همه چیز درباره اومنی چنل در صنعت خرده فروشی

همه چیز درباره اومنی چنل در صنعت خرده فروشی


9 تیر 1400 . زمان مطالعه: 20 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
اومنی چنل
فهرست محتوا پنهان

اگر در زمینه بازاریابی فعالیت می کنید، احتمالا بارها کلیدواژه اومنی چنل را شنیده و یا درباره آن خوانده اید. استراتژی بازاریابی اومنی چنل یک استراتژی بازاریابی همه جانبه با کمک تکنولوژی و فناوری است. این نوع بازاریابی مشتری محور است و در آن تاکید زیادی بر روی شخصی سازی و تجربه مشتری می شود. بازاریابی اومنی چنل تفاوت های زیادی با استراتژی بازاریابی مولتی چنل دارد. در این مقاله از مجله کوروش به بررسی کلی بازاریابی اومنی چنل و پاسخ به این سوال که اصلا اومنی چنل چیست پرداخته ایم.

 

اومنی چنل یا omnichannel marketing چیست

 

اومنی چنل چیست - omnichannel

 

اومنی چنل یک استراتژی بازاریابی همه کاناله و در واقع یک نوع بازاریابی با استفاده هماهنگ و یکپارچه از کانال های مختلف بازاریابی است. در این نوع بازاریابی تمرکز اصلی بر روی مشتری است. تمامی کانال ها در راستای یکدیگر و به طور هماهنگ به گونه ای فعالیت می کنند که تجربه ایده آلی برای مشتری فراهم شود.

 

 

ظهور اومنی چنل

 

ظهور اومنی چنل

 

استراتژی بازاریابی اومنی چنل برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ کلید خورد. هدف تشویق به ارزیابی و تعامل بین مشتری و خرده فروش در صنعت خرده فروشی است. این اصطلاح برای توصیف یک تجربه خرید که فراتر از مولتی چنل بود، ابداع شد. در اوایل دهه نود AOLCompuServe و Prodigy با فروش آنلاین خدمات اختصاصی خود اومنی چنل را تجربه کردند. این شرکت ها شروع به گسترش کانال های فروش خود کردند.

 

 

مزیت بازاریابی اومنی چنل چیست ؟

 

مزیت اومنی چنل

 

اما مزیت بازاریابی اومنی چنل چیست ؟ ایجاد تجربه بهتر برای مشتریان، افزایش فروش و ترافیک از جمله مزیت های بازاریابی اومنی چنل محسوب می شوند. در این میان نباید تاثیر افزایش میزان وفاداری مشتری و جمع آوری داده های بسیار ارزشمند را نادیده گرفت.

پروسه خرید بدون تکرار در اومنی چنل

 

در استراتژی بازاریابی اومنی چنل مشتریان هر زمان می توانند از کانال های مختلف پروسه خرید را بدون تکرار و وارد کردن اطلاعات ادامه دهند. همین موضوع تاثیر زیادی در حفظ مشتری دارد. دیگر نیازی نیست تا در صورت خروج از یک کانال برای خرید در یک کانال دیگر مجددا تمام داده ها را به صورت تکراری وارد کرد. تمامی کانال ها از شبکه های اجتماعی فروشگاه های فیزیکی، اپلیکیشن های تلفن همراه با یکدیگر هماهنگ هستند تا تجربه ایده آلی از خرید را برای مشتری به ارمغان بیاورند. در واقع اومنی چنل تجربه یکنواخت مشتری از خرید را توصیف می کند.

 

 

اهمیت زیر ساخت داده و تکنولوژی در اومنی چنل

 

اهمیت زیر ساخت، داده  و تکنولوژی در اومنی چنل

 

اجرای استراتژی بازاریابی اومنی چنل نیاز به زیرساخت های اساسی دارد. تکنولوژی در این نوع استراتژی بازاریابی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. علاوه بر تکنولوژی نمی توان نقش داده را نیز نادیده گرفت. مشتریان رفتار خرید خود را مدام تغییر می دهند. برای همگام شدن با خواسته مشتریان تجزیه و تحلیل داده ها و رصد رفتار مشتری در کانال های مختلف اهمیت ویژه ای دارد. خلاقیت و به کارگیری صحیح از تکنولوژی در این استراتژی را نباید نادیده گرفت. برخی کارشناسان در حوزه بازاریابی تکنولوژی را یک الزام در اومنی چنل می نامند. تکنولوژی در ایجاد تعاملات پیشرفته و شخصی سازی اطلاعات برای مشتریان نقش کلیدی دارد. برای تجزیه و تحلیل داده ها در این نوع استراتژی معمولا از برنامه ها و نرم افزارهای تجزیه و تحلیل پیشرفته مجهز به هوش مصنوعی استفاده می شود.

