طرز تهیه ۲۲ غذا با تخم مرغ لذیذ و سریع + فیلم آموزش

طرز تهیه ۲۲ غذا با تخم مرغ لذیذ و سریع + فیلم آموزش


29 فروردین 1402 . زمان مطالعه: 25 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 22 غذا با تخم مرغ لذیذ و سریع + فیلم آموزش

آیا می‌دانید طرز تهیه انواع غذا با تخم مرغ چگونه است؟ تخم مرغ یکی از مفیدترین خوراکی‌ها است که از آن در غذاهای مختلف استفاده می‌شود. غذاهای تخم مرغی معمولاً هم مزه بسیار لذیذی دارند و هم برای بدن بسیار مقوی و مفید هستند. شما می‌توانید با ترکیب تخم مرغ در انواع غذاها، ساده‌ترین و سالم‌ترین وعده‌های غذایی را آماده کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با خوشمزه‌ترین غذاها با تخم مرغ آشنا شوید. در انتهای مقاله به روش‌های پخت تخم مرغ و سوالات متداول در مورد انواع غذای فوری و خوشمزه با تخم مرغ پاسخ خواهیم داد.

 

 

طرز تهیه انواع غذا با تخم مرغ

 

طرز تهیه انواع غذا با تخم مرغ

 

یک تخم مرغ حدود ۷۲ کالری انرژی دارد و به خاطر خواص تخم مرغ به تنهایی به عنوان یک غذای مفید و سیر کننده در نظر گرفته می‌شود. غذاهای تخم مرغی معمولاً تنوع بی‌نظیری دارند. شما می‌توانید انواع غذای فوری و خوشمزه با تخم مرغ درست کنید و یا از آن برای تهیه انواع املت و نیمروهای ساده استفاده کنید.

معمولاً خوشمزه‌ترین غذاها با تخم مرغ غذاهایی هستند که با کمی خلاقیت آماده می‌شوند و مزه متفاوت‌تری دارند. اما آیا می‌دانید طرز تهیه انواع غذا با تخم مرغ چگونه است؟ تا به حال چیزی در مورد طرز تهیه نیمرو با سیب زمینی شنیده‌اید و یا با چند مدل صبحانه با تخم مرغ آشنایی دارید؟

در ادامه این بخش قصد داریم تا شما را با طرز پخت انواع غذای فوری و خوشمزه با تخم مرغ آشنا کنیم.

 

۱- رولت تخم مرغ و سبزیجات کره‌ای

 

رولت تخم مرغ و سبزیجات کره‌ای از بهترین غذاهای تخم مرغی

 

«رولت تخم مرغ» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای کره‌ای است که با سلیقه ما ایرانی‌ها نیز هماهنگی دارد. برای تهیه این رولت خوشمزه با تخم مرغ شما به موادی مثل تخم مرغ، نمک، فلفل، پنیر چدار یا پنیر پیتزا (پنیر موزارلا) و روغن سرخ کردنی یا روغن کنجد نیاز دارید. می‌توانید مواد تشکیل دهنده این رولت را به صورت آنلاین حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

برای تهیه این رولت ابتدا باید مایه رولت را آماده کنید. برای این کار تخم‌ مرغ‌ها را در یک ظرف بشکنید و با چنگال کاملاً به هم بزنید تا کف کند. نمک و فلفل را به اندازه دلخواه به آن اضافه کنید. هویج و پیازچه را ریز خرد کنید. از قسمت سبز پیازچه استفاده کنید. مواد را با هم مخلوط کنید.

سپس در یک تابه روغن مایع بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. البته می‌توانید از روغن کنجد هم استفاده کنید. وقتی روغن به اندازه کافی داغ شد، مایه تخم مرغ را در ماهیتابه بریزید، به طوری که کل سطح تابه را بگیرد.

اجازه دهید تخم مرغ بپزد و سطح زیرین آن طلایی شود. برای خواندن ادامه طرز تهیه رولت تخم مرغ و سبزیجات کره‌ای می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه رولت تخم مرغ کلیک کنید.

