کنسانتره شیشه پاک کن چیست | طرز استفاده و تفاوت با شیشه پاک کن

کنسانتره شیشه پاک کن چیست | طرز استفاده و تفاوت با شیشه پاک کن


11 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
کنسانتره شیشه پاک کن چیست | طرز استفاده و تفاوت با شیشه پاک کن

کنسانتره شیشه پاک کن چیست؟ شاید جدیداً در بسیاری از بسته‌های شیشه پاک کن دیده باشید که نوشته شده حاوی شیشه پاک کن کنسانتره یا در تبلیغات شیشه پاک کن حتماً دیده‌اید که برخی از آن‌ها حاوی ساشه‌های کنسانتره هستند. حقیقت این است که «کنسانتره» درواقع ترکیبات شیشه پاک کن است که به صورت جداگانه و یا همراه با شیشه پاک‌کن به فروش می‌رسد و شما می‌توانید خودتان آن را به شیشه پاک کن تبدیل کنید. اما طریقه درست کردن شیشه پاک کن کنسانتره چگونه است؟ شیشه پاک کن کنسانتره چه تفاوتی با شیشه پاک کن‌های معمولی دارد؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش به شما می‌گوییم که کنسانتره شیشه پاک کن چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد شیشه پاک کن کنسانتره پاسخ خواهیم داد.

 

 

کنسانتره شیشه پاک کن چیست؟

 

کنسانتره شیشه پاک کن چیست؟

 

قبل از این که به شما بگوییم کنسانتره شیشه پاک کن چیست بهتر است ابتدا نگاهی دقیق به معنی واژه «کنسانتره» بیندازیم. کنسانتره یک لغت فرانسوی است و به شکلی از ماده گفته می‌شود که حلال آن حذف شده است.

درواقع زمانی که آب یا حلال یک ماده از آن جدا شود، به پودر یا عصاره کنسانتره تشکیل می‌شود. محصولی که برای استفاده باید دوباره با حلال یا آب ترکیب شود تا حالت طبیعی خود را به دست آورد. این موضوع دقیقاً برای شیشه پاک کن نیز صادق است.

برای کاهش حجم و اندازه شیشه پاک کن، محلول و بخش مایع آن را جدا می‌کنند. سپس ترکیبات شیشه پاک کن را به صورت پودر یا مایع در ساشه یا بسته بندی‌های مخصوص می‌ریزند. درواقع زمانی که شما کنسانتره شیشه پاک کن را خریداری می‌کنید، حجم محصول شیشه پاک کن شما چندین برابر بیشتر از زمانی است که خود شیشه پاک کن را می‌خرید؛ زیرا کنسانتره، عصاره شیشه پاک کن است.

شما باید هر بار مقداری از آن را با آب ترکیب کنید تا به شیشه پاک کن تبدیل شود. بسیاری از افرادی که نیاز به حجم زیادی از شیشه پاک کن دارند و یا ترجیح می‌دهند شیشه پاک کن را بدون شیشه پلاستیکی آن تهیه کنند، به جای خرید شیشه پاک کن معمولاً به سراغ کنسانتره آن می‌روند.

با این کار حجم کمتری از مواد را با قابلیت استفاده بیشتر خریداری می‌کنید و می‌توانید در مواقع لزوم و برای تمیز کردن شیشه و آینه خودتان به مقدار لازم کنسانتره را به شیشه پاک کن تبدیل کنید.

حتما بخوانید  بهترین روش های شستن انواع رنگ شلوار جین با دست و ماشین

 

طرز استفاده از شیشه پاک کن کنسانتره

 

طرز استفاده از شیشه پاک کن کنسانتره

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

طریقه استفاده از شیشه پاک کن کنسانتره بسیار ساده است. برای آماده کردن شیشه پاک کن کنسانتره شما باید مقدار مشخصی از محتویات کنسانتره را با آب ترکیب کنید و در شیشه اسپری دار بریزید تا آماده شود.

معمولاً نسبت ترکیب ماده کنسانتره شیشه پاک کن با آب برای هر سازنده و برند متفاوت است. در بسیاری از برندها کنسانتره شیشه پاک کن در ساشه‌های کوچک همراه با شیشه پاک کن یا به صورت مجزا به فروش می‌رسند.

برای درست کردن این شیشه پاک کن‌ها تنها لازم است ساشه را داخل مخزن یا شیشه اسپری‌دار تخلیه کنید. سپس آن را با آب پر کنید. کمی مواد را تکان دهید و به همین راحتی شیشه پاک کن شما آماده است.

 

تفاوت شیشه پاک کن و کنسانتره شیشه پاک کن چیست؟

 

تفاوت شیشه پاک کن و کنسانتره شیشه پاک کن چیست؟

 

همان‌طور که گفته شد کنسانتره شیشه پاک کن در واقع همان شیشه پاک معمولی است که بخش محلول یا مایع آن جدا شده است. در واقع زمانی که کنسانتره شیشه پاک کن را خریداری می‌کنید، عصاره غلیظ شده شیشه پاک را می‌خرید که می‌توانید هر بار مقداری از آن را با آب ترکیب کنید و یک شیشه پاک کن با رایحه، رنگ و ویژگی‌های مورد نظرتان را داشته باشید.

مهم‌ترین تفاوت شیشه پاک کن و کنسانتره شیشه پاک کن «تفاوت در حجم محصول» است. از نظر کارایی و کیفیت این دو محصول هیچ تفاوتی با هم ندارند. شما می‌توانید انواع شیشه پاک کن و همچنین شیشه پاک کن‌های حاوی ساشه کنسانتره شیشه پاک کن را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش خریداری کنید.