 

 

بیشتر بخوانید » ۱۴ اصل مهم پیش از اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال «

 

 

ارائه یک تجربه یکپارچه به مشتری

 

ارائه یک تجربه یکپارچه به مشتری

 

اومنی چنل بر پایه ارائه یک تجربه یکپارچه و یکدست به مشتری متمرکز است. تجربه ای که خواه از طریق تلفن همراه و یا لپ تاپ باشد و یا خواه از طریق فروشگاه های فیزیکی و وبسایت های خرید آنلاین. اهمیت این نوع بازاریابی زمانی بیشتر می شود که نگاهی به آمار و ارقام بیاندازیم. بر اساس آمار هاروارد بیزینس ریویو، ۷۳ درصد از کل مشتریان در طول سفر خرید خود از چندین کانال استفاده می کنند.

 

 

رویکرد خرید چند مرحله ای

 

آماری که در سال ۲۰۲۱ گرفته شده، نشان می دهد تقریبا نیمی از خریداران B2C و ۵۸ درصد از خریداران B2B اغلب قبل از مراجعه به فروشگاه های فیزیکی، اغلب روی یک محصول به صورت آنلاین تحقیق می کنند. این تحقیقات خواه از طریق وبلاگ ها صورت می گیرد و خواه از طریق پرسش و پاسخ از طریق شبکه های اجتماعی. پس از جمع آوری اطلاعات از طریق کانال های مختلف، مرحله نهایی تصمیم گیری انجام می شود. اومنی چنل بر روی کل تجربه خرید مشتری متمرکز است. یعنی برندهای تجاری با استفاده از این بازاریابی سعی می کنند تا مشتریان را در تمامی کانال ها پشتیبانی کنند.

 

۳ راهکار بازآفرینی بازاریابی برای ایجاد تجربه فردی بهینه

 

 

زنجیره تامین در اومنی چنل

 

زنجیره تامین در اومنی چنل

 

زنجیره های تامین در اومنی چنل مانند زنجیره های تامین در مولتی چنل از نظر سرویس دهی به مصرف کنندگان از طریق کانال های مختلف است. با این حال در اومنی چنل راه حل یکپارچه سازی در همه کانال ها برای ارایه تجربه خدمات برتر به مشتری مزیت رقابتی محسوب می شود.

 

 

تعارضات در اومنی چنل

 

در فاز اولیه اجرای اومنی چنل، توسعه زیرساخت های یک خرده فروشی اغلب نمی تواند اهداف و خواسته های مشتریان را برآورده کند. در نتیجه موجودی محدود می شود و باعث ایجاد تعارضات در کانال ها خواهد شد. این موضوع با اهداف اومنی چنل کاملا ناسازگار است. بنابراین بهتر است بر اساس فروشگاه خرده فروشی خود یعنی موجودی کالا استراتژی را اجرا کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

 

 

این مقاله را بخوانید: ۵ دلیل اهمیت الویت دادن به استراتژی بازاریابی اومنی چنل در بازاریابی

 

 

تفاوت بین اومنی چنل و مولتی چنل

 

تفاوت بین اومنی چنل و مولتی چنل

 

بسیاری از افراد بازاریابی اومنی چنل با مولتی چنل را اشتباه می گیرند. در بازاریابی مولتی چنل محصولات متفاوت از کانال های متفاوت در اختیار مشتریان قرار می گیرند. این کانال ها می توانند فروشگاه های فیزیکی، آنلاین و یا حتی شبکه های اجتماعی باشند. در ایده آل ترین حالت در هر کانال به صورت مجزا پشتیبانی خوبی از مشتریان صورت می گیرد. در بازاریابی اومنی چنل محصول شما به صورت آنلاین و آفلاین در کانال های مختلف در اختیار مشتریان قرار می گیرد. این کانال ها می توانند متفاوت باشند. مشتریان می دانند کجا شما را پیدا کنند. مولتی چنل یک استراتژی عالی برای جذب افراد به سمت نام برند تجاری برند شما است.

