طرز تهیه مینی کیش فرانسوی خوشمزه با تصاویر مرحله ای

طرز تهیه مینی کیش فرانسوی خوشمزه با تصاویر مرحله ای


2 اسفند 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه مینی کیش فرانسوی خوشمزه با تصاویر مرحله ای

مینی کیش یا مینی کیچ (Mini Quiche) یک فینگرفود اصالتا فرانسوی است که هم به عنوان صبحانه، هم عصرانه و هم میان‌وعده و اسنک سرو می‌شود. مینی کیش، همچنین یک فینگرفود عالی برای مهمانی‌ها به حساب می‌آید و می‌تواند یک پیش‌غذای عالی باشد. مواد به کار رفته در مینی کیش، بسیار متفاوت هستند و می‌توانید مخلفات آن را به سلیقه خود تغییر دهید. خمیر اصلی در مینی کیش هم خمیر شیرینی پای است که هم می‌توانید خودتان درست کنید و هم از بیرون تهیه کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش مراحل طرز تهیه مینی کیش فرانسوی را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه خمیر مینی کیش فرانسوی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد گندم ۲۵۰ گرم
کره ۱۱۵ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
شیر سرد ۸۰ میلی‌لیتر
شکر ۲۰ گرم
نمک نوک قاشق غذاخوری

 

مواد لازم برای فیلینگ مینی کیش

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بیکن ۴ نوار
سیر ۲ حبه
تخم مرغ ۳ عدد
خامه ۲ قاشق غذاخوری
نمک ۱/۴ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه نوک قاشق چای‌خوری
پنیر پارمسان یا پنیر سوئیسی ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پیازچه و ریحان خرد شده ۲ قاشق غذاخوری

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱ ساعت

مدت زمان مورد نیاز برای پخت مینی کیش فرانسوی: ۱۵ تا ۱۸ دقیقه

مراحل طرز تهیه مینی کیش فرانسوی

مراحل طرز تهیه مینی کیش فرانسوی

برای درست کردن مینی کیش فرانسوی، ابتدا باید خمیر آن را درست کنید و در قالب بچینید. سپس سایر مواد میانی و روی این فینگرفود فرانسوی را تهیه کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه مینی کیش فرانسوی را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: آرد و کره را مخلوط کنید

ابتدا همه مواد خمیر مینی کیش را به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت در یخچال بگذارید تا سرد شوند. شکر دانه ریز را در آسیاب پودر کنید. (پودر قند مناسب نیست). آرد را ۲ بار الک کنید تا نرم و لطیف شود. کره سرد را به صورت مکعب‌های کوچک خرد کنید. آرد را در یک کاسه بریزید و تکه‌های کره را اضافه کنید. با چنگال روی کره‌ها فشار دهید و هم بزنید تا مخلوط آرد و کره شبیه خرده نان شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی مجلسی و لذیذ در ۳۰ دقیقه

برای خرید آرد، شکر و کره حیوانی یا گیاهی می‌توانید به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: بقیه مواد خمیر را اضافه کنید

سپس شکر پودر شده و نمک را اضافه کنید و هم بزنید تا به خورد خمیر برود. زرده تخم مرغ را اضافه کنید و با خمیر هم بزنید. بعد به تدریج، شیر سرد را اضافه کنید و با هر بار اضافه کردن شیر، مواد خمیری را مخلوط کنید. می‌توانید خمیر را در دستگاه غذاساز بریزید و بزنید تا کاملا یکدست شود یا با دست به آرامی و با نوک انگشتانتان آن را ورز دهید تا خمیر جمع شود.

برای خرید شکر، شیر، نمک و تخم مرغ می‌توانید به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله سوم: خمیر را استراحت دهید

قالب زدن خمیر مینی کیش

خمیر مینی کیش یا خمیر پای که یکدست شد، آن را در پلاستیک فریزر یا سلفون بگذارید و در یخچال به مدت حداقل ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت استراحت کند. در این مدت، فر را روشن و روی دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود.

در این فاصله خمیر که استراحت کرده، از یخچال بیرون بیاورید. روی یک سطح صاف را آردپاشی کنید و خمیر را دوباره کمی ورز دهید. اگر خمیر خیلی خشک است کمی آب یا شیر به آن اضافه کنید و ورز بدهید. بعد نوبت به قالب زدن خمیرها است.

مرحله چهارم: خمیر را در قالب مافین بگذارید

خمیر را در قالب مافین بگذارید

خمیر را با وردنه باز کنید تا ضخامت آن به کمتر از نیم سانتی‌متر برسد. سپس خمیر را به صورت دایره‌ای (به اندازه قالب‌های مافین) قالب بزنید. یک قالب مافین را با کمی کره یا روغن، چرب کنید و خمیرها را تک تک، کف قالب‌ها قرار دهید، طوری که زیر آنها هوا وجود نداشته باشد. همه قالب را با خمیر پر کنید. قالب را کنار بگذارید و مواد میانی مینی کیش را آماده کنید. (اگر خمیرتان اضافه بود، آن را در پلاستیک بپیچید و برای دفعه‌های بعد، در فریزر قرار دهید.)

