بهترین روش های جوانسازی پوست صورت آقایان

بهترین روش های جوانسازی پوست صورت آقایان


6 تیر 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
جوانسازی پوست صورت آقایان

آلودگی هوا، استرس، بالا رفتن سن و عدم آشنایی با روش های مراقبت از پوست می تواند به مرور موجب آسیب دیدن به بافت پوست و ایجاد چروک های پوستی شود. امروزه مراقبت از پوست و استفاده از روش های جوانسازی پوست نه تنها برای خانم ها بلکه برای آقایان نیز اهمیت زیادی دارد. از همین رو بسیاری از مردان برای داشتن چهره ای جذاب و جوان از روش های مختلف جوانسازی پوست صورت آقایان استفاده می کنند. اما بهترین روش های جوانسازی پوست برای مردان کدام روش است؟ چه تفاوت هایی میان این روش های جوانسازی وجود دارد؟ در این مقاله از مجله کوروش می توانید با بهترین روش ها برای جوان سازی پوست صورت آقایان آشنا شوید.

 

 

روش های جلوگیری از پیری پوست در مردان

 

روش های جلوگیری از پیری پوست در مردان

 

قبل از هر چیزی باید این موضوع را بپذیرید که بالا رفتن سن به مرور موجب ایجاد چروک های پوستی و تغییرات عمده در چهره می شود. این موضوع اجتناب ناپذیر است. اما مراقبت صحیح از پوست و به کار بردن محصولات پوستی مناسب می تواند به شما کمک کند تا پوستتان دیرتر پیر و چروکیده شود.

 

 

شستشوی صورت، اولین قدم برای زیبایی صورت اقایان

 

شستشوی صورت، اولین قدم برای زیبایی صورت اقایان

 

از بین بردن جوش های صورت آقایان یکی از مشکلاتی است که خیلی از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. اولین راهکار برای درمان جوش صورت و پاکسازی صورت آقایان استفاده از یک شوینده و پاک کننده مناسب است. شما باید چربی اضافه پوستتان را پاک کنید و جلوی مسدود شدن منافذ پوست را بگیرید. به طور معمول استفاده از شوینده ها و پاک کننده های بدون بو برای این کار مناسب تر هستند. زیرا این محصولات موجب تحریک پوست نمی شوند و بهتر می توانند از پوست شما مراقبت کنند. به یاد داشته باشید که بعد از ورزش نیز حتماً از یک شوینده مناسب برای تمیز کردن پوست استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » ۱۲ درمان خانگی برای لایه برداری و جوانسازی پوست آقایان «

 

 

استفاده از نرم کننده مناسب، مهم ترین روتین مراقبت از پوست آقایان

 

استفاده از نرم کننده مناسب، مهم ترین روتین مراقبت از پوست آقایان

 

خشک شدن پوست مهم ترین عاملی است که موجب ایجاد چروک می شود. از همین رو استفاده از نرم کننده با به دام انداختن آب در پوست به کاهش ایجاد چروک کمک زیادی می کند. برای نتیجه بهتر می توانید بعد از حمام و اصلاح صورت مقداری نرم کننده مخصوص نوع صورت خود را روی پوست بمالید.

 

 

بیشتر بخوانید » راهنمای مراقبت روتین روز و شب پوست «

 

 

استفاده از ضد آفتاب، بهترین کرم صورت برای مردان

 

استفاده از ضد آفتاب، بهترین کرم صورت برای مردان

 

بسیاری از مردان استفاده از ضد آفتاب را جدی نمی گیرند، اما باید بدانید که قرار گرفتن پوست در معرض نور آفتاب موجب ایجاد لکه های پوستی، چین و چروک و حتی بروز سرطان پوست می شود. بهتر است قبل از بیرون رفتن ابتدا در تمام نقاط صورت، گوش، گردن و لب هایتان از ضد آفتاب استفاده کنید. برای این کار حتماً یک ضد آفتاب با SPF بالاتر از ۳۰ را انتخاب کنید تا اثربخشی مناسبی داشته باشد.

