۱۰ تا از بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون به انتخاب لترباکسد

۱۰ تا از بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون به انتخاب لترباکسد


22 خرداد 1401 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
10 تا از بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون به نقل از لترباکسد

اسکارلت جوهانسون به لطف نقش‌آفرینی‌های بی‌نظیرش در تعداد زیادی از فیلم‌های فوق‌العاده، یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین بازیگران نسل خودش به شمار می‌آید. انتخاب بهترین فیلم‌های اسکارلت جوهانسون به دلیل رزومه برجسته‌ای که دارد می‌تواند دشوار باشد. حضور در فیلم‌های موفق و پرفروش ابرقهرمانی، کمدی‌های خنده‌دار، درام‌های بسیار احساسی و صداپیشگی فوق‌العاده تنها بخشی از این رزومه موفق است. با سرویس هنر و سینما در مجله کوروش همراه باشید تا ۱۰ فیلم برتر اسکارلت جوهانسون در Letterboxed را با هم بررسی کنیم.

 

۱۰- کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (۲۰۱۴)

 

بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون

 

علیرغم نقش‌های نمادین متعدد اسکارلت جوهانسون، واضح است که مشهورترین شخصیت او «ناتاشا» رومانوف در MCU است. او برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ در فیلم «مرد آهنی ۲» این نقش را بازی کرد و در سال ۲۰۱۲ در فیلم «انتقام جویان» دوباره آن را تکرار کرد.

اسکارلت جوهانسون بعد از آن با بازی در فیلم ابرقهرمانی «Captain America: The Winter Soldier» موفقیت دیگری را از آن خود کرد. این فیلم مهیج اکشن که بر پایه‌ی شخصیت کاپیتان آمریکای کتاب‌های مارول کامیکس و به کارگردانی برادران روسو در سال ۲۰۱۴ ساخته شده‌است دنبالهٔ فیلم «کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو» محسوب می‌شود.

 

 

۹- مردی که آنجا نبود (۲۰۰۱)

 

«The Man Who Wasn’t There» فیلمی به نویسندگی برادران کوئن و کارگردانی جوئل کوئن است که در آن اسکارلت جوهانسون در کنار بازیگران مطرحی همچون «فرانسیس مک دورمند» و «بیلی باب تورنتون» به ایفای نقش پرداخت.

داستان فیلم در سال ۱۹۴۹ اتفاق می‌افتد و درباره‌ی آرایشگری (اد کرین با بازی بیلی باب تورنتون) است که از رئیس/عاشق همسرش باج می‌گیرد تا در خشک‌شویی سرمایه‌گذاری کند، اما نقشه‌هایش درست پیش نمی‌رود. جوهانسون در این فیلم نقش بردی آبونداس، نوجوان نوازنده پیانو، که «اد کرین» اغلب به دیدارش می‌رود را بازی می‌کند.

۸- گمشده در ترجمه (۲۰۰۳)

 

گمشده در ترجمه از بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون

 

از بسیاری جهات، «Lost In Translation» فیلمی بود که نگاه‌های بسیاری را به سمت بازیگری بی‌نظیر و استعدادهای اسکارلت جوهانسن معطوف کرد. کارگردان و نویسنده‌ی این درام کمدی «سوفیا کاپولا» است و جوهانسون در آن نقش «شارلوت» را بازی می‌کند، زن جوانی که به تازگی از کالج فارغ‌التحصیل شده و با ستاره پیشین سینما (بیل موری در نقش باب هریس) که دچار بحران میانسالی است رابطه برقرار می‌کند. تقریباً تمام جنبه‌های فیلم با تحسین و تمجید بسیاری مواجه شد، به خصوص بازی موری و جوهانسون که هر دوی آنها توانستند در سال ۲۰۰۴ جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش اول را از آنِ خود کنند.

حتما بخوانید  نقد و بررسی و خلاصه سریال سوپرانوز  (The Sopranos)

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ تا از غیرضروری ترین طلسم های مجموعه هری پاتر

 

۷- جزیره سگ‌ها (۲۰۱۸)

 

این انیمیشن ماجراجویانه به کارگردانی «وس اندرسون»، داستان پسری را روایت می‌کند که به دنبال سگ گم‌شده‌اش می‌گردد. اسکارلت جوهانسون در واقع در چند فیلم با بیل موری همکاری داشته که یکی از آنها Isle Of Dogs است. این فیلم فانتزی نقدهای مثبت بسیاری دریافت کرد و در سال ۲۰۱۹ نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن شد.

جوهانسون در جزیره سگ‌ها صداپیشگی «ناتمگ» را برعهده داشت، سگ نمایشی‌ای که میان او و چیف (با صداپیشگی برایان کرنستن) رابطه‌ای رمانتیک برقرار است. اگرچه صداپیشگی بخشی از حرفه‌ی اسکارلت جوهانسون است که کمتر مورد توجه قرار گرفته، اما استعداد او در این زمینه غیرقابل انکار است.

 

۶- انتقام جویان: پایان بازی (۲۰۱۹)

 

انتقام جویان: پایان بازی (2019)

 

پس از نزدیک به یک دهه، اوج داستان برای شخصیت «ناتاشا رومانوف» در Avengers: Endgame رقم خورد. این فیلم پرفروش در باکس آفیس از ۲ میلیارد دلار گذشت و برای مدتی به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ تبدیل شد، زیرا قهرمانان بیشتری را برای از بین بردن تانوس گرد هم آورد.

