بررسی کامل سیاست های جدید حریم خصوصی واتساپ برای کاربران

بررسی کامل سیاست های جدید حریم خصوصی واتساپ برای کاربران


27 تیر 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
سیاست های جدید واتساپ درباره حریم خصوصی کاربران

واتساپ یکی از رایج ترین و محبوب ترین پیام رسان هایی است که بسیاری از افراد برای ارتباط با دوستان و آشنایان از آن استفاده می کنند. جالب است بدانید که ۱۰ درصد از افراد دنیا از این پیام رسان استفاده می کنند. از همین رو آشنایی با قوانین جدید اپلیکیشن واتساپ بعد از هر بروزرسانی اهمیت زیادی برای کاربران این اپلیکیشن دارد. برخی شنیده ها در مورد سیاست حریم خصوصی جدید واتساپ موجب نگرانی در برخی کاربران شده است. اما واقعیت به روز رسانی تنظیمات حریم خصوصی واتساپ چیست و تا چه حد صحت دارد؟ در این مقاله از مجله کوروش می توانید با سیاست های جدید واتساپ برای کاربران آشنا شوید.

 

 

با قوانین و سیاست های واتساپ آشنا شوید

 

با قوانین و سیاست های واتساپ آشنا شوید

 

واتساپ اخیراً سیاست های جدیدی را برای حفظ حریم خصوصی کاربران خود اعلام کرده است. قبل از هر چیزی باید بدانید که طبق اظهاراتی که در قوانین این اپلیکیشن آمده است، پیام های خصوصی هیچ یک از کاربران واتساپ در هیچ فضایی از جمله فیسبوک منتشر و ذخیره نمی شود. بنابراین این موضوع تنها یک شایعه است. در ادامه به مهم ترین سیاست های جدید واتساپ که از سوی این شرکت اعلام شده اشاره شده است.

 

  • شرکت واتساپ به هیچ عنوان به پیام های خصوصی شما دسترسی ندارد و قادر به گوش دادن تماس های صوتی کاربران نیست. این موضوع هم در مورد پیام رسان واتساپ و هم فیس بوک صادق است.
  • تماس های ورودی و خروجی کاربران در واتس اپ از سوی شرکت بررسی نمی شود.
  • مکان هایی که توسط افراد در واتساپ ارسال می شود، به هیچ عنوان برای شرکت قابل مشاهده نیست.
  • واتساپ شماره تماس های شما را در هیچ سامانه ای مثل فیس بوک به اشتراک نمی گذارد و این موضوع تنها یک شایعه است.
  • تمامی گروه های واتساپ خصوصی هستند و هیچ فرد دیگری قادر به ورود و مشاهده پیام ها را ندارد.
  • تمامی فایل ها و عکس هایی که در واتساپ به اشتراک گذاشته می شوند، تنها برای همان افراد در دسترس هستند و هیچ فرد دیگری به این اطلاعات دسترسی نخواهد داشت.

 

 

حریم خصوصی و امنیت پیام شخصی کاربران در واتساپ

 

حریم خصوصی و امنیت پیام شخصی کاربران در واتساپ

 

کلیه تماس ها و پیام هایی که از طریق نرم افزار واتساپ انجام می شود، به هیچ عنوان برای افراد دیگر قابل دسترس نیست. کلیه این پیام ها به صورت رمزنگاری شده در گوشی ثبت می شوند و امکان مشاهده آن ها در شرکت وجود ندارد. جالب است بدانید که شرکت واتساپ مدعی است که شرکت های مخابراتی و اپراتورهای تلفن همراه کلیه سوابق پیام و تماس مشتریان را ثبت می کنند. اما پیام رسان واتساپ هیچ کدام از این اطلاعات را ثبت نمی کنند. درواقع این شرکت معتقد است که ثبت پیام های بیش از ۲ میلیارد کاربر شرکت را دچار مشکلات امنیتی می کند. از همین رو هیچ پیامی در سیستم های شرکت ثبت نمی شود.

حتما بخوانید  راهنمای خرید و فروش اقساطی گوشی موبایل

زمانی که کاربران موقعیت مکانی خود را با دوست و آشنایان خود به اشتراک می گذارند، این پیام به صورت رمز نگاری شده محافظت می شود. به این ترتیب هیچ کسی قادر به مشاهده آن نخواهد بود.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی برای اندروید و iOS «

 

 

سیاست های پیام رسان تجاری واتساپ

 

سیاست های پیام رسان تجاری واتساپ

 

روزانه میلیون ها نفر در سراسر دنیا از اپلیکیشن واتساپ استفاده می کنند. برای استفاده راحت تر از این پیام رسان برای صاحبان مشاغل  گزینه تجاری این پیام رسان نیز وجود دارد. این امکانات واتساپ به مشاغل بزرگ فرصت می دهد تا ارتباط خود را بهتر مدیریت کنند و سریع تر بتوانند به پیام های خود پاسخ دهند. در فرم تجاری این پیام رسان، واتساپ به فیسبوک شما متصل می شود. و اگر مثلاً قرار باشد در فیسبوک با کسی از طریق واتساپ تماس بگیرید، می توانید با کلیک روی لوگوی واتساپ این کار را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید.