 

۲- طرز تهیه تخم مرغ اسکاتلندی

 

طرز تهیه تخم مرغ اسکاتلندی از غذاهای تخم مرغی

 

اگر به امتحان کردن غذاهای جدید و خاص علاقه داشته باشید، احتمالاً اسم «تخم مرغ اسکاتلندی» را نیز شنیده‌اید و یا طعم لذیذ این غذا را چشیده‌اید. تخم مرغ اسکاتلندی از غذاهای تخم مرغی فوق‌العاده جذاب است که هم ظاهر دلچسبی دارد و هم طعم آن بسیار لذیذ است.

برای تهیه این غذا شما به مواد مثل تخم مرغ، سوسیس، ژامبون، پودر پیاز، آویشن، انواع آرد مثل آرد سفید، آرد سوخاری و روغن سرخ کردنی نیاز دارید. می‌توانید این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

در اولین مرحله از طرز تهیه تخم مرغ اسکاتلندی باید مقداری آب داخل یک قابلمه بریزید. سپس کمی نمک به آن اضافه کنید و ۴ تخم مرغ را داخل آن قرار دهید. اجازه دهید تخم مرغ‌ها برای حدود ۷ تا ۸ دقیقه در آب جوش پخته شوند.

سپس یک کاسه آب یخ در کنار دستتان قرار دهید. تخم مرغ‌ها را با کمک یک قاشق از داخل آب جوش بردارید و فوراً آن را داخل کاسه آب یخ قرار دهید. این کار موجب می‌شود تا پوست تخم مرغ‌ها راحت‌تر جدا شود. چند دقیقه صبر کنید و بعد از اینکه تخم مرغ‌ها به طور کامل خنک شدند، پوست آن‌ها را با احتیاط جدا کنید.

سپس سوسیس خرد شده، فلفل، ژامبون و ادویه‌های و سبزیجات را داخل مخلوط‌کن بریزید. مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا حالتی خمیر مانند و یک دست به خود بگیرند. می‌توانید برای خواندن ادامه طرز تهیه تخم مرغ اسکاتلندی و تاریخچه جالب این غذای خوشمزه به مقاله طرز تهیه تخم مرغ اسکاتلندی مراجعه کنید.

 

۳- خوراک سیرابیج گیلانی

 

خوراک سیرابیج گیلانی از غذاهای خوشمزه با تخم مرغ

 

برگ سیر یکی از مفیدترین انواع سبزیجات است که در کنار تخم مرغ به یکی از سالم‌ترین و ساده‌ترین غذاهای گیلانی تبدیل می‌شود. پس اگر به دنبال یک غذای سریع و فوق‌العاده خوشمزه با تخم مرغ هستید، بهتر است سیرابیج گیلانی را امتحان کنید.

برای تهیه این غذا شما به برگ سیر تازه، روغن و زردچوبه نیاز دارید. برای شروع باید برگ سیرها را به خوبی بشویید و اجازه دهید کمی خشک شوند. سپس با استفاده از یک چاقو تیز برگ سیرها را به صورت یکنواخت و ریز به خوبی خرد کنید.

برخی افراد برگ سیر را بعد از خرد کردن می‌شویند. شما نیز می‌توانید ابتدا برگ سیرها را خرد کنید و سپس داخل یک آبکش بریزید و با فشار آب زیاد بشویید. حالا یک ماهیتابه را با شعله ملایم روی گاز قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید تا گرم شود.

بعد از داغ شدن روغن برگ سیرها را به ماهیتابه اضافه کنید و کمی تفت دهید. توجه داشته باشید که برگ سیرها نباید سرخ شوند، تنها لازم است با روغن تفت بخورند. سپس کمی زردچوبه و نمک و فلفل به برگ سیرها اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا رنگ برگ سیرها با کمک زردچوبه کمی تغییر کند.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

به یاد داشته باشید که حجم سیر بعد از اینکه تفت بخورد کم می‌شود، پس در ابتدا نگران زیاد بودن مقدار سیرها نباشید. برای خواندن ادامه طرز تهیه سیرابیج گیلانی با برگ سیر تازه و تخم مرغ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سیرابیج کلیک کنید.