مرحله پنجم: مواد فیلینگ مینی کیش را آماده کنید

برای درست کردن مایه فیلینگ مینی کیش، سیر‌ها را پوست بگیرید و خرد کنید. بیکن‌‌ها را هم خرد کنید. در یک تابه کمی روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. سیرها را در تابه تفت دهید. قبل از اینکه سیرها کاملا طلایی شوند، بیکن‌های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید. نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. بیکن‌ها که طلایی شدند، شعله را خاموش کنید و بیکن‌ها را کنار بگذارید.

بیکن و ژامبون و انواع ادویه مثل نمک و فلفل سیاه را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مرحله ششم: مایه تخم مرغی را آماده کنید

مایه تخم مرغی مینی کیش

در این مرحله از تهیه مواد مینی کیش، تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و به آن‌ها خامه، نمک و کمی فلفل سیاه اضافه کنید. سپس همه مواد را با همزن یا چنگال هم بزنید تا کاملا تخم مرغ‌ها از حالت لختگی بیرون بیایند و یکدست شوند. سپس بیکن‌ها و سیرهای سرخ شده را به مایه تخم مرغ و خامه اضافه کنید و هم بزنید تا با هم میکس شوند. این مایه تخم مرغی را هم کنار بگذارید.

حتما بخوانید  طرز تهیه آش کشک مجلسی به روش تهرانی و سمنانی

خامه صبحانه را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

مرحله هفتم: پنیر را به قالب مافین اضافه کنید

پنیر را به قالب مافین اضافه کنید

در این مرحله سراغ قالب‌های مافین که کنار گذاشته بودید، بروید. پنیر سوئیسی یا پنیر پارمسان را رنده کنید و کف هر کدام از قالب‌های مافین، روی خمیر‌های مینی کیش، مقداری پنیر بریزید. سپس از مخلوط مایه تخم مرغ و بیکن روی پنیر‌ها بریزید، در حدی که ۲/۳ حجم مافین‌ها با این مایه پر شود و یک سوم آن‌ها خالی بماند، چون مواد مینی کیش بعد از پخت، پف می‌کنند و اگر قالب‌ها زیادی پر باشند، از قالب سرازیر می‌شوند.

شما می‌توانید پنیر پارمسان را به صورت حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله هشتم: پیازچه را اضافه کنید

پیازچه را به مواد فیلینگ مینی کیش اضافه کنید

بعد از اینکه فیلینگ مینی کیش فرانسوی را به قالب‌ها اضافه کردید و همه قالب‌ها تا ۲/۳ حجم خود پر شدند، کمی پیازچه یا ریحان خرد شده روی هر کدام از مافین‌ها بریزید. (می‌توانید قارچ سرخ شده یا مواد دلخواه دیگر هم اضافه کنید.) همه قالب‌ها را که به همین شکل پر کردید و آماده شد، قالب را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید تا مینی کیش‌ها بپزند.

مرحله نهم: مینی کیش فرانسوی را سرو کنید

مینی کیش فرانسوی را سرو کنید

در آخر، بعد از اینکه روی مواد مینی کیش، طلایی شد و مواد داخل آن کاملا پخت، سینی را از فر بیرون بیاورید. اجازه دهید مینی‌ کیش‌ها کمی از دما بیفتند. سپس با یک چاقو، دیواره‌های قالب را از خمیر یا مواد مینی کیش، آزاد کنید و آنها را به آرامی از داخل قالب بیرون بیاورید. مینی‌ کیش‌ها را در ظرف سرو بچینید و با دیپ یا سس دلخواه سرو کنید.

انواع سس را می‌توانید به روش‌های اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن مینی کیش فرانسوی

چه کار کنیم که مینی کیش خرد نشود؟

اگر اندازه‌ها و نسبت‌های دقیق مواد خمیر مینی کیش رعایت نشده باشد، خمیرتان بعد از پختن ممکن است موقع بیرون آوردن از فر، بشکند.

چرا مینی‌ کیش خیلی سفت می‌شود؟

اگر خمیر مینی کیش را زیاد ورز بدهید، بعد از پختن، خمیر آن خیلی سفت می‌شود.

خمیر مینی کیش چیست؟

خمیر مینی کیش یا خمیر کیش فرانسوی، همان خمیر پای است که می‌توانید آن را در خانه درست کنید و اگر مقداری از آن اضافه آمد، در فریزر نگهداری کنید و هر بار که خواستید از آن استفاده کنید، در دمای محیط قرار دهید تا یخ آن باز شود. سپس کمی ورز دهید و دوباره از آن استفاده کنید.

 

منبع: thespruceeats

تخفیفات لبنیات افق کوروش
کالابرگ الکترونیک