بهترین ترفندها و اصول آرایش برای عکس گرفتن

بهترین ترفندها و اصول آرایش برای عکس گرفتن


27 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ترفندهای آرایش برای عکس گرفتن

احتمالاً شما هم با این موضوع برخورد کرده‌اید که وقتی خودتان را در آینه نگاه می‌کنید، آرایش صورت تان بی‌نظیر به نظر می‌رسد. اما زمانی که اولین عکس را از چهره‌تان می‌گیرید متوجه می‌شوید که هیچ چیز آن طور که دلتان می‌خواهد نیست. آرایش مخصوص عکس گرفتن با آرایشی که هر روز از آن استفاده می‌کنید، متفاوت است. برای این که در عکس زیباتر به نظر برسید لازم است تا از ترفندهای آرایش مناسب برای عکاسی استفاده کنید. در این مقاله از سرویس سبک زندگی  مجله کوروش قصد داریم تا شما را بهترین روش‌ها و ترفندهای آرایش اصولی صورت برای عکس گرفتن و خوب افتادن در عکس آشنا کنیم.

 

 

برای آرایش عکاسی از پرایمر و کرم پودر مناسبی استفاده کنید

 

برای آرایش عکاسی از پرایمر و کرم پودر مناسبی استفاده کنید

 

معمولاً آرایش اصولی صورت برای عکس گرفتن باید با یک پرایمر آغاز شود و این کار موجب یک دست‌تر شدن پوست شما در عکس می‌شود. مقداری پرایمر روی نوک انگشتان خود بریزید و آن را روی تمام صورت خود پخش کنید. سپس یک کرم پودر مناسب با رنگ چهره‌تان انتخاب کنید. کرم پودر مناسب آرایش مخصوص عکس گرفتن باید مات باشد. استفاده از کرم پودر براق موجب انعکاس نور از چهره می‌شود و برای عکاسی عکس مجلسی یا عکس پرسنلی مناسب نیست. با دقت کرم پودر را به کل صورت خود بزنید. حتی برای آرایش عکس پرسنلی حتما از پرایمر استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید:  ۱۰ روش برای پیشگیری از ماسیدن آرایش، کرم پودر و ضد آفتاب روی پوست

 

 

در آرایش مناسب برای عکاسی از کانسیلر استفاده کنید

 

روش استفاده و اصلا کاربرد انواع کانسیلر را می‌دانید؟ برای زیر چشم‌ها، وسط پیشانی، چانه و تیغه بینی از کانسیلر روشن استفاده کنید. هیچ‌گاه از کانسیلری که بیش از حد روشن است برای زیر چشم استفاده نکنید زیرا این آرایش برای عکس گرفتن مناسب نیست و موجب می‌شود تا  آرایش صورت شما زشت و غیرطبیعی به نظر برسد. در آخر مراقبت باشید تا تمام مواد آرایشی را به خوبی روی صورتتان پخش کنید و جلوه‌ای طبیعی و زیبا به آن ببخشید. اگر عکاسی شما خارج از خانه است، لازم است تا در استفاده از کرم پودر و کانسیلر محتاط باشید. زیرا نور طبیعی تمام جزئیات صورت را نشان می‌دهد و هیچ کس دوست ندارد، در عکس‌ها مثل یک مجسمه گچ کاری شده به نظر برسد.

تخفیف شوینده های افق کوروش
حتما بخوانید  علت خشکی لب چیست | 20 روش درمان خانگی خشکی لب

 

 

بیشتر بخوانید:  معرفی انواع کانسیلر و نحوه استفاده از آن‌ها در آرایش

 

 

با یک رژ گونه یا برانزر مناسب گونه‌هایتان را برجسته کنید

 

جهت آرایش برای عکس گرفتن با یک رژ گونه یا برانزر مناسب گونه‌هایتان را برجسته کنید

 

از مهم‌ترین ترفندهای آرایش مخصوص عکس گرفتن این است که بتوانید گونه‌ها، چشم‌ها و لب‌هایتان را برجسته نشان دهید. برای زیباتر به نظر رسیدن چهره و برجسته کردن گونه‌ها بهتر است از یک رژ گونه مناسب استفاده کنید. برای این کار بهتر است خط رژ گونه را در امتداد خط فک و پیشانی بکشید. برای دو طرف تیغه بینی هم از کانتور تیره استفاده کنید. این کار موجب باریک شدن بینی و همچنین برجسته به نظر رسیدن گونه‌ها می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید:  ۱۱ روش به همراه آموزش تصویری کوچک کردن انواع بینی بدون جراحی

 

 

اگر دوست ندارید در آرایشتان روی گونه‌ها از برانزر استفاده کنید، می‌توانید با استفاده از یک رژ گونه روشن‌ حالتی نرمال و زیبا به گونه‌هایتان ببخشید. بهتر است برای گونه‌ها از رنگ‌های روشن هلویی یا قرمز روشن استفاده کنید تا حالتی طبیعی و سرحال به چهره شما ببخشد.