 

 

۴- پیده اسفناج ترکیه‌ای

 

طرز تهیه پیده اسفناج ترکیه از غذاهای تخم مرغی

 

«پیده اسفناج» یکی از بهترین انواع غذای فوری و خوشمزه با تخم مرغ است که می‌توانید به سادگی آن را در خانه درست کنید. برای تهیه این غذا شما به مقداری اسفناج، پیاز، تخم مرغ، پنیر چدار و پنیر صبحانه از نوع فتا، کره، آرد گندم و خمیر مایه نیاز دارید. در صورت تمایل می‌توانید این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

در اولین مرحله از طرز تهیه پیده اسفناج باید آرد را الک کنید تا کاملاً نرم و یکدست شود. سپس به همراه نمک و مایه خمیر در یک ظرف مناسب بریزید. از آنجایی که آردها انواع مختلفی دارند، آب را به تدریج به آن اضافه کنید تا شل نشود.

با دست حدود ۵ دقیقه به خوبی ورز دهید تا حدی که به دستان‌تان نچسبد. اگر خمیر به دست می‌چسبد ۲ قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید. خمیر را در ظرفی که از قبل چرب کرده‌اید بگذارید و روی ظرف را نایلون بکشید و بگذارید حدود ۱ ساعت بماند.

در این فاصله، حجم خمیر دو برابر می‌شود. برای خواندن ادامه طرز تهیه پیده اسفناج ترکیه‌ای می‌توانید به مقاله طرز تهیه پیده اسفناج مراجعه کنید.

 

۵- املت تن ماهی و تخم مرغ

 

املت تن ماهی و تخم مرغ از غذاهای خوشزه با تخم مرغ

 

اگر به دنبال آموزش پخت انواع غذا با تخم مرغ هستید، قطعاً درست کردن انواع املت می‌تواند ایده خوبی برای غذاهای تخم مرغی باشد. املت «تن ماهی و تخم مرغ» یکی از محبوب‌ترین غذاهای دنیا است که بسیاری سریع و ساده آماده می‌شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه نوشیدنی رانی هلو با طعم بازاری و ماندگاری بالا

برای درست کردن این غذا شما تنها به تن ماهی، تخم مرغ و مقداری روغن مایع نیاز دارید. می‌توانید تن ماهی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید. برای خواندن طرز تهیه املت تن ماهی و تخم مرغ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه املت تن ماهی و تخم مرغ کلیک کنید.

 

۶- املت قارچ و سبزیجات

 

املت قارچ و سبزیجات در لیست طرز تهیه انواع غذا با تخم مرغ

 

«املت قارچ و سبزیجات» یکی از جذاب‌ترین غذاها در لیست طرز تهیه انواع غذا با تخم مرغ است که می‌توانید آن را به روش‌های متفاوتی آماده کنید. برای درست کردن املت قارچ و سبزیجات با اسفناج شما به موادی مثل تخم مرغ، پنیر پارمزان، پنیر چدار، فلفل قرمز، پودر سیر، جوز هندی، روغن زیتون، قارچ، فلفل دلمه‌ای، اسفناج و گوجه فرنگی تازه نیاز دارید می‌توانید این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

برای تهیه این غذای چند دقیقه‌ای ساده ابتدا باید تخم مرغ را در یک کاسه کوچک خوب بزنید. پنیر پارمزان، پنیر چدار خرد شده، نمک، فلفل قرمز، پودر سیر، جوز هندی و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید.

مقداری روغن داخل ماهیتابه بریزید. سپس اجازه دهید روغن با حرارت متوسط داغ شود. سپس قارچ‌های خرد شده را همراه با پیازچه و فلفل دلمه خرد شده به ماهیتابه اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا نرم شوند. بهتر است حدود ۵ دقیقه سبزیجات را تفت دهید.

برای خواندن ادامه طرز تهیه املت قارچ و سبزیجات به چند روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه املت قارچ و سبزیجات کلیک کنید.