اسکارلت جوهانسون مسلماً بهترین بازی خود را در نقش «بیوه سیاه» در این فیلم ارائه می‌دهد. او همچنین فداکاری بزرگی انجام می‌دهد و از جان خود می‌گذرد تا دوستش بتواند دوباره به خانواده‌اش بپیوندد و میلیاردها نفر بتوانند از Blip بازگردند.

 

۵- انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (۲۰۱۸)

 

در فیلم «Avengers: Infinity War» اعضای انتقام‌جویان با نگهبانان کهکشان و قهرمانان جدیدی مانند مرد عنکبوتی و دکتر استرنج گرد هم می‌آیند، که این بزرگترین رویداد متقاطع تا به امروز بوده است زیرا همه آنها تلاش کردند تا «تانوس» را از نابود کردن نیمی از بشریت باز دارند.

این فیلم ماجراجویانه‌ی اکشن که با استقبال گسترده‌ای روبرو شد، یکی از تکان‌دهنده‌ترین پایان‌های تاریخ سینما را داشت. اگر چه شاید بازی اسکارلت جوهانسون در ادامه‌ی داستان قوی‌تر باشد، اما در مجموع فیلم «اونجرز: جنگ ابدیت» امتیاز کلی نسبتاً بهتری دارد.

 

۴- داستان ازدواج (۲۰۱۹)

 

داستان ازدواج (2019) جزو 10 فیلم برتر اسکارلت جوهانسون

 

سال ۲۰۱۹ برای اسکارلت جوهانسون یک سال فوق‌العاده و احتمالاً بهترین سال زندگی حرفه‌ای او بود. با «اونجرز: پایان بازی» شروع شد و در اواخر سال، او در فیلم تحسین‌ شده Marriage Story، بازی کرد. داستان فیلم در مورد نیکول (با بازی جوهانسون) و چارلی (با بازی آدام درایور)، زن و شوهری است که در حال جدا شدن از یکدیگر هستند.

حتما بخوانید  نقد و بررسی سریال «قبله عالم» جدیدترین سریال اختصاصی فیلیمو

این درام عاشقانه به کارگردانی و نویسندگی «نوآ بامباک»، پس از اکران به شدت مورد تحسین قرار گرفت و جوایز بسیاری را از آنِ خود کرد. جوهانسون نیز برای بازی در این فیلم، در سال ۲۰۲۰ نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

 

۳- او (۲۰۱۳)

 

همانطور که در بخش‌های قبل اشاره شد، استعداد صداپیشگی اسکارلت جوهانسون به شدت دست کم گرفته شده است، اما بهترین کار او در این حوزه احتمالاً در فیلم «Her» بوده است. این درام عاشقانه داستان مردی درونگرا (خواکین فینکس) را روایت می‌کند که عاشق سیستم عامل خود، سامانتا (با صداپیشگی جوهانسون) می‌شود.

فیلم او در سال ۲۰۱۴ برنده جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اصلی شد و جوهانسون به خاطر زنده کردن سامانتا و به نمایش گذاشتن احساسات مختلف علیرغم اینکه یک شخصیت انسانی نیست، بسیار مورد تمجید قرار گرفت.

۲- جوجو خرگوشه (۲۰۱۹)

 

جوجو خرگوشه جزو آثار برگزیده اسکارلت جوهانسون

 

سال باورنکردنی ۲۰۱۹ برای اسکارلت جوهانسون با بازی او در «Jojo Rabbit» ادامه یافت. این درام کمدی به کارگردانی «تایکا وایتیتی»، درباره‌ی یکی از اعضای گروه جوانان هیتلر (جوجو با بازی رومن گریفین دیویس) است که متوجه می‌شود مادرش (رزی با بازی جوهانسون) یک دختر یهودی (السا با بازی توماسین مک‌کنزی) را در خانه خود پنهان کرده است.

جوهانسون در این فیلم یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های خود را به نمایش گذاشت و توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست آورد. بازی دلنشین او هسته عاطفی فیلم «جوجو ربیت» است.

 

۱- پرستیژ (۲۰۱۶)

 

پرستیژ جزو 10 فیلم برتر اسکارلت جوهانسون

 

کریستوفر نولان که به خاطر فیلم‌های خلاقانه و مفهومی‌اش شهرت دارد، فیلم «The Prestige» را هم به همین ترتیب بی‌نظیر ساخته است. این درام معمایی در مورد سحر و جادو و رقابت شدید بین دو شعبده‌باز در دهه ۱۸۰۰ است. اسکارلت جوهانسون در این فیلم در کنار بازیگران فوق العاده‌ای از جمله کریستین بیل، هیو جکمن، مایکل کین، ربکا هال و پایپر پرابو به ایفای نقش پرداخته است.

اسکارلت در این فیلم شخصیت اولیویا، دستیار رابرت (با بازی هیو جکمن) را به تصویر می‌کشد که به سراغ آلفرد (با بازی کریستین بیل) می‌رود تا از او جاسوسی کند اما عاشقش می‌شود و به رابرت خیانت می‌کند. البته این تنها یکی از پیچیدگی‌های این داستان جذاب است.

 

 

منبع: screenrant

 

کالابرگ الکترونیک