بازاریابی نسل Y یا هزاره ها و ۵ نکته مهم که باید بدانید

بازاریابی نسل Y یا هزاره ها و ۵ نکته مهم که باید بدانید


8 آذر 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بازاریابی برای هزاره ها؛ نسل y چه کسانی هستند؟

شاید بارها در مورد بازاریابی هزاره ها یا همان نسل Y شنیده باشید. نسل وای یا نسل Y یا نسل ایگرگ همان هزاره ها هستند که پس از نسل X و پیش از نسل Z زاده شده‌اند. این نسل ویژگی‌های خاص خود را دارد. بنابراین استراتژی‌های بازاریابی که برای آنها به کار می‌رود، باید با تا حد زیادی مطابق با خصوصیات آنها باشد. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی در مجله کوروش به بحث بازاریابی هزاره ها یا همان نسل Y و ۵ نکته مهم و تاثیرگذار که در روش بازاریابی برای هزاره ها باید بدانید پرداخته‌ایم.

 

هزاره ها یا نسل Y چه کسانی هستند؟

 

هزاره ها یا نسل Y چه کسانی هستند؟

 

هزاره ها یا نسل Y، نسلی است که به آرامی نیروی کار را تصاحب می‌کند. این نسل بین سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۹ متولد شده‌اند و در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی به بلوغ رسیده‌اند. این نسل بیشتر در فضای رسانه‌های اجتماعی و فرهنگ پاپ قرار گرفته‌اند. هزاره ها با سقوط اقتصاد، شروع به ورود به بازار کار کردند. در نتیجه بزرگترین نسل کارآفرینان هستند.

 

آنها به طور ویژه‌ای مهربان و دلسوز هستند و به مسائل اجتماعی بسیار بیشتر از اقتصاد اهمیت می‌دهند. بنابراین در بازاریابی برای نسل هزاره، باید دقت عمل زیادی به خرج داد. به گفته موسسه بروکین، ۶۴ درصد از هزاره ها ترجیح می‌دهند شغلی با درآمد ۴۰ هزار دلار در سال داشته باشند، اما از آن لذت ببرند. اگر سالانه ۱۰۰ هزار دلار درآمد داشته باشند اما کارشان خسته‌کننده باشد و یا کاری که فکر می‌کردند نباشد، آن کار را ترجیح نمی‌دهند.

 

 

تفاوت بازاریابی در نسل هزاره یا همان نسل Y

 

تفاوت بازاریابی در نسل هزاره یا همان نسل Y

 

گفته می‌شود هزاره ها یا همان نسل Y یک نیروی اقتصادی هستند. با ۲۰۰ میلیارد دلار قدرت خرید سالانه، بازاریابان هوشمند به کانال‌های جدیدی برای جذب این نسل روی آوردند. بازاریابی برای نسل Y یا همان نسل هزاره، کمی متفاوت از بازاریابی مثلا برای نسل Z است. نسل وای کمترین تعداد خریداران در فروشگاه هستند. اما تمایل دارند هنگام خرید مبالغ زیادی را خرج کنند.

 

این نسل بیشترین پاسخ را به فرصت‌های خرید آنلاین می‌دهد. در عین حال توصیه‌های دوستان و خانواده برای آنها مهم است. آنها با انگیزه و آسان خرید می‌کنند. هزاره ها با عدم پاسخگویی به تکنیک‌های بازاریابی سنتی در صنعت خرده فروشی، روشی که کالاها و خدمات به بازار عرضه می‌شوند را تغییر می‌دهند. نسل Y بر اساس تصاویر اینستاگرام، تصمیم می‌گیرد کجا غذا بخوردt آرایشگران مو را از فیسبوک انتخاب می‌کند و مواد غذایی خود را درب منزل تحویل می‌گیرد.

در ادامه به ۵ نکته مهم و تاثیرگذار که در روش بازاریابی برای هزاره ها باید بدانید می‌پردازیم.

حتما بخوانید  بازاریابی اومنی چنل یا مولتی چنل | کدام برای برند شما مناسب است؟

 

 

۱- بازاریابی برای هزاره ها یا همان نسل Y با تمرکز بر نوآوری

 

بازاریابی برای هزاره ها یا همان نسل Y با تمرکز بر نوآوری

 

اگر بخواهیم در مورد بازاریابی برای هزاره ها یا نسل Y صحبت کنیم، نمی‌توان بحث نوآوری را نادیده گرفت. هزاره ها درآمد زیادی برای صاحبان کسب و کار‌ها دارند. به اپل نگاه کنید. پس از آن که استیو جابز به طرز چشمگیری ظاهر و حس یک کامپیوتر سنتی را تغییر داد، مک بوک منفجر شد. حتی درحال‌ حاضر ۲۱.۷ درصد از نسل Y بیشتر احتمال دارد که کامپیوتر مک بوک داشته باشند.