 

 

۷- مافین بیکن گوشت و تخم مرغ

 

مافین بیکن گوشت و تخم مرغ از غذاهای تخم مرغی

 

در لیست طرز تهیه انواع غذا با تخم مرغ غذاهایی وجود دارند که هم ظاهر بسیار مدرن و جذابی دارند و هم مزه آن‌ها به طرز شگفت انگیزی لذیذ است. «مافین بیکن گوشت و تخم مرغ» یکی از انواع غذا با تخم مرغ و پیاز است که اتفاقاً بسیار سریع نیز آماده می‌شود.

برای تهیه این غذا شما به مقداری گوجه گیلاسی، پیاز قرمز، سبزیجات برگ سبز مثل اسفناج و جعفری، زرده تخم مرغ، بیکن گوساله، پنیر چدار رنده شده، شیر بادام و پودر سیر نیاز دارید. برای درست کردن مافین بیکن گوشت و تخم‌مرغ ابتدا باید فر را روی درجه ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت تنظیم و روشن کنید تا گرم شود.

در یک کاسه بزرگ زرده تخم‌مرغ‌ها را از سفیده جدا کنید و با همزن دستی یا برقی هم بزنید. گوجه‌فرنگی گیلاسی، اسفناج یا جعفری و پیاز را بعد از شستن، ریز خرد کنید. تمام مواد خرد شده را به زرده‌های تخم‌مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید. می‌توانید ادامه طرز تهیه مافین بیکن گوشت و تخم مرغ را در مقاله طرز تهیه مافین بیکن و تخم مرغ مطالعه کنید.

 

۸- املت اسپانیایی

 

املت اسپانیایی از غذاهای تخم مرغی

 

اگر دوست دارید در لیست غذاهای تخم مرغی یک طعم متفاوت را تجربه کنید، پیشنهاد ما «املت اسپانیایی» است. این املت در اصل همان طرز تهیه «نیمرو با سیب زمینی» است که شکل هنرمندانه‌ای طبخ می‌شود.

برای تهیه این املت شما به سیب زمینی، پیاز، جعفری خرد شده و تخم مرغ نیاز دارید. می‌توانید این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید. برای درست کردن این شام یا صبحانه با تخم مرغ ابتدا در یک ماهیتابه با سایز متوسط مقداری روغن را گرم کنید.

سپس سیب زمینی‌های ریز خرد شده را سرخ کنید تا برشته شوند. پیازهای نگینی خرد شده را هم جداگانه سرخ کنید و به سیب زمینی‌های سرخ شده هم اضافه کنید. ترکیب سیب زمینی و پیاز سرخ شده را در یک ظرف دیگر بریزید.

در یک ظرف جداگانه تخم مرغ‌ها را هم بزنید تا یکدست شوند. اگر روغن داخل ماهیتابه کم است مقداری دیگر اضافه کنید و تخم مرغ هم زده را در ماهیتابه بریزید نمک و فلفل سیاه را اندازه کنید و پیاز و سیب زمینی را هم اضافه کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه املت اسپانیایی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه املت اسپانیایی کلیک کنید.

 

۸- تخم مرغ آب پز

 

تخم مرغ آب پز از غذاهای تخم مرغی

 

«تخم مرغ آب پز» یکی از سالم‌ترین و خوشمزه‌ترین روش‌های درست کردن تخم مرغ است که بدون نیاز به روغن و بسیار سریع انجام می‌شود. شاید اکثر ما برای آب پز کردن تخم مرغ آن را در آب جوش می‌اندازیم ولی باید بدانید که روش‌های جذاب‌تری هم برای آب پز کردن تخم مرغ وجود دارد.

برای درست کردن تخم مرغ آب پز بدون پوست باید مقداری آب در قابلمه بریزید و صبر کنید تا به جوش بیاید. برای این کار بهتر است از قابلمه‌ای با عرض حدود ۸ تا ۱۰ سانتی‌متر استفاده کنید.