حتما بخوانید  تکنیک های اصلی و مخصوص تی کشیدن کف زمین

 

 

بیشتر بخوانید » راهنمای خرید کرم ضد آفتاب با SPF مناسب «

 

 

داشتن یک روتین مراقبت از پوست، بهترین روش برای جلوگیری از پیری پوست مردان

 

داشتن یک روتین مراقبت از پوست، بهترین روش برای جلوگیری از پیری پوست مردان

 

پوست ما در طول روز در معرض آلودگی، دود سیگار، مواد شیمیایی و اشعه ماورا بنفش قرار دارد. استفاده از محصولات پوستی مناسب و داشتن یک روتین پوستی می تواند به پوست شما کمک کند تا کمتر تحت تأثیر این عوامل قرار بگیرد. بهتر است از شب پوست خود را بشویید. سپس از یک تونر ویتامین سی استفاده کنید. پس از آن مقداری مرطوب کننده روی پوست بزنید. تکرار این روتین پوستی می تواند از پوست شما در برابر زود چروک شدن محافظت کند. استفاده از کرم جوان سازی پوست صورت آقایان و همچنین کرم های دور چشم نیز تأثیر فوق العاده ای بر کاهش و پیشگیری از چین و چروک های پوستی دارد.

 

 

بهترین روش های جوانسازی پوست صورت آقایان

 

بهترین روش های جوانسازی پوست صورت آقایان

 

بیشتر مردانی که به مراکز خدمات پوست آقایان مراجعه می کنند، دوست دارند چروک های عمیق و پنجه کلاغی کنار چشم ها را از بین ببرند و یا افتادگی پوستشان را ترمیم کنند. درواقع توقعات زیبایی و جوانسازی پوست در مردان با خانم ها متفاوت است. از همین رو معمولاً استفاده از برخی روش های برای جوانسازی پوست صورت آقایان مؤثرتر عمل می کند.

 

 

بیشتر بخوانید » روش های از بین بردن خطوط پنجه کلاغی دور چشم «

 

 

۱- فیلر، روشی مؤثر برای جوانسازی پوست صورت آقایان

 

فیلر، روشی مؤثر برای جوانسازی پوست صورت آقایان

 

استفاده از فیلر یک روش مؤثر برای از بین بردن خطوط عمیق کنار بینی، گوشه دهان و چین و چروک های عمیق است. فیلر می تواند این چروک ها را پر کند و ظاهر جوان تری به صورت شما ببخشد. یکی از بهترین ویژگی های فیلر این است که تزریق آن درد زیادی ندارد و معمولاً بدون مشکل و خرابی انجام می شود. از طرف دیگر این روش های درمانی دائمی نیستند و از همین رو در صورتی که فرد راضی نباشد، اثر آن بعد از چند ماه از بین می رود.

 

 

۲- بوتاکس، از بهترین خدمات زیبایی صورت اقایان

 

بوتاکس، از بهترین خدمات زیبایی صورت اقایان

 

داشتن خط اخم و همچنین افتادگی ابروها به سمت پایین یکی دیگر از رایج ترین مشکلات مردان است. از طرف دیگر بسیاری از مردان روی صورت خود جای زخم و اسکار دارند و این موضوع به شدت آن ها را آزار می دهد. بوتاکس یک روش مؤثر برای بالا بردن ابرو، از بین بردن خط اخم و همچنین پر کردن جای زخم است. استفاده از بوتاکس بی خطر و راحت است و درد زیادی ندارد. تنها لازم است فرد برای نتایج پایدار هر ۵ تا ۶ ماه درمان را تکرار کند.

 

 

بیشتر بخوانید » همه چیز درباره عوارض و فواید بوتاکس «

 

 

۳- میکرودرم، بهترین روش برای شفاف سازی پوست آقایان

 

میکرودرم، بهترین روش برای شفاف سازی پوست آقایان

 

میکرودرم درواقع یک روش لایه برداری پوست است که موجب تحریک اپیدرم پوست می شود و آن را به کلاژن سازی بیشتر تحریک می کند. در این روش لایه های خشک و بیرون پوست از بین می روند و پوست برای آماده کلاژن سازی می شود. میکرودرم برای رفع چین و چروک ها و همچنین از بین بردن جای زخم، اسکار و منافذ باز پوست تأثیر فوق العاده ای دارد. در این روش بیمار دردی را حس نمی کند. عملیات توسط یک دستگاه مکنده و اسپری میکروکریستال انجام می شود که در انتها پوست بسیار درخشان، شفاف و صاف می شود.

