تکنیک های پاک کردن آرایش با روغن زیتون

تکنیک های پاک کردن آرایش با روغن زیتون


10 آبان 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
پاک کردن آرایش با روغن زیتون

پاک کردن آرایش با روغن زیتون مضر است یا مفید؟ بسیاری از خانم ها برای پاک کردن آرایش خود از مواد شیمیایی و لوسیون های مخصوص تمیز کردن صورت استفاده می کنند. به تازگی استفاده از روغن برای تمیز کردن پوست بسیار رایج شده است. مطالعات اخیر نشان می دهد که روغن ها برای پوست ما ضروری هستند و اثر تسکین دهنده و پاکسازی مناسبی دارند. استفاده از روغن به جای پاک کننده های شیمیایی موجب می شود تا پوست ما نرم و لطیف شود و آرایش راحت از روی پوست پاک شود. اما آیا می دانستید که روغن زیتون نیز یک پاک کننده طبیعی صورت است و فواید زیادی برای زیبایی و سلامت پوست دارد؟ در این مقاله از سرویس سلامت مجله کوروش می توانید با طریقه پاک کردن آرایش با روغن زیتون و خواص این روغن برای پوست آشنا شوید.

 

 

خواص روغن زیتون برای پوست

 

خواص روغن زیتون برای پوست

 

روغن زیتون فرابکر یک ضد التهاب و ضد باکتری طبیعی است و از پیری پوست جلوگیری می کند. این روغن حاوی ویتامین های محلول در چربی مانند A، D، E و K است. روغن زیتون به دلیل آنتی اکسیدان هایی که دارد از پوست در برابر اکسیداسیون سلولی و آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. روغن زیتون یک روغن فوق العاده برای درمان مشکلات پوستی نظیر آکنه، پسوزیازیس، اگزما و حساسیت های پوستی است. به علاوه استفاده از روغن زیتون موجب افزایش حالت ارتجاعی پوست می شود و لکه های قهوه ای که در اثر افزایش سن روی پوست ظاهر می شود را کاهش می دهد. استفاده از روغن زیتون به صورت موضعی موجب بازسازی سلولی و اکسیژن رسانی به پوست می شود و به جوانسازی پوست کمک می کند.

 

روغن زیتون برای جوش صورت مفید است و اگر به شیوه ای صحیح مورد استفاده قرار بگیرد، می تواند به درمان جوش کمک کند. آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون جوش را پاکسازی می کند و به افزایش لطافت پوست نیز کمک می کند. روغن زیتون برای پوست مفید است و اگر فرد به آن حساسیت نداشته باشد، هیچ عارضه ای برای پوست ندارد.

 

 

بیشتر بخوانید: کاربردها و خواص روغن زیتون کهنه

 

 

فواید پاک کردن صورت با روغن زیتون

 

فواید پاک کردن صورت با روغن زیتون

 

  • روغن زیتون یک روغن مفید و طبیعی است و استفاده از آن همانند مواد شیمیایی برای پوست مضر نیست.
  • مطالعات نشان می دهد که تمیز کردن پوست با استفاده از تمیز کننده های شیمیایی موجب افزایش خشکی پوست و به هم ریختن تعادل چربی پوست می شود. روغن زیتون بهترین پاک کننده آرایشی صورت برای پوست های خشک و حساس است.
  • همه افراد با هر نوع پوستی می توانند پاک کردن آرایش با روغن زیتون را امتحان کنند. تنها افرادی که پوست چربی دارند باید بعد از تمیز کردن پوست، حتماً صورت خود را با شوینده ملایم بشویند.
  • آنتی اکسیدان های طبیعی روغن زیتون می تواند از پوست در برابر پیری محافظت کند.
حتما بخوانید  طرز تهیه خورش قیمه نذری برای ۲۰۰ نفر و فوت و فن آن + فیلم

 

 

پاک کردن آرایش با روغن زیتون فرابکر

 

پاک کردن آرایش با روغن زیتون فرابکر

 

مواد مورد نیاز:

 

  • روغن زیتون فرابکر
  • پد پنبه ای یک بار مصرف
  • آب گرم
  • پارچه تمیز

 

 

مرحله اول؛ روغن زیتون را گرم کنید

 

روغن زیتون بهترین آرایش پاک کن طبیعی است که به راحتی آرایش و آلودگی ها را از پوست شما پاک می کند. برای پاک کردن آرایش با روغن زیتون باید ابتدا مقدار کمی روغن زیتون روی کف دست خود بریزید. سپس دو دست را به هم بمالید تا روغن گرم شود.

 

 

مرحله دوم؛ ماساژ روغن زیتون به صورت

 

در این مرحله باید روغن گرم شده را به آرامی اما با کمی فشار روی کل صورت خود بمالید. برای ۳۰ دقیقه پوست را با روغن ماساژ دهید. با این کار آلودگی ها و تمام ترکیبات آرایشی از روی پوست جمع می شوند.

 

 

مرحله سوم؛ قرار دادن دستمال گرم روی صورت

 

در این مرحله باید دستمال را زیر آب داغ بگیرید. سپس آن را فشار دهید و برای یک دقیقه روی پوست خود قرار دهید. این کار موجب می شود تا منافذ پوست باز شوند و پوست شما بهتر پاکسازی شود.

 

 

مرحله چهارم؛ پاک کردن آرایش با پد پنبه ای

 

بعد از این که روغن را به خوبی روی پوست ماساژ دادید و از پارچه گرم استفاده کردید، باید آن را به وسیله پد پنبه ای روغن را به خوبی از روی پوست خود تمیز کنید.

