راهنمای سفر به دبی و ۱۲ نکته مهم که باید بدانید

راهنمای سفر به دبی و ۱۲ نکته مهم که باید بدانید


22 دی 1400 . زمان مطالعه: 17 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای جامع سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی شهری پر زرق و برق که همانند نگینی ارزشمند در قلب صحرا می‌درخشد به خصوص برای کسانی که برای اولین بار است می‌خواند به دبی سفر کنند لازم و ضروری است. برای مثال در راهنمای سفر دبی به شما می‌گوییم که این شهر چه جاذبه‌ها و دیدنی‌هایی دارد و هزینه سفر به دبی برای تقریباً چقدر است. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید راهنمای سفر به دبی را مطالعه کنید و اطلاعاتی مفید درباره ارزانترین زمان سفر به دبی و همچنین قوانین سفر به دبی کسب کنید.

 

 

با شهر دبی بیشتر آشنا شوید

 

با شهر دبی بیشتر آشنا شوید

 

دبی بزرگ‌ترین شهر امارات متحده عربی و یکی از مدرن‌ترین شهرهای خاورمیانه و قاره آسیا محسوب می‌شود که در مجاورت خلیج فارس قرار دارد. شهری با آسمان خراش‌های لوکس و جاذبه‌های دیدنی مثل «شهر شیشه‌ای دبی» که هر فردی را مجذوب خود می‌کند.

 

این مقصد گردشگری جذاب که به عنوان یکی از گران‌ترین مقاصد گردشگری دنیا نیز شناخته می‌شود، تفریحات و مکان‌های بی‌نظیری برای توریست‌ها دارد که می‌توانند یک سفر لذت بخش و حیرت انگیز را برای شما رقم بزند.

 

رشد و پیشرفت شهر دبی درست از اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی آغاز شد. رفته رفته با ایجاد آسمان خراش‌ها و مراکز خرید و جاذبه‌های دیدنی فوق‌العاده، دبی به مکانی منحصر به فرد در دنیا تبدیل شد. این شهر در ساحل جنوب شرقی خلیج فارس قرار دارد و از سمت شمال شرقی به شارجه، از جنوب به ابوظبی و از جنوب شرقی به عمان می‌رسد.

 

مساحت دبی در حدود ۴ هزار و ۱۱۴ کیلومتر مربع است و طبق آمار به دست آمده در سال ۲۰۱۸ حدود ۳۰۱۰۲۶۱ نفر در آن زندگی می‌کنند. زبان مردم این شهر عربی و واحد پول دبی درهم است. ساعت دبی نیم ساعت از تهران عقب‌تر است و از همین رو تفاوت ساعت چندانی با ایران ندارد.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

ویزای دبی برای ایرانیان

 

ویزای دبی برای ایرانیان

 

به عنوان راهنمای سفر به دبی باید بدانید که ما ایرانیان برای سفر به دبی نیاز به ویزا داریم. طبق قوانین سفر به دبی برای صدور ویزا لازم است تا یک فرد یا شرکتی ضامن یا اسپانسر مسافر شود. معمولاً بهترین و راحت‌ترین روش برای دریافت ویزای دبی برای ایرانیان از طریق شرکت‌های مسافرتی است.

 

به طور معمول ویزای معمولی مسافرتی برای ۱۴ روز صادر می‌شود و امکان دریافت ویزای ۱ ماهه و ۳ ماهه نیز با مقداری هزینه بیشتر وجود دارد. به عنوان یک نکته مهم راهنمای سفر به دبی لازم است بدانید که برای صدور ویزای دبی برای ایرانیان نیاز به هیچ گونه مصاحبه حضوری نیست و تنها لازم است که پاسپورت شما حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به ترکیه

 

 

بهترین زمان سفر به دبی

 

بهترین زمان سفر به دبی

 

در همین ابتدای راهنمای سفر دبی فراموش نکنید که دبی آب و هوای فوق‌العاده گرمی دارد. از همین رو سفر کردن در ماه‌های زمستانی سال می‌تواند سفر لذت بخش‌تری را برای شما رقم بزند. به عنوان یک راهنمای سفر به دبی بهتر است بدانید که از ماه نوامبر تا مارس (آبان تا اسفند) دمای هوا در دبی معتدل و مطلوب‌تر است.