حتما بخوانید  معرفی شامپوهای مناسب انواع موی خشک و چرب و آسیب دیده

 

 

 

 ۴- فوتوفیشال، روشی مؤثر برای جوانسازی پوست صورت آقایان

 

فوتوفیشال، روشی مؤثر برای جوانسازی پوست صورت آقایان

 

فوتوفیشال یک روش جوانسازی مبتنی بر نور است که پوست را به تولید کلاژن بیشتر تحریک می کند. در این روش هم چین و چروک های پوستی درمان می شود و هم لکه های پوست از بین می روند. بیمار در طی انجام فوتوفیشال هیچ دردی را حس نمی کند و می تواند به راحتی لکه های پوستی و چین و چروک های مزاحم روی پوست را برطرف کند.

 

 

۵- فیشال پوست، مؤثر بر کاهش لکه ها و چین و چروک پوستی در مردان

 

فیشال پوست، مؤثر بر کاهش لکه ها و چین و چروک پوستی در مردان

 

فیشال پوست در واقع یک روش مؤثر برای پاکسازی عمیق پوست از آلودگی و چربی های اضافی پوست است که ضمن لایه برداری پوست، پوست شما را به صور عمیق تمیز می کند. انجام این فرآیند به صورت مرتب می تواند از پیر شدن پوست جلوگیری کند و ظاهری جوان تر و شاداب تر به پوست شما ببخشد. در این روش مراحل بخور گرم ، لایه برداری، پولیش و تخلیه جوش ها و سپس بخور سرد انجام می شود و خشکی پوست که عامل اصلی ایجاد چروک است، از بین می رود.

 

 

۶- کربوکسی تراپی، روشی مؤثر برای جوانسازی پوست صورت آقایان

 

یکی دیگر از خدمات پوست آقایان که در درمان چروک و افتادگی ها مؤثر است کربوکسی تراپی است. در این روش مقادیر مشخصی گاز کربن دی اکسید زیر پوست تزریق می شود. این کار موجب افزایش اکسیژن و خون رسانی در بافت های می شود. این روش هیچ عارضه ای ندارد و مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا نیز می باشد.

 

 

۷- میکرونیدلینگ برای آقایان، روشی مؤثر برای جوانسازی پوست

 

میکرونیدلینگ برای آقایان، روشی مؤثر برای جوانسازی پوست

 

میکرونیدلینگ یک روش مؤثر برای تحریک پوست به کلاژن سازی است. در این روش سوزن هایی ریز و مخصوص داخل پوست فرو می رود و زخم های فوق العاده ریزی ایجاد می شود. پوست برای بهبود این زخم ها شروع به کلاژن سازی و بازسازی می کند. این روش موجب درمان چروک های پوستی، بهبود رنگ پوست، کوچک شدن منافذ با پوست و جوانسازی پوست می شود. برای دریافت نتیجه بهتر معمولاً میکرونیدلینگ در کنار تزریق ژل هیالورونیک اسید انجام می شود تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود.

 

 

بیشتر بخوانید » میکرونیدلینگ صورت چیست «

 

 

۸- جوانسازی پوست با نخ، مؤثر در زیبایی صورت اقایان

 

جوانسازی پوست با نخ، مؤثر در زیبایی صورت اقایان

 

افتادگی و شل شدن پوست یکی از رایج ترین مشکلات پوستی آقایان در سنین بالا است. استفاده از روش لیفت با نخ موجب می شود تا پوست بار دیگر جوان و سرحال به نظر برسد. در این روش با استفاده از نخ هایی از جنس پروتئین پوست صورت کشیده می شود. این موضوع موجب افزایش کلاژن سازی، خون رسانی و جوان شدن پوست شما می شود.

 

 

جمع بندی نهایی

 

امروزه مراکز خدمات پوست آقایان از روش های متعددی برای جوانسازی پوست استفاده می کنند. اما مهم ترین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که قبل از ایجاد چروک های عمیق و بروز مشکلات پوستی مراقبت های لازم از پوست را انجام دهید. با استفاده از یک روتین پوستی مناسب و شستشوی روزانه پوست سطح پوست را از چربی اضافه و آلودگی ها پاک کنید و ایجاد چین و چروک های پوستی را به تعویق بیندازید.

 

 

منابع: aad، healthline، glowsurgicalarts، webmd، drjohnburns

 

 

کالابرگ الکترونیک