معرفی بهترین کرم های مرطوب کننده پوست صورت

معرفی بهترین کرم های مرطوب کننده پوست صورت


4 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین مرطوب کننده صورت
فهرست محتوا پنهان

خشکی پوست موجب می شود که پوست شما کدر و پر از چین و چروک به نظر برسد. خیلی از ما استفاده از مرطوب کننده های صورت و بدن را آن طور که باید جدی نمی گیریم. اما واقعیت این است که خشک شدن و بی آب شدن پوست صورت مهم ترین دلیل پیری پوست و ایجاد چین و چروک است. از طرف دیگر خشکی پوست می تواند لکه و پوسته هایی روی صورت ایجاد کند که گاهی تنها با استفاده منظم از نرم کننده های مناسب برطرف می شود. در این میان برخی از برندهای کرم مرطوب کننده صورت و بدن تاثیر بیشتری دارند و بهتر پوست را آبرسانی می کنند. در این مقاله از مجله کوروش می توانید با بهترین کرم های مرطوب کننده صورت و بدن از برندهای مختلف ایرانی و خارجی آشنا شوید.

 

 

۱- نوتروژینا (Neutrogena)، بهترین کرم مرطوب کننده صورت

 

نوتروژینا (Neutrogena)، بهترین مرطوب کننده صورت و بدن

 

نوتروژینا یک برند فرانسوی فوق العاده قوی است که محصولات مراقبت از پوست بی نظیری دارد. کرم های مرطوب کننده صورت و بدن این برند بسیار سبک هستند و به هیچ عنوان حس چسبناکی و چربی روی پوست ایجاد نمی کنند. وجود هیالورونیک اسید در مرطوب کننده های نوتروژینا پوست را به خوبی آبرسانی می کند و موجب حفظ رطوبت پوست می شود. کرم های نرم کننده و مرطوب کننده این برند این روزها به یکی از محبوب ترین کرم های نرم کننده تبدیل شده است و در دسته بهترین برندهای مرطوب کننده صورت قرار دارد.

 

 

۲- سراوه (CeraVe)، از بهترین برندهای مرطوب کننده صورت

 

سراوه (CeraVe)، از بهترین برندهای مرطوب کننده صورت و بدن

 

سراوه یکی دیگر از برندهای معروف و معتبر است که استفاده از آن توسط متخصصین پوستی نیز تایید شده است. کرم های مرطوب کننده این برند به هیچ عنوان پوست را تحریک نمی کنند و به خوبی پوست را آبرسانی می کنند. کرم های سراوه به شدت برای درمان پوست های خشک و حساس مناسب هستند و خشکی پوست را به خوبی درمان می کنند. این کرم ها آبرسان قوی هستند و سرشار هیالورونیک اسید و سرامید هستند و در رفع التهابات پوستی و پوسته پوسته شدن پوست موثر است. استفاده مداوم از این کرم موجب افزایش شادابی و انعطاف پذیری پوست می شود.

 

 

بیشتر بخوانید » علت پوسته پوسته شدن پوست و روش های درمان آن «

 

 

۳- اوسرین (Eucerin)، بهترین برند کرم مرطوب کننده صورت

 

اوسرین (Eucerin)، بهترین کرم مرطوب کننده صورت و بدن

 

اوسرین یکی دیگر از بهترین برندهای مرطوب کننده صورت و بدن است که برای پوست های حساس نیز بسیار مناسب است. این نرم کننده به دلیل وجود سرامید به خوبی پوست را آبرسانی می کند. کرم های نرم کننده اوسرین برای درمان خشکی متوسط و شدید پوست بسیار موثر است و حتی اگزمای پوستی را درمان می کند. کرم های مرطوب کننده این برند فاقد رنگ و عطر هستند و به مدت طولانی پوست صورت شما را آبرسانی و نرم می کنند.

 

 

بیشتر بخوانید » تفاوت آبرسان و کرم مرطوب کننده چیست «

 

 

۴- لاروش پوزی (La Roche Posay)، بهترین کرم مرطوب کننده صورت

 

لاروش پوزی (La Roche Posay)، از بهترین برندهای مرطوب کننده صورت و بدن

 

لاروش پوزی یک برند فرانسوی معتبر است که محصولات مراقبت از پوست متنوعی تولید می کند. کرم های نرم کننده این برند برای درمان خشکی پوست و رفع اگزمای پوست بسیار موثر هستند. اگر دوست دارید پوست شما به صورت عمیق آبرسانی شود و روی پوست هیچ اثری از چربی نباشد، این کرم بهترین انتخاب برای شما محسوب می شود. مواد موجود در این کرم از خشک شدن مجدد پوست جلوگیری می کند و اثر فوق العاده ای بر درمان پوست های خشک و حساس دارد.

