بهبود و تقویت ارتباط با مشتری از طریق هوش مصنوعی مکالمه ای

بهبود و تقویت ارتباط با مشتری از طریق هوش مصنوعی مکالمه ای


20 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهبود و تقویت ارتباط با مشتری از طریق هوش مصنوعی مکالمه ای

یکی از راه های بهبود ارتباط و تعامل با مشتری استفاده از «هوش مصنوعی مکالمه ای» است. در دنیای امروز برندهای مختلف در صنایعی مثل خرده فروشی باید با مشتریان با زبانی راحت صحبت کنند. آن ها باید بتوانند با مصرف کنندگان و مشتریان تعامل راحتی داشته باشند. تردیدها و مشکلات آن ها را درک کنند و در عین حال شیوه هایی را برای تسهیل شرایط ابداع کنند. یکی از این شیوه ها استفاده از فنآوری مدرن است. در این مقاله از مجله کوروش به بررسی تقویت تعامل با مشتری با استفاده از هوش مصنوعی مکالمه ای پرداخته ایم.

هوش مصنوعی مکالمه ای و اهمیت آن

 

هوش مصنوعی مکالمه و اهمیت آن

 

انتظارات مشتریان از برندها مدام در حال تغییر است. بنابراین راه های تعامل با مشتری نیز در همین مسیر تغییر قرار می گیرند. هوش مصنوعی مکالمه ای یکی از راه های تاثیرگذار در مکالمات با مشتریان و برقراری ارتباط بهتر و موفقیت آمیز با آنان است. این فناوری شیوه ارتباط برندها با مشتریان را تغییر می دهد.

هوش مصنوعی مکالمه ای چیست؟

 

هوش مصنوعی مکالمه ای چیست؟

 

هوش مصنوعی مکالمه ای به چت بات ها و دستیارهای صوتی گفته می شود که مشتریان با آن ها صحبت می کنند. با به کار گیری فناوری های مختلف و استفاده از حجم زیادی از داده ها، یادگیری ماشینی و پردازش زبان طبیعی،این فناوری نوین می تواند تعاملاتی مشابه با انسان را داشته باشد. استفاده از درک زبان طبیعی، تعامل مشتری با انسان و ماشین در این مسیر به بهبود ارتباط با مشتری کمک خواهد کرد. در این فناوری  از یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق بر روی متن و صدا استفاده می شود تا هوش مصنوعی بتواند درک متنی را یاد گرفته و پردازش کند.

 

بیشتر بخوانید» انقلاب هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در اومنی چنل «

 

 

درک بهتر مشتری با هوش مصنوعی مکالمه ای

 

درک بهتر مشتری با هوش مصنوعی مکالمه ای

 

به کمک هوش مصنوعی مکالمه می توان درک بهتری از مشتری، خواسته ها و ترجیحات آن ها به دست آورد. گاهی ممکن است مشتریان مشکل خود را قبلا برای شما توضیح داده باشند. هوش مصنوعی مکالمه به یادآوری و حفظ آن توضیحات کمک می کند. بر اساس آمار و تحقیقات اخیر اکثر مشتریان اعلام کردند که نمی خواهند پروسه تکراری اشتراک اطلاعات و مشکلات خود را پس از تماس با پشتیبانی چندین بار تکرار کنند. با استفاده از این فناوری دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی نخواهیم بود چرا که ترکیب چت بات ها با هوش مصنوعی سرعت پاسخگویی را بالا می برد. بنابراین تیم پشتیبانی شما به یک سیستم پاسخگویی قدرتمند تبدیل خواهد شد.

 

پشتیبانی از اومنی چنل با هوش مصنوعی مکالمه ای

 

پشتیبانی از اومنی چنل با هوش مصنوعی مکالمه ای

 

بر اساس تحقیقات فوربس، ۷۱ درصد از مشتریان می خواهند که در تمامی کانال ها تجربه ای ثابت داشته باشند. این خواسته ی عادلانه ای است. با افزایش دورکاری و شمار زیاد پلتفرم های آنلاین برای ارتباط با مشتری و ترغیب برای خرید به سادگی می توانید بازار رقابتی را از آن خود کنید. کافی است تا به روز باشید و جایی باشید که مشتریان شما هستند. تعامل در واتس اپ و از طریق پیامک با مشتریان بیشترین میزان تعاملات در زمینه پشتیبانی اعلام شده است. با این حال گاهی مشتریان از کانال های ارتباطی دیگر استفاده می کنند. فیسبوک، اینستاگرام و… برخی از این کانال ها هستند. شما با کمک هوش مصنوعی مکالمه می توانید خیلی سریع از طریق تمامی کانال ها تجربه ثابت پشتیبانی قوی را برای مشتری رقم بزنید.

 

 

بیشتر بخوانید » همه چیز درباره بازاریابی اومنی چنل در صنعت خرده فروشی «

 

 

پاسخ گویی سریع و دسترسی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته

 

پاسخ گویی سریع و دسترسی 24 ساعته در 7 روز هفته 

 

طبق بررسی های انجام شده توسط هاب اسپات، ۸۲ درصد از مشتریان انتظار پاسخ دهی بسیار سریع را دارند. بنابراین آماده سازی پاسخ های از قبل آماده شده بسیار مهم است. مشتریان باید بتوانند در عین حال در هر زمان از روز با برند تجاری شما ارتباط برقرار کنند. ارایه راه حل سریع و مناسب تجربه کاربری قوی را از برند تجاری شما در ذهن مشتری ثبت خواهد کرد. شما می توانید با استفاده از هوش مصنوعی مکالمه، چت های خودکار را با پاسخ های از پیش آماده شده و درک چند منظوره با مشتریان ایجاد کنید. مطمئن شوید که بلافاصله چت بات ها پاسخ می دهند. پس از آن می توانید در اسرع وقت برخی از مشکلاتی که با پاسخ های از پیش تعیین شده قابل حل نیستند را رفع کنید.

