۱۴ درمان خانگی و سریع لک های پوستی صورت و بدن

۱۴ درمان خانگی و سریع لک های پوستی صورت و بدن


30 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
درمان سریع لک های پوستی

لک های پوستی معمولاً به دلایل مختلفی روی پوست ایجاد می شوند و روی زیبایی پوست اثر منفی می گذارند. اکثر این لکه های جای جوش و زخم هایی هستند که حال درمان شده اند و تنها اثرات آن ها باقی مانده است. برخی لکه های نیز می توانند ناشی از بیماری های نظیر سرطان پوست و مشکلات جدی مربوط به پوست باشند. اما بهتر است بدانید که در اکثر مواقع این لکه ها به سادگی و با استفاده از روش های طبیعی به سرعت درمان می شوند. در این مقاله از مجله کوروش می توانید با روش های درمان سریع لک های پوستی آشنا شوید.

 

 

۱- برای درمان سریع لک های پوستی دوش آب گرم بگیرید

 

به جا ماندن عرق و چربی روی پوست موجب ایجاد جوش و تشدید لکه های پوستی می شود. یک درمان سریع لکه های صورت و بدن این است که هر روز دوش بگیرید. بخار آب موجب باز شدن منافذ پوست می شود و باکتری ها و روغن های اضافی پوست را تمیز می کند. اگر به هر دلیلی نمی توانید هر روز دوش بگیرید، می توانید از بخور آب گرم برای پوستتان استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » انواع بخور گیاهی مناسب پوست شما «

 

 

۲- برای درمان سریع لک های صورت رژیم غذایی مناسبی داشته باشید

 

برای درمان سریع لک های صورت رژیم غذایی مناسبی داشته باشید

 

بهتر است بدانید که پوست آینه بدن است. اگر شما از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید و روزانه از سبزیجات و میوه های مفید مصرف نمایید، پوست شما شفاف تر و درخشان تر خواهد شد. خوردن چربی، شکر و غذاهای فرآوری شده به شدت برای پوست مضر است و می تواند لکه های پوستی شما را افزایش دهد. برخی مطالعات نشان می دهد که خوردن لبنیات نیز موجب ایجاد لکه های پوستی می شود. هر چند که هنوز این موضوع به اثبات نرسیده است. اما اگر به دنبال درمان سریع لک صورت هستید، بهتر است برای مدتی لبنیات نخورید. بهتر است به جای مصرف قرص برای درمان لک صورت و استفاده از مواد شیمیایی حتما از روش های طبیعی برای این کار استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » ۱۲ ماسک خانگی درمان قطعی لکه های قهوه ای صورت و گردن «

 

 

۳- برای درمان سریع لک های پوستی تا می توانید آب بنوشید

 

برای درمان سریع لک های پوستی تا می توانید آب بنوشید

 

بخش عظیمی از بدن ما از آب تشکیل شده است. خشکی پوست یکی از مهم ترین عوامل ایجاد لکه های پوستی است. زمانی که پوست شما به خوبی هیدراته شود، شفاف تر و زیباتر به نظر می رسد. از طرف دیگر نوشیدن آب می تواند به از بین رفتن جوش صورت و دفع سموم بدن نیز کمک زیادی کند.

 

 

۴- برای درمان سریع لک های پوستی خوب بخوابید

 

برای درمان سریع لک های پوستی خوب بخوابید

 

استرس و نداشتن خواب کافی یکی دیگر از عوامل ایجاد جوش و لکه های پوستی است. برای اینکه پوست خوبی داشته باشید و از شر لکه های پوستی خلاص شوید، باید استرس را از خود دور کنید و شب ها در کمال آرامش بخوابید.

