معرفی پرفروش ترین و بهترین مارک های کرم مرطوب کننده بدن

معرفی پرفروش ترین و بهترین مارک های کرم مرطوب کننده بدن


6 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین کرم مرطوب کننده بدن

مرطوب کننده ها همیشه در بین دیگر محصولات مربوط به مراقبت از پوست، محبوب تر و پر استعمال تر بوده اند. اما شاید برخی افراد به رطوبت بدن به اندازه پوست صورت و دست اهمیت ندهند. غافل از این که پوست بدن هم به مرطوب کننده نیاز دارد. مخصوصا در افرادی که پوست حساس یا خشک دارند، این نیاز بیشتر هم حس می شود. ما در این مطلب از مجله کوروش ۱۰ مدل از پرفروش ترین و بهترین کرم مرطوب کننده بدن را معرفی می کنیم.

بهترین کرم مرطوب کننده بدن چه ویژگی هایی دارد؟

 

مرطوب کننده ها تفاوت های جزئی با دیگر محصولات مراقبتی مثل روغن صورت، آبرسان، شیر پاک کن و … دارند. این کرم ها رطوبت پوست را برای مدت زمان طولانی تری نگه می دارند و به عنوان یک لایه محافظتی برای پوست عمل می کنند.

از آن جایی که آب و رطوبت بدن، نقش مهمی در جوانسازی و جلوگیری از چین و چروک و پیری پوست بازی می کند. پس برای جلوگیری از هدر رفتن آن، کرم ها بهترین گزینه به حساب می آیند. اگر روی پوست خود احساس کشسانی می کنید یا نشانه هایی از پوسته پوسته شدن می بینید، باید به فکر انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده بدن یا صورت باشید.

 

 

چطور بفهمیم که پوستمان خشک است یا کم آب؟

 

چطور بفهمیم که پوستمان خشک است یا کم آب؟

 

اگر پوستتان خشک است، دقیقا به این معنا نیست که کم آب شده است. حتی ممکن است خشکی پوست به خاطر مصرف برخی داروها یا بروز بعضی بیماری ها مثل اگزما یا پسوریازیس اتفاق بیفتد. در این پوست ها، لایه خارجی، سفت و زبر است و اگر آثاری از پوسته پوسته شدن روی آن وجود دارد، نشان می دهند چربی و آب پوست کاهش پیدا کرده است.

در مقابل، پوست های کم آب یا دهیدراته درخشندگی خود را از دست می دهند و به نظر کدر می رسند. حتی برخی مواقع رنگ این پوست ها به خاکستری متمایل می شود. در این مدل پوست ها، معمولا چین و چروک ها واضح ترند و سفتی و زمختی آن ها مشهود است.

 

 

بهترین کرم مرطوب کننده بدن

 

بین لوسیون، کرم مرطوب کننده و آبرسان ها تفاوت هایی وجود دارد. اما همه آن ها معمولا کار یکسانی انجام می دهند. این کار همان رطوبت و در برخی مواقع چربی رسانی به پوست برای درخشندگی و طراوت و جوانسازی آن است.

اما اگر پوستتان خشک یا پوسته پوسته است، بهترین گزینه برای استفاده، کرم مرطوب کننده است. مرطوب کننده ها بر پایه روغن ساخته می شوند و برای پوست های خشک یا کم آب که چربی خود را از دست داده اند، بسیار مفید هستند.

در عین حال آبرسان ها خاصیت نگهداری نم و رطوبت پوست را به عهده دارند. گلیسیرین و هیالورونیک اسید موجود در آبرسان ها، آب را از هوا و پوست شما جذب می کنند و اجازه نمی دهند از پوستتان خارج شوند. پس با شناخت پوست خود می توانید بهترین کرم مرطوب کننده بدن و پوستتان را انتخاب کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » تفاوت کرم مرطوب کننده و آبرسان و عملکرد آن ها «

 

 

۱- آردن مدل Dry Relief

کرم مرطوب کننده بدن آردن مدل Dry Relief

برند آردن به قدری بین ایرانی ها آشناست که کمتر کسی با‌ آن غریبه است. کرم مرطوب کننده بدن آن، هم خاصیت نرم کنندگی و هم مرطوب کنندگی دارد. این کرم مناسب پوست خشک است. اگر رایحه آن هم برایتان اهمیت دارد از ترکیب آلوئه ورا و افیوپگن جاپنیکا (از تیره مارچوبه) تشکیل شده است.

حتما بخوانید  خواص طالبی و فواید برای پوست | طرز تهیه انواع ماسک طالبی

البته در آن خبری از انواع ویتامین نیست.کمی هم چربی دارد. این کرم برای کسانی که پوست خشک دارند و مایلند کمی چربی به آن اضافه کنند، در لیست بهترین کرم مرطوب کننده بدن قرار می گیرد.

