راهنمای انتخاب رنگ سایه چشم و آموزش اصولی سایه زدن

راهنمای انتخاب رنگ سایه چشم و آموزش اصولی سایه زدن


8 آبان 1400 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
انتخاب رنگ سایه چشم

استفاده از سایه چشم یک راهکار فوق العاده برای زیباتر نشان دادن چشم های ما است. برای سایه زدن اصلاً لازم نیست پشت پلک هایتان را به رنگی خاص درآورید و یا یک آرایش تند و پررنگ داشته باشید. گاهی تنها با انتخاب یک رنگ مناسب می توانید گیرایی و جذابیت چشم هایتان را تا چندین برابر افزایش دهید. اما چگونه سایه چشم مناسب انتخاب کنیم. استفاده از ترکیب مناسب برای انتخاب رنگ سایه چشم و همچنین در نظر گرفتن تناژ پوست و رنگ چشم های ما نقش مهمی بر آرایش چشم هایمان دارند. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش قصد داریم تا شما را با نحوه انتخاب بهترین رنگ سایه چشم مناسب با رنگ پوستتان و آموزش اصولی سایه زدن آشنا کنیم.

 

 

 

انتخاب رنگ سایه چشم متناسب با رنگ پوست شما

 

انتخاب رنگ سایه چشم متناسب با رنگ پوست شما

 

رنگ پوست مشخصه جذابی برای انتخاب رنگ آرایش و لباس شما است. تشخیص تناژ رنگ پوست به شما کمک می کند تا بتوانید آرایش متناسب با رنگ چهره تان انتخاب کنید. از طرف دیگر در زمان خرید لباس نیز به دنبال رنگ هایی باشید که بیشتر با پوست صورت شما همخوانی دارند. معمولاً روش های متفاوتی برای تشخیص تناژ رنگ پوست وجود دارد. اما رایج ترین روش این است که کاغذ سفید را در کنار صورت خود بگیرید و در مقابل آینه بایستید. حال ببینید رنگ پوست شما در برابر سفیدی کاغذ بیشتر متمایل به قرمزی است یا زردی.

 

 

بیشتر بخوانید: تشخیص تناژ رنگ پوست

 

اگر پوست شما بیشتر متمایل به قرمز باشد یعنی در دسته افرادی با رنگ پوست سرد قرار می گیرید. اگر رنگ چهره شما در برابر سفیدی کاغذ متمایل به زردی باشد، یعنی رنگ پوست شما گرم است. اگر هیچ که از این ۲ رنگ را در چهره خودتان پیدا نکردید و یا احساس می ‌کنید چهره شما بیشتر متمایل به رنگ زیتونی است، پس در دسته افرادی با رنگ پوست خنثی قرار دارید. در کنار گرم بودن و سرد بودن رنگ چهره پوست های ما از روشن تا تیره به چندین دسته بندی مختلف تقسیم می شوند. شناخت درجه روشن یا تیره بودن پوست نیز می تواند روی انتخاب بهترین رنگ سایه چشم برای شما تأثیر بگذارد. در ادامه می توانید با بهترین ترکیب رنگ سایه چشم برای انواع پوست ها آشنا شوید.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

انتخاب رنگ سایه چشم برای پوست سفید

 

انتخاب رنگ سایه چشم برای پوست سفید

 

اگر در دسته افرادی با پوست روشن قرار دارید، رنگ پوست شما می تواند هم گرم باشد و هم سرد. بهترین سایه چشم برای پوست سفید با تناژ گرم استفاده از رنگ های خاکی همانند کرم، برنز و مسی است. برای کسانی که پوستی روشن و سرد دارند، استفاده از رنگ هایی مثل سبز زمردی و آبی یاقوتی می تواند گزینه مناسبی باشد. به این موضوع نیز توجه داشته باشید که استفاده از رنگ های پاستلی نیز گزینه ای مناسب به عنوان سایه چشم برای پوست سفید است و با تمام پوست های روشن گرم و سرد جذاب به نظر می رسد. پس اگر پوست روشنی دارید حتماً این رنگ ها را نیز امتحان کنید.