 

 

مرحله پنجم، آبکشی صورت

 

برای پاک کردن باقی مانده آرایش بهتر است صورتتان را با آب گرم بشویید. توجه داشته باشید که افرادی که پوست چربی دارند، بهتر است برای پاک کردن صورت از یک شوینده ملایم نیز استفاده کنند تا روغن زیتون به طول کامل از روی پوست پاک شود.

 

 

بیشتر بخوانید: علائم و دلایل حساسیت به زیتون و روغن زیتون

 

 

پاک کردن صورت با روغن زیتون و روغن کرچک

 

پاک کردن صورت با روغن زیتون و روغن کرچک

 

مواد لازم:

 

  • روغن زیتون
  • روغن کرچک
  • پارچه نخی

 

 

مرحله اول؛ آماده کردن روغن تمیز کننده صورت

 

این روغن تمیز کننده صورت در واقع چیزی کمتر از روغن های گران قیمتی که برای پاک کردن آرایش به فروش می رسند، ندارد. برای درست کردن این روغن برای پوست های معمولی باید روغن زیتون و روغن کرچک را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید. اگر پوست شما خشک است مقدار روغن زیتون را کمی بیشتر کنید. افرادی که پوست چربی دارند، بهتر است از روغن کرچک بیشتری استفاده کنند. زیرا روغن کرچک به دلیل خاصیت قابضی که دارد از چرب شدن پوست جلوگیری می کند.

 

 

مرحله دوم؛ پاک کردن صورت

 

بعد از تهیه پاک کننده روغن باید مقداری از آن را روی کف دست بریزید. سپس دستانتان را روی هم بکشید تا روغن کمی گرم شود. حالا روغن را به کل صورت بمالید و با نوک انگشتان آن را روی پوست ماساژ دهید. این کار را برای ۱ تا ۲ دقیقه ادامه دهید تا مواد آرایشی و سلول های مرده پوست از بین بروند و روغن به پوست شما نفوذ کند.

حتما بخوانید  لیفت صورت با نخ و مزایا و عوارض و هزینه آن

 

 

مرحله سوم؛ پاک کردن صورت با پارچه

 

در این مرحله باید یک دستمال را زیر آب داغ گرم کنید. سپس با کمک دستمال به آرامی روغن را از روی پوست پاک کنید. مراقب باشید که پارچه را بیش از حد روی پوست فشار ندهید. زیرا این کار موجب تحریک پوست و ایجاد جوش می شود. بهتر است برای این کار از یک پارچه نخی  و نرم استفاده کنید.

 

 

مرحله چهارم؛ شستشوی صورت

 

بعد از این که صورت را به خوبی با دستمال تمیز کردید، باید پوستتان را با آب بشویید تا باقی مانده آرایش و روغن از روی پوست پاک شود. فراموش نکنید برای شستن صورت از آب ولرم استفاده کنید و در صورتی که پوست چربی دارید، حتماً یک شوینده ملایم به کار ببرید.

 

 

چند بار در روز می توان برای پاک کردن صورت از روغن زیتون استفاده کرد؟

 

چند بار در روز می توان برای پاک کردن صورت از روغن زیتون استفاده کرد؟

 

پاک کردن صورت با روغن زیتون نباید بیشتر از یک بار در روز انجام شود. در واقع استفاده بیشتر از یک بار در روز می تواند موجب افزایش چربی پوست و ایجاد حساسیت و آکنه های پوستی شود. در صورتی که پوست چربی دارید، بهتر است از این روش به عنوان روش درمانی چند بار در هفته استفاده کنید تا پوست شما به خوبی هیدراته شود.

 

 

نکاتی که باید در مورد پاک کردن آرایش با روغن زیتون بدانید

 

نکاتی که باید در مورد پاک کردن آرایش با روغن زیتون بدانید

 

  • روغن زیتون بهترین پاک کننده صورت است اما حتی بی ضررترین شوینده صورت نیز می تواند برای برخی افراد حساسیت زا باشد. از همین رو قبل از استفاده از روغن زیتون حتماً آن را روی بخش کوچکی از پوست تست کنید. اگر بعد از چند دقیقه قرمزی و حساسیت ایجاد نشد، می توانید آن را برای تمام صورت استفاده کنید.
  • در مورد فواید و مضرات روغن زیتون برای پوست صورت همیشه تناقضاتی وجود دارد. اما زمانی که شما به شیوه درست از این روغن استفاده کنید، هیچ ضرری برای پوستتان نخواهد داشت.
  • استفاده از ترکیب گلاب و روغن زیتون برای پوست بسیار مفید است و می تواند پوست شما را به خوبی تمیز کند.
  • به منظور بهره مند شدن از خواص روغن زیتون مالشی بهتر است بعد از قرار دادن روغن روی پوست، ۱ تا ۲ دقیقه صبر کنید تا روغن جذب شود.
  • برای پاک کردن صورت با روغن زیتون حتماً از روغن زیتون فرابکر استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: کاربردهای عجیب روغن زیتون در خانه داری

 

 

جمع بندی نهایی

 

تمیز کردن آرایش مخصوصاً در انتهای روز اهمیت زیادی در سلامت پوست دارد. به جای این که در فکر خرید بهترین دستمال مرطوب پاک کننده آرایشی باشید و هزینه زیادی را صرف پاک کننده های آرایشی کنید، بهتر است یک بار روغن زیتون را امتحان کنید. این روغن به راحتی آرایش را از روی پوست شما تمیز می کند. استفاده از روغن زیتون موجب افزایش رطوبت و آبرسانی پوست می شود و ظاهری جذاب و درخشان به پوست می بخشد.

 

 

منابع: queencreekolivemill، healthline

کالابرگ الکترونیک