 

از محتوای پویا برای بیشترین ریچ (Reach) استفاده کنید

 

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) با کمک سئو (SEO)

 

با محتوای پویا می‌توانید تجربه مشتری خود را شخصی‌سازی کنید و با تنظیم هوشمندانه وب سایت بر اساس نیازهای کاربر، درآمد را به حداکثر برسانید. این کار امکان‌پذیر است. محتوای پویا بر اساس سیگنال‌هایی مانند رفتار، داده‌های کاربر (به عنوان مثال مکان) و سایر ویژگی‌های مشابه تاثیرگذار است.

 

به این معنی که هر بار که مشتری از صفحه‌ای با این عناصر هوشمند بازدید می‌کند، وب سایت قادر به ارائه اطلاعات مرتبط در مورد محصولاتی است که فقط برای آنها طراحی شده است. این به شما کمک می‌کند تا هر بار که بازدید کننده‌ای به سایت شما می‌آید، هدف جست‌وجو را مشخص کنید. از پیشنهادهای خاص جغرافیایی گرفته تا فهرست محصولات. شما به کاربر محتوایی را نشان می‌دهید که مطمئنا وب سایت شما را در دسته خوب‌ها برای او قرار می‌دهد.

 

از ویدیوها و عناصر بصری برای افزایش مدت زمان بازدید استفاده کنید

 

بر اساس تحقیقات «ویستیا»، صفحاتی که حاوی یک ویدیو هستند به طور متوسط تقریبا ۸ دقیقه زمان ماندگاری برای مخاطب دارند. در حالی که صفحاتی که ویدیو ندارند، فقط حدود ۳ دقیقه دیده می‌شوند. این که گوگل چگونه رتبه‌بندی موتورهای جست‌وجو را تعیین می‌کند، یک راز است. اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد که آنها ممکن است از زمان ماندگاری در صفحه به عنوان بخشی از معادله خود استفاده کنند.

 

«زمان ماندگاری» معیاری است برای مدت زمانی که فرد پس از کلیک کردن روی یک پیوند، به SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) بازگردد. به نظر می‌رسد گوگل علاقه مند به ردیابی این داده‌ها و استفاده از آن است. بانس ریت یا نرخ پرش در مقابل میانگین زمان صرف شده برای هر بازدید کاربر، متریک مهمی را شکل می‌دهد که می‌تواند در مورد زمان ماندگاری در یک وبسایت به ما اطلاعاتی ارائه دهد.

حتما بخوانید  تاریخچه دامپزشکی | انواع دامپزشک و وظایف و تیپ شخصیتی آن ها

 

بنابراین خوب است که از ویدیوها برای افزایش زمان صرف شده در یک صفحه استفاده کنید. همین موضوع در بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) تاثیرگذار است.

 

محتوای با کیفیت همراه با کلمات کلیدی طولانی (Long Tail Keywords) ایجاد کنید

 

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) با کمک سئو (SEO)

 

طبق آمار «استَتیستا» حدود ۹۵.۸۸ درصد از جست‌وجوهای گوگل دارای یک سوال با چهار کلمه یا بیشتر هستند. افرادی که این نوع جست‌وجوها را انجام می‌دهند، در سطح بالاتری از تمایل به خرید قرار دارند. بنابراین با استفاده از محتوای با کیفیت عالی می‌توان آنها را هدف قرار داد. کلمات کلیدی طولانی (Long Tail Keywords) اغلب زمانی که فردی به تبدیل شدن نزدیک می‌شود را پیش‌بینی می‌کنند.

 

داشتن این دانش به تنهایی به شما کمک می‌کند تا نسبت به رقبا برتری داشته باشید. بنابراین می‌توان دید که چگونه سئو در بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) تاثیرگذار است.

 

 

به طور مداوم صفحات وب و وبلاگ را بهینه کنید

 

محتوای مناسب بسیار تعیین‌کننده است. این محتوا در ماندگاری بازدید‌کنندگان در وب سایت شما یا ترک آن بسیار تاثیرگذار است. کلمات شما می‌توانند به صورت شفاهی بازدید‌کنندگان را جذب کنند و توجه آنها را جلب کنند. این به این معنی است که بیشتر ترافیک شما هدایت می‌شود.

 

بنابراین شما همیشه می‌توانید بازخورد کاربران را دریافت کنید، بر روی صفحات وب خود نظارت داشته باشید و آن را بهبود ببخشید. همچنین می‌توانید صفحات را بر اساس نیازهای کاربر مرتب کنید. این یک تاکتیک سئو است که تاثیر قطعی بر بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) شما خواهد داشت.

 

 

فراخوان‌های (CTA) مرتبط و قوی اضافه کنید

 

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) با کمک سئو (SEO)

 

فراخوان برای اقدام (Call to action)، یک بخش ضروری از هر وب سایتی است که فقدان آن می‌تواند به معنای از دست دادن ارتباط با مشتریان باشد. برای این که شما به عنوان یک شرکت و مشتری، یکدیگر را بشناسید می‌توانید دستورالعمل‌هایی را طراحی کنید. فراخوان‌های چشم نواز و به خوبی نوشته شده در بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) تاثیرگذار هستند و در عین حال ترافیک بیشتری را از سوی محصولاتی که به نمایش گذاشته می‌شوند، به دست می‌آورند.

 

سئو و بهینه سازی نرخ تبدیل در کنار هم تاثیرگذارند

 

به طور کلی سئو و بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) در کنار یکدیگر بسیار تاثیرگذار هستند. آنها دو جزء جدا نشدنی و غیر قابل تفکیک هستند. جاری کردن ترافیک بیشتر به وب سایت شما و سپس فیلتر کردن بازدید‌کنندگان مربوطه برای انجام هر اقدامی در وب سایت شما همانند قیفی است که تاثیر مستقیمی بر بازگشت سرمایه دارد. هر چه این قیف از همان ابتدا هدفمندتر باشد، سود بیشتری خواهید داشت. این همان چیزی است که بازاریابان باید به آن اهمیت دهند.

 

منبع: entrepreneur

 

کالابرگ الکترونیک