۱۳ ترفند و راز خوش عکس بودن مثل سلبریتی ها

۱۳ ترفند و راز خوش عکس بودن مثل سلبریتی ها


7 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راز خوش عکس بودن

ترفند خوش عکس بودن را بلد هستید؟ عکس گرفتن یک روش بی ‌نظیر برای ثبت خاطرات و به یادگار ماندن یک لحظه شگفت انگیز در زندگی شما است. گاهی برای یک عکس بارها ژست خودتان را عوض می ‌کنید و برای زیبا افتادن در عکس تلاش می‌ کنید و در انتها هیچ چیز آن طوری که انتظار دارید پیش نمی ‌رود. با خودتان فکر می ‌کنید چرا خوش عکس نیستم و چطور باید در عکس‌ها زیباتر به نظر برسم. در اکثر مواقع افرادی که در عکس ‌ها خوب می‌ افتند، از ترفندها و روش ‌هایی آگاه هستند که شما از آن بی ‌خبر هستید. برای پاسخ به این سوال که برای خوش عکس شدن چه کنیم، اصلا چگونه خوش عکس باشیم و در عکس خوب بیفتیم بهتر است مطلب راز خوش عکس بودن را از سرویس سبک زندگی در  مجله کوروش بخوانید.

 

چگونه با نور مناسب عکس را زیبا کنیم

 

راز خوش عکس بودن با نور مناسب

 

یک راز مهم و ترفند برای خوش عکس بودن استفاده از نور مناسب است. نور در عکاسی همانند فتوشاپ در روتوش کردن و زیباتر به نظر رسیدن شما عمل می‌ کند. زمانی که در مکان درستی قرار بگیرید و نور مناسبی به چهره‌ تان بتابد، تمام چروک ‌ها و لکه ‌های روی پوست محو می ‌شود. قبل از اینکه شروع به عکاسی کنید بهتر است یک منبع نور مناسب برای این کار پیدا کنید. می توانید در مقابل لامپ یا یک چراغ بایستید و یا عکس تان را جلو پنجره یا درب ورودی که نور خوبی دارد بگیرید. سپس در جهات مختلف نور چند عکس بگیرید و ببینید که کدام زاویه برای عکاسی مناسب تر است.

 

برای این کار می ‌توانید در مقابل پنجره بایستید تا نور مستقیم به چهره‌تان بتابد سپس در چند زاویه عکس بگیرید و عکس ‌ها را با دقت بررسی کنید. هیچ ‌گاه زیر نور مستقیم آفتاب ظهر عکس نگیرید. زیرا این کار دقیقاً نتیجه عکس دارد و از طرفی سایه‌ های عمیقی روی صورت ایجاد می ‌کند که در عکس چندان جالب به نظر نمی ‌رسد. و آن وقت غصه می خورید که بد عکس هستم. عکس گرفتن زیر نور آفتاب موجب می‌ شود تا نقص‌ های صورت و بدن شما در عکس برجسته ‌تر شود. معمولاً عکس گرفتن زیر آفتاب صبحگاهی یا غروب آفتاب بهترین ایده برای عکاسی است. زیرا در این زمان نور آفتاب معمولا ملایم‌ تر است. نور در هنگام صبح و نزدیک به غروب معمولاً ملایم‌ تر است و موجب زیباتر شدن چهره شما در عکاسی می‌ شود.

 

 

چگونه در عکس خوب بیفتیم؛ حرفه ای آرایش کنید

 

اگر پوست براق یا چربی دارید، مهم ‌ترین کاری که لازم است قبل از عکس گرفتن انجام دهید، این است که با استفاده از یک دستمال، چربی روی پوستتان را پاک کنید. براق شدن بینی موجب برجسته شدن آن در عکس می شود و از این رو اگر چربی روی بینی تان را درست پاک نکنید و یا از پنکیک یا پودر مات کننده استفاده نکنید احتمالاً با عکسی روبرو خواهید شد که بینی‌ تان از چیزی که در مقابل آینه می‌ بینید بسیار بزرگ ‌تر است. بهتر است روی بخش ‌های براق صورت از پنکیک یا پودر مات کننده و پوشاننده استفاده کنید.