 

از همین رو در این ماه‌های سال معمولاً سیل عظیمی از مسافران راهی دبی می‌شوند و همین موضوع نیز موجب می‌شود قیمت بلیط هواپیما و هتل‌ها نیز نسبت به سایر ماه‌ها بیشتر شود. در ماه‌های تابستانی سال از ژوئن تا آگوست دمای هوا در حدود ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و این میزان گرما می‌تواند برای خیلی از افراد دردسر ساز باشد.

 

به یاد داشته باشید که ماه رمضان در دبی همانند ایران از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین طبق قوانین سفر به دبی غذا خوردن، آب نوشیدن و سیگار کشیدن در این زمان‌ها دور از احترام به افراد روزه‌دار محسوب می‌شود.

 

 

ارزانترین زمان سفر به دبی

 

ارزانترین زمان سفر به دبی

 

به طور کلی یک قانون جالب برای ارزان سفر کردن به وجود دارد و آن این است که زمانی سفر کنید که دیگران به سفر نمی‌روند. برای پیدا کردن ارزان‌ترین زمان سفر به دبی و کاهش هزینه سفر به دبی باید ببینید که کدام ماه‌ها مسافران کمتری به این شهر می‌آیند.

 

کاهش تعداد مسافران موجب ارزان شدن قیمت تورها و هتل‌ها می‌شود و زمان خوبی برای تجربه یک سفره لوکس اما ارزان قیمت است. ارزانترین زمان سفر به دبی درست با افزایش گرمای هوا در ژوئن آغاز می‌شود و معمولاً تا آگوست ادامه دارد. بنابراین تابستان برای افرادی که به دنبال ارزانترین زمان سفر به دبی هستند، وقت مناسبی محسوب می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید :راهنمای سفر به جزیره هرمز 

 

 

امنیت در شهر دبی

 

امنیت در شهر دبی

 

به عنوان یک نکته مهم در راهنمای سفر به دبی بهتر است بدانید که دبی یکی از گردش‌پذیرترین شهرهای عربی محسوب می‌شود که امنیت بالایی دارد. این شهر از نظر شاخص‌های امنیت جهانی در رده ۶۴ دنیا قرار دارد. مهم‌ترین علت امنیت بالای دبی مربوط به قوانین سفت و سخت آن برای مهاجران و شهروندان چند ملیتی است. طبق این قانون هر فرد که جرم و جنایتی را انجام دهد، فوراً از کشور امارات خارج می‌شود.

حتما بخوانید  لیست 67 کشور بدون ویزا، ویزای فرودگاهی و ویزای الکترونیک برای ایرانیان

 

 

هزینه‌های سفر به دبی

 

هزینه سفر به دبی

 

به طور کلی هزینه سفر به دبی به این که چطور به این سفر می‌روید و چقدر برای تفریحات و غذای خود هزینه می‌کنید، وابسته است. دبی شهر گرانی است و از همین رو باید در ابتدای سفر به طور نسبتاً دقیق در مورد هزینه سفر به دبی خود و خانواده‌تان تصمیم بگیرید.

 

بهتر است مبلغ مشخصی را برای تفریح، مبلغی را برای حمل و نقل و غذا، دیدن جاذبه‌ها و خرید کردنتان کنار بگذارید تا بتوانید به روش بهتر هزینه سفر به دبی را مدیریت کنید.

 

 

هزینه های سفر به دبی با تور

 

دبی شهری گران و لوکس محسوب می‌شود و به هر حال آن قدر جاذبه‌ها و تفریحات شگفت انگیز و گران دارد که اگر تنها کمی وسوسه شوید، هزینه زیادی را صرف این تفریحات خواهید کرد. یکی از بهترین راه‌های سفر به دبی برای افرادی که برای اولین بار از این شهر دیدن می‌کنند، استفاده از تور است.

 

زمانی که با تورهای مسافرتی به دبی سفر می‌کنید، دیگر لازم نیست نگران این باشید که چگونه از فرودگاه تا هتل نقل مکان کنید و چگونه برای روزهای سفرتان برنامه‌ریزی کنید. البته خرید تور معمولاً هزینه زیادتری نسبت به خرید بلیط و رزرو هتل دارد، بنابراین برای کاهش هزینه‌ها بهتر است به دنبال تورهای لحظه آخری و ارزان قیمت باشید.

