جوانسازی پوست با rf و فواید و عوارض آن

جوانسازی پوست با rf و فواید و عوارض آن


8 تیر 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
جوانسازی پوست با rf

جوانسازی پوست با rf یک روش درمانی فوق العاده موثر برای زیبایی پوست و  سفت شدن پوست است که با استفاده از امواج لایه های عمیق پوست را گرم می کند و پوست را به تولید کلاژن تحریک می کند. کلاژن رایج ترین پروتئین بدن است که در استحکام و جوانسازی پوست بسیار موثر است. با افزایش سن تولید کلاژن کاهش پیدا می کند. این موضوع منجر به افتادگی پوست و بروز چین و چروک های پوستی می شود. از همین رو استفاده از روش آر اف فرکشنال می تواند پوست شما را دوباره به تولید کلاژن وادار کند. در این مقاله از مجله کوروش می توانید با روش جوانسازی پوست با آر اف آشنا شوید.

 

 

آر اف فرکشنال چیست؟

 

آر اف فرکشنال چیست؟

 

آر اف فرکشنال یا رادیو فرکانس یک روش درمانی برای مبارزه با افتادگی پوست و برطرف کردن علائم پیری است. این روش مزیت های زیادی برای پوست دارد و می تواند ظاهر بی نظیری به پوست شما ببخشد. این روش از سال ۲۰۰۱ ابداع شد و تاثیرات آن روی پوست از طریق امواج الکترومغناطیسی ایجاد می شود. اشعه ایکس و اشعه گاما نمونه هایی از تابش انرژی بالا هستند که در روش رادیو فرکانسی تابش امواج تا ۱ میلیارد برابر کمتر از اشعه ایکس است. برای جوانسازی پوست با rf عمق مشخصی از لایه های پوست از طریق دستگاه گرم می شود.

از آنجایی که عمق امواج در رادیو گرافی کم هستند، از همین رو فرد باید روند درمانی را در چندین جلسه انجام دهد. آر اف دور چشم یکی از رایج ترین روش های درمانی برای از بین بردن چین و چروک های دور چشم است که معمولاً بسیار موثر است و در مدت زمانی کوتاه می تواند نتایج خوبی برای فرد ایجاد کند.

 

 

دستگاه جوانسازی rf چگونه عمل می کند؟

 

دستگاه جوانسازی rf چگونه عمل می کند؟

 

برای درک بهتر از شیوه عملکرد دستگاه جوانسازی پوست با rf باید بدانید که این دستگاه یک سری برای خروج جریان دارد. زمانی که سر دستگاه روی پوست قرار می گیرد، اشعه های ایجاد شده موجب گرما در پوست می شوند. این گرما توسط امواج دستگاه ایجاد می شود و پوست را به کلاژن سازی و گردش خون بیشتر تحریک می کند. پوست ما از سه لایه اپیدرم، درم و هایپودرم تشکیل شده است. امواج آر اف به لایه درم پوست نفوذ می کنند و از همین رو آسیبی به لایه میانی پوست وارد نمی شود. معمولاً هر جلسه درمانی بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد و تعداد جلسات نیز در هر فرد از ۳ تا ۱۲ جلسه متغیر است.

 

 

بیشتر بخوانید » لاغری موضعی و لیفت پوست با دستگاه آر اف «

 

 

فواید rf درمانی برای پوست

 

فواید rf درمانی برای پوست

 

انجام دادن آر اف فواید زیادی برای پوست دارد. این روش علاوه بر سفت شدن پوست و از بین بردن چین و چروک مزیت های دیگری نیز برای پوست دارد که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره شده است.

حتما بخوانید  5 حرکت ورزشی صورت برای لیفت ابرو و پلک بدون عمل جراحی

 

 

فواید آر اف درمانی برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید

 

قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش موجب از بین رفتن رشته های کلاژن موجود در پوست و مطالعه ‌ای که در سال ۲۰۱۱ به مدت سه ماه انجام شد، نشان داد درمان پوست از طریق rf می تواند علائم خفیف تا متوسط آسیب های ناشی از نور خورشید را درمان کند.