حتما بخوانید  3 تغییر عمده رفتار مصرف کننده در شکل گیری آینده تجربه مشتری

 

 

بیشتر بخوانید » برای برند شما بازاریابی اومنی چنل مناسب تر است یا مولتی چنل «

 

 

ارتباط تمامی کانال ها با هم در اومنی چنل

 

ارتباط تمامی کانال ها با هم در اومنی چنل

 

در استراتژی بازاریابی اومنی چنل نیز کانال های زیادی برای بازاریابی وجود دارند. تفاوت عمده این دو نوع استراتژی بازاریابی در ارتباط کانال های مختلف با هم است. در این استراتژی همه کانال ها با یکدیگر در ارتباط بوده و در راستای هم قرار دارند. کانال های مختلف بازاریابی یکدیگر را پشتیبانی می کنند. مشتری در تمامی پلتفرم ها یک تجربه یکپارچه دارد.

 

 

بیشتر بخوانید » روش های افزایش تجربه پشتیبانی از مشتری در خرده فروشی «

 

 

 افزایش تعامل و حفظ مشتری در اومنی چنل

 

مشتریان شما از برند تجاری شما چه انتظاری دارند؟ آیا شما در اول لیست مشتریان برای ایجاد یک تجربه یکپارچه از خرید قرار دارید؟ در بازاریابی اومنی چنل یکپارچه سازی تجربه خرید باعث افزایش رضایت مشتریان می شود. تمامی کانال ها با استفاده از روش های مختلف در اختیار مشتریان قرار می گیرند تا بهترین تجربه خرید در ذهن او ثبت شود. تبلیغات در شبکه های اجتماعی، ارسال خبرنامه، ارسال پیام کوتاه از طریق تلفن همراه و حتی گفتگوی حضوری کارکنان فروشگاه شما تاثیر زیادی در خلق تجربه بهتر برای مشتریان دارد. داده ها نشان می دهند که اجرای موفقیت آمیز بازاریابی اومنی چنل بسیار تاثیر گذار بوده است. این موضوع باعث افزایش تعامل و حفظ مشتری شده است. همچنین با اجرای درست این نوع بازاریابی شاهد افزایش دفعات خرید و بالا رفتن میانگین ارزش سفارش بوده ایم. طبق تحقیقات ورد پلی، مشتریان بازاریابی اومنی چنل چیزی در حدود ۵۰ تا ۳۰ درصد از بیشتر از خریداران سنتی خرج می کنند. میزان خرید کمپین های اومنی چنل، ۲۸۷ درصد بیشتر از این میزان در کمپین های تبلیغاتی تک کاناله است. داده ها نشان داده اند که مشاغلی که از استراتژی بازاریابی اومنی چنل استفاده می کنند، ۹۱ درصد در حفظ مشتری موفق تر عمل کرده اند.

 

 

بیشتر بخوانید » نکات موفقیت در بازاریابی اومنی چنل در خرده فروشی «

 

 

افزایش فروش و ترافیک

 

افزایش فروش و ترافیک

 

طراحی یک استراتژی فروش ایده آل چندان ساده نیست، اما قطعا ارزش صرف وقت و هزینه برای شما را خواهد داشت. با استفاده از بازاریابی اومنی چنل، فروش و ترافیک شما افزایش خواهد یافت. این موضوع مستلزم این است که شما هزینه مناسبی را صرف ارتقای زیرساخت ها و استفاده بروز از تکنولوژی کنید. مطالعات بر روی ۴۶ هزار خریدار نشان داده مشتریان در اومنی چنل هزینه بیشتری نسبت به مشتریان تک کاناله پرداخت می کنند. مشتریان بیشتر هزینه خود را در فروشگاه های آنلاین انجام می دهند. خریداران کانال های اومنی چنل به طور متوسط ۹ درصد بیشتر از فروشگاه هایی که تنها از یک کانال بازاریابی استفاده می کنند، هزینه می کنند.