بعد از این که آب به جوش آمد، در این مرحله از طرز تهیه نیمرو آب پز باید سرکه را به آب اضافه کنید. سپس تخم مرغ را داخل کاسه بریزید. برای خواندن ادامه طرز تهیه تخم مرغ آب پز می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه تخم مرغ آب پز کلیک کنید.

 

۹- انواع املت ایرانی

 

انواع املت ایرانی از غذاهای تخم مرغی

 

«املت» که معمولاً در ایران به صورت درست کردن املت با گوجه، تخم مرغ خانگی و قهوه‌خانه‌ای و حتی املت تخم مرغ با رب بسیار مشهور است انواع دیگری هم دارد. برای درست کردن این غذا با تخم مرغ شما می‌توانید به روش‌های متفاوتی عمل کنید.

در یکی از روش‌های پخت املت ابتدا باید یک ماهیتابه متوسط کره یا روغن را داغ کنید. رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و یک دقیقه تفت دهید تا طعم و بوی خامی رب گرفته شود. گوجه فرنگی‌های خرد شده یا رنده شده را اضافه کنید و باز هم تفت دهید تا آب گوجه فرنگی کاملا کشیده شود.

برای خواندن ادامه طرز تهیه انواع املت ایرانی به ۱۰ روش مختلف می‌توانید به مقاله طرز تهیه انواع املت مراجعه کنید.

 

۱۰- املت هندی

 

املت هندی از انواع غذا با تخم مرغ

 

املت هندی «پاراتا تخم مرغ» همانند تهیه املت رب گوجه در ایران پرطرفدار است و از املت‌های محلی هندوستان به شمار می‌آید. این غذای تخم مرغی بسیار ساده درست می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد و با نان مخصوصی به نام «پاراتا» سرو می‌شود.

برای تهیه این املت باید تخم مرغ را با سبزیجات مخصوص ترکیب کنید و خوب هم بزنید و سپس در ماهیتابه سرخ کنید. برای مطالعه کامل طرز تهیه املت هندی می‌توانید به مقاله طرز تهیه املت هندی مراجعه کنید.

 

۱۱- ساندویچ املت پنیری

 

ساندویچ املت پنیری از غذاهای تخم مرغی

 

«ساندویچ املت پنیری» یکی دیگر از انواع غذا با تخم مرغ است که هم ظاهر جذابی دارد و هم طعم آن بسیار خوشمزه است. برای درست کردن املت پنیری ابتدا باید فر را روی درجه ۱۸۰ سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت تنظیم و روشن کنید.

در یک ماهیتابه نچسب روغن مایع را گرم کنید و تکه‌های بیکن را روی شعله ملایم گاز تفت دهید. رنگ بیکن‌ها باید کمی قهوه‌ای و بیکن‌ها کریسپی و برشته شوند. ۱۵ دقیقه زمان برای سرخ کردن بیکن‌ها روی شعله ملایم گاز کافی است.

بعد از این سرخ شدن بیکن‌ها اگر احساس کردید روغن زیادی دارند آن‌ها روی دستمال کاغذی خشک قرار دهید تا روغن‌شان گرفته شود. برای خواندن ادامه طرز تهیه ساندویچ املت پنیری می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ساندویچ املت پنیری کلیک کنید.

 

۱۲- میرزا قاسمی

 

میرزا قاسمی از غذاهای تخم مرغی

 

«میرزا قاسمی» یک غذای ساده و پرطرفدار شمالی است که در لیست بهترین غذاهای تخم مرغی نیز قرار دارد. در اولین مرحله از طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی خانگی به روش سنتی شمالی باید بادمجان‌ها را به خوبی بشویید.

سپس آن‌ها را به نوبت روی آتش یا شعله گاز بگیرید تا کبابی شوند. برای این کار باید بادمجان‌ها را آن قدر کبابی کنید که پوست بادمجان کاملاً بسوزد و ترد شود. داخل بادمجان هم باید حتما مغز پخت شود. برای این که طعم بادمجان کبابی شما جذاب‌تر شود، در صورت امکان بهتر است آن‌ها را روی زغال کبابی کنید.

