ترند های تجارت الکترونیک در آینده صنعت خرده فروشی

ترند های تجارت الکترونیک در آینده صنعت خرده فروشی


11 اسفند 1399 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ترند های تجارت الکترونیک در آینده صنعت خرده فروشی

تجارت الکترونیک در صنعت خرده فروشی مدام در حال تغییر است. در حال حاضر خرده فروشان بیش از هر زمان دیگری، در حال ایجاد و یا بهبود مشاغل خود بر بستر تجارت الکترونیک هستند. آن ها می خواهند مشتریان بیشتری را جذب کنند. بنابر این چاره ای جز قرار گرفتن در مسیر تغییرات و تحولات بازار نیستند. یکی از این تغییرات مسیر رو به رشد تجارت الکترونیک در خرده فروشی است. در این مقاله از مجله کوروش به بررسی مهم ترین ترندهای تجارت الکترونیک در سال های آتی و آینده صنعت خرده فروشی پرداخته ایم.

 

 

تاثیر واقعیت افزوده در تجارت الکترونیک

 

تاثیر واقعیت افزوده در تجارت الکترونیک

 

واقعیت افزوده (AR) تاثیر زیادی در دنیای تجارت الکترونیک در  خرده فروشی داشته است. با این نوع فناوری، خریداران می توانند کالای مورد نظر خود را برای خرید واقعی ببینند. آن ها می توانند راحت تر در پروسه خرید تصمیم بگیرند. واقعیت افزوده تجربه خرید در صنایع خاص مانند مد و دکوراسیون منزل را بسیار تغییر می دهد. مشتری با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده احساس بهتری برای خرید غیر حضوری کالا از فروشگاه های خرده فروشی خواهد داشت. بر اساس اعلام موسسه گارتنر در سال ۲۰۲۰ بیش از یکصد میلیون مشتری با استفاده از فناوری واقعیت افزوده خرید کرده اند.

 

نظرسنجی ها در رابطه با فناوری واقعیت افزوده  جالب هستند. ۳۵ درصد از مردم می گویند اگر قبل از خرید محصولی را به طور واقعی امتحان کنند، بیشتر خرید آنلاین خواهند کرد. AR کاربر با استفاده از فناوری واقعیت افزوده علاوه بر مشاهده سه بعدی محصول، قادر است تا آنچه را که انتخاب می کند را به راحتی پیش از خرید امتحان کند.

 

 

جستجوی صوتی یک ترند کاربردی بر بستر تجارت الکترونیک در خرده فروشی

 

جستجوی صوتی یک ترند کاربردی بر بستر تجارت الکترونیک در خرده فروشی

 

در حال حاضر افراد زیادی برای انجام کارهای روزمره به دستیار های صوتی نیز اعتماد می کنند. بر اساس گزارش Loop Venture 75 درصد از خانوارهای ایالات متحده تا سال ۲۰۲۵ صاحب اسپیکرهای هوشمند خواهند شد. همانطور که خانه های بیشتری از اسپیکر هوشمند استفاده می کنند، مصرف کنندگان بیشتری از جستجوی صوتی برای خرید آنلاین، سفارش غذا و سازماندهی زندگی خود استفاده خواهند کرد. افزایش جستجوی صوتی یک تحول در دنیای تجارت الکترونیک در صنعت خرده فروشی است. بنابراین بسترهای فعال بر تجارت الکترونیک باید بیشتر روی محتوای صوتی و کلمات کلیدی صوتی تمرکز کنند.

 

 

کاربرد هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک

 

هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی این امکان را برای مشتری خرده فروشی فراهم می کند که تجربه های خرید شخصی داشته باشد. هوش مصنوعی به طور مداوم در حال جمع آوری اطلاعات است. اطلاعاتی چون نحوه خرید مشتری، رفتارخرید و آنچه در یک محصول یا خدمات به دنبال آن است. هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک با ردیابی رفتار خرید مشتری و تجزیه و تحیل این رفتار و در نهایت یادگیری ماشینی، تجربه به یاد ماندنی از خرید در ذهن مشتری ثبت خواهد کرد.

 

مردم می خواهند بدانند که برند ها به آن ها اهمیت می دهند. هوش مصنوعی بر این اساس برنامه ریزی می شود. در حال حاضر رفتار متضادی را در رسانه های اجتماعی مشاهده می شود. ربات ها می توانند نحوه انتقال جملات برای انتقال احساسات را بیاموزند. شرکت ها با استفاده از این فناوری می توانند با تحلیل رفتار مشتری بهترین پیشنهاد خرید را پیش روی مشتریان قرار دهند.

