تبلیغات بیرون از خانه (OOH) چیست + ۶ نکته مهم درباره آن

تبلیغات بیرون از خانه (OOH) چیست + ۶ نکته مهم درباره آن


22 آذر 1400 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تبلیغات بیرون از خانه (OOH) چیست؟

تبلیغات بیرون از خانه (OOH) را نمی‌توان نادیده گرفت. در دنیای دیجیتال ممکن است به نظر برسد که همه رویکردی به سمت بازاریابی آنلاین دارند. اما این به معنای نادیده گرفتن استراتژی فوق العاده موثر تبلیغات بیرون از خانه نیست. این نوع تبلیغات که گاهی اوقات بازاریابی خارج از خانه نیز نامیده می‌شود، به فرآیند دستیابی به مشتریان در زمانی که آنها خارج از خانه خود هستند، اشاره دارد. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی در مجله کوروش به استراتژی تبلیغات بیرون از خانه، انواع تبلیغات بیرون از خانه و ۶ نکته مهم درباره آن پرداخته‌ایم.

 

تبلیغات بیرون از خانه (OOH) چیست؟

 

تبلیغات بیرون از خانه (OOH) چیست؟

 

تبلیغات بیرون از خانه (OOH) شامل هر رسانه تبلیغاتی بصری است که در خارج از خانه یافت می‌شود. این تبلیغات می‌تواند شامل بیلبوردها، تابلوهای داخلی و خارجی، تبلیغات روی مبلمان خیابانی، سقف ایستگاه اتوبوس یا نیمکت آن یا در مناطق حمل‌ و نقل مانند فرودگاه یا ایستگاه‌های قطار باشد.

 

رسانه‌های تبلیغاتی مبتنی بر مکان مانند استادیوم یا سینما نیز ممکن است بخشی از تبلیغات بیرون از خانه باشند. فرمت‌های مختلف این نوع تبلیغات هزاران مکان و میلیون‌ها صفحه نمایش در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند. رسانه‌های زیادی برای تبلیغات بیرون از خانه وجود دارند و روش‌های موثری برای این نوع تبلیغات در دسترس است.

 

بر اساس گزارش انجمن تبلیغات بیرون از خانه (OOH) در امریکا، ۶۶ درصد از کاربران تلفن‌های هوشمند پس از مواجه با یک تبلیغ  به شیوه تبلیغات بیرون از خانه اقدام به بررسی کالا یا خدمات تبلیغ شده می کنند. علاوه بر این ۷۴ درصد از کسانی که پس از تعامل با یک تبلیغ بیرون از خانه از یک کسب و کار بازدید کردند، وارد مرحله خرید می‌شوند.

 

این‌ها آمار بسیار متقاعد کننده‌ای هستند که شما را در شرایطی قرار می‌دهند که به افزودن تبلیغات بیرون از خانه به کتابچه استراتژی کمپین خود دوباره فکر کنید. بر اساس آمار، مصرف‌کنندگان به این نوع تبلیغات حتی بیشتر از تبلیغات بر اساس جست‌وجو و پست‌های اسپانسری اعتماد دارند. به طور کلی باید گفت که اگر به این نوع تبلیغات در کمپین‌های بازاریابی فکر نمی‌کنید، سرنخ‌های ارزشمندی را از دست خواهید داد.

 

بیشتر بخوانید: ادتک یا تکنولوژی تبلیغات چیست؟

 

 

انواع تبلیغات بیرون از خانه (OOH)

 

انواع تبلیغات بیرون از خانه (OOH)

 

رسانه‌های همه گیر کمتری برای تبلیغات بیرون از خانه (OOH) وجود دارند. این رسانه‌ها شامل موارد زیر هستند:

 

  • بیلبوردهای محلی
  • کالاهای رایگان (تیشرت، ماگ در رویدادهای ورزشی)
  • محل حمل‌ و نقل (ایستگاه‌های اتوبوس، نیمکت‌ها و کیوسک‌ها)
  • نمایشگرهای نقطه فروش (پشت تاکسی‌ها، میزهای غذاخوری، بروشور در فروشگاه‌های مواد غذایی)
  • بالن‌های کوچک تبلیغاتی که به هوا می‌فرستند

 

در برخی موارد سازمان‌ها از گزینه هایی مانند بالن‌هایی که برای تبلیغات به هوا فرستاده می‌شوند، حمایت زیادی نمی‌کنند. اما باید گفت که گزینه‌های زیادی وجود دارند که بازاریابان می‌توانند در جذب مشتریان جدید با استفاده از تبلیغات بیرون از خانه به کار ببندند. آنها باید به دنبال منابع جدیدی باشند.