 

هزینه غذا در دبی

 

هزینه غذا در دبی

 

در دبی می‌توانید انواع رستوران‌های بین‌المللی، سنتی و ایرانی را پیدا کنید که هر کدام با هزینه‌های مختلف غذاهای متفاوتی را عرضه می‌کنند. معمولاً رستوران مک دونالد یکی از رستوران‌های جذاب برای ایرانیان است که هزینه مناسبی دارد.

 

به عنوان راهنمای سفر ارزان به دبی بهتر است بدانید که خرید از غذا فروشی‌های خیابانی می‌تواند هزینه‌های خوراک شما را تا حد زیادی کاهش دهد. هوموس یا حمص ارزان‌ترین غذای موجود در دبی است که معمولاً در اکثر غذا فروشی‌ها و رستوران‌ها یافت می‌شود و اگر از طعم این غذا خوشتان بیاید، می‌توانید هزینه کمتری برای غذا پرداخت کنید.

 

 

هزینه حمل و نقل در دبی

 

هزینه حمل و نقل در دبی

 

شهر دبی سیستم حمل و نقل فوق‌العاده لوکس و مجهزی دارد و در هر گوشه و کنار این شهر می‌توانید انواع اتوبوس، اتوبوس آبی، تاکسی، مترو و منوریل‌هایی را مشاهده کنید که آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند. به عنوان راهنمای سفر ارزان به دبی بهتر است قبل از استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در دبی حتماً یک Nol Card (نول کارت) از مراکز فروش بلیط مترو تهیه کنید.

 

استفاده از Nol card در دبی موجب می‌شود هزینه سفر به دبی شما تا حدود زیادی بهتر مدیریت شود. برای تاکسی هم می‌توانید هم به صورت اینترنتی اقدام کنید و هم با شماره ۲۰۸۰۸۰۸ تماس بگیرید و یک تاکسی درخواست کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر ایمن به کویر و تجهیزات لازم

 

 

راهنمای سفر ارزان به دبی

 

راهنمای سفر ارزان به دبی

 

به عنوان راهنمای سفر به دبی اگر دوست دارید یک سفر ارزان و مقرون به صرفه را تجربه کنید، تنها لازم است که به چند نکته توجه ویژه داشته باشید.

 

  • برای کاهش هزینه سفر به دبی از جاذبه‌هایی دیدن کنید که نیازی به ورودی ندارند.
  • برای کاهش هزینه غذا از اغذیه فروشی‌های خیابانی غذا بخرید و خوردن حمص را فراموش نکنید.
  • به عنوان راهنمای سفر ارزان به دبی فراموش نکنید که برای بازدید از برج خلیفه، قبل از غروب آفتاب اقدام کنید، زیرا هزینه بلیط در زمان غروب آفتاب ۳۰ درصد گران‌تر است.
  • به عنوان راهنمای سفر به دبی توصیه می‌کنیم برای اقامت خودتان یک هتل یا هاستل ارزان قیمت را انتخاب کنید و به نزدیک بودن آن نسبت به مکان‌های گردشگری دبی توجه داشته باشید تا مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای رسیدن به مرکز شهر نشوید.
  • به عنوان راهنمای سفر دبی پیشنهاد می‌شود از تورهای داخل شهری استفاده نکنید و اگر قصد بازدید از مکانی را دارید، خودتان این کار را انجام دهید.

 

 

مناطق و جاذبه های گردشگری دبی

 

مناطق و جاذبه های گردشگری دبی

 

دیدنی‌ها و جذابیت‌های دبی آن قدر زیاد است که اگر چندین ماه هم برای آن وقت صرف کنید باز هم خسته نخواهید شد. اما به عنوان راهنمای سفر به دبی بازدید از برخی از جاذبه‌های این شهر اهمیت بیشتری دارد و می‌تواند لحظات جذاب‌تری را برای شما رقم بزند و از طرفی به کاهش هزینه سفر به دبی نیز کمک کند.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقاله اکسپو دبی ۲۰۲۰ و هر چه که درباره این رویداد بزرگ باید بدانید را هم بخوانید. بد نیست اگر در فاصله ماه‌های اکتبر ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ به دبی سفر می‌کنید سری هم به یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای علمی و فرهنگی دنیا در شهر دبی بزنید.

 

 

برج خلیفه دبی

 

«برج خلیفه»، بلندترین ساختمان دنیا با ۸۲۸ متر ارتفاع است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. برج خلیفه در ابتدا به نام «برج دبی» معرفی شد اما در زمان افتتاح در سال ۲۰۱۰ نام آن به برج خلیفه تغییر کرد. این سازه در دبی به عنوان بلندترین ساختمان دنیا شناخته می‌شود.