 

مهم‌ترین مزایای کنسانتره شیشه پاک کن چیست؟

 

مهم‌ترین مزایای کنسانتره شیشه پاک کن چیست؟

 

فرمولاسیون شیشه پاک کن کنسانتره با شیشه پاک کن‌های معمولی هیچ تفاوتی ندارد. شما می‌توانید کنسانتره شیشه پاک کن را با هر ویژگی‌ای که دوست دارید خریداری کنید و بعد از ترکیب کردن با آن کنسانتره شیشه پاک کن تبدیل به همان شیشه پاک کنی می‌شود که به صورت آماده از فروشگاه خریداری می‌کنید.

اکثر کنسانتره‌های شیشه پاک کن به صورت ساشهای به فروش می‌رسند و این موضوع موجب می‌شود تا شما بتوانید بدون نیاز به اندازه‌گیری و به راحتی طبق دستورالعمل محصول از آن استفاده کنید.

مهم‌ترین مزیت استفاده از مایع کنسانتره شیشه پاک کن این است که حجم کمتری را اشغال می‌کند. این محصول به دلیل نداشتن شیشه اضافی و قرار گرفتن در ساشه هزینه بسیاری پایین‌تری دارد.

امروزه بسیاری از برندهای شیشه پاک کن یک ساشه به عنوان اشانتیون در کنار محصول قرار می‌دهند تا شما بتوانید بعد از اتمام شیشه پاک کن یک شیشه پاک کن دیگر نیز آماده کنید.

حتما بخوانید  ۲۲ روش سریع و موثر رفع بوی بد فرش و خوشبو کردن آن

از آنجایی که فروش این نوع شیشه پاک کن‌های کنسانتره نیاز به شیشه پلاستیکی ندارد، به محیط زیست نیز آسیب کمتری وارد می‌شود. برای استفاده از این کنسانتره ها شما می‌توانید با ریختن مواد را به همراه آب در شیشه اسپری داری که از قبل دارید، بریزید و محصول را آماده کنید.

 

ترکیبات شیمیایی شیشه پاک کن کنسانتره چیست؟

 

ترکیبات شیمیایی شیشه پاک کن کنسانتره چیست؟

 

ترکیبات شیمیایی شیشه پاک کن کنسانتره درست شبیه به شیشه پاک کن‌های معمولی است. این محصول برای تمیز کردن شیشه‌ها و براق کردن آینه‌ها طراحی شده است و سطوح را ضدعفونی می‌کند.

در فرمولاسیون شیشه پاک کن کنسانتره معمولاً از ایزوپروپیل الکل، مونواتانول آمین، بوتیل گلیکول، پرکلرو اتیلن و کلر استفاده می‌شود. در ادامه می‌توانید با عملکرد ترکیبات شیمیایی شیشه پاک کن کنسانتره بیشتر آشنا شوید.

 

*ایزوپروپیل الکل نوعی الکل است که سرعت تبخیر بالایی دارد و چربی‌ها را در خود حل می‌کند و برای از بین بردن لکه‌ها مؤثر است.

*مونواتانول آمین (MEA) یک ماده شیمیایی است که از آمونیاک حاصل می‌شود و به تمیز شدن بیشتر سطوح شیشه‌ای کمک می‌کند.

*بوتیل گلیکول نیز یک حلال آلی است که در از بین بردن لکه‌ها و همچنین نابود کردن آلودگی نقش مهمی دارد.

*کلر نیز از دیگر ترکیبات شیشه پاک کن کنسانتره است که برای تمیز کردن سطوح و از بین بردن آلودگی‌های میکروسکوپی استفاده می‌شود.

*پرکلرو اتیلن یک ماده شیمیایی دیگر است که در ترکیب شوینده‌ها استفاده می‌شود. این ماده در فرمولاسیون شیشه پاک کن نقش حلال را دارد و قابلیت انحلال‌پذیری بالایی دارد.

 

سوالات متداول

 

سوالات متداول در مورد کنسانتره شیشه پاک کن

 

آیا کیفیت شیشه پاک کن کنسانتره با شیشه پاک کن معمولی متفاوت است؟

 

ترکیبات مایع شیشه پاک کن کنسانتره هیچ تفاوتی با شیشه پاک کن‌های معمولی ندارد. برای تهیه کنسانتره تنها بخش مایع و حلال محصول حذف شده و در حالت عصاره و کم حجم به فروش می‌رسد. شما می‌توانید شیشه پاک کن کنسانتره را با هر کیفیت و هر رایحه‌ای که دوست دارید بخرید و بعد از ترکیب با آب آن را استفاده کنید.

 

شیشه پاک کن اسیدی است یا بازی؟

 

اگر برایتان سوال شده که شیشه پاک کن اسیدی است یا بازی باید بدانید که شیشه پاک کن یک محلول بازی است که به دلیل وجود آمونیاک یک ترکیب بازی است.

 

Ph شیشه پاک کن چقدر است؟

 

Ph شیشه پاک کن از ۱۰/۹ تا ۱۱/۱ است و یک محلول بازی است.

 

کنسانتره شیشه پاک کن چیست؟

 

کنسانتره شیشه پاک کن همان شیشه پاک کن معمولی است که بخش حلال یا مایع محصول جدا شده و به صورت عصاره و در حجم و اندازه‌ای کوچک به فروش می‌رسد.

 

 

کالابرگ الکترونیک