تغییرات مهم دکوراسیون آشپزخانه در جدیدترین ترندهای ۲۰۲۱

تغییرات مهم دکوراسیون آشپزخانه در جدیدترین ترندهای ۲۰۲۱


16 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تغییرات مهم دکوراسیون آشپزخانه در جدیدترین ترندهای ۲۰۲۱

جدیدترین ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه در سال ۲۰۲۱ تفاوت‌های نسبتاً زیادی با سال گذشته دارد. طراحی و استفاده از رنگ‌ها بسیار متفاوت است. تغییرات نسبتاً چشمگیری در طراحی ایجاد شده است. نوسازی، بازسازی و تغییر سبک دکوراسیون داخلی محیط زندگی باعث خوشحالی و تغییر روحیه می‌شود. تغییرات دکوراسیون داخلی آشپزخانه یکی از از مهمترین بخش‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی است. افراد روزانه مدت زمان زیادی را در آشپزخانه برای پخت و پز و سرو وعده‌های غذایی صرف می‌کنند. بنابراین آشپزخانه‌تان را آنطور طراحی کنید که برایتان هیجان‌انگیز است. در این مقاله مجله کوروش نگاهی به تغییرات مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه در جدیدترین ترندهای ۲۰۲۱ می‌اندازیم. در سرویس سبک زندگی همراه ما باشید.

حذف رنگ معروف به آبی نیرو دریایی در جدیدترین ترندهای طراحی آشپزخانه

 

رنگ آبی معروف به آبی نیرو دریایی در جدیدترین ترندهای طراحی آشپزخانه برای سال ۲۰۲۱ کاملاً حذف شده است. بنا به اعتقاد بسیاری از طراحان، استفاده از این رنگ حس کسالت به مخاطب القا می کند. طراحان دکوراسیون داخلی معتقدند در حال حاضر استفاده از رنگ‌های دیگری چون سبز، سیاه و حتی رنگ چوب طبیعی گزینه بسیار مناسب‌تری برای طراحی آشپزخانه هستند. در جدیدترین ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه بر روی استفاده از رنگ‌های متنوع و گرم تاکید شده است. به این ترتیب استفاده از رنگ‌های سرد تا حدودی کنار گذاشته شده است.

 

تغییرات کاشی‌کاری‌ در جدیدترین ترندهای طراحی آشپزخانه

 

تغییرات کاشی‌کاری‌ در جدیدترین ترندهای طراحی آشپزخانه

 

یکی از موضوعاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی فضای آشپزخانه در جدیدترین ترندهای ۲۰۲۱ به آن زیاد پرداخته شده، حذف کاشی‌کاری‌های سراسری در آشپزخانه‌ها است. لازم نیست تا تمام فضای آشپزخانه را کاشی‌کاری کنید. حتی لازم نیست تمام دیوارهای پشت سینک در آشپزخانه را کاشی‌کاری کنید. کافیست تا نیمی از دیوارها با کاشی پوشانده شوند. فلسفه استفاده از کاشی راحتی در شستشو و تمیز کردن دیوارهای اطراف است. بنابراین فضای بالای آشپزخانه نیاز به کاشی‌کاری اضافی ندارد.

 

سعی کنید تا در استفاده از رنگ بند کشی‌های بین کاشی‌ و یا خود کاشی‌ها دقت کنید. از رنگ‌های خنثی و گرم استفاده کنید تا محیط آشپزخانه فضای منعطف‌تری را برای شما فراهم کند.

