آموزش کامل طرز استفاده از انواع قرص ماشین ظرفشویی

آموزش کامل طرز استفاده از انواع قرص ماشین ظرفشویی


8 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

آیا می‌دانید طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی چگونه است؟ این روزها بسیاری از خانواده‌ها برای صرفه جویی در زمان برای شستن ظروف از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنند. اما ممکن است شما هم جز آن دسته از افرادی باشید که به تازگی ماشین ظرفشویی را تهیه کرده‌اید و یا به طور دقیق در مورد نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی آشنایی ندارید. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با راهنمای استفاده از انواع قرص ماشین ظرفشویی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی پاسخ خواهیم داد.

 

 

چرا باید برای شستن ظروف در ظرفشویی از قرص استفاده کنیم؟

 

چرا باید برای شستن ظروف در ظرفشویی از قرص استفاده کنیم؟

 

بهتر است بدانید که قرص‌های ماشین ظرفشویی طوری طراحی شده‌اند که در طول شستشوی ظروف به آرامی باز می‌شوند و این موضوع موجب می‌شود تا ظروف بسیار تمیزتر شوند. معمولاً قدرت تمیزکنندگی و چربی‌زدایی قرص‌های ماشین ظرفشویی بیشتر از سایر انواع شوینده‌ها است و می‌توانند سرسخت‌ترین لکه‌ها را از بین ببرند.

این قرص‌ها معمولاً ترکیبی از مواد شوینده و جلادهنده هستند که ضمن شستشوی ظروف با بالاترین کیفیت، درخشندگی خاصی نیز به آن‌ها می‌بخشند. استفاده از قرص ماشین ظرفشویی موجب افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی شما می‌شود و استفاده راحت‌تری دارند.

شما می‌توانید انواع قرص ماشین ظرفشویی از برندهای معتبر بازار را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

انواع قرص ماشین ظرفشویی

 

انواع قرص ماشین ظرفشویی

 

قبل از آموزش نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی، بهتر است نگاهی به انواع این قرص‌ها بیندازید. قرص‌های ماشین ظرفشویی به طور کلی به چند دسته‌بندی کلی تقسیم می‌شوند. «قرص‌های» کلاسیک ساده‌ترین انواع قرص‌های ماشین ظرفشویی هستند که معمولاً بدون جلادهنده هستند و معمولاً توپکی در قسمت وسط آن‌ها وجود ندارد.

تخفیف شوینده های افق کوروش

این قرص‌ها شباهت زیادی به پودرهای ماشین ظرفشویی دارند و عملکردی شبیه به آن‌ها دارند. در صورتی که از این قرص‌ها استفاده می‌کنید، لازم است در ماشین ظرفشویی جلادهنده و نمک نیز اضافه کنید. شما می‌توانید انواع نمک ماشین ظرفشویی را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

«قرص‌های همه کاره» نوع دیگری از قرص‌های ماشین ظرفشویی هستند که در ترکیبات آن‌ها از جلادهنده و نمک ظرفشویی نیز استفاده شده است. در صورت استفاده از این قرص‌ها معمولاً تا مدت‌ها نیازی به اضافه کردن نمک و جلادهنده به دستگاه نیست و ظروف با بالاترین کیفیت تمیز می‌شوند.

حتما بخوانید  انواع پاک کننده چند منظوره برای چه کارهایی مناسب است؟

نوع دیگری از قرص‌های ماشین ظرفشویی مربوط به «قرص‌های مدل کوانتوم» است که معمولاً قدرت شستشوی بالاتری نسبت به مدل‌های همه کاره دارند. این قرص‌های ماشین ظرفشویی معمولاً به صورت ژله‌ای طراحی می‌شوند و در آن‌ها از جلادهنده مایع استفاده می‌شود.

رایحه این قرص‌های ظرفشویی بسیار بیشتر از انواع قرص ماشین ظرفشویی همه کاره و کلاسیک است و با قدرت بیشتری ظروف را تمیز می‌کنند.

 

طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

 

طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

 

طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی بسیار ساده است، اما به هر حال نکاتی در مورد استفاده از آن وجود دارد که اگر به درستی رعایت نشود، ممکن است کیفیت شستشوی ظروف را کاهش دهد.

برخی برندهای قرص ماشین ظرفشویی باید در زمان استفاده از لایه پلاستیکی خارج شوند و برای استفاده از برخی دیگر از انواع قرص ماشین ظرفشویی باید آن‌ها را همراه با لایه پلاستیکی دور آن داخل دستگاه قرار دهید.

از طرف دیگر ممکن است برایتان این سوال ایجاد شود که قرص را دقیقاً در کدام بخش از ماشین ظرفشویی قرار دهید؟ آیا می‌دانید در صورت خراب بودن محفظه مخصوص قرص ماشین ظرفشویی چطور می‌توان از قرص برای شستشوی ظروف استفاده کرد؟

در ادامه می‌توانید با نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی و همچنین نکاتی مهم در مورد نحوه استفاده از قرص آشنا شوید. آشنا شوید.

 

۱- قرص ظرفشویی را آماده کنید

 

قرص ظرفشویی را آماده کنید

 

قبل از استفاده از اکثر برندهای قرص ظرفشویی باید پلاستیک اطراف آن را جدا کنید. در صورتی که پلاستیک دور قرص نیاز به جدا کردن نداشته باشد، حتماً روی بسته بندی محصول قید شده است که باید قرص را همراه با پلاستیک آن داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید.