 

برج خلیفه در بلوار شیخ محمد بن راشد و درست در کنار دبی مال قرار دارد. تماشای منظره دریا و سراسر شهر از بالای این آسمان خراش بسیار جذاب خواهد بود. به عنوان یک نکته در راهنمای سفر به دبی پیشنهاد می‌شود حتماً از برخی بخش‌های این برج دیدن کنید.

 

 

آکواریوم دبی

 

آکواریوم دبی

 

«اکواریوم دبی» یکی از زیباترین آکواریوم‌های دنیاست که در طبقه هم کف دبی مال قرار دارد. این آکواریوم تونلی حدود ۳۳ هزار ماهی و موجود آبزی را در خود جای داده است و شما می‌توانید از داخل دبی مال وارد آن شوید. آکواریوم دبی درست مثل یک اقیانوس است که شکوه دنیای زیر آب را به صورت حیرت انگیزی در معرض نمایش گذاشته است.

حتما بخوانید  معرفی 16 جاذبه گردشگری یزد + عکس و آدرس

 

این آکواریوم به عنوان بزرگ‌ترین آکواریوم معلق دنیا شناخته می‌شود و ۳ بخش مجزا دارد که شامل مخزن اصلی، تونل شیشه‌ای و باغ وحش زیر آب است.

 

 

پیست اسکی دبی

 

پیست اسکی دبی

 

«پیست اسکی دبی» یک پیست اسکی مجهز و سرپوشیده در مرکز خرید «مال امارات» که برای لحظاتی شما را از گرمای طاقت فرسای این شهر دور می‌کند. این پیست اسکی سومین پیست اسکی سرپوشیده جهان است که در مرکز خرید بزرگ امارات واقع شده است.

 

پیست دبی مجهز به «تله کابین» و «تی بار» است و یک سالن بزرگ پوشیده از برف دارد که شما می‌توانید انواع ورزش‌های زمستانی مثل اسکی و اسنوبرد را در آن تجربه کنید.

 

 

فواره دبی

 

احتمالاً در همه وب سایت‌ها و کتاب‌های راهنمای سفر به دبی در مورد «فواره دبی» نیز شنیده‌اید. یکی از عجیب‌ترین سازه‌های دنیا که رقص آب را با موزیک‌هایی جذاب به معرض نمایش قرار می‌دهد و هر روز از ساعت ۶ بعد از هر تا ۱۱ شب اجرا می‌شود و تماشای آن رایگان است.

 

به عنوان راهنمای سفر به دبی باید بدانید که فواره دبی در کنار برج خلیفه واقع شده و یکی از زیباترین جاذبه‌های رایگان دبی است. در این فواره آب تا ارتفاع ۱۵۰ متری به سمت بالا پرتاب می‌شود و هماهنگ با ریتم و نور جلوه فوق‌العاده دیدنی را ایجاد می‌کند. هزینه ساخت این فواره و آبنما حدود هشتصد میلیون درهم شده و یکی از معروف‌ترین آبنماهای دنیا محسوب می‌شود.

 

 

مسجد جمیرا دبی

 

مسجد جمیرا

 

«مسجد جمیرا دبی» یکی از زیباترین مساجد دنیا که معماری جذابی دارد و امکان بازدید از آن در تمام طول هفته به جز جمعه‌ها وجود دارد. جالب است بدانید که امکان بازدید همه افراد با هر دین و مذهبی به داخل این مسجد وجود دارد. این مسجد در منطقه جمیرا واقع شده و در سراسر امارات متحده عربی به عنوان یک مسجد زیبا و دیدنی شناخته می‌شود.

 

مسجد جمیرا در سال ۱۹۷۶ ساخته شد و به عنوان قدیمی‌ترین عبادتگاه مسلمانان در امارات متحده عربی نیز شناخته می‌شود. ظرفیت این مسجد ۱۳۰۰ نفر است و سبک معماری آن به دوران حکومت فاطمیان بازمی‌گردد.