 

 

۵-  وانی کرم (Vanicream)، بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست حساس

 

وانی کرم (Vanicream)، بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست حساس

 

وانی کرم بهترین کرم صورت برای پوست های حساس است که به سرعت به ترکیبات و مواد تشکیل دهنده کرم حساسیت نشان می دهند. کرم های این برند فاقد پارابن و رایحه هستند. استفاده از این کرم برای پوست صورت به هیچ عنوان پوست را چرب نمی کند و به خوبی جذب می شود. می توانید این کرم را برای درمان اگزما و حساسیت های پوستی نیز استفاده کنید. استفاده از این کرم برای کودکانی که پوست خشک و حساسی دارند نیز مناسب است.

حتما بخوانید  8 ترفند اصولی آموزش میکاپ و آرایش صورت برای خانم‌های عینکی

 

 

۶- مدلین (MEDILANN)، بهترین کرم مرطوب کننده دست و صورت ایرانی

 

مدلین (MEDILANN)، بهترین کرم مرطوب کننده دست و صورت ایرانی

 

مدلین یک کرم ایرانی ویتامینه است که ترکیبات گیاهی موجود در آن به خوبی از خشک شدن پوست محافظت می کند. کرم های این برند در لیست بهترین کرم مرطوب کننده برای پست مختلط قرار دارند و هم برای پوست های خشک و هم پوست چرب مفید هستند. این کرم ها به هیچ عنوان پوست صورت را چرب نمی کند و به دلیل داشتن روغن های طبیعی به خوبی پوست را آبرسانی می نماید.

 

 

بیشتر بخوانید» بهترین کرم های مرطوب کننده قوی برای پوست خیلی خشک «

 

 

۷- مای، یک کرم مرطوب کننده موثر با قیمت مناسب

 

مای، یک کرم مرطوب کننده موثر با قیمت مناسب

 

اگر به دنبال یک کرم ارزان قیمت اما موثر هستید و دائم با خودتان فکر می کنید که کرم مرطوب کننده چی بخرم، بهتر است یک بار برند مای را امتحان کنید. کرم های مرطوب کننده مای نه تنها قیمت مناسبی دارند، بلکه به خوبی پوست شما را تغذیه می کنند و خشکی پوست را درمان می کنند. استفاده از این کرم رطوبت و شادابی را به پوست شما باز می گرداند.

 

 

۸- کرم ستافیل (Cetaphil)، بهترین مرطوب کننده صورت

 

کرم ستافیل (Cetaphil)، بهترین مرطوب کننده صورت و بدن

 

کرم های مرطوب کننده این برند با فرمولاسیون منحصر به فرد به خوبی پوست خشک صورت را درمان می کنند. این کرم ها برای از بین بردن خشکی و خارش پوست های چرب بسیار مفید هستند. از طرف دیگر این کرم ها به طور عمیق خشکی پوست را درمان می کنند و پس از مدتی پوست شما را کاملا لطیف و نرم می کنند. چرب نبودن کرم در کنار جذب سریع و عدم وجود رایحه از ویژگی های مثبت کرم های ستافیل محسوب می شود.

 

 

۹- کلینیک (Clinique)، بهترین کرم مرطوب کننده صورت

 

کلینیک (Clinique)، بهترین کرم آبرسان صورت و بدن

 

کلینیک بهترین مرطوب کننده صورت و بدن است که کمتر کسی است که با برند آن آشنایی نداشته باشد. درواقع این برند کرم مرطوب کننده دست و صورت خارجی است که تاثیر آن را از اولین استفاده حس می کنید. کرم های مرطوب کننده این برند با تامین رطوبت مورد نیاز پوست، به خوبی خشکی پوست صورت را درمان می کنند. استفاده مداوم از نرم کننده های برند کلینیک ظاهری درخشان و سالم به پوست شما می بخشد. یکی از ویژگی های مثبت کرم های کلینیک سبک بودن کرم و جذب سریع آن است. از طرف دیگر باید بدانید که این کرم ها برای پوست های خشک و مستعد آکنه مناسب هستند و به هیچ عنوان موجب خشکی پوست نمی شوند.