 

 

بیشتر بخوانید » راهنمای خرید کرم ضد آفتاب با SPF مناسب «

 

 

فواید rf برای سفت کردن پوست بدن

 

فواید rf برای سفت کردن پوست بدن

 

همان طور که گفته شد rf درمانی به تحریک تولید کلاژن و سفت شدن پوست کمک زیادی می کند مطالعه که در سال ۲۰۱۷ انجام شد نشان داد ۲۴ نفر از ۲۵ نفری که تا ۸ جلسه از درمان آر اف برای سفت شدن پوست بدن خود استفاده کرده‌اند نتایج مطلوبی را به دست آوردند.

 

 

فواید rf درمانی برای سفت شدن پوست صورت

 

فواید rf درمانی برای سفت شدن پوست صورت

 

‏rf درمانی یک روش موثر برای سفت شدن پوست و از بین بردن شلی پوست صورت است. در مطالعه‌ای که به مدت هشت هفته روی ۱۱ شرکت کننده انجام شد نشان داد که ۷۳ درصد از افراد بعد از انجام مراحل درمانی آر اف به نتایج مطلوبی دست پیدا کردند. از طرف دیگر آر اف دور چشم می تواند شل شدن پوست اطراف چشم را درمان کند و چشم هایی با ظاهر جوان تر به شما هدیه دهد.

 

 

فواید آر اف برای از بین بردن چین و چروک های پوستی

 

فواید آر اف برای از بین بردن چین و چروک های پوستی

 

جوانسازی پوست با rf یکی از موثرترین روش های از بین بردن چین و چروک های پوستی می باشد از طرف دیگر آر اف دور چشم نیز موجب از بین بردن چروک های ریز و پنجه کلاغی می شود در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۸ بر روی ۷۰ زن‌ میانسال انجام شد نشان داد که بعد از ۶ هفته چین و چروک های صورت این خانم ها به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین روش های خانگی درمان خطوط پنجه کلاغی و چروک دور چشم «

 

 

فواید rf درمانی برای لاغری صورت

 

جوانسازی پوست با rf تنها هدفی نیست که موجب استفاده از این روش در میان افراد شده است. آر اف یک روش درمانی موثر و بدون جراحی برای لاغر کردن صورت است. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۷ انجام شده نشان می دهد که آر اف درمانی برای از بین بردن چربی زیر چانه و غبغب نیز بسیار موثر است. این روش درمانی بعد از ۵ هفته به طور مشخصی موجب از بین رفتن غبغب در ۹۰ در صد از افرادی می شود که از آن استفاده می کنند. جالب ترین موضوعی که در مورد روش rf وجود دارد این است که فرد برخلاف جراحی  تنها ممکن است تا چند ساعت دچار مقداری قرمزی روی پوست شود که آن هم به سرعت برطرف می شود.

 

 

فواید rf درمانی برای از بین بردن جای لکه، زخم و اسکار

 

فواید rf درمانی برای از بین بردن جای زخم و اسکار

 

یکی از موثرترین مزیت های استفاده از آر اف درمانی، محو کردن جای زخم، اسکار و ترک های پوستی است. تحریک کلاژن سازی پوست موجب کم رنگ شدن لکه ها و از بین رفتن فرورفتگی ها و جای زخم روی پوست می شود. از همین رو افرادی که جای جوش عمیق و همچنین ترک های پوستی دارند، می توانند از این روش برای درمان استفاده کنند.

 

 

عوارض rf صورت

 

عوارض rf صورت

 

قبل از هر چیز باید بدانید که این روش درمانی عملی کاملاً تخصصی است و باید حتماً توسط یک پزشک متخصص انجام شود. عدم انجام صحیح آر اف درمانی می تواند موجب ایجاد سوختگی در پوست شود. شایع ترین عوارض جانبی جوانسازی پوست با rf عبارت اند از:

حتما بخوانید  12 راهکار مؤثر خانگی برای درمان منافذ باز پوست

 

  • تورم پوست
  • قرمز شدن پوست
  • احساس مور مور شدن

 

جالب است بدانید که افرادی که دارای پوست های تیره هستند، بیشتر در معرض عوارض جانبی درمان با لیزر و rf قرار دارند. شکل تابش آر اف همانند نوع تابش سایر دستگاه های خانگی مثل تلفن همراه و وای فای است. هر چند که هنوز هیچ مدرکی مبنی بر مضر بودن این امواج وجود ندارد و میزان تابش اشعه آن بسیار کم است، اما به هر حال این موضوع نیاز به بررسی های بیشتر دارد.

