آموزش ساخت ۶ جعبه کادو روز مادر و روز زن با تصاویر مرحله ای

آموزش ساخت ۶ جعبه کادو روز مادر و روز زن با تصاویر مرحله ای


11 دی 1401 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
آموزش ساخت 6 جعبه کادو روز مادر و روز زن با تصاویر مرحله ای

ساخت جعبه کادو روز مادر و قرار دادن چند کاردستی و هدیه زیبا در آن می‌تواند مادرتان را بیشتر از هر کادوی دیگری در روز مادر شگفت‌زده کند. اگر در فکر ساخت جعبه کادو روز مادر هستید و دوست دارید امسال هدیه روز مادر را در باکس هدیه دست‌ساز قرار دهید، ما ایده‌های جذابی برای شما داریم. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با چند روش ساخت جعبه کادو روز مادر و روز زن و همچنین تزیین باکس هدیه روز مادر آشنا شوید.

 

 

آموزش ساخت جعبه کادو روز مادر به صورت مخروطی

 

آموزش ساخت جعبه کادو روز مادر به صورت مخروطی

 

اگر برای مادران هدیه‌ای با اندازه کوچک خریداری کرده‌اید پس بهتر است یک باکس جمع شونده و مخروطی برای آن آماده کنید. درست کردن این باکس بسیار راحت است. برای ساخت جعبه کادو برای هدیه روز مادر به صورت مخروطی باید مراحل زیر را دنبال کنید.

 

مرحله اول؛ آماده کردن الگو

 

آماده کردن الگوی جعبه کادو روز مادر

 

در اولین مرحله از آموزش ساخت جعبه کادو روز مادر به صورت مخروطی باید الگوی باکس را مطابق با عکس روی یک تکه کاغذ بکشید و یا روی یک کاغذ با اندازه مد نظرتان پرینت کنید.

 

مرحله دوم؛ برش دادن مقوا طبق الگو

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

برش دادن مقوا طبق الگوی جعبه کادوی روز مادر

 

بعد از آماده شدن الگو، باید آن را روی مقوای مورد نظرتان قرار دهید و آن را درست مطابق با الگو روی مقوا ترسیم کنید. بهتر است همه خطوط را با خط کش بکشید تا کاملاً صاف و یک اندازه باشند.

 

مرحله سوم؛ آماده کردن باکس

 

بعد از این که الگو را روی مقوای مورد نظر پیاده کردید، باید با کمک یک خط‌کش فلزی همه خطوط را تا کنید. سپس با کمک دستگاه پانچ و یا هر چیزی که در دسترس دارید ۴ قسمت بالای باکس را سوراخ کنید. حال هدیه مورد نظرتان را داخل باکش قرار دهید و جعبه کادو را به شکل مخروطی جمع کنید و بعد از رد کردن روبان از سوراخ‌ها، آن را با پاپیون ببندید.

 

آموزش ساخت جعبه کادو روز مادر به صورت مربعی

 

آموزش ساخت جعبه کادو روز مادر به صورت مربعی

 

جعبه کادو روز مادر به صورت مربعی یکی دیگر از کاربردی‌ترین انواع جعبه کادو است که می‌توانید آن را در اندازه‌های مختلف آماده کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن جعبه کادو روز مادر به صورت مربعی آشنا شوید.

حتما بخوانید  8 ترفند صرفه جویی در مصرف آب ماشین لباسشویی

 

مرحله اول؛ بریدن الگو روی مقوا

 

بریدن الگوی جعبه کادوی روز مادر روی مقوا

 

در اولین مرحله از آموزش ساخت جعبه کادو روز مادر به صورت مربعی باید الگوی مورد نظر را پرینت کنید و یا روی کاغذ بکشید. سپس الگو را روی مقوای مورد نظر قرار دهید و بعد از کشیدن طرح روی مقوا آن را با دقت برش دهید.

