ویژگی انواع شامپو برای مشکلات موی سر | ۷ شامپو برای سر و بدن

ویژگی انواع شامپو برای مشکلات موی سر | ۷ شامپو برای سر و بدن


20 شهریور 1401 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ویژگی انواع شامپو برای انواع مشکلات موی سر | 7 شامپو برای سر و بدن

انواع شامپوی سر و شامپو بدن هر کدام بنا به موادی که در ساخت آن‌ها به کار می‌رود، قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلفی دارند. بعد از آب، شوینده‌ها، اصلی‌ترین ماده‌ای هستند که شامپوها با آن ساخته می‌شوند. در کنار این دو، سایر مواد تشکیل‌دهنده، شامل رنگ‌دهنده‌ها، خوشبوکننده‌ها، غلیظ‌کننده‌ها و ترکیب شیمیایی «گلیکول دی‌استئارات» که باعث ایجاد حالت صدفی و مات شامپوها می‌شود، برای ساخت شامپوهای مختلف به کار می‌روند. اما برای این که بدانید چه شامپویی را از بین انواع شامپوی سر و شامپو بدن با برندها و قیمت‌های مختلف انتخاب کنید، تا انتهای این متن از سرویس سلامت در مجله کوروش با ما باشید تا علاوه بر انواع شامپوی سر و شامپو بدن و ویژگی‌های آن‌ها،‌ شما را با دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی برند «مای» آشنا کنیم.

 

 

چه شامپویی برای سر خوب است؟

 

چه شامپویی برای سر خوب است؟

 

احتمالا شما هم لیست متنوعی از ویژگی انواع شامپوی سر، که در دسته شامپوهای خوب قرار می‌گیرند، در نظر دارید. اما به طور معمول، شامپوی خوب، شامپویی است که چربی و آلودگی‌ها را از روی مو و پوست سر پاک می‌کند، به‌ راحتی از روی موها شسته می‌شود و به مو درخشندگی، حالت‌پذیری و انعطاف می‌دهد.

البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که بهترین انواع شامپوی سر برای شما ممکن است با بهترین شامپو برای افراد دیگر متفاوت باشد. به این معنی که یک شامپو روی موی شما به خوبی جواب بدهد و همان شامپو موی یک فرد دیگر را چرب یا خشک کنند و یا حتی ممکن است شامپویی که برای شما خوب است، باعث ریزش مو در برخی دیگر شود. اینکه چه شامپویی برای شما مناسب است، در وهله اول به نوع مویتان بستگی دارد.

 

برای شامپوی موی سر چه برندی بهتر است؟

 

برای داشتن موهایی تمیز، سالم و حالت‌پذیر بهتر است به دنبال برندهایی باشید که امتحان خود را پس داده‌اند. اما پیش از آن به این سوالات باید جواب دهید: موهایتان خشک است یا چرب؟ فر است یا صاف؟ تار موهایتان نازک است یا ضخیم؟ آیا موهایتان را رنگ کرده‌اید یا از مواد شیمیایی برای صاف یا فر کردن موها استفاده کرده‌اید؟ آیا نیاز به شامپو برای موهای آسیب دیده دارید؟ آیا موی سرتان ریزش یا شوره دارد؟

همان‌طور که انتظار می‌رود، مثل سایر نیازهای فردی، همه افراد به شامپوی مشابه نیاز ندارند. در این مقاله شامپوهایی از برند معروف «مای» را معرفی می‌کنیم که به موهای شما طراوت، شادابی و درخشندگی می‌بخشند.

همچنین می‌توانید با انتخاب سایر محصولات آرایشی و بهداشتی این برند که امتحان خود را پس داده‌اند، علاوه بر اینکه سلامت و زیبایی را به خودتان هدیه می‌دهید، در قرعه کشی محصولات مای با خرید این محصولات از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش هم شرکت کنید و جوایز نفیسی را برنده شوید.

 

بهترین شامپو برای انواع مو

 

حتما بخوانید  معرفی پرفروش ترین و بهترین مارک های کرم مرطوب کننده بدن

شامپو ضدشوره

 

۱- شامپو ضد شوره مردانه مجیشن میدفیلد دایموند ماى من (Magician Midfield Miamond Anti Dandruff)

 

همان‌طور که از اسم این شامپو مشخص است، مخصوص درمان و از بین بردن شوره سر است. در برخی افراد، شوره‌ها پای ثابت مو هستند اما خبر خوب این که هر چند شوره، جزو بیماری‌های مزمن شایع پوست سر است ولی در موارد خفیف، تنها با شست و شوی روزانه با یک شامپوی تمیزکننده ملایم از بین می‌روند.