حتما بخوانید  طرز تهیه شیر توت فرنگی کافی شاپی و خوشمزه به 5 روش

 

 

بیشتر بخوانید » ۱۴ راهکار کاهش استرس قبل از خواب «

 

 

۵- برای درمان قطعی لک صورت از آلوئه ورا استفاده کنید

 

رای درمان قطعی لک صورت از آلوئه ورا استفاده کنید

 

آلوئه ورا یا آلوورا یکی از بهترین روش ها برای درمان سریع لک های دست و صورت است. استفاده از آلوئه ورا می تواند مشکلات پوستی را درمان کند و پوست را آبرسانی نماید. استفاده از آلوئه ورا موجب رشد سلول های جدید پوست و همچنین تنظیم چربی پوست می شود. برای استفاده از آلوئه ورا می توانید ژل طبیعی گیاه را از داخل برگ آن خارج کنید. سپس آن را روی پوست خود بمالید.

 

 

بیشتر بخوانید » خواص عجیب آلوئه ورا برای پوست و مو «

 

 

۶- برای درمان فوری لک های صورت از سفیده تخم مرغ استفاده کنید

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

 

برای درمان فوری لک های صورت از سفیده تخم مرغ استفاده کنید

 

سفیده تخم مرغ حاوی آنزیم هایی طبیعی است که می تواند به یکنواخت شدن رنگ پوست کمک کند. استفاده از سفیده تخم مرغ یک روش درمان تخصصی لک صورت است. برای این کار باید ابتدا سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کنید. سپس آن را با کم چنگال یا همزن دستی کمی هم بزنید. حال  سفیده تخم مرغ را روی صورت خود بمالید. اجازه دهید خشک شود. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. دو ماه استفاده از این ماسک می تواند به راحتی موجب از بین بردن لکه های صورتتان شود.

 

 

۷- برای درمان فوری لک های صورت از عسل کمک بگیرید

 

برای درمان فوری لک های صورت از عسل کمک بگیرید

 

عسل فواید بی شماری برای پوست دارد. استفاده از عسل یکی از موثرترین و طبیعی ترین روش ها برای حفظ سلامت پوست است. عسل خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی دارد و به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند. برای استفاده از عسل برای درمان سریع لک های قهوه ای صورت و لکه های حاصل از جوش تنها لازم است که یک قاشق عسل بردارید و آن را روی لکه های پوستتان قرار دهید. اجازه دهید عسل برای ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. استفاده از عسل برای مدت ۱ ماه می تواند به طور چشمگیری لکه های پوستی را برطرف کند.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین روش های تشخیص عسل طبیعی از تقلبی «

 

 

۸- برای درمان سریع لک های صورت از جوش شیرین غافل نشوید

 

برای درمان سریع لک های صورت از جوش شیرین غافل نشوید

 

جوش شیرین یک لایه بردار طبیعی و مؤثر برای از بین بردن لکه های پوستی و حذف سلول های مرده پوست است. جوش شیرین خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند به سلامت پوست شما کمک کند. برای استفاده از جوش شیرین روی پوست می توانید یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک قاشق روغن زیتون ترکیب کنید. سپس این ماسک را برای ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس پوست خود را با آب سرد بشویید.

 

 

۹- هاماملیس یا نارون کوهی، درمان سریع لک صورت

 

هاماملیس یا نارون کوهی، درمان سریع لک صورت

 

هاماملیس یا نارون کوهی که به آن فندق جادویی نیز گفته می شود، یک گیاه بومی در ایالات متحده است که به عنوان سریع درمان سریع لک های جوش صورت و لکه های پوستی شناخته می شود. این گیاه موجب تنظیم چربی پوست، مبارزه با آکنه و آبرسانی پوست می شود. از طرف دیگر گیاه نارون کوهی برای درمان لکه های پوستی نیز بسیار مؤثر است. برای درمان سریع لکه های جوش می توانید یک قطره نارون کوهی را روی پنبه بریزید و روی لکه های پوستی بزنید.

 

حتما بخوانید  طرز تهیه شیرین پلو مجلسی با مرغ یا گوشت قلقلی + فیلم آموزش

 

۱۰- سرکه سیب، درمان لکه های هورمونی صورت و جوش های پوستی

 

سرکه سیب، درمان لکه های هورمونی صورت و جوش های پوستی

 

سرکه سیب ضد باکتری و ضد قارچ است. استفاده از سرکه سیب موجب از بین بردن جای جوش و لکه های روی پوست می شود. این سرکه به از بین بردن چربی اضافه پوست و همچنین پاکسازی پوست کمک می کند. برای درمان سریع لک های قهوه ای صورت و جای جوش می توانید مقداری سرکه سیب را با آب رقیق کنید. سپس آن را با پنبه روی پوست خود بمالید.