به این ترتیب بادمجان عطر دودی بیشتری می‌گیرد و خوشمزه‌تر می‌شود. برای خواندن ادامه طرز تهیه میرزا قاسمی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه میرزا قاسمی کلیک کنید.

 

 

۱۳- املت آمریکایی

 

املت آمریکایی از انواع غذا با تخم مرغ

 

املت در تمام نقاط دنیا یک وعده محبوب برای صبحانه است و «املت آمریکایی» یکی از خوشمزه‌ترین انواع غذا با تخم مرغ است که در کنار روش پخت ساده‌ای که دارد، بسیار خوش‌طعم است. برای تهیه این املت ابتدا باید تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید و با نمک و فلفل مزه‌دار کنید.

حتما بخوانید  ۱۳ خواص و فواید آلو بخارا برای ریه، پوست، یبوست، کبد چرب و ...

سپس تخم‌مرغ‌ها را با چنگال هم بزنید تا سفیده‌ها و زرده‌ها کاملا ترکیب شده و مخلوط یکدست و زرد کم رنگی حاصل شود. حال ۳. ۲ قاشق غذاخوری کره را به ماهیتابه اضافه کنید و اجازه دهید تا ذوب شود. برای خواندن ادامه طرز تهیه املت آمریکایی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه املت آمریکایی کلیک کنید.

 

۱۴- املت انگلیسی

 

املت انگلیسی از غذاهای تخم مرغی

 

«املت انگلیسی» مثل صبحانه انگلیسی یکی از کامل‌ترین غذاها برای صبحانه گرم است که طرز تهیه آن با املت‌های معمولی کمی فرق دارد. یکی از دلایلی که املت انگلیسی در دسته صبحانه‌های بسیار مقوی قرار گرفته است، میزان بالای پروتئین این غذا است.

در طرز تهیه املت انگلیسی علاوه بر تخم مرغ از شیر و مقدار نسبتاً زیادی پنیر استفاده می‌شود. برای خواندن طریقه درست کردن املت انگلیسی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه املت انگلیسی کلیک کنید.

 

۱۵- باقلا قاتق

 

باقلا قاتق از غذاهای تخم مرغی

 

«باقلا قاتق» یا «باقلا قاتوق» از جمله غذاهای خوشمزه و خورشت رشتی است که اهالی گیلان و رشت تبحر خاصی در پخت آن دارند. یک خورشت ایرانی خوشمزه و مقوی که با کمترین و ساده‌ترین مواد پخته می‌شود و بسیار مقوی و سیرکننده است.

برای تهیه این غذای سریع با تخم مرغ شما به لوبیا کشاورزی، سیر، تخم مرغ و شوید تازه یا خشک نیاز دارید. برای پخت خورشت باقلا قاتق رشتی در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و ۴ عدد سیر رنده شده یا له شده را در روغن تفت دهید در حدی که زیاد بوی سیر بلند نشود و سیرها نسوزند.

به جای روغن مایع می‌توانید از روغن حیوانی استفاده کنید و آن را به صورت تلفنی، حضوری یا آنلاین از افق کوروش بخرید، این بستگی به ذائقه شما دارد. مقدار سیر هم به ذائقه شما بستگی دارد. می‌توانید از سیر بیشتری اضافه کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه باقلا قاتق می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه باقلا قاتق کلیک کنید.

 

 

۱۶- کوکو سبزی

 

کوکو سبزی از انواع غذا با تخم مرغ

 

«کوکو سبزی» هم از آن دسته غذاهای آسان و خوشمزه‌ای است که در لیست غذا با تخم مرغ ایرانی قرار دارد. برای تهیه این غذای سریع با تخم مرغ شما به سبزی مخصوص کوکو، سیر، پیاز داغ خشک، زعفران، گردو، زرشک، آرد و روغن نیاز دارید. در صورت تمایل می‌توانید این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

درست کردن کوکو سبزی در فر، یکی از روش‌های محبوب پخت این غذا است. چون در این روش هم روغن کمتری مصرف می‌شود، هم کوکو کاملا مغزپخت می‌شود و هم زحمت کمتری برای پختن آن لازم است.