یکی از بهترین شامپوها برای رفع شوره سر و التیام‌بخشی به پوست سر، استفاده از «شامپو ضد شوره مردانه مجیشن» از برند مای است. در این شامپو عصاره آووکادو و آلوئه‌ورا، به کار رفته است و با فرمولاسیون اختصاصی که دارد، سبب تقویت موها، حفظ رطوبت و حالت‌پذیری بهتر مو می‌شود.

برای استفاده و تاثیرگذاری این شامپو، بعد از اینکه موهایتان را خیس کردید، مقداری از شامپو را روی موها بریزید و روی مو و پوست سرتان ماساژ دهید. ۲ تا ۳ دقیقه صبر کرده و بعد موهای خود را آبکش کنید. این شامپو خاصیت ضد قارچ، ضد التهاب و کنترل کننده چربی دارد و از خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر جلوگیری به عمل می‌آورد.

 

۲- شامپو کیپ فِرِش مای (Keep Fresh) – ۴۰۰ میلی لیتر

 

شامپو کیپ فِرِش مای (Keep Fresh) – ۴۰۰ میلی لیتر

 

این تقریبا خواسته همه ماست که موهایی براق، لطیف و سالم داشته باشیم. اما همه این‌ها به راحتی به دست نمی‌آید. مهم‌ترین راه دستیابی به این خواسته، این است که در قدم اول برای استفاده روزانه شامپو، از نمونه‌هایی استفاده کنید که علاوه بر سازگاری با مو، بتوانند از موی سرتان مراقبت کنند.

شامپو «کیپ فرش» برند مای، یک محصول مناسب برای استفاده روزانه و کنترل کردن چربی پوست سر است که ویتامین‌های ضروری برای تغذیه و ترمیم مو‌ها در آن به کار رفته است. این شامپو یک انتخاب خوب برای کف سر چرب و ساقه خشک است. شامپو کیپ فِرِش مای به خاطر PH مناسب، از پوست کف سر محافظت می‌کند، همچنین به موها حجم می‌دهد و آنها را درخشان می‌کند.

آبرسانی، تغذیه و ترمیم ساقه موها از ویژگی‌های این شامپوی شگفت‌انگیز است که با خواص ضد اکسیدانی، فعالیت‌های رادیکال‌های آزاد بر روی پوست و موی سر را متوقف می‌کند. شامپو کیپ فرش مای همچنین با تنظیم چربی مو و پوست سر، از ریزش موها جلوگیری کرده و آبرسانی به مو را به خوبی انجام می‌دهد.

 

۳- شامپو استاپ دمیج مای (Stop Damage) – ۴۰۰ میلی لیتر

 

شامپو استاپ دمیج مای (Stop Damage) – ۴۰۰ میلی لیتر

 

همان طور که از اسم این شامپو مشخص است، «استاپ دمیج» برای موهایی فرموله شده است که به دلایل مختلف، دچار آسیب شده‌اند. در این شامپو از ترکیبات طبیعی مثل روغن آرگان، کراتین هیدرولیز شده و سرامید استفاده شده است و آسیب دیدگی موهای رنگ شده و خشک را متوقف می‌کند. استاپ دمیج از انواع شامپوی سر است که رطوبت مورد نیاز موها را فراهم کرده و از این راه به ترمیم و حفظ رنگ مو کمک می‌کند.

اگر به خاطر رنگ کردن مداوم یا دکلره، موهایتان دچار خشکی و آسیب شده است، شامپو استاپ دمیج، علاوه بر آبرسانی و تغذیه مو، رنگ مو را حفظ کرده و نیاز به شارژ دوباره رنگ مو نخواهید داشت. همچنین این شامپو، وز موها را از بین برده و موخوره را درمان می‌کند.

 

۴- شامپو نوتری دیلی مای (Nutri Daily) – ۴۰۰ میلی لیتر

 

شامپو نوتری دیلی مای (Nutri Daily) – ۴۰۰ میلی لیتر

 

شامپو «نوتری دیلی مای»، برای کسانی است که می‌خواهند با رساندن مواد مغذی به موها و پوست سرشان، از موهایشان در برابر آسیب‌های مختلف محافظت کنند. این شامپو حاوی «کمپلکس بیوتین بپانتین» بوده که نقش پررنگی در پیشگیری از ریزش و تقویت موها ایفا می‌کند و منجر به رطوبت‌رسانی بهتر به ریشه موها می‌شود. شامپو روزانه نوتری، به حفظ شرایط مساعد پوست سر و موی کمک می‌کند و از موها مراقبت لازم را به عمل می‌آورد.