 

 

شخصی سازی و ایجاد تجارب فردی در فروشگاه های خرده فروشی

 

انواع خریداران -از جمله B2C و B2B- به دنبال تجربه های شخصی و سفارشی در خرید آنلاین هستند. داده های جمع آوری شده از هوش مصنوعی همان چیزی است که به خریدار با ارائه توصیه های محصول شخصی و خدمات دقیق کمک می کند. ایجاد تجارب شخصی در جذب و نگهداری مشتریان بسیار تاثیرگذار است. بر اساس مطالعات انجام شده اهمیت این موضوع در تجارت الکترونیک افزایش ۲۵ درصدی در فروش را به همراه خواهد داشت. این در حالی است که خرده فروشانی که قابلیت های اساسی شخصی سازی را ایجاد کرده اند، افزایش بیش از ده درصدی درآمد داشته اند. برندهای تجاری با استفاده از داده های بیشتر، می توانند تجربیات فوق العاده مرتبط و شخصی سازی شده ای را برای خریداران ایجاد کنند.

 

 

تاثیر بیگ دیتا در ایجاد تجارب شخصی در تجارت الکترونیک

 

تاثیر بیگ دیتا در ایجاد تجارب شخصی در تجارت الکترونیک

 

مشتریان فروشگاه های خرده فروشی کاملا می دانند که سایت های تجارت الکترونیک در حال جمع آوری اطلاعات شخصی آن ها هستند. این در حالیست که برخی از مشتریان احساس نا امنی خاصی نسبت به این موضوع دارند. با این حال کارشناسان و متخصصان در زمینه بیگ دیتا مزیت های این نوع تکنولوژی را بسیار بشتر از معایب آن می دانند.

 

با گسترش غول های فناوری و ارائه خدمات بیشتر در داخل فروشگاه های خرده فروشی بر پایه پلتفرم های آنلاین، شخصی سازی یک مزیت رقابتی محسوب می شود. برای چنین کاری در تجارت الکترونیک نیاز به میزان زیادی دیتا است. تنها راه موجود برای رفع نگرانی های مشتریان تصویب برخی از قوانین سفت و سخت در استفاده خاص و محدود از این داده ها است. افرادی که تجربیات فوق العاده ای از شخصی سازی و ارائه خدمات بهینه دارند، حاضر به پذیرش این موضوع هستند. با این حال تاکید بر روی استفاده از قوانین سفت و سخت در زمینه استفاده از این کلان دیتا ها است.

 

 

استفاده از چت بات ها برای بهبود تجربه کاربری در تجارت الکترونیک

 

استفاده از چت بات ها برای بهبود تجربه کاربری در تجارت الکترونیک

 

یکی  از کارهای هوشمندانه ای که توسط برخی پلتفرم های خرده فروشی تجارت الکترونیک انجام شده، استفاده از چت بات ها است. چت بات ها با خریداران آنلاین ارتباط برقرار می کنند.  آن ها این کار را دقیقا مانند یک کارمند فروش در فروشگاه ها انجام می دهند. خریدار می خواهد فقط با چند کلیک بتواند کالای مورد نظر خود را پیدا کند و بخرد. اگر موفق به انجام این کار نشوند، نا امید می شوند. در این شرایط است که چت بات ها می توانند وارد عمل شوند. آن ها به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات مشتریان خواهند بود.

 

این در حالیست که بر اساس برآوردها تقریبا بیش از  ۸۰ درصد مشاغل در سال ۲۰۲۰ از چت بات استفاده کرده اند. در حالی که استفاده از چت بات ها در پلتفرم های آنلاین خرده فروشی افزایش یافته، مشتریان رضایتمندی بیشتری دارند. استفاده از این ابزار تاثیر زیادی در ایجاد وفادارسازی در مشتری دارد. مشتریان پس از مشاهده پاسخ گویی سریع، تجربه کاربری خوبی در ذهنشان ثبت خواهد شد. بنابراین نرخ بازگشت مصرف کننده به فروشگاه و خرید افزایش خواهد یافت.