 

فراموش نکنید رنگ سایه برای چشم طوسی با رنگ فردی که چشمانی مشکی دارد، متفاوت است و از همین رو لازم است در کنار رنگ پوست خود به رنگ چشم هایتان نیز توجه داشته باشید.

 

 

انتخاب بهترین رنگ سایه چشم برای پوست گندمی و متوسط

 

انتخاب بهترین رنگ سایه چشم برای پوست گندمی و متوسط

 

تناژ رنگ پوست بسیاری از افرادی که پوست گندمی دارند گرم است. بهترین رنگ سایه چشم برای پوست گندمی استفاده از تناژ سایه طلایی دارچینی و مسی است. این رنگ‌ ها می‌تواند جلوه زیباتری به چشم ‌های شما ببخشد و از طرف دیگر تناسب غیر قابل وصفی با رنگ پوستتان دارد. اگر دارای پوست گندمی و گرم هستید استفاده از رنگ هایی مثل قهوه ای تیره و آرایش اسموکی یا دودی نیز می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

 

 

بهترین ترکیب رنگ سایه چشم برای پوست های زیتونی

 

اگر رنگ پوست شما مایل به زیتونی است، معمولاً استفاده از سایه هایی با رنگ های سرد می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. شما می توانید برای سایه زدن از طیف های مختلف رنگ آبی استفاده کنید. استفاده از رنگ های متالیک نیز می تواند به شما کمک کند تا چهره ای شاداب تر و جذاب تر داشته باشید.

 

 

انتخاب رنگ سایه چشم برای پوست های برنزه

 

انتخاب رنگ سایه چشم برای پوست های برنزه

 

بیشتر افرادی که دارای پوست برنزه هستند در دسته افرادی با پوست خنثی قرار می گیرند. یعنی پوست آن ها نه گرم است و نه سرد. اگر شما هم جز افرادی هستید که پوستی برنزه و خنثی دارید، بهتر است بدانید که چهره شما با هر ترکیب رنگ سایه چشمی جذاب و زیبا به نظر می رسد. برای انتخاب رنگ سایه چشم شما هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما مجاز هستید هر رنگی را که دوست دارید برای سایه چشم خودتان انتخاب کنید.

 

 

انتخاب بهترین رنگ سایه چشم مناسب پوست های تیره

 

افرادی که پوست های کاملاً تیره رنگی دارند باید برای انتخاب رنگ سایه چشم خود به دنباله سایه های متالیک و براق باشند. معمولاً رنگ های بنفش و سرمه‌ای گزینه های مناسبی برای آرایش چشم پوست های تیره هستند. از طرف دیگر شما برای انتخاب سایه چشم رنگ روشن باید از رنگ هایی برای سایه چشم خود استفاده کنید که روی پوست به خوبی خودش را نشان دهد. استفاده از سایه رزگلد و مرجانی نیز می تواند گزینه مناسبی برای این رنگ پوست باشد.

 

 

آموزش گام به گام نحوه صحیح سایه چشم زدن

 

آموزش گام به گام نحوه صحیح سایه چشم

 

آرایش چشم ها و سایه زدن پشت پلک می ‌تواند ظاهر چشم های شما را به طور کامل تغییر دهد. زمانی که شما از شیوه درستی برای سایه زدن استفاده می کنید، می توانید حالت چشم هایتان را اصلاح کنید و جلوه زیباتر و جذاب تر به آن ببخشید. در مقابل زمانی که روش نادرستی را برای این کار مورد استفاده قرار می دهید، ممکن است چشم های شما زشت و یا بد فرم نظر برسد. در این بخش می توانید با راهنمایی ساده برای نحوه استفاده از سایه چشم آشنا شوید.

 

 

قبل از استفاده از سایه چشم پشت پلک هایتان را تمیز و مرطوب کنید

 

در اولین مرحله از سایه زدن به چشم ها باید پوست خود را آماده کنید. پس بهتر است هر گونه آرایش را از روی پوست پاک کنید. سپس از یک مرطوب کننده و آبرسان مناسب روی پوست استفاده نمایید. این کار از خشک شدن پوست پلک شما جلوگیری می کند و کمک می کند تا سایه چشم راحت تر روی پوست قرار بگیرد. بهترین راهکار برای آماده سازی پوست چشم ها قبل از آرایش این است که ابتدا صورت خود را با یک شوینده ملایم بشویید و به خوبی خشک کنید. سپس با استفاده از مقداری کرم دور چشم اطراف چشم هایتان را کمی مرطوب نمایید.