 

 

۱۰- کیووی (QV)، از بهترین برندهای مرطوب کننده صورت

 

کیووی (QV)، از بهترین برندهای مرطوب کننده صورت و بدن

 

برند کیووی بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست مختلط است که بسیاری از افراد تجربه استفاده از آن را دارند. کرم های کیووی نرم کننده های قوی هستند که در عرض مدت زمانی کوتاه خشکی پوست را درمان می کنند. فومولاسیون کرم های کیووی طوری طراحی شده است که برای درمان پوست خشک، خارش و پوسته پوسته شدن پوست صورت و بدن بسیار مفید است.

 

 

۱۱- آوینو (Aveeno)، بهترین مرطوب کننده صورت

 

آوینو (Aveeno)، بهترین مرطوب کننده صورت و بدن

 

کرم های برند آوینو نه تنها خشکی پوست را درمان می کنند، بلکه برای تسکین التهابات و اگزمای پوستی نیز بسیار موثر هستند. کرم های این برند قدرت مرطوب کنندگی و آبرسانی فوق العاده ای دارند و از طرفی پوست شما را چرب نمی کنند. اثر آبرسانی طولانی مدت این کرم از مهم ترین ویژگی های مثبت آن محسوب می شود. اثرات آبرسانی این کرم تا ۲۴ ساعت روی پوست باقی می ماند و به مرور خشکی پوست را درمان می کند.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین مارک های کرم آبرسان پوست «

 

 

۱۲- سینره، بهترین مرطوب کننده صورت

 

سینره، بهترین مرطوب کننده صورت و بدن

 

کرم مرطوب کننده صورت سینره یکی دیگر از موثرترین کرم های موجود در بازار است که لطافت و نرمی بی نظیری به پوست شما می بخشد. کرم های مرطوب کننده سینره به سرعت جذب پوست می شوند و خشکی پوست را درمان می کنند. این کرم ها به هیچ عنوان پوست شما را چرب نمی کنند و موجب ایجاد جوش زیر پوستی نیز نمی شوند.

 

 

کرم مرطوب کننده چیست؟

 

کرم مرطوب کننده چیست؟

 

کرم مرطوب کننده نوعی کرم برای مراقبت از پوست است که به کنترل چربی و نرم شدن پوست صورت و بدن کمک می کند. روغن ها و مواد مغذی موجود در این کرم به پوست کمک می کند تا نرم و لطیف شود و حالت ارتجاعی خود را از دست ندهد. معمولاً برای ساخت این کرم ها از هیالورونیک اسید، گلیسیرین، اوره، عسل و عصاره ها و روغن های گیاهی مفید برای پوست استفاده می شود.

حتما بخوانید  16 وسایل لازم و مهم ساک نوزاد و مادر برای بیمارستان

 

 

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

 

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

 

کرم های مرطوب کننده یک لایه چربی مفید روی پوست ما ایجاد می کنند و به نرم شدن و حفظ رطوبت پوست کمک می کنند. اما کرم های آبرسان موظف به حفظ رطوبت پوست هستند. به عبارت دیگر کرم های آبرسان از تبخیر شدن آب پوست جلوگیری می کنند و از خشکی پوست جلوگیری می کنند. برای مطالعه تفاوت های میان کرم مرطوب کننده و آبرسان روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

 

تفاوت کرم مرطوب کننده بدن و صورت

 

تفاوت کرم مرطوب کننده بدن و صورت

 

کرم های مرطوب کننده بدن و صورت معمولاً با میزان چربی و آبرسانی متفاوتی تولید می شوند. پوست صورت ما حساسیت بیشتری نسبت به پوست بدن دارد. از طرف دیگر در بسیاری از افراد پوست بدن بسیار خشک تر است و نیاز به کرم های قوی تری برای نرم شدن دارد. معمولاً کرم هایی که هم برای صورت و هم بدن طراحی می شوند، فرمولاسیون ضعیف تری دارند و افرادی که پوست حساس یا خشکی دارند، باید از کرم های تخصصی مخصوص به پوست خودشان استفاده کنند.