 

 

خرید از فروشگاه های خرده فروشی از طریق تلفن همراه هوشمند

 

خرید از فروشگاه های خرده فروشی از طریق تلفن همراه هوشمند

 

در حال حاضر شمار زیادی از مشتریان ترجیح می دهند پروسه خرید از فروشگاه های خرده فروشی را از طریق تلفن هوشمند انجام دهند. استفاده از تلفن هوشمند برای آن ها ساده تر و در عین حال در دسترس تر است. بنابر این باید با توجه به اهمیت تلفن هوشمند در پروسه خرید آنلاین، نسخه موبایل وب سایت تجارت الکترونیک خود را ارتقا دهید. این بدان معنا نیست که از اپلیکیشن ها استفاده کنید. چرا که کاربران اعتماد کمی به نصب اپلیکیشن ها دارند. آن ها ترجیح می دهند هر بار برای خرید به وب سایت مراجعه کنند.

 

خرید از طریق موبایل به مشتریان این امکان را می دهد تا از هرجایی خرید کنند، امری که در دنیای امروز امری حیاتی است. با این حال، اگر سایت تجارت الکترونیک شما از طریق تلفن همراه یا از طریق برنامه های وب پاسخ گو نباشد، فرصت های بزرگی را از دست خواهید داد. خریدارانی که کاربر تلفن همراه هستند، راحتی بیشتر به علاوه امکان پرداخت دیجیتال را می خواهند. شما باید برای وفادارسازی مشتری این مزایا را در اختیار او قرار دهید. این در حالیست که بر اساس تخمین استاتیستا تا پایان سال ۲۰۲۱  تقریبا ۷۳ درصد از فروش تجارت الکترونیک از طریق یک دستگاه تلفن همراه انجام می شود.

 

 

روش های بیشتر پرداخت در تجارت الکترونیک

 

مشتری ها در مورد روش های پرداخت نیازهای فردی خاصی دارند. اما اگر نتوانند در وب سایت تجارت الکترونیک آن طور که می خواهند پرداخت کنند، ممکن است از ادامه پروسه خرید سر باز بزنند و سبد خرید خود را ترک کنند. بنابراین باید مراقب این موضوع بود. ارائه طیف گسترده ای از روش های پرداخت روش خوبی برای افزایش نرخ تبدیل در دستگاه های تلفن همراه است. بعلاوه، اگر مشتریان بتوانند اطلاعات پرداخت خود را در سایت شما ذخیره کنند، دفعه بعدی که خرید می کنند، می توانند حتی سریع تر تسویه حساب کنند.

 

فکر کنید که خرید یک محصول در وب سایت فروشگاه خرده فروشی چقدر آسان خواهد شد اگر هنگام پرداخت، شما بتوانید به آن ها یک شناسه اختصاصی برای خود بدهید. این شناسه منحصر به فرد برای یک سرویس کیف پول متمرکز است. سرویسی که به طور ایمن تمام اطلاعات پرداخت، آدرس حمل و نقل و صورت حساب، تنظیمات برگزیده و غیره را شما را ذخیره می کند. قطعا استفاده از چنین مزیت رقابتی، تاثیر شگرفی در رشد نرخ بازگشت مشتری به وب سایت خرده فروشی شما خواهد داشت.

 

 

پاسخ فوری به محتوای ویدیویی بر بستر تجارت الکترونیک

 

محتوای ویدیویی یک روش عالی در جذب مشتریان فروشگاه خرده فروشی است. ایجاد فیلم برای وب سایت شما یک روش عالی برای گرفتن فوری و جذب مشتری و آگاه کردن  او در مورد محصول یا خدمات شما است. فیلم های آموزشی در مورد نحوه استفاده از محصولات و حتی نحوه استفاده از بخش های مختلف پلتفرم الکترونیک بسیار تاثیر گذار هستند. مشتریان در عین حال در عین تصمیم گیری در پروسه خرید با مشاهده محتوای صوتی و ویدئویی برای خرید ترغیب خواهند شد. آن ها حتی اگر خرید هم نکنند به محتوای ویدئویی وب سایت شما اعتیاد پیدا خواهند کرد.

 

نمی توان اهمیت فیلم ها را کم دانست. فیلم ها می توانند به شما کمک کنند تا محصولات خود را بهتر از تصاویر همیشه توضیح داده و به نمایش بگذارید. بنابراین سعی کنید تا  فیلم های محصولات خود را در فروشگاه تجارت الکترونیک خود اضافه کنید.