در صورت تمایل می‌توانید این کوکو را به صورت سرخ شده نیز آماده کنید. برای خواندن طرز تهیه کوکو سبزی به ۳ روش مختلف می‌توانید به مقاله طرز تهیه کوکو سبزی مراجعه کنید.

 

۱۷- کوکوی مرغ شمالی

 

کوکوی مرغ شمالی از انواع غذا با تخم مرغ

 

«کوکوی مرغ شمالی» یکی از غذاهای ایرانی با تخم مرغ است که درست کردن آن بسیار ساده است. در اولین مرحله از طرز تهیه کوکو مرغ شمالی باید سینه مرغ را همراه با سیب‌زمینی‌ها داخل یک قابلمه بریزید. مقداری زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. سینه مرغ و زردچوبه را می‌توانید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از افق کوروش بخرید.

سپس مقداری آب به قابلمه اضافه کنید و با حرارت متوسط روی شعله گاز قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید تا مرغ و سیب‌زمینی‌ها به طور کامل پخته شوند. بعد از اینکه سینه مرغ و سیب‌زمینی آب پز شدند، شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید کاملاً خنک شوند.

برای خواندن ادامه طرز تهیه کوکوی مرغ شمالی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کوکوی مرغ شمالی کلیک کنید.

 

۱۸- کوکو سیب‌ زمینی

 

کوکو سیب‌زمینی از غذاهای تخم مرغی

 

در لیست انواع غذا با تخم مرغ، کوکو سیب‌زمینی یکی از محبوب‌ترین غذاهای سریع با تخم مرغ و سیب زمینی محسوب می‌شود. برای تهیه این کوکوی خوشمزه ابتدا باید سیب‌زمینی‌ها را با رنده ریز رنده کنید.

بهتر است پیازها را با رنده کمی درشت‌تر رنده کنید و آب پیاز را بگیرید. سیب‌زمینی و پیاز رنده شده را با هم مخلوط کنید. در یک ظرف جداگانه تخم مرغ‌ها را بشکنید و با چنگال خوب هم بزنید. تخم مرغ‌های هم زده را به مخلوط سیب‌زمینی و پیاز اضافه کنید.

در صورت استفاده از سیر تازه، سیرها را ریز رنده و اضافه کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه کوکو سیب‌زمینی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کوکو سیب‌ زمینی کلیک کنید.

 

۱۹- املت ترکیه‌ای منه من

 

املت پنیری ترکیه‌ای با تخم مرغ

 

یکی از خوشمزه‌ترین صبحانه‌های خوشمزه ترکیه‌ای هم املت «مِنِه مِن» (Menemen) است. یک املت پنیری لذیذ و مقوی که مخلفات ساده‌ای دارد. املت منه من برای ترک‌ها مثل املت گوجه فرنگی یا ربی قهوه‌خانه‌ای ایرانی‌هاست که برای تمام وعده‌های غذایی در طول روز کاربرد دارد. برای مطالعه طرز تهیه املت پنیری ترکیه‌ای می‌توانید به مقاله طرز تهیه املت پنیری ترکیه‌ای مراجعه کنید.

 

۲۰- املت چینی

 

املت چینی از انواع غذا با تخم مرغ

 

«املت چینی» یکی از صبحانه‌های خوشمزه‌ای است که بیشتر باب میل کسانیست که طرفدار غذاهای تند هستند یکی از ویژگی‌های املت چینی داشتن طعم‌های مختلف ادویه و در عین حال سبزیجات تازه است.

غذایی که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید آن را آماده کنید و یک وعده غذایی کامل خود را با آن پر کنید. برای خواندن طرز تهیه املت چینی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه املت چینی کلیک کنید.

 

۲۱- نرگسی اسفناج

 

نرگسی اسفناج با تخم مرغ

 

«نرگسی اسفناج» یکی از قدیمی‌ترین، مقوی‌ترین و ساده‌ترین غذاهای ایرانی است که برای تهیه آن به اسفناج تازه، پیاز و تخم مرغ نیاز دارید. برای تهیه این غذا ابتدا باید اسفناج‌ها را پاک کنید و بشورید و اجازه دهید در آبکش خشک شوند. سپس آن‌ها را در قطعات درشت خرد کنید.