 

 

قبل از استفاده از سایه چشم از پرایمر استفاده کنید

 

قبل از استفاده از سایه چشم از پرایمر استفاده کنید

 

استفاده از پرایمر برای هر نوع آرایش چشمی ضروری است. مهم نیست که قصد دارید از یک رنگ سایه چشم استفاده کنید و یا یک آرایش حرفه ‌ای و چشم رنگ را انجام دهید. استفاده از پرایمر همانند یک لایه محافظ بین آرایش و پوست ظریف پلک های شما قرار می گیرد و از همین رو یک مرحله ضروری قبل از آرایش چشم ها محسوب می شود. اگر زیر چشم هایتان سیاه است و یا لکه هایی روی پلک ها و اطراف چشمتان وجود دارد، بهتر است تمامی این نقاط را با استفاده از کانسیلر مناسب به خوبی پوشش دهید و سپس آرایش چشم هایتان را آغاز کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: انواع کانسیلر و نحوه استفاده از آنها

 

 

برای سایه زدن به چشم ها از چند طیف رنگ مختلف استفاده نمایید

 

برای سایه زدن به چشم ها از چند طیف رنگ مختلف استفاده نمایید

 

برای شروع سایه زدن به چشم ها ابتدا روی تمام پلک خودتان از یک رنگ سایه خنثی استفاده کنید. سپس یک رنگ روشن انتخاب کنید و قسمت گوشه داخلی چشم هایتان را تا قسمت میانی با این رنگ سایه بزنید. برس سایه دیگری را بردارید و روی آن مقداری سایه چشم تیره بزنید. برای زدن سایه چشم تیره باید از گوشه بیرونی چشم هایتان سایه زدن را آغاز کنید. در قسمت گوشه چشم بهتر است از کمی سایه رو به بیرون و متمایل به بالا نیز استفاده کنید و به چشم هایتان حالت دهید.

 

گوشه سایه چشم شما باید با بخش انتهای ابرو مطابقت داشته باشد و تنها کمی بالاتر از حالت مژه هایتان در گوشه چشم باشد. سایه چشم تیره را کمی به داخل و تا میانه های پلک پخش کنید. به طوری که گوشه چشم شما تیره تر شود. و هر چقدر به میانه پلک نزدیک می شوید مقدار سایه کمتر و رنگ آن روشن ‌تر شود.

 

با استفاده از یک برس مناسب کمی رنگ ها را به سمت هم بکشید تا مرز بین رنگ تیره و روشن از بین برود. سپس با استفاده از یک مداد چشم مناسب زیر چشم هایتان را کمی تیره کنید. سپس از خط چشم نازک برای پشت پلک و درست در قسمت رویش مژه ها استفاده نمایید. بهتر است از گوشه بیرونی خط چشم تان را کمی به سمت بالا متمایل کنید تا چشم ها حالت زیباتری به خود بگیرند. در نهایت از یک ریمل حجم دهنده و بلند کننده مناسب استفاده نموده و از آرایش زیبای چشم هایتان لذت ببرید.

 

 

بیشتر بخوانید: آموزش آرایشگری در منزل 

 

 

انتخاب رنگ سایه چشم با توجه به رنگ چشم ها

 

انتخاب رنگ سایه چشم با توجه به رنگ چشم ها

 

رنگ چشم شما درست همانند رنگ پوست می تواند روی زیباتر به نظر رسیدن سایه چشم هایتان تأثیر بگذارد. استفاده از برخی رنگ های سایه چشم موجب می شود تا چشم های شما جلوه زیباتری پیدا کند. در ادامه می توانید با بهترین ترکیب رنگ سایه چشم برای انواع رنگ چشم آشنا شوید.