 

 

قبل از عکاسی به آرایش ابروهایتان توجه کنید

 

پر کردن ابروها با سایه یا مداد یک راهکار فوق العاده برای جلوه بخشیدن به صورت در عکس است. اگر دوست دارید چهره شما در عکس زیباتر بیفتد، بهتر است با دقت ابروهایتان را آرایش کنید. سپس با استفاده از ریمل یا صابون ابرو ابروها را به سمت بالا شانه کنید. این کار حالت بی‌نظیری به ابروهای شما می‌بخشد و چهره‌تان را جذاب‌تر نشان می‌دهد.

 

 

بیشتر بخوانید:  ۹ روش خانگی برای پر پشت کردن و رشد سریع ابرو به همراه نکات مراقبت ابرو

 

 

برای آرایش چشم‌ها در عکاسی از سایه مات استفاده کنید

 

برای آرایش چشم‌ها در عکاسی از سایه مات استفاده کنید

 

استفاده از سایه مات یکی دیگر روش‌های آرایش برای عکس گرفتن است. بهتر است از استفاده از سایه‌های مایع نیز اجتناب کنید. برای برجسته کردن پشت پلک می‌توانید از سایه کمی تیره‌تر برای مرز بین پلک و استخوان بالای پلک استفاده کنید. کناره‌های چشم را کمی به سمت بالا بکشید تا چشم‌های شما حالتی زیباتر پیدا کند. مقداری از سایه تیره را برای زیر چشم‌هایتان نیز استفاده کنید تا چشم شما درشت‌تر و گیراتر به نظر برسد. می‌توانید برای زیر چشم‌ها کمی نیز از سایه مشکی یا مداد مشکی نیز استفاده کنید.

حتما بخوانید  بهترین مارک های کرم آبرسان صورت برای انواع پوست

 

 

بیشتر بخوانید:  ۱۳ ترفند و راز خوش عکس بودن مثل سلبریتی ها

 

 

برای انجام آرایش مناسب برای عکاسی از هایلایتر استفاده کنید

 

برای برجسته کردن گونه‌ها و همچنین زیباتر شدن حالت چشم‌هایتان، می‌توانید مقداری هایلایتر روشن به قسمت بالای گونه‌ها و گوشه داخلی چشم‌هایتان بزنید. این کار موجب می‌شود تا چشم‌هایتان نیز از حالت تو رفتگی خارج شود و گونه‌هایتان نیز در عکس شاداب‌تر و برجسته‌تر به نظر برسد.

 

 

در آرایش مناسب برای عکس گرفتن از خط چشم و ریمل غافل نشوید

 

در آرایش مناسب برای عکس گرفتن از خط چشم و ریمل غافل نشوید

 

استفاده از خط چشم نقش مهمی در زیباتر نشان دادن چشم‌هایتان دارد و موجب می‌شود تا مژه‌های شما پرتر به نظر برسد. در آرایش مناسب برای عکس گرفتن از خط چشم مشکی به جای قهوه‌ای استفاده می‌شود. این کار حالتی طبیعی‌تر و جذاب‌تر به چشمان شما می‌بخشد. بعد از خط چشم حتماً از ریمل استفاده کنید. روی مژه‌های بالایی و پایینی خو ریمل بزنید. اگر مژه‌های کوتاهی دارید، می‌توانید از مژه مصنوعی نیز استفاده کنید.

 

 

در آرایش مناسب برای عکس گرفتن لب‌هایتان را به درستی آرایش کنید

 

در آرایش مناسب برای عکس گرفتن لب‌هایتان را به درستی آرایش کنید

 

 

بیشتر بخوانید:   ۴ روش حرفه‌ای انتخاب رنگ رژ لب و آموزش رژ لب زدن برای افراد مبتدی

 

یکی دیگر از ترفندهای آرایش اصولی صورت برای عکس گرفتن مجلسی یا پرسنلی مربوط به آرایش لب‌ها و انتخاب صحیح رژلب است. برای خوب افتادن در عکس باید ابتدا با استفاده خط لب مناسب و یک درجه تیره‌تر از رژ لب، دور لب‌ها را بکشید و کمی داخل لب را با آن پر کنید. سپس روی آن یک رژ لب بزنید. بهتر است برای زیباتر به نظر رسیدن لب‌ها در عکس از رژ لبی استفاده کنید که کمی براق و مخملی است. در آخر اگر قرار است چند ساعتی را عکاسی کنید، بهتر است که حتماً روی آرایش صورت خود از اسپری فیکساتور استفاده کنید تا آرایش شما ثابت بماند و زود خراب نشود.

 

 

منبع: wikihow

 

کالابرگ الکترونیک