ترفندهای جذاب چیدمان شیک میز پذیرایی برای مهمانی شام

ترفندهای جذاب چیدمان شیک میز پذیرایی برای مهمانی شام


4 اسفند 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ترفندهای جذاب چیدمان شیک میز پذیرایی برای مهمانی شام

زمانی که مهمان دارید و یا دوست دارید یک میز شام دو نفره شیک بچینید، همه جزئیات می‌تواند روی ظاهر میز شما تأثیر بگذارد. گاهی اوقات تنها به کار بردن چند ایده ساده و یا توجه به نحوه چیدمان لوازم روی میز می‌تواند، میز شما را به یک چیدمان میز شام لاکچری و خاص کند. در این مقاله از مجله کوروش قصد داریم تا شما را با ترفندهای جذاب و نحوه چیدمان میز پذیرایی شیک برای مهمانی شام آشنا کنیم.

 

 

برای چیدمان میز پذیرایی شیک ابتدا ظروف غذاخوری را انتخاب کنید

 

برای چیدمان میز پذیرایی شیک ابتدا ظروف غذاخوری را انتخاب کنید

 

علاوه بر دانستن آداب مهمانی رفتن و مهمانی گرفتن میز غذا هم در روحیه و احوال مهمان ها تاثیر بسیاری دارد. غذاخوری شما مهم‌ترین بخش در میز غذاخوری هستند که سایر اجزای میز نیز باید با آن‌ها هماهنگ باشد. اینکه سرویس غذاخوری شما از چه جنسی است، می‌تواند به شما کمک کند تا از چه لوازم تزئینی و یا حتی چه مدل شمعدانی استفاده کنید. از همین رو بهتر است قبل از هر کاری برای چیدمان میز شام رسمی حتماً ظروف غذاخوری‌تان را انتخاب کنید.

 

 

برای چیدمان میز شام مهمانی تم رسمی یا غیررسمی بودن آن را مشخص کنید

 

برای چیدمان میز شام مهمانی تم رسمی یا غیررسمی بودن آن را مشخص کنید

 

بیشتر اوقات زمانی که از چیدمان میز پذیرایی شیک صحبت می‌کنیم، تصور می‌کنیم که قرار است چیدمان میز رسمی باشد. اما بهتر است بدانید که برای چیدن یک میز زیبا و شیک لزوماً نباید همه چیز رسمی باشد. گاهی اوقات دوست دارید از مهمان‌ها و دوستان خود که با آن‌ها احساس راحتی زیادی دارید، به شیوه‌ای جذاب پذیرایی کنید. در واقع رسمی نبودن میز شما در چنین مواقعی موجب می‌شود تا آن‌ها نیز احساس بهتری را تجربه کنند و در زمان شام خوردن راحت‌تر باشند.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

برای تزئین میز پذیرایی ظروف و لیوان‌ها را اصولی چیدمان کنید

 

برای چیدمان میز پذیرایی شیک باید همه ظروف را به روش صحیحی روی میز بچینید. تمام ظرف‌های چینی باید روی هم قرار بگیرند. برای این کار ابتدا بشقاب را قرار دهید. روی آن بشقاب گود مخصوص سوپ را بگذارید. در نهایت نیز کاسه سالاد را قرار دهید. برای اینکه تزئین میز پذیرایی مهمان شما شکیل‌تر به نظر برسد، بهتر است یک زیر بشقابی برای هر فرد در نظر بگیرید. برای آب و نوشابه دو لیوان مجزا با طراحی مختلف کنار ظرف غذاخوری هر فرد بگذارید.

 

 

برای تزئین میز پذیرایی مهمان از دستمال سفره استفاده کنید

 

برای تزئین میز پذیرایی مهمان از دستمال سفره استفاده کنید

 

یکی از بهترین روش‌ها برای رنگ بخشیدن به چیدمان سفره شام مهمانی، استفاده از دستمال است. برای این کار می‌توانید از دستمال‌های پارچه‌ای یا دستمال کاغذی‌های مخصوص استفاده کنید. بهتر است دستمال خود را با استفاده از یک گل طبیعی، گل مصنوعی و یا حتی هر نوار زیبایی که در دسترس دارید ببندید. اگر از دستمال کاغذی استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را به روش‌های مختلف و به شیوه اوریگامی مدل دهید و بعد داخل ظرف یا درون لیوان قرار دهید. یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای چیدمان سفره شام مهمانی این است که دستمال را در کنار بشقاب قرار دهید، سپس قاشق و چنگال را روی آن بگذارید.

 

 

برای چیدمان میز شام مهمانی از رومیزی مناسبی استفاده کنید

 

برای چیدمان میز شام مهمانی از رومیزی مناسبی استفاده کنید

 

برای اینکه میز شام شما جلوه زیباتری به خود بگیرد بهتر است حتماً یک رومیزی مناسب انتخاب کنید. لازم نیست حتماً از پارچه گران‌قیمت یک رومیزی کار شده استفاده کنید. گاهی اوقات تنها استفاده از یک پارچه رنگی یا قرار دادن دو رنگ پارچه روی هم می‌تواند الگوی جذابی برای میز شام شما فراهم کند. بهترین روش برای تزیین میز پذیرایی مهمان استفاده از یک رومیزی سفید برای کل میز و سپس قرار دادن یک رانر رنگی یا طرح دار در بخش میانی میز است.

 

 

برای چیدمان میز شام رسمی یا ساده از لوازم تزئینی استفاده کنید

 

برای چیدمان میز شام رسمی یا ساده از لوازم تزئینی استفاده کنید

 

استفاده از لوازم تزیینی روی میز شام به این معنا نیست که گلدان و مجسمه و هر چیز دیگری را که برای تزیینات به کار می‌رود بر روی میز قرار دهید. بلکه شما می‌توانید با قرار دادن چند وسیله تزیینی مناسب جلوه‌ای فوق‌العاده به میز شام خود ببخشید. برای چیدمان سفره شام مهمانی باید از لوازم استفاده کنید که فضای کمی را اشغال می‌کند و در عین حال زیبایی چشم نوازی را به میز شما می‌بخشد. معمولاً استفاده از گل‌های طبیعی در گلدان‌های باریک در چند جای میز قرار دادن برگ‎های طبیعی روی میز، استفاده از شمعدان و روشن کردن شمع و همچنین به کار بردن سنگ‌های کریستال‌های تزیینی نیز می‌تواند ایده خوبی برای تزیین میز پذیرایی مهمان باشد.

 

برای استفاده از شمع در چیدمان میز شام مهمانی بهتر است از انواع شمع بدون بو استفاده کنید تا بوی عطر آن با بوی غذا ترکیب نشود. معمولاً استفاده از شمع‌های مصنوعی که با باتری کار می‌کنند، ایده های بی‌نظیری برای جلوه بخشیدن به میز هستند و از طرفی خطرات شمع‌های معمولی را نیز ندارند. می‌توانید از این ایده‌ها برای چیدمان میز شام دو نفره نیز استفاده کنید. روش های درست کردن شمع دست ساز بدون بو و معطر را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

منابع: homedesignlover، mymove

کالابرگ الکترونیک