برای پخت اسفناج نیاز به آب ندارید چون اسفناج خودش آب می‌اندازد. پس برای پخت اسفناج‌ها را در یک قابلمه بریزید و درب قابلمه را بگذارید تا روی شعله ملایم گاز به مدت ۱۵ دقیقه بخارپز شوند. برای خواندن ادامه طرز تهیه نرگسی اسفناج می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه نرگسی اسفناج کلیک کنید.

 

۲۲- املت ایتالیایی

 

املت ایتالیایی با تخم مرغ

 

«املت ایتالیایی» مخصوص یا همان «فریتاتا» که مثل اغلب غذاهای ایتالیایی پنیر چدار و پارمزان و انواع سبزیجات از جمله اجزای جدا نشدنی آن است یکی از لذیذترین و محبوب‌ترین املت‌های دنیاست. برای درست کردن املت ایتالیایی پنیری مخصوص ابتدا باید گوجه فرنگی‌های شسته شده را از وسط به دو نیم تقسیم کنید.

سپس مقداری کره در تابه نچسب بریزید و کمی هم روغن مایع به آن اضافه کنید تا حین گرم شدن نسوزد. وقتی که کره و روغن داغ شدند ابتدا سیرهای رنده شده را کمی تفت دهید و سپس قارچ‌ها را داخل تابه بریزید.

وقتی که قارچ کمی تفت خورد و آب آن کشیده شد از ماهیتابه خارج کنید و گوجه فرنگی‌های نصف شده یا درسته را در تابه تفت دهید و سپس از تابه خارج کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه املت ایتالیایی می‌توانید به مقاله طرز تهیه املت ایتالیایی مراجعه کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع غذا با مرغ برای شام و ناهار

 

انواع روش‌های پخت تخم مرغ

 

انواع روش‌های پخت تخم مرغ

 

همان‌طور که پیش از این گفتیم تخم‌ مرغ یکی از محبوب‌ترین غذاها در وعده‌های اصلی، میان‌وعده‌ها و همراه با غذاهای دیگر است که به روش‌های بسیار متفاوتی آماده و سرو می‌شود. یکی از انواع روش‌های پخت تخم‌ مرغ خوشمزه، تخم مرغ آب‌پز شده است.

تخم‌مرغ آب‌پز سفت در بسیاری از وعده‌های اصلی، به‌عنوان غذای اصلی یا به‌عنوان موادی از غذای اصلی استفاده می‌شود. مثلا اکثر افراد تخم‌مرغ آب‌پز سفت را در انواع سالاد مثل سالاد تخم‌مرغ و سالاد الویه می‌ریزند یا آن را با سیب‌زمینی آب‌پز می‌خورند.

یکی دیگر از انواع پخت تخم مرغ «نیمرو» است. مثلا برای تهیه نیمروی سفت، ابتدا دو قاشق‌ غذاخوری کره در تابه‌ای نچسب بریزید. پس از داغ‌شدن کره، حرارت زیر تابه را زیاد کنید و تخم‌مرغ را در تابه بشکنید. تخم‌مرغ را هم نزنید و صبر کنید سفیده کمی بپزد. اگر می‌خواهید با روش‌های متداول و محبوب پخت تخم مرغ آشنا شوید حتما روی لینک مقاله ۱۰ روش پخت تخم مرغ کلیک کنید.

 

سوالات متداول

 

بهترین غذاهای سریع با تخم مرغ چه غذاهایی هستند؟

 

اگر به دنبال طرز تهیه انواع غذا با تخم مرغ هستید که بسیار سریع آماده می‌شوند، بهتر است املت تن ماهی و املت قارچ سبزیجات را امتحان کنید.

 

بهترین غذا با تخمه مرغ ایرانی چیست؟

 

خوراک سیرابیج بهترین غذا با تخم مرغ ایرانی است.

 

کالابرگ الکترونیک