 

۲- قرص را داخل محفظه ماشین ظرفشویی قرار دهید

 

قرص را داخل محفظه ماشین ظرفشویی قرار دهید

 

بعد از این که متوجه شدید قرص ماشین ظرفشویی را چطور استفاده کنید، در این مرحله از طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی باید قرص را داخل محفظه‌ای که روی درب ماشین ظرفشویی قرار دارد، بگذارید. بخش قرار دادن قرص در اکثر ماشین ظرفشویی ها یک درب کوچک دارد که با یک دکمه فشاری یا اهرمی باز می‌شود.

شما باید قرص را داخل این محفظه قرار دهید و سپس درب آن را ببندید. در صورتی که درب محفظه مخصوص قرص ماشین ظرفشویی دچار مشکل شد، می‌توانید قرص را به صورت مستقیم در کف دستگاه ظرفشویی قرار دهید.

 

۳- ماشین ظرفشویی را روشن کنید

 

بعد از قرار دادن ظروف در ماشین و گذاشتن قرص ماشین ظرفشویی در محفظه دستگاه، باید درب ماشین را ببندید و سپس آن را روی حالت مناسب روشن کنید. در این شرایط دستگاه در زمان مشخصی محفظه را باز می‌کند و به آرامی از قرص برای شستشوی ظروف کثیف استفاده می‌کند.

 

نکاتی که باید در مورد طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

 

حتما بخوانید  شستن لباس ها با مایع رنگین شوی | لباس های رنگی را چگونه بشوییم؟

نکاتی که باید در مورد طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

 

*برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی حتماً از قرص ماشین ظرفشویی اصل و برند مرغوب استفاده کنید. این کار هم موجب افزایش کیفیت شستشو می‌شود و هم از آسیب رسیدن به دستگاه جلوگیری می‌کند.

*در اکثر قرص‌های ماشین ظرفشویی از جلادهنده استفاده می‌شود، به همین دلیل شما تا مدت نیازی به خرید جلادهنده ندارید.

*برای افزایش کارایی ماشین ظرفشویی بهتر است به صورت مرتب از قرص ماشین ظرفشویی استفاده نکنید و بعد از چند بار استفاده از قرص از ژل استفاده کنید.

*به هیچ عنوان قرص ماشین ظرفشویی ژلی را نصف نکنید و آن را تنها به صورت کامل در ماشین قرار دهید. می‌توانید برخی از انواع قرص‌های ماشین ظرفشویی که به صورت خشک و ساده هستند را از وسط نصف کنید و برای ۲ نوبت استفاده کنید، اما این کار روی کیفیت شستشو تأثیر زیادی دارد. از همین رو توصیه می‌شود همیشه از قرص ماشین ظرفشویی به صورت کامل استفاده کنید.

*هیچ‌گاه توپک وسط قرص‌های ظرفشویی را قبل از استفاده جدا نکنید. این توپک‌ها معمولاً جلادهنده قرص هستند و موجب درخشش و براق شدن بیشتر ظروف می‌شوند. استفاده از این نوع قرص‌ها موجب می‌شود تا دیگر نیازی به استفاده از ژل‌های جلادهنده به صورت جداگانه نداشته باشید.

*به منظور جلوگیری از فاسد شدن قرص‌های ماشین ظرفشویی همیشه بعد از استفاده درب بسته بندی را ببندید و بسته محصول را در مکانی خشک و خنک و دور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید.

*توجه داشته باشید که در زمان قرار دادن قرص در محفظه ماشین ظرفشویی باید محفظه کاملاً خشک باشد، در غیر این صورت ممکن است قرص به دستگاه بچسبد و به راحتی خارج نشود.

*به جز شستن ظروف سایر کارکردهای قرص ماشین ظرفشویی را می‌دانید؟

*تفاوت قرص و ژل ماشین لباسشویی چیست؟ چیزی درباره تفاوت این دو شوینده ظروف شنیده‌اید؟

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌های تمیز کردن ماشین ظرفشویی

 

سوالات متداول

 

سوالات متداول در مورد قرص ماشین ظرفشویی

 

هر قرص ماشین ظرفشویی برای چند بار است؟

 

هر قرص ماشین ظرفشویی باید بدون آسیب و به صورت کامل برای یک بار شستشو استفاده شود.

 

آیا قرص ماشین ظرفشویی را باید باز کرد؟

 

در اکثر مدل‌ها باید قرص ماشین ظرفشویی را قبل از استفاده از داخل بسته پلاستیکی خارج کنید. در صورتی که نیاز به باز کردن پلاستیک دور قرص ماشین ظرفشویی نباشد، روی بسته بندی محصول درج می‌شود که قرص را با پلاستیک داخل دستگاه قرار دهید.

 

چرا نباید از قرص ماشین ظرفشویی نامرغوب و تقلبی استفاده کنیم؟

 

استفاده از قرص ماشین ظرفشویی تقلبی و نامرغوب هم قدرت شستشوی پایینی دارد و ظروف را به خوبی تمیز نمی‌کند و هم می‌تواند به ماشین ظرفشویی شما آسیب وارد کند.

 

بهترین دمای ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف با قرص چیست؟

 

دمای مطلوب برای شستن ظروف با قرص ماشین ظرفشویی بین ۱۲۵ تا ۱۴۰ درجه فارنهایت است.

 

کالابرگ الکترونیک