بهترین روش های شستن لباس زیر با دست و ماشین لباسشویی

بهترین روش های شستن لباس زیر با دست و ماشین لباسشویی


17 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین روش شستن لباس زیر

شستن لباس زیر در مقایسه با سایر لباس های ما اهمیت بیشتری دارد. استفاده از دمای مناسب برای شستن این لباس ها در کنار ضدعفونی کامل و از بین بردن باکتری ها نکاتی هستند که بری شستشوی لباس زیر باید مورد توجه قرار بگیرند. بی توجهی به نحوه شستن لباس زیر و عدم رعایت بهداشت در مورد این موضوع می تواند زمینه ایجاد عفونت را فراهم کند. شما می توانید لباس زیر خودتان را هم ماشین لباسشویی بیندازید و هم به صورت دستی بشویید. اما به هر حال توجه به نکاتی مهم می تواند به شما کمک کند تا در کوتاه ترین زمان هم لباس ها را ضد عفونی نمایید و هم به بافت آن آسیب وارد نکنید. در این مقاله از سرویس سبک زندگی مجله کوروش می توانید با بهترین روش های شستن لباس زیر آشنا شوید.

 

 

بهترین روش های شستن لباس زیر

 

بهترین روش شستن لباس زیر

 

از آن جایی که لباس زیر به طور مستقیم با پوست تماس دارد و عدم شستشوی صحیح آن می تواند موجب تجمع باکتری ها و میکروب ها در آن شود و زمینه ایجاد عفونت را فراهم کند. استفاده از شوینده ملایم و آبکشی کامل از مهم ترین نکاتی هستند که باید در زمان شستن لباس زیر به آن ها توجه شود. انتخاب بهترین روش شستن لباس زیر معمولا به جنس لباس ها و همچنین سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اما در ادامه می توانید با طریقه صحیح شستشوی لباس زیر به صورت دستی و در ماشین لباسشویی آشنا شوید.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل بهترین روش های شستن لباس نوزاد

 

 

طریقه شستن لباس زیر در ماشین لباسشویی

 

طریقه شستن لباس زیر در ماشین لباسشویی

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

به طور معمول برای شستن لباس زیرهایی که جنس آن ها پنبه یا الیاف مصنوعی است، می توانید بدون هیچ مشکلی از ماشین لباسشویی استفاده کنید. برای این کار ابتدا باید به برچسب روی لباس زیر توجه کنید. روی این برچسب نوشته شده که لباس زیر شما باید چگونه و با چه دمایی شسته شود. معمولا بهتر است برای شستن لباس زیر از دمای ۲۰ درجه استفاده کنید. زیرا شستشوی دمای لباس زیر در دمای بیشتر از ۲۰ درجه موجب شل شدن و وا رفتن لباس شود.

برای شستن لباس زیر به صورت روزانه در ماشین لباسشویی می توانید لباس های زیر مثل شورت زنانه و مردانه را داخل لباسشویی بیندازید. سپس از یک تنظیم شستشوی ملایم مثل حالت Gentle care برای شستن لباس ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که شستن سریع لباس زیر می تواند موجب سوراخ و پاره شدن آن شود. یکی دیگر از روش هایی که خیلی از افراد برای شستن لباس زیر از آن استفاده می کنند، قرار دادن لباس ها داخل کیسه مخصوص و سپس شستن آن در لباسشویی است. این کار از کشیدگی پارچه، آسیب و گره خوردن لباس زیرها به هم جلوگیری می کند و بدون کوچک ترین آسیبی آن ها را می شوید. این روش برای لباس زیرهای توری و دارای بند بسیار مناسب است.

حتما بخوانید  20 ایده تزیین میز کریسمس 2023 جدید و مد روز + عکس

 

 

نحوه شستن لباس زیر با دست

 

نحوه شستن لباس زیر با دست

 

برخی معتقد هستند که بهترین روش شستشوی لباس زیر شستن دستی آن است. این موضوع برای لباس های حساس و یا لباس های دارای لک اهمیت بیشتری دارد. برای شستن لباس زیر با دست باید مقداری آب ولرم در یک لگن بریزید. مقداری ماده شوینده داخل آب بریزید و خوب ترکیب کنید. سپس لباس های زیر را داخل لگن بریزید. اجازه دهید لباس ها بری ۳۰ دقیقه خیس بخورند. سپس لباس ها را بشویید و به خوبی آبکشی کنید.

برخی از لباس زیرهایی که جنس آن ها ظریف است و یا در طراحی آن ها از تور و پارچه های نازک استفاده شده است، تنها باید با دست شسته شوند. بعد از آشنایی با نحوه شستن لباس با دست باید بدانید که برای خشک کردن لباس زیر هیچگاه آن ها را فشار ندهید و نپیچانید. بهترین روش برای خشک کردن لباس زیر بعد از شستن با دست این است که لباس ها را داخل حوله قرار دهید و بعد حوله را بپیچانید تا آب اضافی لباس به آن جذب شود.

 

 

بیشتر بخوانید: پودر لباسشویی بهتر است یا مایع لباسشویی؟

 

 

بهترین ماده شوینده برای لباس زیر

 

بهترین شوینده برای لباس زیر

 

از آن جایی که لباس زیر به طور مستقیم با پوست ما در تماس است، برای شستن آن باید از شوینده های ملایم استفاده شود. معمولا بهترین شوینده لباس برای شستشوی دستی صابون جامد، شامپو است. برای شستن لباس زیر در ماشین لباسشویی نیز می توانید از مایع یا پودر ملایم مخصوص لباسشویی استفاده کنید. بهترین ضد عفونی کننده لباس زیر مقداری مایع لباسشویی یا صابون است. وایتکس و سفید کننده برای تمیز کردن لباس زیر به هیچ عنوان توصیه نمی شود. زیرا این مواد هم موجب آسیب به بافت لباس زیر می شوند و می تواند موجب ایجاد حساسیت شود.