 

وفادارسازی مشتری

 

نکته جالب اینجا است که مشتریان اومنی چنل نه تنها هزینه بیشتری می کنند، بلکه به برند تجاری شما وفادارتر نیز هستند. مطالعات نشان داده ۲۳ درصد از مشتریان پس از ۶ ماه تجربه خرید خوب  سفر خرید خود را به طور مداوم تکرار می کنند. آن ها همچنین برند تجاری مورد رضایت شان را به خانواده و دوستان هم توصیه می کنند. بنابراین همین موضوع تاثیر چشمگیری در افزایش فروش خواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید » ترندهای تجربه مشتری در بازاریابی خرده فروشی «

 

 

جمع آوری داده های مناسب از مشتریان در اومنی چنل

 

یکی از موضوعات مهم در بازاریابی اومنی چنل بحث داده است. برندهایی که از طریق کانال های مختلف رفتار مشتری را رصد می کنند، می توانند داده های ارزشمندی را به دست آورند. بررسی و تجزیه و تحلیل این داده ها به برندها این توانایی را می دهد تا تجربه شخصی تری برای خرید مشتری فراهم کنند. برندها بینشی عمیق در مورد نحوه تولید محتوا و پیشنهادهای ویژه به مشتریان پیدا می کنند.

 

 

ترکیب تجارب آنلاین و آفلاین در بازاریابی اومنی چنل

 

یکی از نکاتی که در بازاریابی اومنی چنل باید به آن توجه داشت، اهمیت همزمان به دو بازار آنلاین و آفلاین است. مشتریان همانقدر که علاقه به خرید آنلاین دارند دوست دارند تا به صورت آفلاین نیز از فروشگاه های خرده فروشی دیدن کنند. پاندمی کرونا باعث شده تا حضور در فروشگاه فیزیکی و آفلاین کم شود. اما این موضوع ماندگار نیست. خرید آنلاین مزایای منحصر به فرد خود را دارد. مشتریان فرصت کافی برای بررسی کالا و مقایسه آن با سایر گزینه های موجود در بازار دارند. اما در خرید آفلاین مشتریان می‌توانند چیزی را که می خواهند، از نزدیک ببینند و احساس کنند و بلافاصله پس از خرید آن را به خانه بیاورند.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

 

ترندهای بزرگ فناوری در خرده فروشی ۲۰۲۱

 

 

ترکیب تجارت آنلاین و آفلاین یا O2O

 

تجارت الکترونیک بر مبنای اومنی چنل

 

تجارت الکترونیک (E-commerce) برمبنای اومنی چنل یک رویکرد فروش در تجارت الکترونیکی است که از چندین کانال برای فروش کالا و یا ارائه خدمات به مشتریان استفاده می شود. در این نوع استراتژی به مشتریان تجربه یکپارچه ای در همه کانال ها اعم از از کانال های دیجیتالی، وبسایت، اپلیکیشن ها و حتی کیوسک های فروشگاهی داده می شود.

 

 

این مطالب را بخوانید:

 

 تجارت الکترونیک برای مبنای اومنی چنل در خرده فروشی 

 

اهمیت سیستم های پرداخت در خرده فروشی 

 

 

تجریه و تحلیل داده در بازاریابی اومنی چنل

 

یکی از موضوعات مهم در بازاریابی اومنی چنل بحث تجزیه و تحلیل داده یا دیتا است. با استفاده از تجزیه و تحلیل داده می‌ توان تجربه مشتری را به گونه ای استراتژیک و تاکتیکی ارزیابی کرد. قابلیت تحلیل داده ها و فرآیند پیاده سازی نتایج تحلیل دیتا در بازاریابی اومنی چنل در خرده فروشی از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است. مهمترین ارزش افزوده تجزیه و تحلیل داده درک مشتری و پیش بینی رفتار های خاص مانند خرید در موارد خاص است. با استفاده از تجزیه و تحلیل دیتا حتی می توان بر روی پروسه تحویل محصول و خدمات پشتیبانی نیز نظارت کرد.

 

 

بیشتر بخوانید » بررسی ضرورت تجزیه و تحیل داده در بازاریابی اومنی چنل «

 

 

ترندهای مهم در اومنی چنل

 

ترندهای مهم در اومنی چنل

 

از آنجا که اومنی چنل تاثیر زیادی در تثبیت نام تجاری و افزایش فروش دارد، بنابراین اهمیت به ترندهای آن خالی از لطف نیست. وفادارسازی مشتری، شتاب در تحولات دیجیتال و تجربیات همزمان خرید آنلاین و آفلاین را می توان از جمله ترندها در این نوع بازاریابی برشمرد. در این میان نباید نقش داده و هوش مصنوعی را نیز نادیده گرفت.

