ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله فوربس

ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله فوربس


20 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ثروتمندترین زنان جهان در سال 2019 از نگاه مجله فوربس

مجله فوربس در سال ۲۰۱۹ طبق سنت هر ساله لیستی از ثروتمندترین زنان جهان معرفی کرده است. در این لیست وارث محصولات آرایشی لورئال به عنوان ثروتمندترین زن جهان در سال ۲۰۱۹ انتخاب شده است. در لیست فوربس میزان دارایی این زنان ثروتمند و شرایط کسب چنین دارایی به طور کامل توضیح داده شده است. در مجله کوروش نگاهی به ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۹ انداخته ایم.

 

 

فرانسوا بتانکور مایر در در لیست ثروتمندترین زنان جهان ۲۰۱۹

 

فرانسوا بتانکور مایر در در لیست ثروتمندترین زنان جهان 2019

 

فرانسوا بتانکور مایر ۶۶ ساله، وارث شرکت آرایشی لورئال در صدر لیست ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته است. مایر ثروت خود را از پدر بزرگ خود به ارث برده است. پدربزرگ او پس از مرگ در سال ۱۹۵۷ شرکت لورئال را برای نوه اش بر جای گذاشت. او مالک لورئال بود. در واقع این ارث در ابتدا به مادر بتانکور مایر رسید و در سال ۲۰۱۹ پس از فوت مادر مایر، او این میراث ارزشمند را به ارث برد. در حال حاضر چیزی که مایر به ارث برده است ۳۳ درصد از سهام لورئال است. مایر در سال ۲۰۱۷ در رده سوم لیست ثروتمندترین زنان جهان قرار داشت و حالا به صدر جدول راه پیدا کرده است. فرانسوا علاوه بر عضویت در هیات‌مدیره لورئال، به عنوان مدیرعامل بنیاد خانوادگی بتانکور نیز فعالیت می‌کند. او در کنار امور مدیریتی، در زمینه نویسندگی هم فعالیت دارد. او  تاکنون سه کتاب به چاپ رسانده است. مایر در عین حال یک نویسنده در زمینه کتاب های مذهبی است.

 

 

آلیس والتون یکی از ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۹

 

آلیس والتون یکی از ثروتمندترین زنان جهان در سال 2019

 

والتون که در سال ۲۰۱۹ یکی از ثروتمندترین زنان جهان شناخته شده است، مالک بخشی از فروشگاه آمریکایی والمارت است. والمارت در سال ۱۹۶۲ توسط پدر آلیس تاسیس شد. آلیس ۶۹ ساله در امور مدیریتی والمارت دخالت چندانی ندارد. او بیشتر به پرورش اسب و گردآوری آثار هنری هنرمندان و پشتیبانی مالی از آن ها می پردازد. میزان دارایی والتون در حال حاضر ۴۴.۴ میلیارد دلار است. گفته می شود با اینکه والتون دخالتی در مدیریت والمارت ندارد اما در کودکی زمان زیادی را در کنار پدرش در کنار این کسب و کار بوده است. والتون در حال حاضر به عنوان یک فرد خیر شناخته می شود. او میزان زیادی از ثروتش را در راه های عام المنفعه سرمایه گذاری کرده است. خانواده والتون ها هم ثروتمندترین خانواده در آمریکا هستند که مجموع دارایی های آن ها در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار رسید.

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

بیشتر درباره فروشگاه والمارت بخوانید 

 

 

ژاکلین مارس در لیست ثروتمندترین زنان جهان در ۲۰۱۹

 

ژاکلین مارس در لیست ثروتمندترین زنان جهان در 2019

 

ژاکلین مارس به همراه برادرانش مالک شرکت تولید کننده صنایع غذایی هستند. شرکتی که از پدر بزرگشان برای آن ها به ارث رسیده است. فرانک مارس پدر بزرگ ژاکلین شرکت را در سال ۱۹۱۱ در واشنگتن تاسیس کرده بود. حالا ژاکلین به همراه دو برادر خود بزرگ ترین کمپانی تولید کننده شیرینی و شکلات را دارند. میزان دارایی های ژاکلین به عنوان یکی از ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۹ رقمی معادل ۲۳.۹ میلیارد دلار است. ژاکلین مارس به مدت ۲۰ سال در کمپانی پدربزرگش کار کرد تا در نهایت به عنوان یکی از اعضای اصلی هیئت مدیره در این شرکت انتخاب شد. او در حال حاضر یک مزرعه محصولات ارگانیک دارد که اوقات فراغتش را در آن جا سپری می کند.