 

 

بیشتر بخوانید » ۱۵ مرطوب کننده خانگی برای پوست خشک «

 

 

۲- مرطوب کننده بدن درمالیفت هیدرالیفت

کرم مرطوب کننده بدن درمالیفت هیدرالیفت

محصولات برند درمالیفت با همکاری مستقیم با کمپانی اکسپنساینس فرانسه به تولید محصولات مراقبت از پوست می پردازد. کرم مرطوب کننده بدن درمالیفت هیدرالیفت برای پوست های مختلط مناسب است. خاصیت ضد آفتاب یا SPF هم دارد. در این کرم هم ویتامین وجود ندارد و توصیه می شود که در طول شبانه روز، دو بار روی پوست ماساژ داده شود.

درمالیفت هیدرالیفت علاوه بر مرطوب کنندگی، خاصیت نرم کنندگی و التیام بخشی برای پوست بدن هم دارد. در ضمن رطوبت را به لایه های عمیق پوست هم می رساند. اثر آن هم به مدت ۲۴ ساعت روی پوست باقی می ماند. این لوسیون به عنوان بهترین کرم مرطوب کننده بدن به بازسازی دفاعی پوست می پردازد و به حفظ شادابی و طراوت آن کمک می کند.

 

 

۳- فیس دوکس سری هیدرازوم مدل Trimoist

 

کرم مرطوب کننده بدن فیس دوکس سری هیدرازوم مدل Trimoist

فیس دوکس یک برند ایرانی با کیفیت است که به تولید محصولات مراقبت از پوست مشغول است. کرم مرطوب کننده بدن سری هیدرازوم، از دفع رطوبت سطحی بدن جلوگیری می کند و روند پیری پوست را به تاخیر می اندازد. همچنین حاوی آنتی اکسیدان و کمپلکس مرطوب کننده است که آن را در لیست بهترین کرم مرطوب کننده بدن قرار می دهد.

این کرم با PH مناسب و سازگار با پوست بدن رطوبت رسانی را به لایه های عمیق پوست می رساند و به مدت ۲۴ ساعت، این رطوبت روی پوست می ماند. البته فاقد SPF و مناسب پوست های های خشک، حساس و معمولی است.

 

 

۴- کرم مرطوب کننده بدن درمومدیک مدل D.B.C.D.S

کرم مرطوب کننده بدن درمومدیک مدل D.B.C.D.S

درمومدیک یک کرم مرطوب کننده بدن با خاصیت آبرسانی است که برای پوست های خشک و حساس ساخته شده است. این کرم خاصیت SPF ندارد ولی پوست را در مقابل فاکتورهای محیطی محافظت می کند. همچنین برای پوست هایی که به خاطر خشکی، دچار خارش یا التهاب می شوند، به عنوان بهترین کرم مرطوب کننده بدن شناخته می شود.

این کرم خاصیت نرم و مرطوب کنندگی عمیق دارد و از چین و چروک های ناشی از خشکی پوست جلوگیری می کند. توصیه می شود برای شفافیت و درخشندگی پوست آن را روزی ۲ تا ۳ بار روی پوست تمیز استفاده کنید.

 

 

۵- کرم مرطوب کننده آویور مدل Eclat

کرم مرطوب کننده آویور مدل Eclat

آویور هم یک برند ایرانی با کیفیت است که از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است. کرم مرطوب کننده بدن این برند، برای همه انواع پوست مناسب است و در آن ویتامین های E، C، B3 و B5 وجود دارد.

این کرم ویتامینه به ترمیم و از بین بردن چین و چروک های پوست کمک می کند و بعد از گذشت یک هفته می توانید تاثیر شگفت انگیز آن را روی پوست خود مشاهده کنید. همه این ها باعث می شود آویور به عنوان بهترین کرم مرطوب کننده بدن مورد استقبال و تایید مصرف کنندگان قرار بگیرد.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین و پرفروش ترین برندهای کرم مرطوب کننده صورت «

 

 

۶- مرطوب کننده و ترمیم کننده اوریاژ سری Xemose

 

کرم مرطوب کننده و ترمیم کننده اوریاژ سری Xemose

 

محال است کسی به سلامت پوست خود اهمیت بدهد و محصولات برند فرانسوی اوریاژ را نشناسد. کرم مرطوب کننده و ترمیم کننده اوریاژ سری Xemose روی پوست های خشک به خوبی امتحان خود را پس داده است. البته این مرطوب کننده فاقد SPF  است ولی از کودکان تا بزرگسالان می توانند از مرطوب کنندگی آن بهره ببرند.