 

شخصی سازی با کمک هوش مصنوعی مکالمه ای

 

شخصی سازی با کمک هوش مصنوعی مکالمه ای

 

بر اساس مطالعات سیلز فورز، ۵۲ درصد از مشتریان انتظار شخصی سازی را دارند. به خاطر سپردن نام ها، ترجیحات مشتری، تاریخ های مهم و موارد دیگر برای برندهای تجاری بسیار مفید است. برندها می توانند از هوش مصنوعی مکالمه ای برای درک بهتر آن چه که نیاز دارند، دوست دارند و ترجیح نمی دهند، استفاده کنند. تیم بازاریابی برندهای خرده فروشی می تواند با تمرکز بر ارایه تجربیات جذاب و مرتبط با هر مشتری ارتباط قوی با او برقرار کند. پیشنهادها و راه حل های شخصی سازی شده از طریق اومنی چنل به مشتریان ارائه می شود. رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و سایر کانال ها در اجرای چنین کاری همه با هم و در کنار هم می توانند به تقویت و بهبود تجربه خرید مشتری کمک کنند.

 

خدمات پشتیبانی خودکار با هوش مصنوعی مکالمه ای

 

خدمات پشتیبانی خودکار با هوش مصنوعی مکالمه ای

 

خدمات پشتیبانی خودکار باید سریع باشد. بصری بودن این خدمات در حفظ مشتریان تاثیرگذار است. برای بسیاری از مشاغل مهم است که عملکرد پشتیبانی از مشتریان خود را در یک صفحه دیده و تمام مسایل را دریافت کنند. ۷۳ درصد آن ها انتظار تماشای صفحه های بصری را دارند. بهتر است با هوش مصنوعی مکالمه ای انتظار خود را از مشتری پایین بیاورید. این که نیازی نباشد که مشتریان همه درخواست های خود را تایپ کنند. آن ها می توانند با کلیک بر روی یک دکمه، درخواست خود را به وضوح مطرح کنند. یک پلتفرم هوش مصنوعی مکالمه ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند به طور خودکار به سمت نمایندگی پشتیبانی هدایت شوند. این کار باعث تعامل یکپارچه با مشتری خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید » مزایا و معایت خرده فروشی آنلاین برای کسب و کار و مشتری «

 

 

مزایای هوش مصنوعی مکالمه ای

 

مزایای هوش مصنوعی مکالمه ای

 

هوش مصنوعی مکالمه ای مزایای زیادی در بازاریابی و صنایع مختلف دارد. بهره وری هزینه ها یکی از مزایای مهم این فناوری است. چرا که دخالت انسان در آن کاهش می یابد. همچنین چت بات ها راحت تر، بهتر، کارآمدتر و سریع تر خدمات را ارایه می دهند. استخدام کارکنان زیاد در بخش پشتیبانی مشتری هزینه زیادی به همراه دارد. در این میان تاثیر خطاهای انسانی و زمان کمتر را نمی توان نادیده گرفت. با هوش مصنوعی مکالمه چت بات ها و دستیار های صوتی می توانند فورا پاسخ دهند و ۲۴ ساعته در خدمت مشتریان باشند.

 

بینش بهتر از مشتری

 

بینش بهتر از مشتری

 

با کمک این فناوری می توان با جمع آوری داده و تجزیه و تحلیل آن درک بهتری از مشتری پیدا کرد. درک نبض خواسته های مشتریان تاثیر چشمگیری در بهبود و تقویت تعاملات و وفادارسازی مصرف کننده دارد.

 

کیفیت خدمات

 

هوش مصنوعی مکالمه باعث بهبود سطح پشتیبانی و سرعت پاسخگویی می شود. همچنین مشتریان برند تجاری شما را با پشتیبانی فوری و دقیق می شناسند. کاهش زمان پاسخگویی و حل مشکلات پیچیده تاثیر چشمگیری در رضایتمندی مشتریان دارد. در عین حال مشکلات حل مشکلات پیچیده یا برخورد با مشتریان عصبانی از طریق این فناوری بسیار راحت تر است. بنابراین به طور کلی کیفیت خدمات شما به عنوان یک برند برتر بسیار بهبود می یابد.

 

بیشتر بخوانید » خدمات هوش مصنوعی به صنعت خرده فروشی «

 

 

سخن پایانی

 

سخن پایانی

 

با تمرکز بر ایجاد تجربیات جذاب و مکالمات ایده آل با مشتری می توان تجربه خرید و یا استفاده از خدمات را برای او جذاب و ماندگار کرد. برای ایجاد تجربه ای چنین جذاب مهم ترین گام تعامل با آینده است. تعامل با آینده به معنای تعامل بیشتر و بهتر با مشتری است. از طریق هوش مصنوعی مکالمه ای و با بروز ترین فناوری ها در زمینه یادگیری ماشین و پردازش داده می توان در ایده آل ترین حالت ممکن در جایگاه پاسخگویی به مشتری قرار گرفت. برندهای تجاری با بروز رسانی فناوری و زیرساخت های خود می توانند بازار رقابتی را به خوبی و سادگی از آن خود کنند.

 

 

منبع: forbes

 

کالابرگ الکترونیک