چشم ‌ها نقش مهمی در زیبایی شما دارند و در اکثر مواقع که با خودتان فکر می‌ کنید چرا خوش عکس نیستم، آرایش چشم مناسبی ندارید. آرایش چشم اسموکی راز خوش عکس بودن شما در عکس ‌ها خواهد بود. کنتراستی که این آرایش در چهره شما ایجاد می ‌کند، موجب جذاب‌تر به نظر رسیدن چهره و برجسته نشان دادن چشم‌هایتان می‌شود.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

بهترین ترفندها و اصول آرایش برای عکس گرفتن

 

 

یک راز خوش عکس بودن؛ با پوست خشک عکس نگیرید

 

یک آموزش ترفند خوش عکس بودن این است: اگر قصد دارید با تاپ یا پیراهن عکس بگیرید، فراموش نکنید که عکس گرفتن از دست و پاهای خشک و پوسته شده ‌تان تنها موجب زشت شدن عکس خواهد شد. از راه های خوش عکس شدن این است که قبل از گرفتن چنین عکس ‌هایی حتماً از یک مرطوب کننده یا لوسیون مناسب استفاده کنید.

 

 

۷ درمان خانگی پوست خشک بدون نیاز به کرم های شیمیایی

 

 

یک ترفند مهم خوش عکس شدن؛ از رنگ و تکنیک صحیح رژلب زدن استفاده کنید

 

یک ترفند مهم خوش عکس شدن؛ از رنگ و تکنیک صحیح رژلب زدن استفاده کنید

 

استفاده از رژ لب قرمز تیره برای عکاسی چندان فتوژنیک نیست و می ‌تواند موجب باریک ‌تر نشان دادن لب ‌ها شود. می ‌توانید برای عکاسی از یک رنگ ملایم ‌تر به همراه رژ لب براق یا حجم دهنده استفاده کنید. اگر دوست دارید برای عکاسی از رژ قرمز استفاده کنید، بهتر است قبل از آن کمی با مداد لب به لب ‌هایتان فرم دهید. یک راز خوش عکس بودن این است که دور و گوشه ‌های لب را با مداد کمی تیره‌ تر از رژ لبتان پر کنید. سپس روی آن از رژ لب استفاده نمایید. این کار موجب می ‌شود تا لب ‌ها در عکس حجیم ‌تر به نظر برسند.

 

 

۴ روش حرفه ای انتخاب رژلب و آموزش رژلب زدن

 

 

یک راز مهم خوش عکس شدن ؛ باید یاد بگیریم چگونه در عکس ژست بگیریم

 

یکی دیگر از مهم ‌ترین ترفندهای زیبا افتادن در عکس مربوط به ژست عکس گرفتن شما است. احتمالاً توجه کرده‌اید که افراد خوش عکس و مدل‌ های معروف می ‌توانند در هر ثانیه یک مدل بایستند و عکس بگیرند. آن ‌ها می ‌دانند چه ژست ‌هایی موجب جذابیت بیشترشان می ‌شود. طریقه نگه داشتن صورت، بدن و حتی نگاه خود را می ‌دانند و از همین رو حتی زیباتر از آن‌ چیزی که هستند، در عکس به نظر می ‌رسند.

 

همه ما دوست داریم بدانیم که چگونه در عکس زیبا باشیم و مهم ‌ترین راز خوش عکس بودن این است که بررسی کنید چرا در برخی عکس ‌ها زیبا و در برخی عکس ‌های دیگر زشت افتاده ‌اید. کدام حالت چهره یا نحوه ایستادن در عکس برای شما مناسب‌ تر است. بهترین زاویه عکاسی چهره‌ تان را شناسایی کنید و ببینید که باید برای عکس گرفتن چطور لبخند بزنید تا چهره ‌تان زیباتر به نظر برسد.

 

 

جلوی آینه ژست گرفتن را تمرین کنید

 

برای اینکه دیگر بد عکس نباشید باید تمرین کنید. می‌ توانید همه این تکنیک ها را جلوی آینه تمرین کنید. از سمت راست و چپ چهره ‌تان عکس بگیرید و ببینید که کدام رخ تان در عکس زیباتر است. مدل موهای مختلف را امتحان کنید و بهترین حالت خودتان را برای ژست عکس نیم رخ و تمام رخ پیدا کنید. زمانی که یاد بگیریم چگونه در عکس ژست بگیریم و کدام زاویه و حالت صورت و بدنمان در عکس زیباتر است، می‌ توانیم عکس‌های زیباتری بگیریم و راحت ‌تر جلوی دوربین حاضر شویم.

 

تمام مدل ها و افراد مشهور به طور کامل به صورت و بدن خود اشراف دارند. آن ها می دانند که کدام رخ صورتشان در عکس زیباتر می افتد و چطور در مقابل دوربین ظاهر شوند تا لاغر تر و خوش اندام تر به نظر برسند. برای این کار باید از زوایای مختلف و با ژست های گوناگون از خودتان عکس بگیرید. سپس تمامی عکس ها را بررسی کنید تا در هنگام عکاسی در بهترین وضعیت قرار بگیرید.