 

 

بهترین زمان برای استفاده از کرم های مرطوب کننده

 

بهترین زمان برای استفاده از کرم های مرطوب کننده

 

به طور معمول بهتر است کرم های مرطوب کننده را بعد از استفاده از کرم های آبرسان استفاده کنید. ابتدا کرم آبرسان را روی پوست خود بزنید. چند دقیقه صبر کنید تا جذب شود. بعد کرم مرطوب کننده را به حالت دورانی روی پوست ماساژ دهید. زمانی که از حمام خارج شده اید و یا پوست صورت را بخور داده اید، کرم بهتر جذب می شود. توجه داشته باشید که برای استفاده از کرم مرطوب کننده آن را به آرامی روی پوست ماساژ دهید و از کشیدن کرم روی پوست اجتناب کنید. سپس اجازه دهید کرم جذب شود. بهتر است هر شب قبل از اینکه بخوابید پوست خود را تمیز کنید. سپس مقداری نرم کننده مناسب روی دستتان بریزید و دست ها را به هم ماساژ دهید تا کرم گرم شود. حال می توانید نرم کننده را روی پوست بزنید.

 

 

بهترین کرم مرطوب کننده با توجه به نوع پوست

 

بهترین کرم مرطوب کننده با توجه به نوع پوست

 

پوست ما به ۳ نوع مختلف تقسیم می شود. پوست های خشک، چرب، معمولی. شما باید از کرم هایی متناسب با نوع پوست خودتان استفاده کنید.

 

کرم مرطوب کننده مخصوص پوست معمولی

 

پوست معمولی یکی از بهترین انواع پوست است که مراقبت از آن نسبت به سایر انواع پوست ها راحت تر است. اگر پوست شما معمولی است  بهتر است کرم مرطوب کننده مخصوص پوست های معمولی را انتخاب کنید و یک بار در روز به پوستتان کرم بزنید. برای پوست معمولی لازم نیست هزینه زیادی را صرف خرید کرم های گران قیمت کنید. تنها با استفاده از یک کرم مرطوب کننده سبک پوست شما به خوبی نرم و لطیف خواهد شد.

 

 

بیشتر بخوانید » ۱۵ کرم مرطوب کننده طبیعی و خانگی «

 

 

کرم مرطوب کننده مخصوص پوست خشک

 

کرم مرطوب کننده مخصوص پوست خشک

 

افرادی که پوست خشکی دارند باید در انتخاب کرم های مرطوب کننده دقت بیشتری به خرج دهند. کرم هایی که حاوی روغن های طبیعی هستند و چربی بیشتری دارند، برای این پوست ها مناسب تر هستند. اگر پوست شما خشک است، بهتر است از کرم های معطر و حاوی الکل استفاده نکنید. زیرا این مواد موجب افزایش خشکی پوست می شوند. توجه داشته باشید که قبل از آرایش و بعد از شستن پوست نیز حتماً از کرم استفاده کنید.

 

 

کرم مرطوب کننده مخصوص پوست چرب

 

انتخاب کرم مرطوب کننده برای پوست چرب سخت تر از سایر انواع پوست است. شما باید از کرمی استفاده کنید که موجب افزایش چربی پوست شما نشود و در عین حال پوستتان را نرم کند. توجه داشته باشید که بسیاری از افراد با پوست چرب به دلیل خشک بودن پوست با این مشکل مواجه می شوند. درواقع زمانی که پوست خشک باشد، پوست چربی بیشتری تولید می کند تا از این وضعیت جلوگیری کند. از همین رو استفاده از مرطوب کننده برای پوست های چرب بسیار ضروری است. برای پوست چرب بهتر است از مرطوب کننده های سبک با چربی کم استفاده کنید.

 

 

جمع بندی نهایی

 

اگر سری به فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی بزنید، با برندهای مختلفی از کرم های مرطوب کننده روبرو می شوند، اگر می خواهید بدانید که کرم مرطوب کننده چه مارکی خوبه بهتر است به نوع پوست خود توجه کنید و با خرید برندهای معرفی شده در این مقاله از شر خشکی پوست راحت شوید. فراموش نکنید تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در عملکرد آن ها است. کرم های آبرسان در درمان خشکی پوست موثر هستند و فاقد روغن هستند. اگر پوست خشکی دارید، بهتر است بعد از آبرسان از مرطوب کننده نیز استفاده کنید.

 

 

منابع: money، stylecraze

 

کالابرگ الکترونیک