 

 

ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۲۰

 

 

یانگ هویان در دسته ثروتمندترین زنان جهان در لیست سال ۲۰۱۹

 

یانگ هویان در دسته ثروتمندترین زنان جهان در لیست سال 2019

 

یانگ هویان دختر موسس شرکت املاک کانتری گاردن است. او در سال ۲۰۱۹ در سن ۳۷ سالگی به عنوان یکی از ثروتمندترین زنان جهان انتخاب شد. او در عین حال با چنین سنی ثروتمندترین زن چین محسوب می شود. هویان ۶۰ درصد سهام شرکت پدر خود را در اختیار دارد. او در سال ۲۰۱۸ بیش از یک میلیارد دلار به دارایی هایش افزوده شد. در مجموع میزان دارایی یانگ هویان چینی رقمی معادل ۲۳.۱ میلیارد دلار است. پدر یانگ هویان شرکت کانتری گاردن را در سال ۱۹۹۷ تاسیس کرد و در سال ۲۰۰۷ بخش اعظم سهام این شرکت را به دخترش واگذار کرد.

 

 

سوزان کلاتن یکی از ثروتمندترین زنان جهان در ۲۰۱۹

 

سوزان کلاتن یکی از ثروتمندترین زنان جهان در 2019

 

 

سوزان کلاتن یکی از ده نفر اصلی در لیست ثروتمندترین زنان جهان در ۲۰۱۹ از نگاه مجله فوربس است. ثروت کلاتن ۲۱ میلیارد دلار تخمین زده شده است. سوزان ثروتمندترین زن آلمان محسوب می شود. او صاحب ۵۰ درصد از سهام شرکت خودروسازی BMW است. کلاتن ۵۶ ساله است. او به همراه مادر، پدر و برادرش صاحب چنین سهام زیادی هستند. کلاتن یک کارآفرین، سرمایه دار و مدیر اجرایی BMW است. او سابقه طولانی در فعالیت های مالی دارد و تلاش های زیادی در ارتقای جایگاه کمپانی بی ام و داشته است. او یه عنوان یکی از بزرگترین زنان خیر در آلمان شناخته می شود.

 

 

لورن پاول جابز به همراه خانواده

 

لورن پاول جابز به همراه خانواده در لیست ثروتمندترین زنان 

 

بیوه استیو جابز که در سال ۲۰۱۹ حدودا ۵۵ ساله است، در لیست ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته است. بر اساس گزارش مجله فوربس دارایی او بیش از ۱۸.۶ میلیارد دلار است. با این حال ثروت او تنها منتهی به سهامش در شرکت اپل نیست. ارزش سهام پاول در شرکت دیزنی حتی بیشتر از سهم او در شرکت اپل است. استیو جابز با فروش استودیو فیلم پیکسر در سال ۲۰۰۶ میلادی موفق شده بود تا سهام دیزنی را خریداری کند. سهام لورن در شرکت دیزنی نزدیک به ۸ درصد است. لورن جابز تاثیر زیادی در موفقیت های استیو جابز، بنیان گذار اپل داشته است. با این حال لورن جابز بخش زیادی از ثروت خود را صرف امور خیریه می کند. او در سال ۲۰۱۸ میلادی، صد میلیون دلار از دارایی هایش را وقف خیریه کرده است. لورن جابز مدیر اجرایی و بنیان گذار سازمان امرسون کالکتیو است. سازمانی که بیشترین دغدغه اش مربوط به عدالت اجتماعی و حفاظت از محیط زیست است. لارنس پاول جابز در سال ۱۹۶۳ در وست میلفورد در ایالت نیوجرسی آمریکا متولد شد. وقتی او ۳ سال داشت، پدرش که خلبان بود در تصادف هواپیما کشته شد.