 

مرحله دوم؛ تا کردن و چسباندن جعبه کادو

 

تا کردن و چسباندن جعبه کادو روز مادر

 

بعد از این که طرح را روی مقوا کشیدید، باید روی خطوط آن با خط کش خط تا ایجاد کنید. سپس باکس را جمع کنید و برای محکم شدن آن در بخش‌های مختلف باکس از چسب استفاده کنید.

 

مرحله سوم؛ تزیین کردن باکس

 

تزیین باکس روز مادر

 

در این مرحله از روش ساخت جعبه کادو برای روز مادر باید یک روبان را به صورت حلقه‌ای روی باکس بچسبانید. سپس یک مروارید یا دکمه را قسمت بدنه باکس و زیر روبان بچسبانید تا به روبان به راحتی داخل دکمه یا مروارید قرار بگیرد و درب باکس بسته شود. برای تزیین روی باکس نیز می‌توانید با استفاده از حریر یک گل درست کنید و مطابق با عکس روی بچسبانید.

 

آموزش ساخت جعبه کادو روز مادر به شکل کیک

 

آموزش ساخت جعبه کادو روز مادر به شکل کیک

 

اگر در فکر ساخت جعبه کادو روز مادر به صورت خلاقانه‌ای هستید، می‌توانید این باکس استوانه‌ای شکل را درست کنید و به سادگی آن را شبیه به کیک تولد تزیین کنید.

 

مرحله اول؛ آماده کردن باکس

 

برای درست کردن این باکس ابتدا باید با ۲ دایره با ۲ تا ۳ سانتی‌متر تفاوت در اندازه روی مقوا رسم کنید و آن‌ها را برش دهید. سپس برای بدنه باکس ۲ مستطیل با اندازه دور دایره‌ها رسم کنید. مستطیلی که برای درب باکس استفاده می‌شود را کمی کوتاه‌تر از مستطیل بدنه باکس بگیرید.

سپس دو طرف مستطیل را به هم بچسبانید تا حالت رول شود. حالا مستطیل بزرگ را روی دایره بزرگ‌تر قرار دهید و با چسب تفنگی یا حرارتی آن را بچسبانید. اگر اندازه دایره بزرگ‌تر بود دور آن را ببرید و همین کار را برای درب باکس نیز تکرار کنید.

 

مرحله دوم؛ تزیین باکس

 

بعد از این که بدنه و درب باکس را آماده کردید، نیاز به مقداری روبان کاغذی دارید. اگر به روبان کاغذی دسترسی ندارید می‌توانید کاغذ رنگی را به صورت نواری برش دهید و سپس روی نوار یا روبان را به حالت ریش ریش درآورید.

روبان‌های ریش ریش شده را دور باکس بچسبانید و سپس چند عدد شمع یا نی به عنوان شمع روی باکس بچسبانید. باکس کیکی شما آماده است. می‌توانید هدیه روز مادر را داخل این باکس قرار دهید و آن را به مادرتان هدیه دهید.

 

ساخت جعبه کادو برای هدیه روز مادر در اندازه کوچک

 

ساخت جعبه کادو برای هدیه روز مادر در اندازه کوچک

 

در این بخش می‌توانید با یکی دیگر از روش‌های ساخت جعبه کادو برای هدیه روز مادر آشنا شوید. برای تهیه این باکس کوچک ابتدا باید الگوی مورد نظر را روی کاغذ بکشید و آن را روی مقوای مورد نظرتان پیاده کنید.

سپس دور الگو را برش دهید و روی خطوط با کمک خط کش خط تا ایجاد کنید. در نهایت باکس را در بخش‌هایی که در تصویر مشخص شده چسب بزنید و یک سمت آن را برای قرار دادن هدیه یا شکلات باز بگذارید.