 

 

از دیگر راز های خوش عکس شدن این است که لباس مناسبی بپوشید

 

از دیگر راز های خوش عکس شدن این است که لباس مناسبی بپوشید

 

لباس شما باید دقیقاً مناسب فرم بدنتان باشد و با رنگ چهره و موهایتان همخوانی داشته باشد. معمولاً استفاده از لباس ‌های تک رنگ برای عکاسی مناسب ‌تر هستند. اگر دوست دارید لباس طرح ‌دار انتخاب کنید، حتماً دقت کنید که طرح و الگوی لباس با فرم بدن شما هماهنگ باشد و موجب چاق یا دفرمه شدنتان نشود. اگر به دنبال راهی هستید که در عکس لاغرتر به نظر برسید، بهتر است مستقیماً به سراغ لباس‌ های تیره بروید. اگر هم به اندازه لاغر هستید، می ‌توانید برای عکاسی از رنگ ‌های روشن استفاده کنید. فراموش نکنید که زیباترین لباس شما اعتماد به نفستان است، پس لباسی را انتخاب کنید که حس خوبی به آن دارید.

 

 

برای زیبا افتادن در عکس باید طبیعی لبخند بزنید

 

از رازهای زیبا افتادن در عکس باید طبیعی لبخند بزنید

 

بیشتر اوقات راز خوش عکس بودن شما در لبخندی که می ‌زنید نهفته است. زمانی که طبیعی می‌ خندید و واقعاً خوشحال هستید، حالت چهره شما زیباتر و دوست داشتنی‌ تر به نظر می ‌رسد. درواقع اولین قدم برای اینکه بدانیم چگونه خوش عکس باشیم این است که یاد بگیریم با چشمانمان بخندیم. زمانی که با اجبار جلوی دوربین می ‌خندید، چشمان شما همه چیز را برملا خواهد کرد. حس شما از چشم ‌ها منتقل می ‌شود و برای اینکه لبخندتان طبیعی‌ تر به نظر برسد، باید یاد بگیرید که طبیعی بخندید. برای این کار می ‌توانید به اتفاقات خوب، یک جک خنده‌ دار و یا لحظات شیرین زندگی‌ تان فکر کنید و لبخندی بزنید که چشمانتان را نیز درگیر کند.

 

برای اینکه لبخندتان طبیعی ‌تر به نظر برسد، بهتر است گوجه لبتان کمی به پایین متمایل شود. قرار دادن زبان پست دندان ‌هایی بالایی نیز به شما کمک می ‌کند تا طبیعی ‌تر لبخند بزنید. برای این کار می توانید جلوی آینه تمرین کنید و ببینید که چطور لبخند زیباتری دارید و تفاوت لبخند مصنوعی و طبیعی ‌تان را نیز کاملاً حس کنید.

 

 

از راه های خوش عکس شدن این است که کمی بازیگوش باشید

 

از رازهای خوش عکس شدن این است که کمی بازیگوش باشید

 

لازم نیست جلوی دوربین خیلی جدی باشید. زمانی که در حال عکس گرفتن هستید، دائم در ذهنتان تکرار نکنید که چرا خوش عکس نیستم. بهتر است کمی بیشتر خودتان را دوست داشته باشید. برای زیبا بودن جلوی دوربین باید دست از جدی بودن بردارید. خودتان را رها کنید. بخندید، شاد باشید و دقیقاً خودتان باشید. حتی می ‌توانید گاهی شکلک درآورید و عکس ‌های بامزه از خودتان بگیرید. مطمئن باشید که کمی بازیگوشی موجب جذابیت بیشتر شما می ‌شود. هیچ‌ گاه برای عکس گرفتن حالت لبخندتان را برای ۵ دقیقه حفظ نکنید. زیرا این لبخند دیگر شباهتی به لبخند واقعی شما ندارد و کاملاً مصنوعی به نظر می‎ رسد. به ژست عکس گرفتن و حالات صورت و بدن خودتان توجه کنید ولی در عین حال سعی کنید راحت باشید و ژست ‌های متفاوتی را تجربه کنید.

 

 

برای خوش عکس شدن به حالت موهایتان توجه کنید

 

داشتن موهای خوش حالت و زیبا یکی از رازهای مهم و یکی از بهترین راه ها برای خوش عکس شدن است. زمانی که موهای شما و نامرتب باشد آن ‌چنان که باید در عکس خوب ظاهر نخواهید شد. سعی کنید قبل از اینکه از خودتان بپرسید چرا خوش عکس نیستم ابتدا کمی به صورت و موهایتان توجه کنید. برای عکس گرفتن موهایتان را به بهترین شکل حالت دهید. اگر موهای ناسالمی دارید کمی بیشتر به سلامت موهایتان اهمیت دهید. استفاده از روغن ‌های طبیعی می ‌تواند ایده خوبی برای از بین بردن حجم اضافی و وزهای مو باشد. در هنگام عکس گرفتن موهای خود را باز کنید و به شکل ‌های مختلفی عکس بگیرید. جلوی آینه بایستید و ببینید کدام حالت مو بیشتر به چهره شما می ‌آید.