 

حتما بخوانید  ۱۱ نمونه از کمپین های موفق بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ)

 

تبلیغات از طریق تلفن های هوشمند در بازاریابی اومنی چنل

 

یکی از ترندها در بازاریابی اومنی چنل اهمیت تبلیغات و کانال های تبلیغاتی وابسته به تلفن های هوشمند است. مطالعات و تحقیقات نشان داده که بسیاری از مشتریان بخش عمده ای از خرید خود را بر مبنای تبلیغات و تجربه خرید از طریق دستگاه‌ های تلفن همراه هوشمند انجام می دهند. بنابراین برنامه های تبلیغاتی باید در اپلیکیشن های تلفن همراه فروشگاه ها و برند ها افزایش پیدا کند. همچنین وب سایت ها باید به راحتی از طریق تلفن هوشمند قابل مشاهده باشند.

 

 

جمع آوری داده با هوش مصنوعی

 

جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل این داده ها از طریق هوش مصنوعی کمک زیادی در ایجاد تجربه خرید ایده آل می کند. همچنین با استفاده از رصد رفتار مشتری و تحلیل رفتار خرید او می توان محتوای تبلیغاتی شخصی سازی تری را در اختیار او قرار داد. استفاده از واقعیت افزوده، چت بات ها  و سایر فناوری ها در فروشگاه های آنلاین و فیزیکی را هم می توان از جمله ترندهای مهم قلمداد کرد.

 

این موضوعات را مطالعه کنید:

 

انقلاب هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در بازاریابی اومنی چنل

 

 ترندهای بازاریابی اومنی چنل در خرده فروشی ۲۰۲۱ 

 

مدرن کردن فروشگاه های خرده فروشی با تجربه اومنی چنل

 

 

چطور یک استراتژی عالی اومنی چنل ایجاد کنید

 

چطور یک استراتژی عالی اومنی چنل ایجاد کنید

 

برای تغییر از استراتژی تک کاناله به اومنی چنل نیاز به صرف زمان، تلاش، هزینه و منابع زیادی است. با این حال این کار ارزشش را دارد.

 

شناخت مشتری

 

برای خود فرضیه نسازید. باید علایق، رفتار و نیاز مخاطبان خود را بشناسید. از آن ها سوال کنید. بازخوردهای مشتریان در رسانه ها و شبکه های مختلف اجتماعی و حتی بخش نظرات وبسایت بسیار ارزشمند است.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

عوامل موثر بر رفتار خرید مشتری در صنعت خرده فروشی 

 

 

نقش بازاریابی اومنی چنل در پیشرفت توسعه تجاری کسب و کار

انتخاب کانال های صحیح

 

باید بدانید مشتریان شما کجا هستند و چه کاری انجام می دهند. همین موضوع کمک می کند تا بتوانید به سادگی کانال های ارتباطی درست را شناسایی کنید. پس از شناسایی کانال های مختلف می توانید برای تولید محتوا و فعالیت وارد مرحله هدف گذاری شوید.

 

آشنایی با اهداف مشخص هر کانال

 

آشنایی با اهداف مشخص هر کانال

 

در بازاریابی اومنی چنل باید با کانال های مختلف در شبکه های اجتماعی و حتی کانال های مختلف بازاریابی آشنایی کامل داشته باشید. گاهی یک کانال عمدتا برای تعامل است. کانال دیگر ممکن است برای بروز رسانی اخبار باشد. بهتر است در مورد کانال های مختلف تحقیق کرده و با هدف مشخص هر کانال آشنایی داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید » تفاوت های اومنی چنل با مولتی چنل «

 

 

اتصال تمامی کانال ها به یکدیگر در اومنی چنل

 

تمامی کانال ها در اومنی چنل مارکتینگ اعم از فروشگاه های آنلاین و آفلاین و شبکه های اجتماعی باید به یکدیگر متصل باشند. این بخش سخت ماجرا است. فقط در صورتی درست کار می کند که آن را به طور دقیق انجام دهید. شما برای پیگیری مشتری در تمامی نقاط تماس به فناوری مناسب نیاز دارید. خواندن نظرات در سایت، دیدن تبلیغات اجتماعی، ارتباط با فروشگاه های فیزیکی و… همه با کمک تعاملات از طریق فناوری بهینه می شوند.

 

 

بازاریابی اومنی چنل چقدر رواج دارد؟

 

از استراتژی بازاریابی امنی چنل ، بیشتر از آنچه فکر کنید در صنعت خرده فروشی استفاده می شود. کمپانی های بزرگی چون آمازون، دیزنی، استارباکس، فلیپ کارت و غیره از این استراتژی بازاریابی استفاده می کنند. تجربه استفاده این برندهای معروف از اومنی چنل بسیار موفقیت آمیز بوده است.