حتما بخوانید  16 نکته مهم خانه تکانی بی‌ خطر برای خانم‌ های باردار

در انتها می‌توانید یک کارت زیبا، نقاشی یا گل کاغذی درست کنید و روی باکس بچسبانید و داخل باکس را با شکلات یا یک هدیه کوچک پر کنید و آن را در روز مادر به مادرتان هدیه دهید.

 

تزیین جعبه کادو ساده با گل‌های کاغذی برای روز مادر

 

تزیین جعبه کادو ساده با گل‌های کاغذی برای روز مادر

 

بعد از درست کردن باکس مهم‌ترین نکته‌ای که موجب جذاب‌تر شدن هدیه شما می‌شود، تزیین باکس است. برای تزیین باکس‌های ساده می‌توانید از گل‌های کاغذی استفاده کنید. برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید.

 

مرحله اول؛ بریدن دایره‌ها

 

بریدن دایره‌ها برای ساخت گل روی باکس روز مادر

 

در اولین مرحله از تزیین جعبه کادو ساده با گل کاغذی باید با استفاده از پرگار چند دایره نسبتاً بزرگ روی کاغذ رنگی بکشید. سپس دور دایره‌ها را برش دهید. هر دایره را به صورت مارپیچی به سمت داخل ببرید.

 

مرحله دوم؛ آماده کردن گل‌های کاغذی

 

آماده کردن گل‌های کاغذی برای باکس روز مادر

 

بعد از این که دایره‌ها را به صورت مارپیچی بریدید، از قسمت وسط دایره یعنی کوچک‌ترین بخش آن شروع به لول کردن کاغذ کنید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا به قسمت نهایی کاغذ برسید. در انتها کاغذ را بچسبانید را گل کاغذی شما باز نشود.

این کار را برای دایره‌های دیگر نیز انجام دهید تا در نهایت چند گل با اندازه‌های مختلف داشته باشید. سپس این گل‌های کاغذی را روی باکس‌های ساده بچسبانید تا جلوه زیباتری پیدا کنند.

 

استفاده از شیشه مربا به عنوان باکس برای روز مادر

 

استفاده از شیشه مربا به عنوان باکس برای روز مادر

 

اگر در فکر یک ایده جالب و راحت برای قرار دادن هدیه روز مادر هستید می‌توانید به جای ساخت جعبه کادو برای هدیه روز مادر از «شیشه مربا» استفاده کنید. برای این کار می‌توانید سطح شیشه را با استفاده از کاموا و کنف بپوشانید. باید از لبه شیشه شروع به چسباندن کاموا کنید و آن را دور تا دور شیشه بچسبانید.

برای تزیین شیشه می‌توانید از کامواهای رنگی استفاده کنید و بعد از اتمام کار چند گل کاغذی یا مصنوعی روی آن بچسبانید. سپس داخل این شیشه را با پوشال‌های رنگی، شکلات و هر هدیه دیگری که دوست دارید پر کنید.

 

سوالات متداول

 

سوالات متداول در مورد ساخت جعبه کادو روز مادر

 

چگونه یک جعبه را کادو کنیم؟

 

برای ساخت جعبه کادو برای هدیه روز مادر شما تنها به یک الگو، مقداری مقوا و کمی روبان چسب و قیچی نیاز دارید. برای این کار باید الگو را روی مقوا قرار دهید و برش دهید. سپس آن را طبق دستورالعمل بچسبانید و در نهایت با مقداری روبان و یا با استفاده از گل کاغذی تزیین کنید.

 

در آموزش سخت جعبه کادو رو مادر با وسایل دورریختنی از چه چیزهایی می‌توان استفاده کرد؟

 

به عنوان آموزش ساخت جعبه کادو برای روز مادر با لوازم دورریختنی می‌توانید از مقوا، روبان، دکمه و شیشه مربا استفاده کنید. سپس با استفاده از کاغذ رنگی، کاموا یا پارچه جعبه کادو را تزیین کنید.

 

 

منابع: deavita، diys، diys

کالابرگ الکترونیک