 

 

نسلی شیفته نسخه جدید آیفون

 

این نسل همان نسلی است که شیفته هر نسخه جدید آیفون می‌شود. به این فکر کنید که وقتی اینستاگرام از روش موفق اسنپ چت کپی کرد، چه غوغایی در اینترنت به پا شد. یا به محبوبیت اپلیکیشن‌های دوست یابی آنلاین و پهپادهای عکاسی فکر کنید. این‌ها موضوعاتی هستند که برای نسل هزاره جذابیت ویژه‌ای دارند.

 

بازاریابی برای آن‌ها باید رویکردی داشته باشد که دیدگاه جدیدی را در مورد یک مشکل یا دغدغه به نمایش می‌کشد. کافی شاپ‌ها و رستوران‌های مد روز، از طریق رسانه‌های اجتماعی برای این نسل محبوب می‌شوند. بنابراین آنها تمرکز زیادی بر روی نوآوری دارند.

 

 

۲- استفاده از نظرات برای بازاریابی هزاره ها یا نسل Y

 

استفاده از نظرات برای بازاریابی هزاره ها یا نسل Y

 

یکی از نکاتی که برای بازاریابی نسل Y یا هزاره ها باید در نظر گرفت، اهمیت نظرات مخاطبان است. هزاره‌ها به تکنیک‌های بازاریابی سنتی پاسخ نمی‌دهند. بنابراین روشی که کالا و خدمات به بازار عرضه می‌شود، باید تغییر کند. نسل  ایگرگ بر اساس تصاویر اینستاگرام تصمیم می‌گیرد کجا غذا بخورد.

 

نسل وای آرایشگر مدل موی خود را از یک شبکه اجتماعی مثل فیسبوک انتخاب می‌کند. این نسل بر اساس توصیه دوستان، مواد غذایی خود را درب منزل تحویل می‌گیرد.

 

 

ترجیح هزاره ها به گپ و گفتگو

 

هزاره ها دوست دارند با دوستان خود صحبت و برنامه‌ریزی کنند. بر اساس گزارش ها، ۶۸ درصد از نسل Y تا زمانی که در مورد موضوعی با افرادی که به آنها اعتماد دارند، صحبت نکنند، تصمیم مهمی نمی‌گیرند. این گفت‌وگو می‌تواند در مورد همه چیز باشد. چه از محله‌ای که برای زندگی انتخاب می‌کنند، چه نخستین قرار ملاقات و چه راه‌اندازی یک کسب و کار.

 

از همین رو Yelp به منبع عظیمی از اطلاعات برای کسب و کار‌ها و مشتریان در این نسل تبدیل شده است. همان طور که از TripAdvisor and Rotten Tomatoes نیز استقبال زیادی در میان این نسل شده است. بنابراین یک راه عالی برای بازاریابی غیر مستقیم نسل هزاره این است که مطمئن شوید نظرات آنلاین و تجربه مشتریان شما به بهترین نحو ممکن به ثبت رسیده است.

 

۳- ارتباط با هزاره ها یا همان نسل Y از طریق مشوق‌های رسانه‌های اجتماعی

 

ارتباط با هزاره ها یا همان نسل Y از طریق مشوق‌های رسانه‌های اجتماعی

 

برای بخشی از بازاریابی هزاره ها یا همان نسل Y، بهتر است از مشوق‌های رسانه‌های اجتماعی با آنها ارتباط برقرار کنید. برای استفاده از قدرت هزاره ها در رسانه‌های اجتماعی، مشوق هایی را به برنامه بازاریابی خود اضافه کنید. به گفته یاهو، ۶۳ درصد از هزاره ها اگر یک کوپن و یا تخفیف دریافت کنند، به احتمال زیاد کسب و کار شما را در کانال‌های اجتماعی چک می‌کنند.