 

 

بیشتر بخوانید » فواید و خواص سرکه سیب برای بدن «

 

 

۱۱- لیمو ترش، درمان سریع لک های پوستی

 

لیمو ترش، درمان سریع لک های پوستی

 

لیمو ترش یک سفید کننده و اسکراب طبیعی صورت است که می توانید از آن برای کم رنگ کردن لکه های پوستی و روشن شدن پوست استفاده کنید. آب لیمو ترش غنی از ویتامین C است و می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد و پوست شما را ضد عفونی کند. برای استفاده از لیمو ترش باید آن را با آب رقیق کنید و سپس روی پوست بزنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه ماسک لیموترش برای درخشش پوست «

 

 

۱۲- سیب زمینی، درمان سریع لک صورت

 

سیب زمینی، درمان سریع لک صورت

 

سیب زمینی سرشار از نشاسته است و همانند یکی روشن کننده طبیعی برای پوست عمل می کند. استفاده از سیب زمینی می تواند به سادگی لکه های پوستی شما را از بین ببرید. وجود آنزیم کاتکولاز در سیب زمینی موجب تسریع بازسازی پوست می شود. برای از بین بردن لکه های پوستی بهتر است از آب سیب زمینی به طور مستقیم روی پوست استفاده کنید.

 

 

۱۳- روغن درخت چای، بهترین درمان لکه های پوستی

 

روغن درخت چای، بهترین درمان لکه های پوستی

 

روغن درخت چای یکی دیگر از محبوب ترین راهکارها برای از بین بردن لکه های پوستی است. این روغن ضد باکتری و ضد التهاب است. استفاده از روغن درخت چای یک درمان طبیعی برای آکنه و لکه های پوستی است. از طرف دیگر این روغن از پوست در برابر لکه های قهوه ای محافظت می کند. در بسیاری از مواقع علت لکه های قهوه ای روی صورت نور مستقیم خورشید است. استفاده از این روغن از بروز این لکه ها روی پوست جلوگیری می کند. برای استفاده از روغن درخت چای بهتر است آن را کمی با روغن حامل یا نرم کننده رقیق کنید. سپس مقداری روی لکه های پوست بکشید تا از شر آن خلاص شوید.

 

 

بیشتر بخوانید » فواید و عوارض روغن درخت چای برای درمان جوش و … «

 

 

۱۴- چای سبز، ماده ای مؤثر برای کمرنگ کردن لکه ها

 

چای سبز، ماده ای مؤثر برای کمرنگ کردن لکه ها

 

مطالعات نشان می دهد که استفاده از چای سبز به صورت موضعی می تواند در از بین بردن جوش و جای جوش مؤثر باشد. چای سبز یک ضد التهاب و آنتی اکسیدان قوی است. برای استفاده از چای سبز می توانید آن را دم کنید و سپس اجازه دهید سرد شود. سپس چای سبز را با استفاده از پنبه روی پوست خود بمالید.

 

 

جمع بندی نهایی

 

شاید سریع ترین راه از بین بردن لک صورت با لیزر و مواد شیمیایی باشد، اما به هر حال همیشه استفاده از مواد طبیعی عوارض کمتری دارد. شما می توانید به جای صرف هزینه گزاف برای خرید کرم درمان لک صورت از مواد طبیعی که در دسترس دارید استفاده کنید. مطمئن باشید استفاده مستمر از این مواد می تواند شما را به راحتی از شر لکه های پوستی خلاص کند. اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید و یا بی دلیل لکه هایی روی پوستتان ایجاد می شود، بهتر است قبل از هر اقدامی به پزشک مراجعه کنید.

 

 

منابع: foreo، timesnownews، femina، medicalnewstoday

 

کالابرگ الکترونیک