 

 

انتخاب رنگ سایه چشم برای چشم های قهوه ای

 

یکی از رایج ترین رنگ های چشم در کشور ما رنگ قهوه‌ای است. استفاده از رنگ های نود و طیف های مختلف رنگ قهوه ای می تواند ظاهری جذاب به چشم های شما ببخشد. اگر دوست دارید کمی پر زرق و برق تر به نظر برسید، می توانید از سایت چشم اسموکی یا دودی نیز برای چشم های خود استفاده کنید. این سایه موجب می شود تا چشم های شما عمیق تر و جذاب تر به نظر برسد.

 

 

بهترین ترکیب رنگ سایه مناسب چشم طوسی

 

بهترین ترکیب رنگ سایه مناسب چشم طوسی

 

متخصصان آرایشی بر این باور هستند که برای پیدا کردن بهترین ترکیب رنگ سایه چشم باید به طیف های مختلفی که در رنگ چشم های شما وجود دارد توجه کنید. بهترین سایه برای چشم طوسی معمولاً استفاده از سایه چشم دودی یا اسموکی است. این رنگ سایه جلوه ای افسانه ‌ای و شگفت انگیز به چشم های شما می بخشد. برای انتخاب ترکیب رنگ سایه برای چشم طوسی سعی کنید از انواع رنگ‌ های خاکی تا مشکی استفاده نمایید تا رنگ چشم های شما زیباتر به نظر برسد.

 

 

انتخاب بهترین رنگ سایه چشم برای چشم های مشکی

 

انتخاب بهترین رنگ سایه چشم برای چشم های مشکی

 

اگر رنگ چشم شما مشکی است، باید بدانید که یکی از بهترین رنگ های چشم برای آرایش کردن را دارید. استفاده از انواع طیف های رنگی سایه چشم برای افرادی با چشم های مشکی کاملاً مجاز است. شما می توانید هر رنگی را که دوست دارید و با لباس و اکسسوری هایتان هماهنگی بیشتری دارد، به عنوان ترکیب رنگ سایه چشم استفاده کنید. بهتر است به ما اعتماد کنید از امتحان کردن رنگ ها نترسید.

 

 

بهترین ترکیب رنگ سایه برای چشم آبی

 

بهترین رنگ سایه برای چشم آبی

 

شاید داشتن چشم های آبی آن هم در کشور ما چندان رایج نباشد، اما افراد زیادی هستند که چنین چشم های جذاب و متفاوتی دارند. قبل از هر چیز باید بدانید که اگر چشم هایی آبی دارید، به هیچ عنوان نباید از طیف های رنگ آبی برای سایه چشم هایتان استفاده کنید. به طور معمول استفاده از انواع رنگ‌ های سایه چشم قهوه‌ ای، طلایی، هلویی، مرجانی، شامپاینی، بژ و مسی برای رنگ چشم آبی بسیار مناسب هستند.

 

 

بیشتر بخوانید: تکنیک های پاک کردن آرایش با روغن زیتون

 

 

بهترین انتخاب رنگ سایه چشم برای چشم های سبز

 

بهترین انتخاب رنگ سایه چشم برای چشم های سبز

 

اگر رنگ چشم های شما سبز است، بهترین رنگ سایه چشم که می توانید از آن استفاده کنید، ترکیبی از رنگ های خاکستری و قهوه ای است. این رنگ ها حالتی طبیعی و در عین حال جذاب و گیرا به چشم های شما می بخشند. به طور معمول استفاده از سایه های بنفش روشن، قرمز روشن و طلایی نیز می تواند چشم های شما را روشن تر است از آنچه که هست نشان دهد.

 

 

بهترین ترکیب رنگ سایه چشم برای چشم های فندقی

 

اگر رنگ چشم های شما فندقی است، بهتر است از سایه هایی با رنگ طلایی کرم سبز تیره قهوه ‌ای و صورتی روشن استفاده کنید تنها به کار بردن مقدار کمی سایه صورتی در گوشه داخلی چشم های فندقی رنگ می تواند جلوه ای بازتر و جذاب تر به چشم های شما ببخشد.

 

 

منبع: urbancompany

 

کالابرگ الکترونیک