 

 

ابیگیل جانسون یکی از ثروتمندترین زنان جهان در ۲۰۱۹

 

ابیگیل جانسون یکی از ثروتمندترین زنان جهان در 2019

 

میزان دارایی ابیگل جانسون بر اساس اعلام مجله فوربس در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۵.۶ میلیارد دلار تخمین زده شده است. او کار خود را به عنوان مدیر ارشد اجرایی شرکت خدمات مالی فیدلتی آغاز کرد. فیدلتی جزو بزرگ ترین شرکت های سرمایه گذاری در جهان است. او در واقع در این شرکت به گونه ای فعالیت کرد که جایگاه پدر خود ادوارد جانسون را به دست آورد. ابیگل جانسون در سال ۲۰۱۹ در لیست ثروتمندترین زنان جهان قرار گرفته است.

 

 

آیریس فونت بونای شیلیایی یکی از ثروتمندترین زنان جهان

 

آیریس فونت بونای شیلیایی یکی از ثروتمندترین زنان جهان در سال 2019

 

فونت بونا، تاجر میلیاردر شیلیایی است. او ثروتش را از همسرش که صاحب شرکت آنتو فاگاستا بود به ارث برده است. فونت بونا یکی از ثروتمندترین افراد کشور شیلی محسوب می شود. بیوه ۷۶ ساله آندرو نیکو لوکسیک، پس از مرگ همسر به همراه سه پسرش وارث ثروت او بودند. میزان ثروت آن ها حدود ۱۵.۴ میلیارد دلار تخمین زده شده است. این میزان ثروت او را به عنوان یکی از ده نفر از لیست ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۹ قرار داده است. او بعد از مرگ همسرش به کمک فرزندان کسب و کار خانوادگی را رونق بخشید. او موفقیت های تازه ای برای شرکت رقم زد. پس از آن سهام یکی از ایستگاه های تلویزیونی شیلی را خریداری کرد. یکی از پسران فونتو بونا در سال ۲۰۱۳ از دنیا رفت.

 

 

بیشتر بخوانید » موفق ترین زنان کارآفرین دنیا «

 

 

جینا راین هارت

 

جینا راین هارت یکی از ثروتمندترین زنان جهان در سال 2019

 

جینا راین هارت با دارایی معادل ۱۵.۲ میلیارد دلار در لیست ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته است. جینای ۶۵ ساله یک کارآفرین موفق استرالیایی است. او مالک معادن سنگ است. شاید بهتر باشد بگوییم او وارث بزرگ ترین معدن سنگ آهن هنکاک است. جینا ثروتمندترین زن استرالیا محسوب می شود. سرمایه دار و میلیاردر استرالیایی در سال ۲۰۱۳ در رتبه ششم فهرست قدرتمندترین زنان جهان قرار گرفت.

 

 

داستان زندگی مشهورترین کارآفرینان دنیا

 

 

کونگ سیو هینگ در انتهای لیست زنان پولدار دنیا

 

کونگ سیو هینگ در انتهای لیست ثروتمندترین زنان جهان

 

کونگ سیو هینگ ۸۹ ساله بزرگترین سهامدار شرکت املاک و مستغلات هنگ کنگ به نام  سین هانگ کای پراپرتیز. است. این شرکت  توسط همسر او، نام کونگ تاک سنگ در سال ۱۹۹۰ تاسیس شده بود. از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ کوونک سیو هینگ ریاست هیات مدیره این شرکت را به عهده گرفت. فوربس میزان ثروت او را ۱۵،۱ میلیارد دلار تخمین می زند. او در فهرست ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۹ در جایگاه دهم قرار دارد.

 

 

منبع: فوربس

 

کالابرگ الکترونیک