 

 

مهم‌ ترین راز خوش عکس بودن، توجه به محل قرار گرفتن دوربین است

 

مهم‌ ترین راز خوش عکس بودن، توجه به محل قرار گرفتن دوربین است

 

یک راز خوش عکس شدن هم این است: اینکه در زمان عکس گرفتن به محل قرار گرفتن دوربین توجه کنید و در زاویه درستی قرار بگیرید، نقش مهمی در نتیجه عکاسی خواهد داشت. برای درک بهتر این موضوع باید بدانید که زمانی که شما ایستاده ‌اید، دوربین باید دقیقاً در ارتفاع قفسه سینه شما قرار بگیرد. زمانی که دوربین بالاتر از شما باشد قد شما در عکس کوتاه ‌تر به نظر می ‌رسد. برای عکاسی در حالت نشسته عکس گرفتن از ناحیه بالا می ‌تواند ایده خوبی باشد.

 

برای اینکه در عکس زیباتر به نظر برسید در هر حالتی که نشسته ‌اید سر خود را به سمت دوربین برگردانید. برخورد نور فلش با نور طبیعی از پشت دوربین به سمت صورت شما می ‌تواند چهره شما را زیباتر و نورانی ‌تر نشان دهد. اگر قصد دارید یک عکس سلفی از خودتان بگیرید، حتماً دوربین گوشی را کمی بالاتر از صورت خود نگه دارید، اما مراقب باشید که در این کار زیاده ‌روی نکنید.

 

 

اگر شرایط مناسبی برای عکاسی ندارید، بهتر است عکس گرفتن را فراموش کنیم

 

همه ما ممکن است برخی اوقات در شرایطی قرار بگیریم که واقعاً برای عکس گرفتن مناسب نیست و با خود فکر می‌کنیم چرا خوش عکس نیستم. زمانی که تمام شب را بیرون از خانه مشغول کار بوده‌اید و از یک سفر طولانی برگشته‌اید، احتمالاً چهره‌تان آن قدر خسته است که با عکس گرفتن هیچ چیز جذابی برایتان به یادگار نخواهد ماند. به علاوه اگر حس می کنید برخی روزها چهره ‌تان مناسب عکاسی نیست و لباس مناسبی برای عکس گرفتن نپوشیده ‌اید، بهتر است عکاسی در آن روز را فراموش کنید. زیرا گاهی اوقات عکس گرفتن در زمان اشتباه می ‌تواند این فکر را در ذهن ایجاد کند که شما بد عکس هستید و این موضوع موجب می ‌شود تا در ذهنتان حس منفی به عکس گرفتن پیدا کنید.

 

یکی از روش‌ های فوق العاده برای زیبا افتادن در عکس در شرایطی که واقعاً حس می کنید برای عکاسی مناسب نیست، استفاده از عینک آفتابی است. شما می ‌توانید حتی از این ترفند در هنگام شب و غروب آفتاب استفاده کنید. تنها به این موضوع فکر کنید که در هر شرایطی جذاب و زیبا به نظر برسید.

 

 

برای زیبا افتادن در عکس در زاویه مناسبی ژست بگیرید

 

برای خوش عکس بودن در زاویه مناسبی ژست بگیرید

 

اگر هنوز هم فکر می‌کنید چرا خوش عکس نیستم و اصلا چطور عکس زیبا از خودمان بگیریم بهتر است به این تکنیک خوب دقت کنید. برای عکس گرفتن به جای اینکه دقیقاً روبروی دوربین قرار بگیرید و مثل یک مجسمه به نظر برسید، بدن خود را در زاویه ۴۵ درجه دوربین حرکت دهید. این ژست موجب می ‌شود تا لاغرتر به نظر برسید. از طرف دیگر برای عکس گرفتن بهتر است طوری ژست بگیرید که انگار روی فرش قرمز و در مقابل صدها خبرنگار قرار دارید. سعی کنید با حداکثر اعتماد به نفس جلوی دوربین ظاهر شوید. فراموش نکنید که در هنگام عکس گرفتن شانه ‌هایتان را عقب دهید و کمرتان را صاف نگه دارید. در این حالت با لبخندی زیبا قشنگ‌ترین عکس یادگاری را در آلبوم خاطراتتان ثبت کنید.

 

 

منابع: wearedore، wikihow

 

کالابرگ الکترونیک