 

۶ نکته درباره کمپین‌های تبلیغات بیرون از خانه (OOH)

 

۶ نکته درباره کمپین‌های تبلیغات بیرون از خانه (OOH)

 

یکی از نکاتی که در کمپین‌های تبلیغاتی یا بازاریابی بیرون از خانه (OOH)، اجرای آن است. اجرای شما باید به اندازه طرح و اندازه‌گیری شما خوب باشد. نکات مهم و ضروری برای کمک به راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی بیرون از خانه وجود دارند که در این جا به آنها اشاره کرده‌ایم.

 

تحقیق در مورد موقعیت مکانی

 

صرف نظر از اهداف کمپین تبلیغاتی بیرون از خانه خود باید در مورد موقعیت مکانی تحقیق کنید. این اطلاعات نه تنها اندازه و محدودیت تبلیغ شما را مشخص می‌کنند، بلکه به شما کمک می‌کنند تا تصمیم بگیرید که کدام مکان‌ها ارزش بودجه شما را دارند و کدام به درد شما نمی‌خورند. تصور کنید در یک رستوران محلی در منطقه‌ای پر از عابران پیاده هستید.

حتما بخوانید  نگاهی به بزرگ ترین ترند های تجربه مشتری در سال 2022

 

تبلیغ نوشیدنی‌های ویژه خود با یک شعار هوشمندانه روی یک تخته سیاه بسیار سودمندتر از یک بیلبورد با همان پیام است. بر عکس، اگر یک نمایندگی خودرو هستید، یک بیلبورد استراتژیک تاثیر بهتری نسبت به تابلویی تبلیغاتی در خارج از ساختمان شما خواهد داشت. وقتی نوبت به بحث موقعیت مکانی در استراتژی بیرون از خانه می‌رسد، چهار سوال خاص مطرح می‌شود:

 

  • آیا تبلیغات قابل مشاهده است؟
  • چه کسی از این منطقه گذر می‌کند؟
  • رهگذران چه می‌خواهند یا چه چیزی نیاز دارند؟
  • چگونه محصول من می‌تواند این نیاز را برطرف کند؟

 

پس از این که به این سوالات پاسخ دادید، می‌توانید استراتژی تبلیغات بیرون از خانه (OOH) خود را بر اساس این پاسخ‌ها تدوین کنید.

 

به سمت دیجیتال بروید

 

این‌که شما رویکرد تبلیغات بیرون از خانه (OOH) دارید، به این معنی نیست که باید بدون فناوری پیش بروید. بیلبوردهای دیجیتال جایگزین مناسبی برای بیلبوردهای معمولی هستند. در واقع سه دلیل برای انتخاب بیلبوردهای دیجیتال وجود دارد.

 

صرفه جویی در هزینه: بیلبوردهای دیجیتال هزینه کمتری نسبت به بیلبوردهای سنتی برای نصب و حذف دارند. علاوه بر این تحقیقات نشان می‌دهد که مردم در یک زمان خاص از روز، از محصول شما استقبال بیشتری می‌کنند. در این صورت شما می‌توانید بیلبورد خود را فقط در بازه زمانی خاصی نمایش دهید.

 

افزایش دید: بیلبوردهای دیجیتال همیشه روشن هستند. در حالی که تابلوهای تبلیغاتی معمولی ممکن است این طور نباشند. با رفتن به مسیر دیجیتال مطمئن شوید که رهگذران می‌توانند بیلبورد شما را بدون توجه به زمان روز ببینند.

