استایل مینیمال چیست و چگونه به سبک و اصول مینیمال لباس بپوشیم؟

استایل مینیمال چیست و چگونه به سبک و اصول مینیمال لباس بپوشیم؟


19 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
استایل مینیمال چیست

 

استایل و سبک زندگی مینیمال چیست ؟ مینی‌مالیسم (Minimalism) یا ساده‌گرایی در حقیقت مکتبی هنری است که در آن افراد آثار و عقاید خود را به دور از پیچیدگی‌ها بیان می‌کنند. در پاسخ به استایل مینیمال چیست نیز باید گفت که مینی‌مالیسم در مد و فشن نیز به همین معناست؛ یعنی استایلی ساده و بدون زرق‌وبرق همراه با پالت رنگی محدود. اگر می‌خواهید استایلی ساده و مینی‌مال داشته باشید؛ این مقاله را از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش مطالعه کنید. ما در این مقاله درمورد اینکه استایل مینیمال چیست و چگونه به سبک و طراحی مینیمال لباس بپوشیم و همچین راه‌های استفاده از آن نکاتی مفید را شرح داده‌ایم.

 

اگر استایل مینیمال را به عنوان سبک لباس پوشیدن خود انتخاب کرده اید باید بدانید که می توانید با ترکیب ساده ترین لباس ها، استایلی شیک و جذاب برای خود فراهم کنید.سبک مینیمالیسم در دهه شصت میلادی به دنیا معرفی شد و حتی کوکو شنل نیز از این سبک در مجموعه طرح های خود استفاده کرده است.

 

 

تاریخچه مختصر مینی‌مالیسم و استایل مینیمال

 

تاریخچه مختصر مینی‌مالیسم و استایل مینیمال

 

باور کنید یا نه، ایده طراحی مد مینیمال و مینیمالیستی یک مفهوم کاملا قدیمی است. مینیمالیسم از فرهنگ ژاپن آغاز شد. ریشه‌های آن ارتباط عمیقی با بودیسم و ذن دارد. آیین بودا، کنترل محیط پیرامون، اعمال و افکارتان را به شما می‌آموزد؛ مینیمالیسم نیز مشابه همین است؛ از شما می‌خواهد که در نظر بگیرید که آیا واقعا به چیزهایی که می‌خواهید، نیاز دارید یا خیر و سپس شما را مجبور می‌کند بر اساس آن تصمیم بگیرید.

 

گرچه به نظر می‌رسد مینیمالیسم واکنشی به مصرف‌گرایی مدرن است؛ در واقع به روش‌های مختلف و از طریق هنر به ایالات‌متحده و اروپا رسید. هنرمندان مینیمالیست به دنبال ساده‌سازی کارها بودند. و از آنجا که زندگی تمایل به تقلید از هنر دارد، سرانجام این ایده طراحی مینیمال به مد تبدیل شد و لایف استایل مینیمال روز به روز محبوب‌تر شد.

 

تاریخچه مختصر مینی‌مالیسم و استایل مینیمال

بیشتر بخوانید: ۸ مد پرطرفدار و شیک برای استایل بهار و تابستان

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

رویکرد مینی‌مالیستی در مد

 

بنابراین چگونه می‌توان در سبک زندگی مینیمالیستی در مقابل ماکسیمال غوطه‌ور شد، مخصوصا وقتی صحبت از مد می‌شود؟ ایده اصلی در مد مینیمال این است که با «کمترین‌ها، بیشترین کار را انجام دهید.» و از خودتان بپرسید اصلا چرا این همه لباس یا وسایل دارید وقتی از آنها هرگز استفاده نمی‌کنید؟

 

رویکرد مینی‌مالیستی در مد

 

سؤال سختی است؛ اما بخش عمده‌ای از این سبک زندگی صادق‌ بودن با خود است. البته این بدان معنا نیست که شما باید تمام لباس‌های خود را دور بریزید و فقط دریایی از شلوارهای مشکی و بلوز سفید بخرید. در مینی‌مالیسم هنوز جا برای بیان خود وجود دارد. اگر عاشق یک شلوار خردلی هستید و تحمل رهاکردن آن را ندارید؛ چرا باید آن را دور بیندازید؟!

 

مینیمالیست مد قصد دارد در آنچه که می‌پوشید متمرکز شود و فضای ذهنی را به آنچه می‌خواهید؛ مثل تجربه، اجتماع، مطالعه، و هر چیز دیگری اختصاص دهد. اگر رنگ‌ها و رنگ‌های روشن در فضای ذهنی‌تان جای می‌گیرد، حتما از آن استفاده کنید. جالب است بدانید که  برند معروف و بسیار محبوب کوکوشنل نیز از طراحان بزرگ این سبک در دنیای مد است. در ادامه چند مدل استایل و سبک مینی‌مالیستی را برایتان شرح داده‌ایم تا بتوانید کمد لباستان را مینی‌مال کنید.

 

رویکرد مینی‌مالیستی در مد

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش ست کردن رنگ زرد و مکمل های آن در استایل شیک

 

 

چطور به سبک و استایل مینیمال لباس بپوشیم؟

 

۱. تی‌شرتی ساده و سفید؛ که مناسب پوشیدن لباس به‌صورت لایه‌ای و البته استایل مینیمال تابستانی است.

۲. بلوزی ساده و کمی براق با شلوار پارچه‌ای مشکی؛

۳. پیراهنی شیک و دکمه‌دار با شلواری جین و ساده؛

 

۴. دامن فصلی مناسب که با بلوز و تی‌شرت ساده شما فوق‌العاده به نظر می‌رسد؛

۵. لباسی ساده که برای هر مناسب قابل تصوری می‌توان از آن استفاده کرد؛

۶. شلوارهای مشکی کشی که برای ورزش هم استفاده می‌شوند.

 

چطور به سبک و استایل مینیمال لباس بپوشیم؟

 

 

حتما به این فکر می‌کنید که این موارد کم هستند؛ اما یکی دیگر از اصول سبک مد مینیمال و استایل مینیمال زنانه و استایل و تیپ شیک مردانه مینیمال، داشتن کمد لباسی مختصر و ساده است. در این استایل، استفاده از زرق‌وبرق، اکسسوری‌های عجیب، لباس‌های طرح‌دار (به‌جز لباس راه‌راه) و لباس‌های گشاد و تنگ استفاده نمی‌شود.

 

بد نیست بدانید کسانی که سبک زندگی و لایف استایل مینیمال را پذیرفته‌اند، می‌گویند که نگرش آنها به زندگی بهتر شده است، احساس می‌کنند وقت بیشتری را برای کارهای مهم دارند و در نتیجه عوامل استرس‌زا نیز کمتر شده‌اند.

 

چطور به سبک و استایل مینیمال لباس بپوشیم؟

 

 

بیشتر بخوانید: ۶ ایده برای تیپ و استایل شیک مردانه زمستانی کلاسیک، اسپرت و رسمی

 

 

منبع: This is a day

 

کالابرگ الکترونیک