 

 

پارک آبی وایلد وادی

 

پارک آبی وایلد وادی

 

پارک‌های آبی دبی طرفداران زیادی در دنیا دارند. «پارک آبی وایلد وادی دبی» که یکی از معروف‌ترین پارک‌های آبی این شهر است در ساحل جمیرا و در کنار برج العرب قرار دارد و یک روز هیجان‌انگیز را برای شما رقم می‌زند. پارک آبی وایل وادی بین هتل برج العرب و هتل جمیرا قرار دارد و یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای داشتن یک روز مهیج است.

 

به عنوان پیشنهاد راهنمای سفر به دبی باید بدانید که این پارک روباز هم آب سرد و هم آب گرم دارد و از همین رو می‌توانید در همه فصول و هر زمانی از سال که دوست دارید، به این پارک آبی بروید و لذت ببرید.

 

 

سافاری در بیابان‌های دبی

 

سافاری در بیابان

 

یکی از لوکس ترین تفریحات دبی ماشین سواری یا «سافاری» در میان تپه‌های شنی بیابان است که اوج هیجان را به شما هدیه می‌دهد. به عنوان یک پیشنهاد هیجان‌‌انگیز راهنمای سفر دبی باید بدانید که سافاری یکی از مهیج‌ترین تفریحات دبی است که می‌تواند یک تجربه خاص و منحصر به فرد را برای شما رقم بزند.

 

ماشین سواری در بیابان، کمپ کردن زیر ستاره‌ها و عکاسی در قلب بیابان‌های دبی تنها بخشی از تفریحات هیجان‌انگیز در سافاری دبی است. با گشت و گذار در صحرای دبی می‌توانید از حیوانات وحشی و مناظر دیدنی بیابان دبی دیدن کنید و یک روز متفاوت در دبی را تجربه کنید.

 

 

شهر شیشه ای دبی

 

«شهر شیشه‌ای دبی» دبی محل تلاقی دریا و بیابان و به حقیقت پیوستن رویاهایی است که شاید تا چند سال پیش هم باور کردن آن سخت بود. این شهر شیشه‌ای یکی از اسرارآمیزترین شهرهای دنیاست که قرار است به زودی در این شهر ساخته شود و داستان‌های تخیلی ۱۰۰ سال پیش را در مورد فضایی شیشه‌ای و محصور شده به حقیقت تبدیل کند.

 

شهر شیشه‌ای دبی مساحتی در حدود ۴۸ میلیون فوت مربع دارد و بیشتر از صد هتل و جاذبه تفریحی لوکس در آن بنا می‌شود. احتمالاً در آینده‌ای نه چندان دور شهر شیشه‌ای دبی به یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا تبدیل خواهد شد.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین مکان های گردشگری سفر ماه عسل

 

 

چطور به دبی سفر کنیم؟

 

دبی جذابیت‌های زیادی برای توریست‌های خارجی دارد. همه چیز در این شهر لوکس و زیبا به نظر می‌رسد و تفریحاتی که در آن وجود دارد، هر فرد با هر سلیقه و سنی را به وجد می‌آورد. در این مقاله سعی کردیم تا با ارائه یک راهنمای سفر به دبی شما را با همه چیز درباره سفر به دبی آشنا کنیم تا بتوانید راحت‌تر برای مدیریت هزینه سفر به دبی و همچنین تماشای اماکن و جاذبه‌های دیدنی این شهر جذاب تصمیم بگیرید.

 

 

نمایشگاه اکسپو دبی

 

بد نیست بدانید در حال حاضر نمایشگاه اکسپو (EXPO) ۲۰۲۰ دبی با شعار «ارتباط ذهن‌ها و خلق آینده» از تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ به مدت ۱۸۱ روز با حضور ۱۹۲ کشور در امارات برگزار می‌شود.

 

 

سوالات متداول

 

چطور می‌توان هزینه سفر به دبی را مدیریت کرد؟

 

استفاده از تورهای لحظه آخری، بازدید از جاذبه‌های رایگان و انتخاب یک هتل یا هاستل در نزدیک جاذبه‌ها اما با هزینه کمتر می‌تواند به کاهش هزینه سفر به دبی کمک زیادی کند.

 

به عنوان راهنمای سفر به دبی دیدن کدام جاذبه‌های دبی پیشنهاد می‌شود؟

 

به عنوان راهنمای سفر به دبی پیشنهاد می‌شود از آکواریوم دبی، فواره دبی، مسجد جمیرا، پاک آبی وایلد وادی دیدن کنید.

 

 

منابع: thesophisticatedlife، kayak، nomadicmatt

 

کالابرگ الکترونیک