 

 

نکاتی که باید در مورد شستن لباس زیر بدانید

 

نکاتی که باید در مورد شستن لباس زیر بدانید

 

  • روش صحیح شستشوی لباس زیر این است که لکه آن را درست بعد ایجاد لکه یا آلودگی تمیز کنید. برای این کار باید مقداری شوینده مخصوص لباسشویی یا صابون روی محل لکه بریزید. سپس پارچه را رو هم بکشید و تا از بین رفتن کامل لکه این کار را تکرار کنید. توجه داشته باشید که کشیدن و پیچاندن بیش از حد لباس می تواند موجب کشیدگی و بد فرمی آن شود.
  • سعی کنید لباس زیر را با لباس های ساده و سبک داخل ماشین لباسشویی بیندازید. شستن لباس زیر با پارچه های خشنی مثل شلوار جین و لباس های دارای زیپ می تواند به لباس زیر شما آسیب وارد کند.
  • برای شستن شورت در لباسشویی حتما دستگاه را روی دمای مناسب و دور چرخش پایین تنظیم کنید.
  • بعد از شستن لباس زیر به هر روشی فورا آن را در فضای آزاد و در صورت امکان زیر نور آفتاب پهن کنید تا کاملا خشک شود.
  • مهم ترین نکته ای که در مورد نحوه شستن شورت زنانه اهمیت دارد، آسیب ندیدن به بافت و رنگ پارچه لباس است. از آن جایی که معمولا لباس زیرهای زنانه دارای تور و پارچه های ظریف تری هستند، باید با دقت بیشتری شستشو شوند.
حتما بخوانید  16 نکته مهم پریود بدون درد و مراقبت های دوران قاعدگی

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۱ روش پاک کردن انواع لکه از روی لباس و انواع پارچه

 

 

از بین بردن لکه خون از روی لباس زیر

 

بهترین روش شستشوی شورت زنانه بعد از ایجاد لکه خون این است که آن را به سرعت تمیز کنید. هر چقدر لکه زمان بیشتری روی لباس باقی بماند، از بین بردن آن سخت تر خواهد شد. برای از بین بردن لکه خون از روی لباس زیر می توانید مقداری نمک روی آن بریزید. سپس لباس را با آب سرد بشویید. هرگز از آب گرم برای تمیز کردن لکه خون از روی لباس زیر استفاده نکنید. زیرا این کار موجب تثبیت لکه می شود.

 

 

از بین بردن لکه عرق از روی لباس زیر

 

از بین بردن لکه عرق از روی لباس زیر

 

اگر روی لباس شما لکه عرق و زردی به جا مانده، طریقه شستن لباس زیر شما می تواند کمی متفاوت باشد. زیرا شما باید اول لکه را از بین ببرید و بعد آن را بشویید. بهترین روش برای تمیز کردن لکه عرق استفاده از ترکیب شوینده با هیدروژن پراکسید ۳ درصد است. این روش برای تمیز کردن لباس زیرهای رنگ روشن مناسب است. برای از بین بردن لکه باید به مقدار مساوی از شوینده و هیدروژن پراکسید ۳ درصد استفاده کنید. سپس ترکیب مورد نظر را روی محل لکه بمالید. اجازه دهید این محلول برای ۳۰ دقیقه روی پارچه بماند. سپس می توانید لباس را به روش دستی یا در ماشین لباسشویی بشویید.

 

 

آیا باید لباس زیر را به صورت جداگانه شست؟

 

در مورد شستشوی لباس زیر معمولا هیچ قانون سفت و سختی وجود ندارد. اما باید بدانید که اگر لباس زیر کثیف و آلوده باشد، بهتر است آن را به صورت جداگانه بشویید. در غیر این صورت می توانید این لباس ها را همراه با سایر لباس ها بشویید.

 

 

هر چند وقت یک بار باید لباس زیرها را شست؟

 

هر چند وقت یک بار باید لباس زیرها را شست؟

 

گفته می شود که لباس زیر را به صورت روزانه عوض کنید. اما بهترین زمان برای شستن لباس زیر هر ۳ تا ۴ روز یک بار است. اگر به هر دلیلی لباس زیر شما کثیف شده است و یا ورزش کرده اید و بدنتان عرق کرده، بهتر است در همان لحظه اقدام به عوض کردن لباس زیر و شستشوی آن کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: علائم و روش های درمان تبخال لب و تبخال تناسلی

 

 

جمع بندی نهایی

 

آشنایی با روش صحیح شستشوی لباس زیر به شما کمک می کند تا ضمن شستشوی مناسب این لباس ها از تجمع آلودگی و رشد باکتری ها در لباس زیر جلوگیری نمایید. توجه داشته باشید که تعویض به موقع لباس زیر در کنار بهترین روش شستن لباس زیر می تواند در سلامت شما نقش مهمی ایفا کند. بنابراین سعی کنید با در نظر گرفتن نکات ذکر شده در این مقاله از روش مناسبی برای ضدعفونی و لکه بری لباس زیر استفاده نمایید.

 

 

منابع: persil، cleanipedia، wikihow

 

کالابرگ الکترونیک