 

 

تاثیر ایجاد اشتراک برای مشتریان تجارت الکترونیک در خرده فروشی

 

تاثیر ایجاد اشتراک برای مشتریان تجارت الکترونیک در خرده فروشی

 

این روزها همه نوع اشتراک وجود دارد و راحتی آن ها برای مصرف کنندگان جذاب است. برای شرکت ها، خدمات اشتراک راهی برای برنامه ریزی برای موجودی و فروش است. با ایجاد اشتراک ویژه خریداران و ارائه تخفیف های مناسب به مشترکین، نرخ بازگشت بسیار رشد خواهد کرد. شما با ایجاد اشتراک در پلتفرم خرده فروشی تجارت الکترونیک خود و اعمال استراتژی های خوب بازاریابی برای ترغیب مشترکین، تاثیر شگرفی در وفادار سازی خواهید داشت. مشترکان پلتفرم شما خود را به عنوان عضوی از خانواده شما دیده و این موضوع تاثیر زیادی در ذهن و رفتار خرید مشتری از وبسایت شما خواهد داشت.

 

 

اهمیت به محیط زیست در تجارت الکترونیک

 

مصرف کنندگان نسبت به ارزش ها و اعتقادات فروشگاه ها در رابطه با محیط زیست بسیار حساس و دقیق هستند. آن ها می خواهند بدانند چه ارزش هایی برای شما پر رنگ است. باید به عنوان یک پلتفرم تجارت الکترونیک هوشمندانه عمل کنید. ارزش های محیط زیستی خود را مشخص کنید. مخاطب خود را در جریان این ارزش ها قرار دهید. همچنین بر مبنای این ارزش ها حرکت کنید. در پروسه تحویل کالای خرده فروشی، از مواد قابل بازیافت در بسته بندی های خود استفاده کنید. همچنین سعی کنید تا نو آوری های ویژه ای در این زمینه به خرج دهید.

 

یک بررسی نشان داده است که تقریبا ۵۰ درصد از مصرف کنندگان خواستار اهمیت بیشتر به محیط زیست در صنعت مد هستند. این در حالیست که ۷۵ درصد از مشتریان خواهان بسته بندی کمتر هستند.

 

 

دیجیتال مارکتینگ در پلتفرم های خرده فروشی بر بستر تجارت الکترونیک

 

یکی از مهم ترین کارها در جذب مشتریان که به صورت آنلاین خریداری می کنند، تبلیغات دیجیتالی است. سعی کنید تا از بهترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ در تجارت الکترونیک بهره ببرید. استفاده از روش های بازاریابی اومنی چنل یک از همین استراتژی های موفق است. با بازاریابی اومنی چنل علاوه بر تاثیر بر روی مخاطب در فضای مجازی، می توانید تجربه کاربری خوبی را هم در ذهن مخاطب به جای گذارید. اما در کنار یک استراتژی قوی برای بازاریابی دیجیتال بهتر است تا به زیر ساخت ها هم اهمیت بدهید. اگر زیرساخت های شما برای اجرای استراژی های قدرتمند دیجیتال مارکتینگ قوی نباشد، قطعا بازاریابی شما نتیجه معکوسی به همراه خواهد داشت.

 

موفق ترین برندهای خرده فروشی در بازاریابی اومنی چنل

 

 

تجارت الکترونیک برای بیزینس های B2B در خرده فروشی

 

تاثیر بیگ دیتا در ایجاد تجارب شخصی در تجارت الکترونیک

 

بر اساس داده های استاتیستا انتظار می رود فروش جهانی تجارت الکترونیک خرده فروشی برای B2B در پایان سال ۲۰۲۱ به ۱.۱ تریلیون دلار برسد. در حال حاضر بیزینس ها می خواهند تا بدون مکالمه با فروشندگان خرده فروشی بتوانند به راحتی درباره نیازهایشان و محصولات مورد نیاز و خدمات تبادل اطلاعات کنند. حالا دیگر زمانی که سفارش ها باید از طریق تلفن و فاکس انجام می شد، به پایان رسیده است. بیشتر مشاغل بر روی خدمات آنلاین به مشتریان خود متمرکز شده اند. با اتوماسیون این کارها از طریق سایت تجارت الکترونیک، شرکت ها دیگر ناچار به صرف زمان زیاد برای سفارش و پیگیری سفارشات انجام شده نیستند. در مقابل تمرکز خرده فروشان بر روی مسائل مهم تری است. مسائلی چون تعامل با مشتری، ارائه تجربه عالی و برقراری روابط مداوم با مشتری.

 

منبع: bigcommerce

 

کالابرگ الکترونیک