 

قابلیت تغییر: با بیلبوردهای دیجیتالی می‌توانید محتوای خود را در هر زمان و مکان تغییر دهید. بیلبوردهای سنتی وقت‌گیر و پر هزینه است و توانایی شما را در جابه‌جایی زبان، تصاویر و پیام محدود می‌کند.

 

۳ بیلبورد جالب دیجیتال

 

تبلیغات بیرون از خانه (OOH)

 

اگر بخواهیم به ۳ بیلبورد جالب دیجیتال در تبلیغات بیرون از خانه (OOH) اشاره کنیم، شاید نتوان بیلبورد مجله اکونومیست را نادیده گرفت. اکونومیست یک صفحه دیجیتال هوشمندانه ایجاد کرده است. هر عابری که از زیر لامپی که در آن صفحه دیجیتال قرار دارد، رد می‌شود لامپ روشن می‌شود. این طراحی مفهوم نوعی خرد جمعی را که از طریق مجله اکونومیست به اشتراک گذاشته شده، نشان می‌دهد.

 

تبلیغات بیرون از خانه (OOH)

 

 

تیم بیسبال ایالت متحده با نام «LA-Dodgers» روی بیلبوردهای دیجیتالی خود شمارش معکوس گذاشته است. این شمارش که به شماره دوم می‌رسد، شور و شوق بازی‌های آینده را نشان می‌دهد.

 

تبلیغات بیرون از خانه (OOH)

 

برند Oreo نیز با استفاده از هشتگ #Oreoeclipse از یک رویداد که در جریان است خبر می‌دهد. چه بیلبوردهای شما به رویدادهای جاری پاسخ دهند یا صرفا بر ارزش اصلی پیشنهادی محصول شما تاکید کنند؛ خلاق بودن یک راه مطمئن برای دستیابی به موفقیت در تبلیغات خارج از خانه است.

 

از نمایشگرهای چشم نواز استفاده کنید

 

تبلیغات بیرون از خانه (OOH) به اندازه بازار تبلیغات دیجیتال اشباع نشده است. شما می‌توانید از همان اصول استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما از دیگران متمایز است. در زیر به ۵ استراتژی که می‌تواند به شما کمک کند تا بیلبوردهای تبلیغاتی‌تان بهتر از همسایگان تان دیده شود، اشاره کرده‌ایم:

 

از رنگ‌های روشن استفاده کنید: برای جلب توجه رانندگان باید از تمام ابزارهای موجود استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های روشن، باعث برانگیخته شدن واکنش می‌شود. این کار یک راه عالی برای جذب و نمایش بیلبورد است.

شمارش معکوس: شمارش معکوس برای عرضه محصول یا یک رویداد یا حتی پایان یک فروش، راهی عالی برای تشویق بینندگان برای اقدام است. استفاده از این استراتژی را در بیلبورد خود در نظر بگیرید و مصرف‌کنندگان بالقوه را به سمت اقدام به خرید سوق دهید.

حتما بخوانید  استراتژی بازاریابی بین کانالی (Cross Channel Marketing) چیست و چه اهمیتی دارد؟

سادگی: سعی نکنید چندین تصویر یا پیام را در بیلبورد خود بگنجانید. پیام شما باید در عین رسا بودن، مختصر باشد.

طرح هایی با کنتراست بالا: از فواصل دور، طراحی ریز و ظریف به خوبی دیده نمی‌شود و نتیجه‌ای ندارد. از این فرصت استفاده کنید و از رنگ‌های متضاد استفاده کنید تا تبلیغ شما حتی از راه دور نیز قابل مشاهده باشد.

مختصر و مفید: پیام شما باید کوتاه، دقیق و مختصر و مفید باشد. شما زمان محدودی برای تاثیرگذاری دارید.

 

اشتراک‌گذاری کنید

 

آزمایش تورنسل واقعی، یک کمپین بازاریابی موفق برای اقدام به خرید است. اگر تبلیغات خارج از خانه شما باعث می‌شود مردم در مورد تبلیغ شما صحبت کنند، یا آن را به اشتراک بگذارند، می‌توانید تبلیغ را موفقیت آمیز بدانید. برای به‌دست آوردن حداکثر تعامل با مخاطب، ایده‌های تبلیغاتی را که مردم را تشویق به پاسخ می‌کند، ایجاد کنید.