حتما بخوانید  همه چیز درباره جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال CO2

برای کسانی که به خاطر داشتن پوست های خشک، احساس کشیدگی پوست دارند، این کرم با آبرسانی عمیق، انعطاف پذیری پوست را بالا می برد. همچنین این کرم ساختاری چرب و غنی دارد که پوست را به خوبی تغذیه می کند.

 

 

۷- مرطوب کننده و محافظ بدن مورد سری Youth Builder مدل Collagen Support Body

کرم مرطوب کننده محافظ بدن مورد سری Youth Builder مدل Collagen Support Body

دکتر مورد یک برند معروف آمریکایی است که سال هاست با محصولات باکیفیت به بازار ایران راه خودش را باز کرده است. این کرم برای بدن کلاژن سازی می کند و برای همه پوست ها هم مناسب است. همچنین رطوبت بدن را تا ۳ برابر افزایش می دهد و می تواند این رطوبت را تا ۲۴ ساعت حفظ کند. وقتی آن را به پوست بمالید، رایحه نارنج هم شما را سر ذوق خواهد آورد.

این محصول به عنوان بهترین کرم مرطوب کننده بدن با طراوت بخشی به پوست، به جوانسازی آن کمک می کند. البته باید آن را به صورت دورانی روی پوست تمیز ماساژ دهید تا به طور کامل جذب پوست شود.

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی قرص جوان کننده و ضد چروک پوست دکتر مورد «

 

 

۸- مرطوب کننده بدن هرباسین مدل Wild Rose Wellness

کرم مرطوب کننده بدن هرباسین مدل Wild Rose Wellness

هرباسین یک برند با کیفیت آلمانی و مناسب پوست های خشک است. این کرم برای پوست صورت هم مناسب است و خاصیت تسکین دهندگی و مرطوب کنندگی قوی دارد که می تواند خشکی پوست بدن را رفع کند. همچنین به خوبی جذب پوست می شود و اثری از چربی روی پوست نمی ماند. هر چند این کرم فاقد SPF است ولی کار خودش را که رطوبت رسانی به پوست بدن است، به خوبی انجام می دهد.

 

 

۹-  مرطوب کننده بدن کرویترهف مدل اوره

 

کرم مرطوب کننده بدن کرویترهف مدل اوره

 

کرویترهف یک برند مرغوب و باکیفیت آلمانی است که برای رطوبت رسانی به انواع پوست های حساس، خشک، معمولی و در یک کلام برای همه انواع پوست مناسب است. این کرم روغن های معدنی، پارابن و مواد آلرژی زا ندارد در عوض حاوی ویتامین E است. این کرم خاصیت آبرسانی عمیق برای پوست دارد و به عنوان لایه بردار عمل می کند و به بازسازی سلول ها می پردازد. همچینین اوره ارگانیک پوست را به مقدار طبیعی تامین می کند.

در کنار همه این ها خاصیت ضد التهابی دارد و آمینو اسیدهای پوست را به تعادل می رساند. روغن جوجوبا، کره شیا، روغن بادام شیرین، پنتنول و النتوین از دیگر موادی هستند که در این محصول به عنوان بهترین کرم مرطوب کننده بدن به کار رفته اند.

 

 

۱۰- کرم مرطوب کننده بدن اون مدل Akerat 10

کرم مرطوب کننده بدن اون مدل Akerat 10

مارک اون به عنوان یک برند معروف فرانسوی در بازار ایران، محصولاتی را تولید می کند که طرفداران زیادی دارد. کرم مرطوب کننده بدن اون مدل Akerat 10 سرشار از مواد معدنی است. خاصیت ضد التهاب و تسکین بخش نیز دارند.

این محصول به عنوان بهترین کرم مرطوب کننده بدن برای پوست های خشک، حساس و معمولی مناسب است. قابلیت جذب بالایی هم دارد. از طرفی به خاطر غلظت مناسبی که دارد، برای خرید به صرفه است. این کرم را به خاطر خواص درمانی هم تجویز می شود.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین کرم های آبرسان برای انواع پوست صورت «

 

 

سخن پایانی

 

در انتخاب کرم های مرطوب کننده به عنوان یکی از مهم ترین محصولات مراقبتی پوست، باید پیش از هر چیز نوع پوستتان را بشناسید. همچنین بنا به توصیه و دستور العملی که معمولا روی کالا درج شده است، آن را مصرف کنید. این کرم ها معمولا تاثیرات خود را در دراز مدت بیشتر نشان می دهند. هر چند ممکن است برخی محصولات در همان دفعات اول استفاده نسبت به پوست شما واکنش منفی نشان دهند. در صورت وجود هر گونه حساسیت حتما مصرف کرم را متوقف و با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

 

کالابرگ الکترونیک