در سیاست های جدید واتساپ قرار است امکانات بیشتری برای مشاغل و کسب و کارها ایجاد شود. این امکانات در واتساپ تجاری ایجاد می شود و پذیرش آن کاملاً اختیاری است. جالب است بدانید که این اپلیکیشن برای رایگان نگه داشتن اپلیکیشن برای کاربران عادی، هزینه خود را از راه واتساپ تجاری و از طرق شرکت ها دریافت می کند.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین سایت های دانلود کتاب های ایرانی و خارجی «

 

 

سیاست جدید واتساپ چیست؟

 

سیاست جدید واتساپ چیست؟

 

اخیراً در بروزرسانی حریم خصوصی واتساپ و زمان دانلود واتساپ جدید از فرد خواسته می شود تا با اشتراک داده ها در فیس بوک موافقت کند. در صورتی که فرد با این موضوع موافقت نکند، برخی از ویژگی های واتساپ محدود می شوند و ممکن است بعد از مدت اپلیکیشن از کار بیفتد. بعد از اعلام این بروزرسانی بسیاری از کاربران تصمیم گرفتند تا جایی که می شود از ورژن قدیمی واتساپ روی گوشی خود استفاده کنند.

از همین رو واتساپ اعلان هایی را روی تلفن همراه فرد به نمایش می گذارد که به او یادآوری می کند واتساپ خود را به روزرسانی نماید. بعد از مدتی فرد امکان دسترسی به پیام های قبلی خود را نخواهد داشت و تنها می تواند از امکان چت و تماس استفاده کند. پس از آن امکان تماس گرفتن و پیام فرستادن با واتساپ نیز محدود می شود و امکان استفاده از اپلیکیشن محدود می شود. جالب است بدانید که دست بعد از اولین باری که بروزرسانی حریم خصوصی واتساپ اعلام شد، در ظرف مدت سه روز ۲۵ میلیون کاربر جدید به تلگرام اضافه شد. کاربران با اعلام این موضوع احساس خطر کردند و ترجیح دادند از پیام رسان دیگری استفاده کنند.

 

سیاست جدید واتساپ

 

در این میانه واتساپ مدعی است که علت اتصال این اپلیکیشن با فیس بوک تنها کاربری راحت تر و امکان تماس مستقیم و افزایش امکانات در این پیام رسان است. اما به هر حال این موضوع موجب بروز سردرگمی هایی در میان کاربران شده است. این موضوع موجب شده تا بسیاری از افراد به سمت پیام رسان های دیگر بروند. ان ها بر این باورند که برای استفاده از واتساپ نباید ریسک کنند. اما به هر حال تمامی شواهد و قوانینی که از سوی این شرکت اعلام شده است در کنار سیاست های جدید واتساپ نشان می دهد که حریم خصوصی کاربران واتساپ همچنان امنیت بالایی دارد. کلیه پیام ها و اطلاعات به صورت رمزنگاری شده هستند. و از همین نه تنها فیس بوک بلکه خود شرکت واتساپ نیز هیچ دسترسی به این پیام ها و اطلاعات نخواهد داشت.

حتما بخوانید  چگونه از تکنولوژی برای خلق آینده استفاده می کنیم؟

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین اپلیکیشن های اندروید برای سفرهای داخلی و خارجی «

 

 

چرا باید با سیاست های جدید واتساپ موافقت کنید؟

 

چرا باید با سیاست های جدید واتساپ موافقت کنید؟

 

اگر با بروزرسانی حریم خصوصی واتساپ موافقت نکنید، امکان استفاده از این پیامرسان را نخواهید داشت. در واقع درست چند هفته بعد از عدم پذیرش سیاست های جدید در بروزرسانی حریم خصوصی واتساپ، اپلیکیشن شما از کار می افتد. شرکت پیام رسان واتساپ اعلام کرده است که در صورت عدم پذیرش قوانین حریم خصوصی وضعیت واتساپ تا چند هفته به فرد فرصت می دهد. طی این چند هفته چند بار به او یادآوری می کند که قوانین را قبول کند. اگر فرد این کار را انجام نده، پیام رسان به طور کامل از کار می افتد.

البته شرکت واتساپ اعلام کرده است که این موضوع به طور هم زمان برای همه کاربران اتفاق نمی افتد. ابتدا فرد امکان دسترسی به پیام های شخصی را از دست می دهد و پس از آن دسترسی به پیام ها و تماس ها نیز محدود می شود. توجه داشته باشید که شرکت واتساپ کلیه کاربرانی را که اقدام به بروزرسانی حریم خصوصی واتساپ نمی کنند و یا بیشتر از ۱۲۰ روز از برنامه استفاده نکنند را از سیستم حذف می کند.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین اپلیکیشن های کاربردی سفر برای سیستم عامل iOS «

 

 

جمع بندی نهایی

 

اگر از کاربران واتساپ باشید، احتمالاً بروزرسانی سیاست های جدید موجب نگرانی شما نیز شده است. هر چند که شرکت واتساپ همیشه و همه جا متذکر شده است که بروزرسانی حریم خصوصی واتساپ جدید تنها برای ارتقای امکانات آن برای کاربران تجاری است، اما با این حال عده زیادی از کاربران در سراسر دنیا این پیام رسان را از گوش های خود حذف کردند. اعلام سیاست های جدید واتساپ از سوی شرکت موجب شد تا افراد زیادی دوباره به سمت برنامه هایی مثل سیگنال و تلگرام روانه شوند و از استفاده از واتساپ منصرف شوند. اما به هر حال هنوز هم واتساپ برای کامپیوتر و گوشی یک برنامه پرکاربرد و محبوب است و با قوانینی که از سوی شرکت اعلام شده است، نمی تواند برای کسی مشکل ساز تلقی شود.

 

 

منابع: whatsapp، welivesecurity، livemint، indianexpress

 

 

کالابرگ الکترونیک