 

اگر به دنبال الهام هستید، بهتر است یک ایده تبلیغات بیرون از خانه (OOH) که باعث تعامل شده بود را بررسی کنید. CVS با کمپین تبلیغاتی #BeautyUnalt سر و صدای زیادی به پا کرد. بیلبوردهای دیجیتال مخاطبان را ترغیب می‌کند تا سلفی‌های فیلتر نشده خود رابا هدف ایجاد تعهد شرکت‌ها برای استفاده از عکس‌های فیلتر نشده مدل‌ها به اشتراک بگذارند.

 

در کمپین Out There for Us شورای تبلیغات سعی کرد تا با تبلیغات بیرون از خانه از کارکنان خط مقدم در طی بیماری همه گیر کرونا از طریق نقل قول‌های واقعی تشکر کند. در این آگهی از بینندگان خواسته شد تا با استفاده از هشتگ OutThereforUs# تشکر کنند و آنها را به اشتراک‌گذاری تشویق کردند.

 

در مورد رقابت تحقیق کنید

 

تبلیغات بیرون از خانه (OOH)

 

از قبل ببینید آیا رقبای شما از استراتژی‌های مشابه در مکان‌های مشابه استفاده می‌کنند یا خیر. چه چیزی در تبلیغات آنها کار می‌کند؟ یا این که چه چیزی را از دست داده‌اند؟ از این پاسخ‌ها برای استفاده از آن چه از دست داده‌اند استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که قرار دادن یک تبلیغ بیرون از خانه نزدیک به رقبایتان که قیمت‌های پایین‌تر یا کیفیت بهتر را به اشتراک می‌گذارند، می‌تواند برای شما مفید باشد. اما در عین حال می‌تواند عواقب ناخواسته‌ای نیز داشته باشد.

 

اهداف قابل سنجش تعیین کنید

 

همان طور که وارد دنیای تبلیغات بیرون از خانه (OOH) می‌شوید، حتما اصول اولیه هر کمپین بازاریابی را دنبال کنید. صرف نظر از دیجیتال یا سنتی، کمپین شما باید اهداف بازاریابی واضح و قابل سنجش برای ارزیابی موفقیت داشته باشد. چه چیزی می‌خواهید:

 

  • افزایش آگاهی از برند
  • اقدام به خرید
  • اشتراک‌گذاری دانش با بینندگان
  • بازاریابی خط تولید جدید
  • دستیابی به جمعیتی جدید

 

برای این که با اطمینان مشخص کنید که آیا کمپین شما به هدف خود می‌رسد یا نه، حتما اهداف اسمارت (SMART) تعیین کنید. این مخفف به اهداف مشخصی اشاره دارد که در طول زمان قابل دستیابی هستند. اهداف باید مشخصات زیر را داشته باشند:

 

  • خاص
  • قابل اندازه گیری
  • قابل دستیابی
  • مرتبط
  • محدودیت زمانی

 

با تطبیق اهداف خود در این محدودیت ها، هدف‌گذاری‌هایی را تعیین می‌کنید که به جای مبهم بودن، قابل اندازه‌گیری هستند.

برای تبلیغات خارج از خانه خلاق باشید

 

رسانه‌های زیادی برای استراتژی تبلیغات بیرون از خانه (OOH) وجود دارند که می‌توانید برای تبلیغات خلاقانه از آنها استفاده کنید. از بیلبوردها گرفته تا نیمکت‌های پارک‌ها. فرصت‌های تبلیغات بیرون از خانه زیاد هستند. تبلیغات خارج از خانه باید به عنوان یک کمپین بلندمدت در نظر گرفته شوند. بعید است که شما به موفقیت فوری که در کمپین‌های دیجیتال خود مشاهده می‌کنید در این نوع تبلیغات دست پیدا کنید. اما باید گفت که بازگشت سرمایه برای کمپین‌های بیرون از خانه قطعا وجود دارد و ارزش انتظار کشیدن را دارد.

 

 

منبع: neilpatel

کالابرگ الکترونیک