 

 

بیشتر بخوانید » همه چیز درباره لیزر موهای زائد بدن «

 

 

جوانسازی پوست با rf در خانه

 

جوانسازی پوست با rf در خانه

 

امروزه دستگاه های خانگی rf نیز بسیار پرطرفدار شده اند و بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای رفتن به کلینیک های درمانی خودشان در خانه جوانسازی پوست با rf را انجام دهند. به طور معمول قیمت دستگاه آر اف فرکشنال خانگی از ۶۰۰ هزار تومان تا چندین میلیون تومان متغیر است و خرید بهترین دستگاه آر اف فرکشنال قطعاً قیمت بالاتری خواهد داشت. به علاوه این موضوع به میزان کارآمد بودن و کیفیت دستگاه و برند و کشور سازنده آن بستگی دارد. معمولاً هزینه rf صورت در کلینیک با توجه به تعداد جلسات تعیین می شود. معمولاً تاثیرات آر اف درمانی در خانه مقداری کمتر است و از همین رو نیاز به پیگیری و صرف زمان بیشتری دارد.

 

 

آر اف برای چه سنی مناسب است؟

 

آر اف برای چه سنی مناسب است؟

 

به طور کلی روند کلاژن سازی پوست از سن ۲۰ سالگی کاهش پیدا کند. کلیه افراد ۱۸ سال به بالا می توانند در صورت نیاز این روش درمانی استفاده کنند. خانم های باردار و شیرده نباید از روش آر اف درمانی استفاده کنند. از طرف دیگر افرادی که دارای عفونت، مشکلات پوستی و تبخال هستند بهتر است از rf درمانی استفاده نکنند.

 

 

تفاوت آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ

 

تفاوت آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ

 

اولین و مهم ترین تفاوت آر اف و میکرونیدلینگ در طول دوره نقاهت است. معمولاً آر اف دوره نقاهت خاصی ندارد و تنها ممکن است پوست تا چند ساعت قرمز شود. اما در میکرونیدلینگ معمولاً دوره نقاهت تا چند روز طول می کشد. به علاوه بعد از آر اف شما به مراقبت خاصی نیاز ندارید، اما بعد از میکرونیدلنیگ باید تا ۲۴ ساعت از پمادهای مخصوص استفاده کنید و تا ۴۸ ساعت آرایش نکنید. اگر به فیلم آر اف فرکشنال سوزنی نگاهی بیندازید متوجه می شوید که  در این روش سوزن های ریزی با قطر ۲ میکرون به داخل پوست فرو می روند و امواج رادیویی حاصل از این سوزن ها موجب ایجاد گرما در لایه درم پوست می شود. این روش نوعی میکرونیدلینگ پیشرفته تر است که معمولاً تاثیرات آن از میکرونیدلینگ عادی بیشتر است و از طرفی دوره نقاهت کوتاه تری دارد.

 

 

بیشتر بخوانید » میکرونیدلینگ صورت چیست و چه فواید و عوارضی دارد «

 

 

جمع بندی نهایی

 

امروزه روش های متعددی برای جوانسازی پوست وجود دارد که هر یک برای رفع مشکلاتی خاص موثر هستند و عوارض و مزیت های مخصوص به خود را دارند. اگر به دنبال راهی برای جوانسازی پوست خود هستید، ابتدا باید با استفاده از مراقبت های پوستی از بروز چین و چروک های بیشتر جلوگیری کنید. سپس با مشورت از یک پزشک متخصص بهترین روش درمانی را برای خودتان انتخاب کنید.

 

 

منابع: healthline، onlinelibrary

 

 

کالابرگ الکترونیک