 

 

بیشتر بخوانید: تمیز کردن آشپزخانه – نکات و تکنیک ها

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

حذف وسایل تزئینی پر زرق ‌و برق در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

 

حذف وسایل تزئینی پر زرق ‌و برق در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

 

در جدیدترین ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به خصوص در طراحی آشپزخانه های کوچک آپارتمانی به حذف وسایل تزئینی پر زرق‌وبرق بسیار پرداخته شده است. بیشتر سعی شده تا از رنگ‌های مات و خنثی و حتی تیره استفاده شود. در طراحی دکوراسیون آشپزخانه از حداقل میزان کابینت مورد نیاز استفاده شده است. وسایل اضافی و تزئینی زیادی در محیط آشپزخانه وجود ندارد. فضای آشپزخانه باید به اندازه کافی فراخ و قابل رفت ‌و آمد باشد.

 

حذف کانترهای بزرگ از آشپزخانه در طراحی جدید ۲۰۲۱

 

حذف کانترهای بزرگ از آشپزخانه در طراحی جدید 2021

 

سال ۲۰۲۰ تجربه بحران کرونا بسیاری از کارکنان را خانه ‌نشین کرد. بنابراین اکثر افراد زمان زیادی را در آشپزخانه برای پخت و پز و حتی کار سپری می‌کردند. در جدیدترین ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه تاکید به حفظ امنیت محیط آشپزخانه شده است. طراحان معتقدند از نظر روانشناسی طراحی محیط آشپزخانه باید تنها برای سرو غذا و پخت و پز باشد. بنابراین برای حذف عادت کار کردن در آشپزخانه کانتر های بزرگ در طراحی جدید دکوراسیون داخلی آشپزخانه حذف شده‌اند. به عقیده آن‌ها میزهای آشفته استرس‌زا هستند. همچنین تمیز نگه داشتن سطوح این میزها کمی دشوار است. و اینکه هر کاری باید در جای مناسب خود انجام شود.

 

 

بیشتر بخوانید: ترندهای رنگ کابینت آشپزخانه ۲۰۲۱

 

تغییرات در شکل قفسه‌بندی آشپزخانه در ترندهای امسال

 

تغییرات در شکل قفسه‌بندی آشپزخانه در ترندهای امسال

 

یکی از تغییرات جالب تفاوت در طراحی قفسه‌های باز در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه است. در جدیدترین ترانه های طراحی آشپزخانه در سال ۲۰۲۱ قفسه‌های بزرگ باز وجود ندارند. این قفسه‌ها باعث می‌شوند تا آلودگی و کثیفی بر روی ظروفی که در داخل آن قرار گرفته‌اند بنشیند. بنابراین از قفسه‌های کوچک و دکوری به جای قفسه‌های کابینتی باز استفاده شده است. وسایلی که مربوط به آشپزخانه است، در داخل کابینت قرار خواهند گرفت. از قفسه‌های کوچک می‌توان برای تزیینات دکوری آشپزخانه استفاده کرد. این قفسه‌های کوچک به عنوان طاقچه طراحی شده‌اند.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین طرح و رنگ کابینت آشپزخانه برای منزل شما کدام است؟

حذف رنگ خاکستری خنک در جدیدترین ترندهای طراحی آشپزخانه

 

حذف رنگ خاکستری خنک در جدیدترین ترندهای طراحی آشپزخانه

 

خاکستری از جمله رنگ‌هایی است که حس کسالت به مخاطب القا می‌کند. بنابراین در استفاده از ترکیب رنگ خاکستری در معماری و در کنار سایر رنگ‌ها باید بسیار دقت کرد. استفاده از این رنگ چندان مناسب نیست. در جدیدترین ترندهای طراحی آشپزخانه در سال ۲۰۲۱ این رنگ برای آشپزخانه حذف شده است. اگر عاشق رنگ خاکستری هستید و نمی‌توانید آن را را از لیست رنگ‌های مورد علاقه خود برای طراحی آشپزخانه حذف کنید، سعی کنید طیف گرمی از رنگ خاکستری را انتخاب کنید. این طیف رنگ، ته رنگی از رنگ خاکی دارد. ته رنگ خاکی، کمی طراوت بیشتری به فضای آشپزخانه می‌دهد.

 

 

منبع: The kitchen

کالابرگ الکترونیک