رازهای شیرینی اسلایس پسته ای به روش قنادی های معروف!

رازهای شیرینی اسلایس پسته ای به روش قنادی های معروف!


3 شهریور 1403 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه اسلایس پسته ای
فهرست محتوا نمایش

اسلایس پسته ای یکی از خوشمزه‌ترین و آسان‌ترین انواع شیرینی با پسته است که اغلب در مناسبت‌هایی مانند عید نوروز برای پذیرایی از مهمانان طبخ می‌شود. اسلایس پسته و شیر عسلی را می‌توانید به دو روش یخچالی و در فر درست کنید. اگر شما هم طرفدار شیرینی‌های ساده با بافت و طعم متفاوت هستید، با ما در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش همراه باشید تا طرز تهیه اسلایس پسته ای را به شما آموزش بدهیم.

مواد لازم برای تهیه خمیر اسلایس پسته ای

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کره (نرم شده در دمای محیط) ۱۸۰ گرم
آرد سفید ۳۰۰ گرم
تخم مرغ کامل ۱ عدد
زرده تخم مرغ ۱ عدد
شکر (ترجیحا آسیاب شده) ۱۵۰ گرم
وانیل ۱/۴ قاشق چای‌خوری
پودر هل ۱/۴ قاشق چای‌خوری

 

مواد لازم برای تهیه رویه شیرینی پسته ای اسلایسی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
مغز پسته (خرد شده) ۱۵۰ گرم
خامه صبحانه نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
عسل ۵ قاشق غذاخوری
شیر عسلی غلیظ ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کره ۶۰ گرم
شکر ۱۰۰ گرم

 

مدت زمان لازم برای آماده‌سازی مواد اولیه: ۲۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت شیرینی اسلایس پسته ای در فر: ۴۰ دقیقه

 

مراحل طرز تهیه اسلایس پسته ای

مراحل طرز تهیه اسلایس پسته ای

طرز تهیه اسلایس پسته ای هم به صورت یخچالی و هم در فر امکان پذیر است. این شیرینی خوشمزه را می‌توانید با ترکیب انواع مغزها از جمله گردو به جای پسته و به همین روش هم درست کنید.

مرحله اول: مقدمات تهیه اسلایس پسته ای را آماده کنید

پیش از شروع مراحل طرز تهیه اسلایس پسته و شیر عسلی، فر را روشن کرده و روی دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. سپس، کف و دیواره‌های قالب مناسبی (ترجیحا قالب مستطیلی ۳۰ در ۲۰ سانتی) را با مقداری کره یا روغن مایع چرب کنید و با کاغذ روغنی بپوشانید.

کره را از یخچال خارج کنید و در دمای محیط بگذارید تا کاملا نرم شود. تخم مرغ‌ها را نیز از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسند. مغز پسته را به صورت نگینی خرد کنید و برای اضافه کردن به رویه شیرینی کنار بگذارید.

توجه داشته باشید، در هنگام نوش جان کردن اسلایس پسته ای خوشمزه و مخصوص، پسته‌ها باید زیر دندان بیایند. بنابراین، نباید مغز پسته را آسیاب کنید. آرد را هم ۳ بار الک کنید و کنار بگذارید تا در اولین فرصت به خمیر شیرینی اسلایس پسته اضافه کنید.

برای خرید آرد، کره، روغن مایع، تخم مرغ و مغز پسته می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: کره و شکر را مخلوط کنید

برای تهیه خمیر اسلایس پسته ای، ابتدا شکر و کره نرم را با استفاده از همزن برقی و با دور تند به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا بافت کرم رنگ و نسبتا غلیظی پیدا کند. در حین انجام این کار، حتما با استفاده از لیسک چندین بار مواد اطراف کاسه را دورگیری کنید.

حتما بخوانید  با این روش شیرینی کاک کرمانشاهی رو 20 دقیقه ای درست کن

برای خرید شکر می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله سوم: تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید

حالا، یک عدد تخم مرغ کامل و یک عدد زرده تخم مرغ که قبلا از یخچال خارج کرده‌ و به دمای محیط رسانده‌اید را به ترکیب کره و شکر اضافه کنید. مواد را به مدت یک دقیقه با دور تند هم بزنید. وانیل و پودر هل را نیز در کاسه بریزید و برای یک دقیقه دیگر هم بزنید.

برای خرید وانیل و هل می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله چهارم: آرد را به مایه شیرینی اسلایس پسته ای اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه اسلایس پسته ای، آرد که قبلا ۳ بار الک کرده‌اید را کم کم و به صورت تدریجی به مایه کیک اضافه کنید. یعنی، هر بار مقدار کمی از آرد را در مایه کیک بریزید و با کمک لیسک و به صورت دورانی هم بزنید (فولد کنید) تا با باقی ترکیبات به خوبی مخلوط شود.

اگر احساس کردید خمیر خیلی شل است، می‌توانید تا ۵۰ گرم دیگر آرد کم کم اضافه کنید تا به غلظت موردنظر برسید. توجه داشته باشید، خمیر شیرینی اسلایس پسته ای در عین چسبندگی نباید خیلی سفت باشد. در واقع، باید بتوانید این خمیر را به راحتی کف قالب پهن کنید.