تمایل آمازون به Whole Foods Market در ایالات متحده، سوپرمارکت های زنجیره ای More و سرمایه گذاری در خرده فروشی مد Shopper Stop در هند، نشان می دهد که قصد دارد تجربه استفاده از این استراتژی را گسترش دهد. این موضوع برای آمازون دستاوردهای مختلفی به همراه داشته است. آمازون قصد دارد یک استراتژی همه‌ جانبه با استفاده از تمامی کانال ها اجرا کند. همانطور که چنین تفکری در علی بابا نیز دیده می شود. علی بابا در همین راستا بر روی کمپانی Sun Art Retail سرمایه گذاری کرده است.

 

 

اهمیت حیاتی استراتژی بازاریابی اومنی چنل در دوران پساکرونا

 

 

تجربه والمارت از اومنی چنل مارکتینگ چیست

 

تجربه والمارت از اومنی چنل

 

فروشگاه خرده فروشی آمریکایی والمارت با تخفیف های مناسب در هایپرمارکت های خود و اجرای درست اومنی چنل در این زمینه کاملا موفق عمل کرده است. والمارت تجربه خرید درجه یک و یکپارچه سازی شده را با روش های دیجیتال ایجاد کرده است. این تجربه خرید بر اساس داده های شخصی سازی شده صورت گرفته است.

 

 

اپلیکیشن والمارت

 

در سردر ورودی والمارت، علامت های با آیکون اپلیکیشن والمارت قرار گرفته است. این علامت ها خریداران را ترغیب می کند تا اپلیکیشن را دانلود و در فروشگاه از آن استفاده کنند. استفاده از اپلیکیشن والمارت باعث تسهیل خرید در فروشگاه می شود. در اپلیکیشن می توان کارهایی از قبیل بررسی قیمت، محل قرار گرفتن محصول و مرور گزینه های آنلاین را انجام داد. گزینه های بدون پرداخت در والمارت از جمله اقدامات دیگر در این زمینه محسوب می شوند. همانند دش کارت آمازون، والمارت نیز در تلاش است تا روش پرداخت سریع و بدون تماس و کارآمد را در فروشگاه هایش تسریع کند. کیوسک های پرداخت خودکار و راه حل های پرداخت بدون تماس از جمله Walmart Pay و Scan&Go را حاصل تلاش والمارت در این زمینه است.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

خلق تجربه بهینه کاربری با اپلیکیشن ها در بازاریابی اومنی چنل 

 

 

بهینه سازی تجربه کاربری UX در زمینه رشد کسب و کار

 

 

فاکتورهای مهم تصمیم گیری میان ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی مستقیم از نگاه فوربس

 

 

آمازون یا والمارت، کدام یک در امنی چنل پیشتازند؟

 

آمازون یا والمارت، کدام یک پیشتازند؟

 

اگر بخواهیم در اجرای استراتژی بازاریابی اومنی چنل، برندهایی چون آمازون یا والمارت را با هم مقایسه کنیم، باید گفت که والمارت در این ماجرا پیشتاز است. والمارت با بیش از ۱۱ هزار شعبه خرده فروشی در سراسر جهان، همچنان برگ برنده را در اختیار دارد. این در حالی است که آمازون تنها استراتژی اومنی چنل را در ۴۸۱ فروشگاه هولفودز مارکت و ۴۱ جای دیگر در ایالات متحده اجرا می کند. والمارت از نظر درآمد بسیار بزرگ تر از آمازون است. فروش والمارت در سال ۲۰۱۸ بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار بود.

 

بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی برای سال ۲۰۲۲

 

داشتن بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی برای سال ۲۰۲۲ از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بر اساس اعلام موسسه پوریسرچ، استفاده از رسانه های اجتماعی در هر نسلی به مرور زمان افزایش یافته است. برندها در حال حاضر به طیف وسیع تری از مشتریان دسترسی دارند. نسل های جوان ممکن است هنوز وارد بازار نشده باشند، در حالی که نسل های قدیمی با قدرت بیشتر خرید می کنند. استفاده از بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی باعث تقویت استراتژی محتوا و در نهایت افزایش درآمد و تقویت ارزش ویژه برند خواهد شد

 

 

بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی برای سال ۲۰۲۲

 

 

منابع:  bloomreach, contentstack, mycustomer, searchcustomerexperience, forbes

 

 

کالابرگ الکترونیک