 

 

پیشنهاد اشتراک‌گذاری

 

یک تخفیف ۲۰ درصدی برای ترغیب ۵۰ درصد از پاسخ دهندگان به بازدید از یک خرده فروشی کافی است. این چیز کمی نیست! یک راه دیگر نیز وجود دارد. این که شما برای آنها فرصت ایجاد کنید. به عنوان مثال می‌توانید پیشنهاد اشتراک‌گذاری با ۵ نفر از دوستان در فیسبوک یا توییتر را به آنها بدهید. این موضوع نه تنها باعث ایجاد فرصت در مورد نام تجاری یا محصول شما به صورت آنلاین می‌شود، بلکه می‌تواند فرصتی عالی برای کسب و کار شما در زمینه فروش باشد.

حتما بخوانید  ترندهای تکنولوژی صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۰

 

۴- استفاده از برنامه‌های پاداش و وفاداری در بازاریابی برای نسل Y یا هزاره ها

 

استفاده از برنامه‌های پاداش و وفاداری در بازاریابی برای نسل Y یا هزاره ها

 

هزاره ها یا همان نسل Y به برنامه‌های پاداش علاقه زیادی دارند. بازاریابی از طریق برنامه‌های پاداش باعث ایجاد وفاداری در میان این نسل می‌شود. به عنوان مثال می‌توان از برند تجاری Chipotle یاد کرد. برنامه بازاریابی این برند در زمینه وفاداری توانست به بزرگترین خبر تابستان امسال تبدیل شود.

 

Chipotle که انواع فست فود برای گیاه خواران و غیر گیاه خواران را ارائه می‌دهد، کمپینی راه‌اندازی کرد که بر اساس آن هر فرد در ۴ روز، چهار بُریتوس سفارش دهد، می‌تواند یک بُریتوس رایگان دریافت کند.

 

 

تمایل به استفاده از تلفن هوشمند

 

طبق نظرسنجی هریس، ۷۷ درصد از هزاره ها در برنامه‌های پاداش و وفاداری شرکت می‌کنند. در این میان ۷۳ درصد از کاربران تمایل به استفاده از دستگاه تلفن همراه خود برای تعامل با برنامه‌های وفاداری برندها دارند. در این میان فروشگاه هایی که از برنامه‌های پاداش و وفاداری استفاده کرده‌اند نیز شاهد موفقیت‌های چشمگیری در بازاریابی برای این نسل بوده‌اند.

 

برندهایی چون استارباکس، فرویو، ردمنگو و بلوکو را می‌توان از جمله کسب و کارهای موفق در این زمینه نام برد.

 

۵- بازاریابی برای هزاره ها یا نسل Y از طریق تبلیغات رادیویی

 

بازاریابی برای هزاره ها یا نسل Y از طریق تبلیغات رادیویی

 

بهتر است تبلیغات رادیویی را در بازاریابی برای هزاره ها یا همان نسل Y امتحان کنید. اگر چه تبلیغات رادیویی ممکن است یک ترفند بازاریابی قدیمی به نظر برسد، اما تاثیرگذار است. بازاریابی از طریق رادیو با تبلیغات ویدیویی و یا حتی پادکست از بین نرفته است و هنوز زنده است.

 

 

هزاره ها ۱۱ ساعت در هفته رادیو گوش می‌دهند

 

بر اساس گزارش‌ها ۹۳ درصد از هزاره ها حدود ۱۱ ساعت در هفته رادیو گوش می‌دهند. در واقع هزاره ها بیشتر از نسل X یا بیبی بومرها به رادیو گوش می‌دهند. البته پادکست نیز برای آنها به اندازه سریال‌های نتفلیکس محبوب است. شاید برایتان سوال باشد بیبی بومر‌ها چه نسلی هستند.

 

بیبی بومرها نسلی هستند که در دوره انفجار جمعیت پس از جنگ جهانی دوم، یعنی حد فاصل سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ زاده شدند. این نسل زاد‌ ی نسل رفاه و رونق اقتصادی در جهان است. بنابراین ریسک‌پذیری و خلق کسب و کار جدید از ویژگی‌های بارز این نسل است. این نسل به تصویر‌سازی مثبت از خود اهمیت زیادی می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: بازاریابی برای بومیان دیجیتال و نکات مهم آن

 

 

سخن پایانی

 

بازاریابی هزاره ها یا نسل Y با نوآوری، پاداش و وفاداری و تبلیغات رادیویی همراه است. این نسل اهمیت زیادی به نظرات و انتقادات دیگران هنگام خرید کالا و یا استفاده از خدمات می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید مشتریان خود را که در نسل هزاره قرار دارند، جذب کنید، باید این نکات را به دقت لحاظ کنید.

 

 

منبع: wordstream

 

 

کالابرگ الکترونیک