حتما بخوانید  پر فروش ترین انواع شامپو مخصوص موهای رنگ شده و آسیب دیده

این شامپو نسبت به مدل استاپ دمیج، رطوبت‌رسانی کمتری دارد ولی با تغذیه مو و رساندن مواد مغذی به فولیکول مو، از آن در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند. تغذیه موها به صورت روزانه باعث بهبود ساختار آنها می‌شود و از ریزش مو جلوگیری می‌شود.

 

انواع شامپو برای بدن

 

همان طور که گفته شد، علاوه بر انواع شامپوی سر، می‌توانید دیگر محصولات بهداشتی مای را برای حفظ و سلامت و زیبایی خود انتخاب کنید. گزینه‌های مختلفی برای انتخاب شامپو بدن از این برند در بازار وجود دارند که ویژگی‌های منحصر به فرد و قیمت به‌صرفه‌ای دارند.

 

۵- شامپو بدن خنک کننده مردانه مجیشن میدفیلد دایموند ماى من (Magician Midfield Diamond)

 

«شامپو بدن خنک کننده مجیشن میدفیلد» برای استفاده آقایان تهیه شده است. در این شامپو بدن، عصاره اکالیپتوس به کار رفته است و خاصیت خنک‌کنندگی و آبرسانی پوست را دارد، همچنین به برطرف کردن استرس، سردرد و میگرن کمک می‌کند.

استفاده از این عصاره در شامپو بدن مجیشن مید فیلد، علاوه بر احساس آرامش، آکنه و جوش روی پوست را هم از بین می‌برد. این شامپو بدن، به افزایش گردش خون در مویرگ‌ها کمک می‌کند و باعث شادابی و طراوت پوست می‌شود و باعث ایجاد حس خنکی پوست در طول روز می‌شود. در ضمن با هر نوع پوستی می‌توانید از این شامپو بدن استفاده کنید چون با انواع پوست‌ها سازگاری دارد.

 

۶- شامپو بدن خنک کننده مردانه کلین فِرِش مای من (Clean Fresh)– ۴۲۰ میلی لیتر

 

شامپو بدن خنک کننده مردانه کلین فِرِش مای من (Clean Fresh)– ۴۲۰ میلی لیتر

 

شامپو بدن خنک کننده مردانه «کلین فرش»، یکی از انواع شامپو بدن برند مای است که با انواع پوست‌ها سازگاری دارد و حاوی عصاره دریایی بوده که با شست‌وشوی صحیح پوست، آلودگی‌های سطحی را از بین برده و با آن حس خنکی و سبکی خواهید کرد.

شامپو بدن کلین فرش مای، برای استفاده روزانه مفید است، به راحتی از روی پوست شسته می‌شود و ردی از خود به جا نمی‌گذارد. همچنین این شامپو بدن، پوست را خشک یا چرب نمی‌کند. بنابراین با خیال راحت می‌توانید به صورت روزانه از مزایای مصرف آن بهره‌مند شوید.

این شامپو با اکسیژن‌رسانی به پوست، باعث طراوت و شادابی می‌شود و خاصیت ضد عفونی کنندگی پوست را دارد. همچنین با رطوبت‌رسانی به پوست، آن را مرطوب و خنک می‌کند.

 

۷- شامپو بدن آکوا تاچ مای (Aqua Touch) – ۴۲۰ میلی لیتر

 

شامپو بدن آکوا تاچ مای (Aqua Touch) – ۴۲۰ میلی لیتر

 

شامپو بدن «آکوا تاچ» برند مای یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات این برند است که با بهره‌گیری از عصاره گوار و نعنا فلفلی، به عنوان یک ماده طبیعی نرم کننده و مرطوب‌ کننده، رطوبت طبیعی پوست را حفظ می‌کند. این شامپو بدن، رایحه اقیانوسی ملایم دارد که باعث ایجاد حس آرامش می‌شود.

عصار‌ه‌های به کار رفته در این شامپو بدن، با آبرسانی پوست، آن را نرم می‌کند و به خاطر خاصیت ضد‌التهابی که دارند، خارش پوست را متوقف می‌کنند. این شامپو بدن همچنین با پاکسازی پوست، باعث ایجاد طراوت و نشاط می‌شود. شامپو آکوا تاچ برای انواع پوست‌ها مناسب است و بدن را خنک می‌کند.

سخن پایانی

شامپوها از نظر ترکیب به دو نوع شامپوهای گیاهی یا شیمیایی تقسیم می‌شوند که هر کدام معایب و مزایای خود را دارند. برای خرید بهترین شامپو باید جنس مو و کف سر و نوع پوست خود را بشناسید.

 

کالابرگ الکترونیک