مرحله پنجم: خمیر شیرینی را در قالب پهن کنید

پس از آماده شدن خمیر شیرینی، آن را در قالب پهن کنید. بهتر است این کار را با کمک یک وردنه کوچک، غلتک شیرینی‌پزی یا اتوی فوندانت انجام دهید تا خمیر به صورت یکدست و یکنواخت کف قالب را بپوشاند.

مرحله ششم: قالب شیرینی را داخل فر بگذارید

فر شما برای این‌که به اندازه کافی داغ شود، حداقل به ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد. پس از گذشت این مدت، قالب را در طبقه میانی فر قرار دهید و حدود ۲۰ دقیقه منتظر بمانید تا خمیر اسلایس پسته ای کاملا بپزد و لبه‌های آن طلایی شود.

مرحله هفتم: مواد رویه شیرینی را آماده کنید

در فاصله پختن خمیر اسلایس پسته ای، باید مایه رویه شیرینی را آماده کنید. برای این منظور، مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه رویه شیرینی شامل خامه، عسل، شیر عسلی، شکر و کره را در تابه مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. این مواد را به طور مداوم هم بزنید تا کاملا یکدست شده و با یکدیگر ترکیب شوند.

برای خرید خامه و عسل می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله هشتم: پسته‌های خرد شده را روی خمیر بریزید

پسته‌های خرد شده را روی خمیر بریزید و به صورت یکنواخت در کف قالب پخش کنید. این کار را می‌توانید با دست انجام دهید. به این ترتیب، نهایتا همه قطعات شیرینی اسلایس پسته ای به یک اندازه حاوی پسته خواهند بود.

مرحله نهم: مایه رویه شیرینی را به قالب اضافه کنید

حالا، مایه رویه شیرینی که قبلا به صورت یکدست تهیه کردید را روی پسته‌ها و خمیر بریزید. این مایه را به صورت کاملا یکنواخت در سطح قالب پخش کنید. سپس، دمای فر را روی ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و قالب را برای ۲۰ دقیقه دیگر در بالاترین طبقه فر قرار دهید.

مرحله آخر: اسلایس پسته ای را سرو کنید

پس از گذشت این مدت، رویه شیرینی اسلایس پسته ای کاملا طلایی و سفت می‌شود. بنابراین، باید آن را از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا کاملا خنک شود. سپس، اسلایس پسته و شیر عسلی را در ابعاد دلخواه برش بزنید و با خلال پسته یا پودر پسته تزیین و سرو کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه کوکوی نخود فرنگی با گوشت و بدون گوشت + فیلم آموزش

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی پاشا پسته

نکات مهم در طرز تهیه اسلایس پسته ای

  • توجه داشته باشید، خمیر شیرینی اسلایس پسته یک خمیر کاملا یکدست و چسبنده است که نیازی به استراحت ندارد.
  • خمیر را به اندازه‌ای داخل فر قرار دهید که لبه‌های آن کاملا طلایی شود.
  • در ترکیبات رویه اسلایس پسته‌ای می‌توانید شکلات سفید را جایگزین شکر و عسل کنید. در این صورت باید شکلات سفید را به روش بن ماری آب کنید.
  • در صورت تمایل، برای درست کردن این شیرینی می‌توانید از ترکیب مغز پسته و مغز گردو یا هر مغز دیگری استفاده کنید یا فقط مغز گردو استفاده کنید و شیرینی اسلایس گردویی درست کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن اسلایس پسته ای

فوت و فن‌های طرز تهیه اسلایس پسته ای

آیا می‌توانیم شیرینی اسلایس پسته ای را به صورت یخچالی درست کنیم؟

بله. طرز تهیه اسلایس پسته ای یخچالی هم تقریبا مشابه همان چیزی است که در دستور بالا گفتیم. با این تفاوت که تمام اجزای مایه رویه شامل عسل، نصف پسته خرد شده، شیر عسلی، کره و خامه را باید در تابه مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم ترکیب کنید. سپس، این مایه را روی خمیر بریزید و به صورت یکنواخت پخش کنید. باقی پسته خرد شده را نیز روی مواد داخل قالب بریزید. سپس، قالب را به مدت ۲ الی ۳ ساعت داخل یخچال بگذارید تا رویه شیرینی کاملا خودش را بگیرد. در نهایت، شیرینی را به شکل دلخواه برش بزنید. توجه داشته باشید، رویه اسلایس پسته ای یخچالی کاملا نرم خواهد بود.

روش درست کردن اسلایس نارگیل و پسته چیست؟

طرز تهیه اسلایس نارگیل و پسته با آن‌چه در بالا گفتیم تا حدودی متفاوت است. خمیر اسلایس نارگیل و پسته با استفاده از سفیده تخم مرغ، آرد، پودر قند، پودر نارگیل، وانیل و شیر عسلی درست می‌شود. برای رویه آن هم علاوه بر پسته خرد شده به کرمفیل، هل و گلوکز مایع نیاز دارید.

آیا اسلایس پسته و کارامل هم با مثل اسلایس پسته ای درست می‌شود؟

خیر. طرز تهیه اسلایس پسته و کارامل با دستور پخت اسلایس پسته ای تفاوت دارد.

 

محصولات مرتبط